Meepraten in het forum? Word nu lid!

Uit het nieuws

1. Home
  2. // forum
  3. // Uit het nieuws
  4. // Steeds meer homo's weggepest

Dit onderwerp heeft 8 reacties, is 3110 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 24-10-2011 18:38.

1. Steeds meer homo's weggepest

Afbeelding van peaseblossom
    Dit onderwerp is gestart door peaseblossom
    19-10-2011, 12:01

Lees net een berichtje in de krant dat steeds meer homoseksuelen worden weggepest uit hun buurt. Ongelooflijk dat dit in deze tijd nog steeds kan. Wat zou de beste manier zijn om hier wat aan te doen? Moet de politiek ingrijpen of moet de politie harder optreden? 
    peaseblossom wijzigde dit bericht op 19-10-2011 12:01 met 1%

1. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    24-10-2011, 18:38

Het is inderdaad net alsof we weer terug zijn bij af wat betreft homo-emancipatie. Het is een tijdje goed gegaan en toen was Nederland echt koploper op dit gebied, maar de laatste twee/drie jaar is het alleen maar achteruit gegaan. Ik denk dat het te maken heeft met hoe we in Nederland de afgelopen jaren meer aan onszelf zijn gaan denken en minder aan een ander. De tolerantie is momenteel in elk geval ver te zoeken. Hoe het in andere landen is weet ik niet precies, maar je hoort wel eens verhalen dat Amsterdam als gay capital of the world zijn eerste plaats allang kwijt is.  

2. Ik ben het helemaal met je eens, Peaseblossom, dat er iets gedaan moet worden, want het loopt de spuigaten uit op dit moment. Ik las net nog een berichtje dat een openlijk homosexuele man in Schotland doodgeslagen is, waarschijnlijk vanwege zijn geaardheid. Het lijkt wel of we terug zijn in de Middeleeuwen met heksenjacht op andersdenkenden. Het politieke klimaat van dit moment draagt mijns inziens daar zeker aan bij.

3. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    24-10-2011, 08:25

Ben het met je eens Janetta dat voorlichting belerend kan zijn maar toch denk ik dat als het op de juiste manier wordt gedaan er veel leed kan worden voorkomen. Het is belangrijk om te laten zien dat iedereen het recht heeft zijn/haar leven te leiden op z'n eigen manier te leven. Het is niet aan een ander daar over te oordelen of zich er mee te bemoeien.

4. Volgens mij is het toch vaak een kewstie van "onbekend maakt onbemind".  De daders moeten uiteraard gestrafd worden, maar ze moeten ook in contact gebracht worden met homosexuelen (zonder eerst te weten dat ze dat zijn). Op deze manier kunnen ze zien dat homosexuelen niet anders dan anderen zijn, het enige verschil is dat ze op mensen van gelijke geslacht vallen. Voorlichting is vaak zo belerend en ik twijfel eraan of dat wel aankomt bij deze groep.

5. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    21-10-2011, 09:36

Ja, het zullen echt niet alleen Marokkaanse jochies zijn. Ik denk idd ook dat dit voorkomt bij andere geloofsgroepen. Wat zou je denken van christelijke scholen waar leraren worden weggestuurd omdat ze homo zijn. Dat vind ik ook een vorm van pesten want die leraren wordt ook het leven op zo'n school onmogelijk gemaakt. Maar je eigen huis uit worden gejaagd is misschien nog wel het allerergste. Die mensen worden opgejaagd als wild. Lijkt me verschrikkelijk als je je niet eens meer veilig kunt voelen in je eigen huis. Het is werkelijk te gek voor woorden. Maar wat zou de beste straf zijn voor de daders? Straffen of voorlichting geven en heropvoeden? 

6. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    20-10-2011, 16:06

Dat dit gebeurt, is ronduit schandalig en respectloos. En nog erger is de laksheid rond meldingen, zoals in Utrecht. Eindelijk komen deze wantoestanden naar buiten en als de media er aandacht aan blijft besteden, krijgt het een hogere plek op de lijst van prioriteiten.
    En wie het doen? Mensen met allerlei achtegronden, culturen etc. Ik ken iemand, een overtuigd christen, van wie ik een blog tegenkwam waarin werd beweerd dat satan homofilie in de wereld heeft gezet om de mensheid uit te roeien. Ben ervan geschrokken, dit persoon houd ik op afstand.

7. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    20-10-2011, 14:18

Ja, en van de ouders. Want die hebben hun kinderen blijkbaar zo slecht opgevoed dat ze denken dat dit soort acties normaal zijn.
    peaseblossom wijzigde dit bericht op 21-10-2011 09:37 met 0%

8. Heropvoeding van de daders....?

advertentie