Voeding/Eten
Dit onderwerp heeft 2 reacties, is 4874 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 24-09-2011 13:40.
Berichten over besmet voedsel
De stelling is:
Ja/Nee: Berichten over besmet voedsel neem ik áltijd serieus.
In Duitsland zijn nu al tien doden gevallen na het eten van besmette komkommers. Duizenden mensen zijn ziek, van wie driehonderd bijzonder ernstig. De bacterie is inmiddels ook in in tien andere landen opgedoken. Hoewel er in ons land nog geen mensen besmet zijn met de bacterie, neemt ook hier de angst voor komkommers toe. Wat denkt u? Kunnen we de Hollandse komkommer nog wel eten of neemt u het zekere voor het onzekere, en laat ook u de komkommers staan?
- Er is sindsdien natuurlijk al weer het een en ander anders gebleken dan de eerste berichten. In principe sta ik hier vrij nuchter in. Alles goed schoonmaken en op hygiënische manier bereiden en alles met mate. Van de berichten in de media word ik soms niet goed: 2x per week vis eten is goed voor je lichaam, maar slecht voor de visstand; van melk drinken krijg je kanker, maar als je het niet drinkt, krijg je te weinig calcium binnen. We kunnen het blijkbaar nooit goed doen, dus gebruik ik mijn gezond verstand maar...
- Ik let erop dat ik Hollandse komkommers heb, die zijn immers als veilig getest.