Meepraten in het forum? Word nu lid!

Uit het nieuws

1. Home
  2. // forum
  3. // Uit het nieuws
  4. // Boos

Dit onderwerp heeft 3 reacties, is 3190 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 10-02-2011 11:33.

1. Boos

Afbeelding van EenMams
    Dit onderwerp is gestart door EenMams
    10-02-2011, 09:50

ik kwam dit artikel tegen en herkende zo ongelooflijk veel. Ik ben zo boos inderdaad dat er zo laks om wordt gesprongen met onze, en dan met name de gezondheid van onze kinderen. Hebben jullie dit ook veel in jullie buurt?
    Ik kan me hier erg kwaad over maken. Waar zijn de mannen van vroeger die de gemeente tuintjes netjes hielden. Echte mannen met eelt op de handen en zwarte nagels van de aarde?

Een bezorgde mam
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 10-02-2011 11:42 met 12%: Externe link is niet toegestaan

1. sorry, ik was er niet van op de hoogte dat alleen linken niet mag..Volgens mij is artikelen kopieren juist verboden..
    Maar het gaat om dit stuk:

Van speelplaatsen en schoolpleinen moet de gifspuit voor het verdelgen van onkruid verbannen worden. Kinderen spelen hier dagelijks. PvdD Kamerlid Ouwehand dient vandaag een voorstel in tijdens een debat met Bleker van Landbouw en Atsma van Milieu. Ouwehond zegt hierover: “Gemeenten grijpen veel te snel naar de gifspuit. Terwijl onkruidbestrijders mondkapjes dragen, komen kinderen met hun blote handen in contact met de bespoten tegels” In openbare groengelegenheden en parken moet men ook stoppen met gifspuiten zegt Partij voor de Dieren. De jeugd is hier aan het ravotten en aan het voetballen en hebben er geen weet van. Middels een wijziging in de Gewasbeschermingsmiddelen en Biociden kan dit geregeld worden. Ouwehand zegt: “Buiten spelen moet toch gezond zijn?”

Henk Tennekes, een toxicoloog, valt de Partij voor de Dieren bij. Tennekes: “Juist jonge kinderen zijn veel gevoeliger voor de schadelijke werking van chemische stoffen. We moeten kinderen niet bloot willen stellen aan gif dat kanker kan veroorzaken of de hormoonhuishouding verstoort”

Het bestrijden van onkruid zonder chemische stoffen is weldegelijk mogelijk. Dit blijkt volgens het Kamerlid uit gifvrije gemeentes in Zwitserland, Oostenrijk en België. Eindhoven springt ook al zuiniger om met gif. Een verbod op de gifspuit is volgens Ouwehand ook goed voor de dieren en planten in de stad en het drinkwater.

nogmaals excuus!

2. ----zucht----ik mag van mn man NOOIT zomaar linken aanklikken(en het mag hier nieteens zomaar neergezet worden!),dus heb geen ideeeej waarover dit gaat.Als je wilt dat we meedenken,vertel dan even waarover jij je zo boos maakt.
    jerney wijzigde dit bericht op 10-02-2011 10:47 met 12%

3. Denk je dat het nut heeft om die link (wat niet mag) hier te plaatsen? Je kunt beter je gemeente aanschrijven of Plaatselijk Beland oid. Een gemeentelijke politieke partij kan ook.

advertentie