Meepraten in het forum? Word nu lid!

Relatie

1. Home
  2. // forum
  3. // Relatie
  4. // verlaten door mijn man

Dit onderwerp heeft 7 reacties, is 4549 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 20-05-2012 15:12.

1. verlaten door mijn man

Afbeelding van moenja
    Dit onderwerp is gestart door moenja
    18-12-2011, 08:57

Twee weken geleden kwam mijn man thuis met de mededeling dat hij wilde scheiden. Voor mij kwam dit  als een donderslag bij heldere hemel. Volgens hem was er geen ander maar was het gewoon op. Na speurwerk ben ik erachter gekomen dat er wel een ander was, iemand van zijn werk! Ik word momenteel verteerd door woede en verdriet. Rook teveel en drink  meer dan goed is. Ik weet dat ik overeind moet blijven staan voor de kinderen en dat probeer ik ook maar wat gaat dat moeizaam. Graag advies hoe met deze gevoelens om te gaan. Moenja

1. Gewoon de relatie stopzetten. Je man er uit zetten.Niet of weinig roken en drinken. Schiet je niets mee op en denk aan je kinderen. De (eventuele) advocaat of notaris inschakelen en die helpt je hopelijk zeker wel. Zal moeilijk zijn, probeer het. Ik hoop dat dit duidelijke taal is (en niet zo uitgebreid emotioneel als Tisento)

2. Tisento,

wat een ongelooflijk hysterisch iemand ben jij zeg!
    Drs. in de Economie - behoorlijk Nederlands schrijven kun je niet.
    Ga zelf eens je handen uit de mouwen steken met je blah blah opleiding, die je nu weer niet leuk vindt, meid.

Playabonita

3.  Hoi Moenja,
    hoe gaat t nu met je, beetje de feestdagen doorgekomen?  Als ik je berichtje zo lees zit ik in dezelfde situatie als jij.  Bij mij is het nu 6 weken verder en merk dat het nog steeds moeilijk is om met de gevoelens om te gaan. Het probleem bij mij is dat we bij dezelfde baas werken en ik daar eigenlijk niet meer welkom ben, sindsdien zit ik in de ziektewet. Ik voel me verlaten en in de steek gelaten door alles en iedereen. Het is dat ik kinderen heb, maar anders was ik klaar met alles. 
    Volgens hem heeft hij geen ander, maar het zou me niets verbazen als het wel zo was. Ik heb me aangemeld bij het maatschappelijk werk, waar helaas een wachtlijst voor is, om de dingen wat beter van me af te kunnen praten en op een rijtje te zetten. Ook met een psycholoog ga ik maar om tafel, ik wil er gewoon zijn voor de kinderen. 

Tisento heeft alles duidelijk op een rijtje gezet, hartstikke goed. Je zit met zoveel vragen en gevoelens. Ik ben het op het ogenblik erg zat om dingen te regelen, heb er de puf niet meer voor. 
    Nav het berichtje toch maar een bericht bij een advocaat ingesproken. Alles moet toch geregeld worden, al doet het pijn en wil ik eigenlijk dat alles maar een nachtmerrie is. Goedkomen zal het wel niet meer, mij mist hij volgens mij niet, hij is erg afstandelijk. Doet alleen erg zielig naar de kinderen toe. Misschien is het maar beter ook zo... hij heeft veel gelogen in het verleden, het vertrouwen is toch weg.

Ik hoop te horen hoe het nu met je gaat. Hou je sterk, hoe lastig het ook is. Ik begrijp precies hoe je je voelt.  

4. Het is heel moeilijk om met deze gevoelens om te gaan. Bij mij kkwam de scheiding ook als donderslag bij heldere hemel en werd er ontkend dat er een ander was. Maar op de dag dat ik verhuisde, woonde 's middags zijn nieuwe vriendin al in toen nog mijn huis. Ik heb het gelukkig los kunnen laten en achteraf is het het beste wat mij is overkomen. Ik zou wel de zaken financieel goed regelen. Ik heb nl. mijn ex nog te veel cadeau gedaan. Ben akkoord gegaan met drie jaar allimentatie i.p.v. 12 jaar, terwijl ik wel altijd heb meegewerkt toen hij voor zijn ex 12 jaar moest betalen (ik heb hem twee jaar na zijn eerste scheiding leren kennen) en heb hem ook nog eens 50duizend euro kado gedaan. Als ik had geweten dat er een ander in het spel was, was ik niet zo gul geweest. TEgen mij maar blijven zeggen dat er niets aan de hand was en dat ik niet onzeker moest doen en mij dan van de een op andere dag op straat zetten. Ik zou zeggen, probeer het goed te verwerken, desnoods met een EMDR-sessie bij een psychologe en geef het een plekje. Eigenlijk is iemand die zo met je omgaat, het verdriet niet waard.

5. Beste Moenja,

De gevoelens spreken voor zich. Je bent helemaal leeg, op, en kapot.  Dof in je kop.  Teleurgesteld zijn, gekwetst zijn, woede, komt later.
    Ervaring: Blijf van die sterke drank af, wijn, kan met mate. (Therapeutisch zuipen heb ik ook even gedaan) Roken voor de stress, gewoon doen, hetzij met mate. Drank maakt je depri !!!
    Zorg voor rust en regelmaat en orde.  Haal geen gekke dingen erbij, niet veel nieuwe dingen doen. Basic. Sporten is wel heel goed, dan raak je ook stress kwijt.
    Nu verder:
    Je huwelijk is over, een feit, realiteit en keihard. Het huwelijk is over, van die ander win je niet.
    Hij heeft dit niet van vandaag of morgen bedacht, maar loopt er al een jaar of twee mee, hij is je emotioneel ver voor.  Zakelijk heeft hij zijn plan ook al klaar vermoed ik.  Hij zou gek zijn als hij dat niet had.   Dus luister zijn voorstel aan en ga nergens mee accoord, je bent te emotioneel.

Maar je laat je toch niet uit het veld slaan?  Ga gewoon eens naar een advocaat en  vraag wat je het beste kunt doen. 
    Als je geen of minder  inkomen hebt en hij wel, zit je redelijk goed. ( Hij  zal 12 jaar partneralimentatie moeten betalen, dat is een advocaat dan wel waard! Kost nu veel geld op langer termijn zit je goed). Vraag een voorlopige voorziening aan middels die advocaat.  Dan kan hij binnenkort jou betalen gaan.  Heb je kinderen, dan blijven die bij jou, tot nader order.     Bijvoorbeeld.

Stel hem voor de keuze, bij jou blijven en er samen voor gaan,  of gaan.
    Dat wil zeggen hij moet het huis uit. Hij mag kiezen !!!!  Hij  kan heel goed naar die ander toch!!!  Wil hij dat niet kun je overwegen hem eruit te gooien, dan blijf je daar zitten. Gewoon de deur op slot, andere sloten erop de spullen maar in de schuur.  Is je dit te gek, dan omgekeerd jij weg.  Neem een duur huurhuis, dat telt mee in je lasten voor de partner en kinderalimentatie. Zeg draagkrachtberekening.  ( Werkt alleen als hij wel wat verdiend)
    Als de gemeenschappelijke rekening nog niet leeggeroofd is door hem uit vrees dat jij dat zal doen,  zou ik zeggen,  neem een redelijk bedrag op voor jezelf in contanten  ¤ 3000,= tot ¤ 5000,= ??? of naar je eigen rekening waar hij niet bij kan. ( Als dit er is) Om jezelf te beschermen, zodat je niet in de kou komt te staan. Dit kun je hem ook wel uitleggen naderhand waarom je dat doet.
    Hebben jullie een eigenhuis? KInderen?  Spaarhypotheek?  Getrouwd onder  Gemeenschap van goederen, Huwelijkse voorwaarden?  Wat verdiend hij zo bruto? En jij?

Zijn actie verdiend jouw reactie. Zuipen helpt niet, niet roken ook niet. Janken moet, met een dof gevoel rondlopen en verdrietig zijn is onvermijdelijk. Maar je verstand gebruiken en informeren helpt het best.

Heb je geen geld, dan is er zoiets als een pro deo - gratis- advocaat.  Liefst zo één die bij het vFAS is,  die advocaten  mediaten erbij,   hij neemt zijn eigen advocaat, liefst mediator. 
    Bepaal gauw het financiele plaatje.  Wat heb jij en hij. Hoe ziet jouw financiele toekomst eruit en de zijne?  Laat jouw draagkracht en vermogen uitrekenen door jouw vFAS advocaat,  hij door de zijne.  Als je weet wat ieders heeft kun je zonder de rechter de beslissende stem te laten er met zijn beiden er uit komen.
    Een zakelijke aanpak is nu zaak.
    Heb je een slimme broer, vriendin, met wie je kunt overleggen??  Wel handig, die is niet betrokken, kan de zaak nuchter overzien.

Doe verder geen gekke dingen.
    Beter is de inkomstenverklaringen bij elkaar te rapen en de overzichten van de bank bij elkaar te rapen.  Bewaar alle schriftelijke notities emails van je man.  Print ze uit. Maak een zakelijk dagboek.
    Maak notitie van alle gesprekken met notaris, advocaat en vooral die van hem.
    Vooral de gesprekken met hem kun je op de mail zetten en naar hem toesturen, reageert hij niet is het niet tegen gesproken, dus waar en kunje dit gebruiken voor de rechtbank als dit nodig zou zijn.  Kortom bevestig de gesprekken met hem.

Probeer vooral vriendelijk te blijven, maar wel op afstand, hij is niet meer van je. Met vriendelijke zachte en duidelijke stem, duidelijk je standpunten naar voren brengen wat je wil.

Bij trouwen gaat het om liefde, bij scheiden gaat het om geld.

Sterkte, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groet Johanna.

6. Hi Moenja,
    Wat zul jij een moeizame 'feestmaand' hebben. Hoe is het nu? Is je man elders of wonen jullie nog in 1 huis? Hoe is het met de kinderen? Speurwerk... je gevoel gevolgd omdat er 'iets niet klopte' volgens jou. Naar als het dan zo blijkt te zijn. Zonder 'een ander' is zo'n bericht al erg genoeg, zeker als het totaal onverwacht komt. Roken en drinken lost zoals je weet niks op al kan een tijdelijke verdoving wel prettig voelen. Helaas komt de klap de volgende ochtend onevenredig hard terug in je gezicht. Die gevoelens laten zich vooralsnog niet echt sturen vermoed ik. Het beste is je nu te richten op praktische afspraken. Wat wil jij? Wat vindt hij? Komen jullie er samen uit? Een advocaat? Laat het als het enigszins kan voor de kinderen niet uitdraaien op een vechtscheiding, hoe kwaad je ook bent. Ik heb geen idee wat je situatie is, qua werk, inkomen, huis etc. Als je je nu richt op de praktische zaken en lijfbehoud van jezelf en de steun aan je kinderen, heb je daar je handen vol genoeg aan. Probeer hen niet te belasten met al je boosheid en verdriet. Hopelijk heb je mensen in je omgeving die je kunt vertrouwen en bij wie je je kunt uiten.
    sterkte, met alles

7. Afbeelding van gelukkigevrouw
    gelukkigevrouw
    19-12-2011, 14:56

hoi moenja
    dit is zeker heel zwaar en dat alles moeizaam gaat is logisch.
    omdat je nu vol woede en verdriet zit en dat zal zeker ook nog wel een poos gaan duren voor dat wegzakt
    maar op een dag wordt je wakker en voel je je beter en gaat alles ook beter en dan zal het vanaf die tijd alleen maar beter gaan.
    want als iets zwaar is dan is het wel bedrogen worden door je partner.
    laat je verdriet zeker toe want je bent niet zwak als je even niet functioneert zoals jij dat wil en dat het even wat minder is.
    heel veel sterkte voor de komende tijd.

advertentie