Meepraten in het forum? Word nu lid!

Uit het nieuws

1. Home
  2. // forum
  3. // Uit het nieuws
  4. // TOUWTREKKEN OM EEN KIND.......

Dit onderwerp heeft 10 reacties, is 4425 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 12-10-2011 17:00.

1. TOUWTREKKEN OM EEN KIND.......

Afbeelding van margrietlezer
    Dit onderwerp is gestart door margrietlezer
    01-07-2011, 14:04

Woensdag 29 juni 2011 stond er een artikel in De Telegraaf (blz. 5) over een een meisje van nu 8 jaar, dat aan haar vader is toegewezen.

Het betreft een vader en moeder (en kind!) die allemaal in Nederland geboren zijn.
    Ze besloten eind 2006 naar Noorwegen te verhuizen.

De relatie gaat niet meer goed en een Noorse rechter spreekt de scheiding uit en daarna begint het getouwtrek om het dochtertje.

Lees zelf het verhaal verder.

Maar...... de man heeft hier in Nederland een vrouwelijke advocaat in de arm genomen en is gaan procederen om het dochtertje in Noorwegen te houden en naar school te laten gaan.
    Ondanks dat het kind geestelijk mishandeld werd, moest het bij de vader blijven in Noorwegen.

Hier een stukje wat de advocaat van de man op een twitterbericht schrijft:

@ H.S.   (advocaat dus van de man)

Hele middag zitting gehad over een kinderontvoering. Uitspraak over twee weken. Ik wil alle zaken winnen, maar déze helemaal! Duimen dus......

Stond op haar twitter op 7 februari 2011.

Deze advocaat heeft dus niet door wat voor man haar cliënt is, ach ze krijgt er een flink bedrag voor en ze kijkt liever niet naar wat er met dit kind gebeurd en al is gebeurd. Vind het wel een grof schandaal dat zij dit zo schrijft op haar twitter.

De moeder vecht nu al jaren voor het belang van haar dochter.
    Het blijkt weer, dat de kinderbescherming hier in Nederland niet voor het kind opkomt, maar voor de vader.

Ach ja, een kind slaan en opsluiten, dat is niet zichtbaar he?
    En wie geloofd er nu een kind van 6/7 jaar???

De vader is de rat in dit verhaal. Hij voert hier een gevecht over het hoofd van het kind, naar de moeder toe.

Dit is toch diep en diep treurig?
    margrietlezer wijzigde dit bericht op 01-07-2011 14:08 met 12%: datum twitter erop gezet

1. Ik blijf erbij... We moeten hier eerst het fijne van weten voor we erover kunnen oordelen. Maar als het echt allemaal zo gegaan is........

2. IK vind het toch zo treurig om over het hoofd van het kind of de kinderen te ruzieen. wij horen dat ook zo vaak op de overblijf en dan doet de oma of opa er ook nog een scheutje op; gewoon zielig; en de man of vrouw waar ze net van gescheiden zijn maar afkraken ; tot het hysterische gebekvecht aan toe. ;  zo zielig voor de kids die het toch al zo moeilijk hebben met de nieuwe situatie;  endan hoor je 5 of 8 weken later dat ze alweer een nieuwe eega hebben;, meiden ik kan er met mijn pet niet bij hoor ECHT NIET; nou groetjes van JANITA.

3. Hmm.... Ik kan er zo niet over oordelen, maar ben wel nieuwgierig. Kan ik het artikel er vans misschien ergens op internet lezen?
    AnjaHo wijzigde dit bericht op 17-11-2011 09:55 met 15%

4. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    10-10-2011, 14:30

Uitermate triest voor het meisje dat nu letterlijk het kind van de rekening wordt.

5. Janita dank voor je stem, natuurlijk is ook dit verhaal van één kant maar jeugdzorg maakt er zowiezo een potje van dus geef het door ik hoop dat vele deze petitie ondertekenen.
    Zelf ben ik oma van 2 kleinzoons en van 5 (stief) kleinkinderen, allen zijn ze me even dierbaar.

6. ik ben het wel met margrietlezer eens, maar je hoort of leest het maar van 1 kant.en.......................Joanmaan ik heb nooit geweten dat er een petitie bestond, heb natuurlijk meteen getekend. ben zelf oma van 3 kleinkinderen en hun pappa en mamma zijn gelukkig met hun gezinnetje en ik dus ook.

7. Je scheiding en alles wat daarbij komt over het hoofd van je kind(eren)
    uitvechten is altijd erg schadelijk voor hen.
    Ik ken dit gezin niet, en ben altijd erg voorzichtig met oordelen op basis van kranteartikelen, je hoort vaak maar 1 kant.
    Ik hoop dat er voor het meisje een goede oplossing komt.

8. Ruim 2 jaar geleden is onderstaande petite aangeboden aan de toenmalige regering. Helaas zonder enig resultaat.

Op veler verzoek is vanaf vandaag de petitie weer ondertekenbaar en zal
    over enige tijd als onderdeel van de geplande acties opnieuw worden
    aangeboden.

Er zijn nu 1814 handtekeningen, maar dat moeten we toch zeker kunnen verdubbelen.

Heeft u toen niet getekend, geef dan nu uw steun door uw handtekening bij

Jeugdzorg grbmbl ze maken vele fouten keer op keer, teken allen deze petitie aub
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 30-08-2011 17:02 met 10%: link plaatsen is niet toegestaan

9. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    29-07-2011, 09:54

Dieptriest! Dat kind loopt geestelijke schade op, een kinderpsychiater kan dat nu al vaststellen.

10. Helemaal mee eens... [Y]

advertentie