Meepraten in het forum? Word nu lid!

Uit het nieuws

1. Home
  2. // forum
  3. // Uit het nieuws
  4. // Stemmen

Dit onderwerp heeft 31 reacties, is 11307 keer bekeken, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 27-06-2011 21:13.

1. Stemmen

Afbeelding van roosje40
    Dit onderwerp is gestart door roosje40
    03-06-2010, 17:43

9 juni verkiezingen. 

Plaats hier je reakties op debatten enz.
    Graag met respekt voor andersmans/vrouws mening...
    Ga jij stemmen?

reacties

1. Rosanne, vannacht keek ik naar de herhaling van DWDD en daar was Balkenende te gast, ik moet zeggen, dat ik hem daar eindelijk eens gewoon vond, zat op z'n praatstoel over allerlei dingen en kwam niet zo geforceerd over.
    Jan Mulder moest zijn ergernissen top 5 over hem laten zien, maar had er ook wat moeite mee, nu Balkenende zo "gewoon" bleek te zijn... [:D]

Maar samen met de PVV... [*-)]

2. Ik zat nog even het stukje na te lezen en toen viel het kwartje:

Kleinsma:  "Als we het niet van jullie horen, kan het ook niet veranderen"

Inderdaad mevr. Jette Kleinsma, u en uw collega's hebben de mensen uit de zorg, politie, brandweer, openbaar vervoer  enz.enz.enz. niet gehoord....weet u hoe dat komt???

U heeft niet geluisterd!  Het kwam bij u binnen alsof deze mensen iets nieuws vertelden...hoe kan dat na al die jaren met protesten tegen de marktwerking enz???

Hopelijk gaat dit programma het land rond,  misschien hebben een hoop het niet gezien, het was van omroep Max...
    Hier waren eens geen mannetjes en vrouwtjes met verkiezingspraatjes...hier zag je duidelijk wat er aan de hand is in het land.
    roosje40 wijzigde dit bericht op 03-06-2010 23:05 met 1%

3. Ik vind het toch wel prachtig zoals Balkenende praat.
    Positief, hij kijkt naar de goede dingen, ja, ja, hij zeikt het minste af.
    Als hij en Wilders nu vriendjes werden....dat zou een fantastische combinatie zijn [:)]

4. Een tip:

Nu net heb ik de discussie zitten luisteren tussen mensen  uit de praktijk en wat politici van de PvdA, CDA, PVV enz.
    Mijn mond viel open....de afstand tussen politiek en praktijk is een afgrond geworden....

Mensen uit de zorg vertelden hoe de praktijk werkt...waar ze tegenaan lopen...
    Klink (CDA): "Dat is niet zo, zo werkt het niet.....!"
    Kleinsma(PvdA):  "Goed dat u het zegt, want als we het niet van jullie horen, kan het ook niet veranderen"

Deze partijen hebben de afgelopen jaren het beleid bepaald, wat mij betreft is de uitspraak van Kleinsma het statement van het jaar...

Dus beste mensen gillen maar en laat je stem horen!

We roepen al jaren met z'n allen wat er fout gaat...ze hebben het niet gehoord....
    Het gaat veranderen...mijn angst is alleen dat het in mijn ogen de verkeerde partij gaat worden misschien.

Uitzending gemist:

Max peilt de stemming       ned 2    3 juni

De moeite waard om dit te bekijken/luisteren voor 9 juni.

roosje40 wijzigde dit bericht op 03-06-2010 22:07 met 1%

5. Ik ga zeker stemmen; ik leef in een land waar het stemrecht verheven is tot stemplicht... Ik ben daar absoluut voorstander van, van die stemplicht. Een van de voordelen is dat "luie" mensen, die alleen maar een beetje over de streep moeten getrokken worden, toch hun stem uitbrengen.

Maar het grootste voordeel is, dat iedereen KAN gaan stemmen. Niémand wordt tegengehouden door partner, ouders, kinderen, werkgevers... wat in andere landen, waar alleen maar stem"recht" is, toch wel vaak gebeurt. Véél vaker dan we wel willen geloven, en ja hoor, niet alleen maar in landen waar medelijdend-neerbuigend over gesproken wordt. En niét alleen maar bij bevolkingsgroepen waar discriminerend over gesproken of gedacht wordt.

Onze voorouders hebben hard moeten knokken om stemrecht voor iedereen te verkrijgen, ik vind het altijd hemeltergend te zien hoe klein in zogenaamd beschaafde landen de opkomst is... Dus, noorderburen, allen naar de stembus! Laat het werk van je voorouders niet voor niets zijn geweest.

6. Ja hoor, deze keer wel, beter nog: ik heb al gestemd. Nu maar hopen dat de envelop niet kwijt is geraakt en al in Den Haag is aangekomen.

advertentie