Meepraten in het forum? Word nu lid!

Uit het nieuws

1. Home
  2. // forum
  3. // Uit het nieuws
  4. // Vader Maxima wel of niet bij inhuldiging?

Dit onderwerp heeft 24 reacties, is 4147 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 18-02-2012 19:50.

1. Vader Maxima wel of niet bij inhuldiging?

Afbeelding van peaseblossom
    Dit onderwerp is gestart door peaseblossom
    13-10-2011, 13:59

Volgens de PvdA zou de vader van Maxima niet bij de inhuldiging van Willem-Alexander tot koning mogen zijn. Terecht of niet? Het zal voor Maxima belangrijk zijn dat haar vader aanwezig is bij zo'n grote gebeurtenis in haar leven. Aan de andere kant heeft deze man wel het regime van een dictator gesteund. Wat vinden jullie?

1. Hier ben ik het volkomen mee eens. Hij moet zelf de moed hebben om niet te komen.Jammer voor Maxima, maar zo is het leven. Je kunt niet alles hebben.
    quote:
    ganzen schreef op 28 januari 2012 @ 14:44:
    Dat kun je niet maken tegenover de dwaze moeders krijgen ze weer de kous op de kop.Hij moet maar eens ervaren wat het is als je je kind niet mag zien.Hij heeft zijn dochter s en zoons nog .Maar de moeders hebben niemand meer. Dus niet doen.

2. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    07-02-2012, 09:18

Nee, het lijkt mij ook verschrikkelijk. Constant iedereen die op je let. Moet er niet aan denken. Ze hebben dan wel veel geld en zo maar je moet er toch niet aan denken dat bij bijna alles wat je doet half Nederland met je meekijkt.

3. Dan nog blijft het triest..

en blijkt ook wel hoeveel ze van Alexander houd... anders had ze dit er vast niet allemaal voor over.. bedoel.. leven in een glazen kooi..
    brrrrrrr moet er niet aan denken hoor
    quote:
    peaseblossom schreef op 02 februari 2012 @ 10:51:
    Je trouwt niet met de melkboer per slot van rekening.

4. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    02-02-2012, 10:51

Dat is een consequentie van het trouwen met de troonopvolger. Je trouwt niet met de melkboer per slot van rekening. Maar ik denk dat ze er van te voren wel goed over na heeft gedacht.

5. De stem van het volk wordt vaak niet gehoord, de politiek heeft het voor het zeggen. We zullen zien.

Ik las in de Margriet hoeveel concessies ze heeft moeten doen om met Alexander te mogen trouwen. Triest!

6. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    30-01-2012, 10:34

Ik vraag me af of de Nederlandse bevolking nog steeds zo stellig tegen die man is. Maxima is inmiddels geaccepteerd in Nederland en ik kan me voorstellen dat veel mensen het haar niet willen ontzeggen dat haar vader erbij is.

7. Dat kun je niet maken tegenover de dwaze moeders krijgen ze weer de kous op de kop.Hij moet maar eens ervaren wat het is als je je kind niet mag zien.Hij heeft zijn dochter s en zoons nog .Maar de moeders hebben niemand meer. Dus niet doen.

8. Vanuit mijn gevoel zeg ik laat de vader van Maxima erbij zijn.
    Maar ik denk dat als hij er bij is, dat het een hekel punt wordt de beveliging van die dag spits te krijgen!
    Dus voor alle gemoederen zou ik zeggen laat ze skypen en ons allen genieten van een gedenkwaardige dag.

9. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    29-10-2011, 09:02

Lees net op TT dat er binnenkort in Argentinië waarschijnlijk een zaak komt tegen Maxima's vader en zijn betrokkenheid bij het regime. Ook daar zijn ze dus bezig met zijn verleden en wat hij al dan niet gedaan heeft.

10. Afbeelding van hansjepansjekevertje
    hansjepansjekevertje
    28-10-2011, 13:53

tja gelukkig kunnen we niet in de TOEKOMST kijken!

11. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    18-10-2011, 16:05

Mee eens grejo. Zodra de tijd gaat dringen en de gemoederen oververhit raken zal het nog lastig blijken te zijn om er rationeel over te praten. Nu het allemaal nog ver weg is (tenminste, daar ga ik gemakshalve maar even van uit) is het naar mijn idee een goed moment om het er over te hebben.

12. Het is beter er op tijd over te praten. Als het aan de orde komt  en er is niet over gesproken, geeft dat alleen maar veel geprotesteer en gezeur overwel of niet.
    Juist omdat het nog niet urgent is, kan er in alle redelijkheid in de regering een besluit worden genomen.

13. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    18-10-2011, 13:29

Toen we WA en M trouwden, ging daar een enorme discussie aan vooraf. Allerlei meningen buitelden over elkaar.
    Nu begint de PvdA op voorhand een discussie op gang te brengen, die naar mijn idee nog lang niet speelt.
    Als het zover is, mag hij van mij komen met een niet-officiële status. Tijdens de kroning komen leden van diverse andere koningshuizen evenals republieken, die ook een mening hebben. Er zijn dus meer partijen waarmee rekening moet worden gehouden. Ons landje is dan bij de hele wereld in beeld.

14. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    18-10-2011, 09:40

Hem toelaten zou idd een ontzettende trap na zijn richting de dwaze moeders. Deze vrouwen die nog dagelijks moeten leven met de pijn en het verdriet van het verlies van hun geliefden. Dus ik zeg ook niet toelaten!

15. Om z'n kleinkinderen en z'n dochter voor  zijn zonden te laten boeten , gaat  mij te ver , bijbel of niet. Maar deze man moet geweten hebben dat z.n regering waar hij deel van uit maakte, de tegenstanders met ladingen tegelijk, dumpte in zee! Martelingen waren aan de orde van de dag. Vaak nog hele jonge mensen.
    Als we hem hier toelaten, doen we de dwaze moeders tekort.
    Die vochten voor hun kinderen! Laat hem nu maar eens voelen wat dat betekent. Hij heeft z.n dochter nog en kan haar bezoeken . De moeders  weten niet eens waar hun kinderen gebleven zijn en hoe ze gestorven zijn.
    Niet toelaten dus!!

16.  Jeanet, ik heb geen idee hoe dat werkt, maar dat boeit mij ook niet zo. Ze zoeken het maar uit, later!!!!

17. Kneeltje.. is dat niet dat die zonden meetellen tot in het derde geslacht ??

zo van.. straks de opa van onze koningin. .. was fout in argentinië?
    (of is de kleindochter het tweede geslacht?)?

18.  Grejo, ik denk dat het bij veel mensen speelt: de oorlogsmisdadigers die Nederlanders hebben verraden of omgebracht, die willen we zeker niet in ons land hebben. Argentinië is voor ons ver weg, maar het blijven oorlogsmidaden.

Het zou de man sieren als hij zelf het besluit neemt om " buiten beeld"  te blijven.

Niemand van ons kan ( gevoelsmatig) weten hoe hij/zij zou reageren als het zijn/haar eigen vader betreft.

En de zonden van de vaderen worden altijd verhaald op de kinderen. Zoiets staat er ergens  in de Bijbel.  En of dat eerlijk is????

Voor de goede orde, ik leef niet met de Bijbel in de hand hoor.http://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-43.gif Maar kan me zo'n uitspraak herinneren.

19. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    17-10-2011, 10:04

Helemaal met je eens grejo. We kunnen niet met twee maten gaan meten en hem wel toelaten alleen omdat hij de vader van onze toekomstige koningin is. Jammer voor Maxima maar eerlijk is eerlijk.

20. Het is niet niks wat de vader van Maxima heeft gedaan. Wij willen andere oorlogs misdadigers toch ook niet in ons land? Het is niet Maxima haar schuld, maar pa wist het donders goed wat er gebeurde in zijn land.
    En zo'n man wil ik liever niet op het bordes zien. Jammer voor haar ,maar dat zijn de consequenties van zijn verleden.We kunnen niet met 2 maten meten. De een het land uitjagen en de ander met toeters en bellen  binnenhalen.

21. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    16-10-2011, 11:11

Buiten beeld maar dichtbij lijkt mij ook een discrete oplossing. Voor Maxima is het prettig dat haar vader in de buurt is en verder stoot je niemand voor het hoofd. Ben wel benieuwd hoe ze het in de praktijk gaan oplossen wanneer het zover is. Er zal wel een heleboel gesteggel aan vooraf gaan zoals gebruikelijk.  

22. Zo bedoelde ik het ook Janetta.. buiten beeld.. maar wel dichtbij..
    quote:
    Janetta schreef op 13 oktober 2011 @ 22:07:

Hij kan uiteraard wel in Nederland zijn en op een afstand (maar toch dichtbij) bij zijn dochter zijn, maar buiten alle officiële gelegenheden om, buiten beeld.

23. Ik vind eerlijk gezegd dat hij er niet bij hoort. Je kunt Maxima de daden van haar vader niet aanrekenen, maar hemzelf wel. In dat licht hoort iemand die het Videla-regime zo gesteund heeft niet bij de kroning van onze nieuwe koning en koningin te zijn, zelfs al is die koningin zijn dochter.
    Hij kan uiteraard wel in Nederland zijn en op een afstand (maar toch dichtbij) bij zijn dochter zijn, maar buiten alle officiële gelegenheden om, buiten beeld.

24. Ach.. PvdA... wil gewoon wat te jeweetwellen hebben..

die man moest het trouwen van zijn dochter ook al missen.. en Maxima haar vader EN moeder.. ik denk dat hij voor haar toch belangrijk is, zou ik zeggen..  (waarom haar steeds weer  'straffen' voor iets wat hij wel of niet gedaan of nagelaten heeft??
    van mij mag hij er bij zijn hoor..

advertentie