Voeding/Eten
- Home
- // forum
- // Voeding/Eten
- // DE NIEUWELINGEN, 2011
Dit onderwerp heeft 207 reacties, is 55476 keer bekeken, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 01-04-2011 09:10.
DE NIEUWELINGEN, 2011
HIER NIET MEER POSTEN
zie nieuwste topic.. 2e kwartaal 2011jeanet18 wijzigde dit bericht op 01-04-2011 22:58 met 128%
reacties
- Hoi Jeanet,
Bedankt voor het lijstje maar ik was op 116.5 gebleven. Daarvoor was ik in de afgelopen weken elke week 1kg afgevallen. Dus als ik mij niet vergis van 118 naar 116.5 en daar blijf ik denk voorlopig op steken al was er vandaag weer 1kg erbij. Ik probeer die nog eerst voor vrijdag kwijt te raken en voorlopig even op 116.5 te blijven om na een tijdje weer verder te kunnen.
Fijne avond. - Pebbles, leuk idee voor je zus. Hoop dat het allemaal gaat lukken.
Ga straks asperges eten. - Jeanet,Bedankt weer voor het lijstje.
Hier gaat het wel goed,maar het blijft oppassen geblazen.
Gister heel de dag gewerkt en 'savonds wezen helpen bij het schoonmaken van de klas. Veel mensen vonden het onzin dat ik al ging omdat hij nog maar een week naar school gaat,maar aangezien er maar 11 kindjes in de klas zitten en er altijd moeders zijn die niet komen/kunnen,wilde ik toch gaan en maar goed ook wel geteld in totaal 4 moeders. Maar het was gezellig. Vandaag heel de dag thuis maar kvoel me moe. Heb ook wel veel aan m'n hoofd hoor. M'n zusje krijg een vrijdag de sleutel van haar huis,als het goed is gister hoorde ze dat er nog iets niet helemaal in orde is,ze wacht nu al vanaf november. En ik hoop ook dat ze de sleutel krijgt want heb een verrassing voor haar. Zaterdagavond had ze afgesproken met 2 vriendinnen die naar haar huisje zouden komen kijken,die 2 zijn er iets meer,namelijk 12. We hebben taart en champagne en nog wat lekkere dingen. Een heel gedoe omdat allemaal bij elkaar te krijgen. Dus nu hopen dat het door gaat.
Zo ik ga nog maar eens wat doen,de oudste gaat nu met plezier naar school en heeft een vriendinnetje,daarom gaat hij waarschijnlijk ook wel graag.
Succes iedereen! - Dank je wel, Jeannet.
Vandaag weer met frisse moed van start. Ik ben supergemotiveerd, dus daar ligt het niet aan. Ik heb hier al vaker geklaagd, geen nieuws: de avonden zijn voor mij het struikelblok, daar moet ik doorheen zien te komen. Het koekje bij de thee rond 20.30 uur houd ik aan, dat is het niet. Maar tegen tienen lijkt alles wat eetbaar is aantrekkelijker te worden. Na een paar dagen wordt het gemakkelijker, laat ik me dat maar goed voor ogen houden.
De maaltijden overdag vragen weinig verandering, ik vind ham, kipfilet en kaas al vanaf mijn jeugd lekker. Ik begreep vroeger nooit hoe klasgenoten konden genieten van een kleffe boterham met pasta of een ontplofte broodtrommel vol halfgesmolten chocoladehagel. Alle soorten (calorierijke)koffies: die zien er absoluut heel lekker uit, en sommige ruiken ook goed, maar ik lust het écht niet. Ja, met minimaal 4 klontjes suiker en cacaopoeder, dan smaakt het. Tja, daar waag ik me dan toch niet aan en houd ik het bij thee die ik uiteindelijk toch het lekkerst vind.
Ook ons avondeten bestaat al jaren vaak uit rundsvlees, kipfilet of vis en 9 van de 10 keer is alles vers en komt er nauwelijks een pakje of potje aan te pas.
Het lijstje ziet er inderdaad veelbelovend uit! Zorgen dat ik volgende week ook een geel kleurtje heb! In 5 dagen zal de winst niet spectaculair zijn, maar ik wil hoe dan ook geen wit of .... is er eigenlijk een kleur als je zwaarder bent geworden? Waarom vraag ik dat eigenlijk? Ik wil toch omlaag!!! - Jeanet, dank weer voor het lijstje. Hoop dat het deze week ook goed gaat. Heb gisteren Indisch gekookt, eet vandaag het restant. Maar onwillekeurig toch te veel.
Het lijstje wordt wel steeds korter, jammer dat er mensen afhaken. Hoewel ik moet zeggen, soms heb ik de neiging om die "leugenaar" de deur uit te gooien. Maar of ik er dan minder mee bezig zou zijn, weet ik niet. Dus nog maar weer volhouden.
Gr. Kn. - Ger, sorry, geen gewicht van je gekregen, dus kon ik het ook niet invullen.
Het nieuwste (en eerste van dit jaar) lijstje staat er op hoor.
en lijkt veelbelovend. kijk maar naar de kleurtjes. - 78,5 kg
Ondanks de kerstvakantie valt de schade me alleszins mee.
Zoals al eerder aangekondigd ga ik a.s. maandag weer goed van start. Het feit dat de eerste week altijd leuke resultaten oplevert is wel motiverend.
Ik heb weinig tijd achter het beeldscherm doorgebracht. Heel veel geslapen, ik wist niet dat een mens zo moe kan zijn, en veel gelezen. Allerlei familieleden en vrienden ontvangen dan wel opgezocht. De computer vooral gemeden, vandaar dat je nog niets van me ontvangen had, Jeanet.
Ik stel het al dagen uit, maar ik moet zometeen toch werkelijk aan de slag. Er ligt nog voor uren achterstallig administratief schoolwerk wat ik bij lange na niet red binnen de uren die ik daarvoor officieel benoemd ben. Ik geef 2 dagen les, dat is een feestje. Maar ik ben ook anderhalve dag intern begeleider en dat is administratief gezien vaak alles behalve een feestje. Nederland komt om in bureaucratie en papierwerk.
Ik had me voorgenomen het in de vakantie bij te werken. Inmiddels ben ik al weer 3 uren verder en is er van alles gedaan, maar niets voor school. Eens kijken wat ik de komende paar uren en morgenvroeg nog kan doen. Alles af gaat me onmogelijk lukken, maar in ieder geval het begin maken is hard nodig.
Vanaf maandag dus weer puntentellen bij wat ik eet. Morgen een 50 jaar huwelijksfeest van mijn peetoom, met etentje, dus dat werkt niet.
En dan nu echt dit forum sluiten en aan het werk!!! - Lottie en Ger...
oehoe.. zijn jullie er nog, of misschien met vakantie?? - 116.5
Ik ben ook nog niet helemaal de oude en voel mij niet fit. Hoest nog steeds en dat is vermoeiend. Ik hou het maar even hier op tot ik mij beter voel. Misschien dat ik na een tijdje weer wat kwijt kan raken.
Groetjes - Pebbles.. misschien dat je vocht vastgehouden hebt?
EMMA.. LOTTIE... GER/dappere strijder
geven jullie ook nog even je gewicht door? - 75,0
Er is af,laten we het daar maar op houden. Snappen doe ik het trouwens niet. Begin van de week ging het prima en opeens ging de weegschaal omhoog en ik deed zo goed m'n best?! Affijn gister weer naar de curcus geweest en weer heel veel motivatie.
De oudste is het gewend op school,vind het leuk en heeft een vriendinnetje. (en dat na een week al ;-) ) 'smiddags is hij heel moe en gistermid. was hij vrij en gaat dan naar bed,vanmiddag lig hij ook weer. Maar goed ze krijgen ook zoveel te verwerken.
Iedereen weer heel veel succes! Ik ga verder schaatsen kijken. - 84,5
Kneeltje.. meid.. nog steeds eraf.. en nu maar zorgen dat het zo blijft he? - 71.6
Het begin is er weer, beetje magertjes maar goed. We gaan vrolijk verder.
Allemaal veel succes, hoop voor jou Jeanet dat je vel bent afgevallen. Het is niet de manier, maar wel een leuk begin.
Gr. Kn. - ha.. gelijk goede start.. heel de dinsdag op toilet gezeten.. met emmer tussen de knietjes..
ja hoor.. 2 kilo eraf binnen 20 uur...
zal er ook wel weer zo aan zitten.. grrrrrrrrrrr - Nou hier gaat het eigenlijk best goed! Ik eet gewoon weer aardig gezond en voel me ook weer gewoon wat beter. Morgen naar ww daar zal het denk ik het zelfde zijn met misschien een ons meer of minder. Nou daar zou ik wel blij mee zijn.
Kneeltje,leuk hoor dat ze mag gaan wennen. Bij ons was het 1x in de week wennen vond dat zelf wel weinig en dan de vakantie er nog tussen. Gistermiddag ging het weer redelijk goed en vanochtend was het ook weer van ik wil niet en heb geen zin maar op school ging het eigenlijk best goed en hij zwaaide ons zelfs uit. Hopelijk blijft het zo. Vanmiddag vrij en ik denk dat hij wel een dutje kan doen,gisteravond was hij helemaal op.
Ik zit te wachten op iemand van de k*n krijg je een mail van we komen tussen 8-1 uur. bah heb er een hekel aan. Straks maar eens wat poetsen. - Iedereen, de beste wensen.
Ik ben vandaag ook weer aan het werk begonnen al viel het niet echt mee. Ik ben nog niet helemaal de oude.
Ik let wel nog steeds op wat ik eet maar ik denk dat er deze week niets af zal gaan gezien ik nu nog steeds op 116.5 zit. Dat is voor mij weer een nieuw record.
Komt er deze week nog een lijstje of volgende week pas?
Jeanet beterschap.
Allen sterkte met de strijd. - Leuk.. die verhalen van het voor het eerst naar school gaan.
altijd lastig om voor de eerste keer je kiddo's los te laten.. maar komt vast goed.
en natuurlijk de beste wensen, al ben ik vandaag al heel de dag ziek. hoop dat dat resultaat blijvend kan zijn al is het niet 'de' manier om af te vallen he?
dus lieverds.. vrijdag echt wegen.. en geef het op tijd door, dan kunnen we met een frisse start ook echt aan de slag..
heb er zin in !!! - Ben gisteren weer begonnen, dus ik hoop dat ik ook snel resultaat zie. Het valt niet mee na al die dagen met lekkere hapjes. Het meeste is op, wat er nog is kan niet echt kwaad .
Lottie, goed dat je je draai weer een beetje hebt gevonden. Altijd een gemis en in december doet dat extra pijn.
Pebbles, mijn kleindochter wordt in feb. 4 jaar en mag vanaf volgende week 2 dagen per week gaan wennen. Ze heeft er zin in, dus ik ben benieuwd.
Hoop dat de andere dames ook weer regelmatig komen bijpraten.
Succes allemaal,
KIn. - Lottie,
Heb ik ook hoor,ik kan beter werken dan lukt het lijnen beter. Maar ja ik werk maar 2 dagen en heb nu de laatste week vakantie van de drie. Maar het gaat met het lijnen beter.
Raar hoor je kind naar school te moeten brengen. Helaas gaat het nog niet echt soepel. Gistermiddag geen probleem maar vanochtend......pfff hij ging trakteren en ik had m'n handen en vol en meneer dacht ik ren gewoon alle kanten op. Na je hij is binnen gekomen en ik ben weer weg gegaan. En vanmiddag.......hij stond te springen om naar school. Ik snap er niks meer van. Nu even rust,de jongste ligt in bed en ik ben er moe van. brengen,halen,brengen en straks weer ophalen. - Hallo allemaal,
Allereerst wens ik jullie het allerbeste toe voor 2011!
Ik heb me afgelopen vrijdag wel gewogen, maar ik weet niet meer precies wat het was. Wel weet ik dat het me 100% meeviel, want ik heb de afgelopen anderhalve week zeer lijnonvriendelijk gegeten. De kilo die ik kwijt was na het overlijden van mijn schoonmoeder, er moest toen zo veel gedaan en geregeld worden dat ik amper aan eten toe kwam, zat er niet aan. En, ik behoor niet tot de emotie-eters. Als ik me niet goed voel heb ik juist helemaal geen zin in eten of lekkers.
Maar vanaf kerst kwam bij mij de innerlijke rust weer terug en daarmee ook het gewone leventje. Alhoewel, gesnoept heb ik deze week niet zo veel. Maar chips en oliebollen zijn wel gegeten, 3 verjaardagen, frites en afhaalpizza's bij 2 feestjes. Persoonlijk bak ik veel liever zelf een pizza dan dat ik ze haal: lekkerder, beurs- en lijnvriendelijker. Gevolg is afgelopen zondag, toen ik tegen achten thuiskwam, ik het idee had amper gegeten te hebben en de kelder indook voor aanvulling. Ik nam niet verstandig een bruine boterham met kaas (ook lekker), maar vond een blik gehaktballen in satésaus. Stond te verstoffen in de kelder, mijn man heeft het lang geleden eens gekocht. De rest van het gezin heeft wel wat ervan gegeten, maar ik veruit het meeste
.
Gisteren weer de draad opgepakt wat gezonde maaltijden betreft, nog niet mager maar in ieder geval geen snelle hap. Een Hollandse maaltijd met verse groentesoep, spitskoolstamppot en gehaktballen. Ik had door de stamppot wel enkele plakjes gebakken rauwe ham gedaan. De ham had ik al wat langer in huis en moest op. Ik had het ook weg kunnen gooien...
Ik wil dit jaar vermijden dat ik eten weggooi. Bewuster inkopen doen, deels omdat ik het absurd vind dat wij eten in de vuilnisbak gooien terwijl elders honger geleden word, deels omdat wij financieel een stapje terug moeten doen nu mijn man helaas opnieuw zonder werk zit. We mogen niet klagen, hoor, we komen niets te kort. Maar nadenken met wat je wel/niet uitgeeft kan geen kwaad met het oog op de toekomst. Ik vind dat ook wel een uitdaging. Dat 2011 voor mij een 'mager' jaar wordt, is duidelijk: lichamelijke gráág. Alhoewel, mager
, dat gaat niet lukken en hoeft ook niet. Slanker, dat zou fijn zijn.
Vanaf volgende week ga ik weer WWpunten tellen. Zondag eerst nog een uitgebreid diner vanwege een 50 jaar huwelijksfeest. Daarna is de vakantie voorbij, slokt het werk me weer op. Ik kan dan beter lijnen dan wanneer ik de hele dag thuis ben en allerlei familie- en vriendenbezoekjes heb of ontvang. - Hallo dames,
De beste wensen voor het nieuwe jaar!!!
Gister nog de verjaardag van de oudste gehad,4 jaar alweer. Vanmiddag mag hij naar school. En hoewel ik niet kinderachtig met hem omga tijdens het moeilijk doen bij het afscheid nemen op school,zie ik er best wel tegen op. Ik weet ook dat het zo over is en ik zit er totaal ook niet mee als hij op school is en ik thuis maar heb gewoon geen zin om weer dat moeilijke gedoe. Hij weet dat hij vanmiddag moet en roept al een hele ochtend ik wil niet en ik hoef niet he en ik blijf lekker thuis enz enz. Ik heb bij de eerste keer duidelijk gezegt dat hij wel naar school gaat en daarna ben ik er niet meer op in gegaan. Misschien maar een beloningsysteem beginnen,ging met zindelijk maken ook goed! Morgen mag hij trakteren op school,kmag vanavond dus gaan knutselen,leuk hoor. Dat vind hij ook weer wel leuk. Na ja we zullen zien vanmiddag.
En vandaag gaan we er weer hard tegen aan,heb net nog een stukje taart op maar zit gewoon nog binnen m'n puntenbudget en de overige taart gaat naar m'n ouders. Hup de deur uit met al dat slechte eten. - Ger en Lottie
hebben jullie niet gewogen? - Ha dames, wij hebben een gezellige avond gehad en vandaag weer de nodige aanloop. Ga morgen nog wat restjes wegwerken en dan maandag streng.
Heb gelukkig geen nieuwjaarsborrels af te lopen en oliebollen hoef ik niet meer. De rest gaat morgen naar de vogels.
Veel succes allemaal, laten we er stevig tegenaan gaan.
Gr. Kn. - gisterenmorgen gewogen.. en zowaar zowaar.. vorig jaar heb ik dus supergoed af kunnen sluiten, want ....
85
mijn tussenstreef gehaald en dan mag je toch niet klagen he? dus meiden..
NIEUW JAAR
NIEUWE RONDE
NIEUWE KANSEN
NIEUW TOPIC
en we gaan er weer tegenaan toch?
J.
ps
hieronder nog even de teksten gekopieerd vanaf de winter toop.. zodat ook dat allemaal gemakkelijk terug te lezen is zonder zoeken.
-----------
Emma:
116.5
Ik word al misselijk bij de gedachte aan oliebollen. Is normaal niet zo hoor. Heb de laatste 3 dagen met koorts in bed gelegen, een flink griep met een ellendig kriebel hoest die niet los wil komen. Ik neem nu een sterke hoestdrank in maar het ontneemt me mijn smaak van de dingen die ik normaal lekker vind.. Ik had grootse plannen om zoals elk jaar mijn eigen oliebollen met ananas en kaneel te bakken maar ik heb het pak maar in de kast gedaan. Ik kan het niet op brengen. Gelukkig is de geldigheids datum tot 2012. Mijn man heeft er toen een paar bij de banket bakker gehaald en toen hij er mee binnen kwam lopen voelde ik de geur naar mijn maag gaan. Mijn man zei al, "als jij misselijk word van eten, dan ben je echt goed ziek". Had gisteren mihoen en babi pangang door onze buurt chinese laten bezorgen, hoef ik 2 dagen niet te koken. Kreeg geen hap door mijn keel. Nou ja, het is goed voor het gewicht maar ik hoop na het weekend toch een stuk beter te zijn. Was vandaag in ieder geval koorts vrij en ik kan weer achter de computer kruipen. Zal vanavand wat van de mihoen proberen.
Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling met mooi vuurwerk en wij gaan met z'n allen weer het nieuwe jaar in.
Jeanet welkom terug!
Groetjes
---------
Pebbles:
75,0
ach vanochtend ook al 2 oliebollen op...ik lust die zooooo graaaaag!!!!!!! Heb er voor de rest geen in huis,m'n ouders nemen ze vanavond pas mee dus dat scheelt. Hier is het een lawaai van veel vuurwerk maar vooral ook van tig brommers achter elkaar zonder uitlaat. Maar ja het hoort erbij en ik vind het altijd wel leuk.
Iedereen een fijne jaarwisseling en vanaf morgen(voor mij 3 jan omdat m'n zoontje de 2e 4 jaar wordt)gaan we er weer tegen aan
-------------------
Kneeltje:
72
Heb je het leuk gehad, Jeanet???
Wens jullie allemaal een fijne jaarwissenling en een goed begin in het nieuwe jaar. Ik heb vandaag al 2 oliebollen gegeten.
Hoop dat ik volgende week de draad weer goed op kan pakken.
Succes allemaal. Gr.
Knjeanet18 wijzigde dit bericht op 01-01-2011 12:58 met 3%