Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // DE NIEUWELINGEN, 2e kwartaal 2011

Dit onderwerp heeft 135 reacties, is 44789 keer bekeken, en bestaat uit 6 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 6.
De laatste reactie is geplaatst op 30-06-2011 20:24.

1. DE NIEUWELINGEN, 2e kwartaal 2011

Afbeelding van jeanet18
    Dit onderwerp is gestart door jeanet18
    01-04-2011, 22:55

HIER KOMT STEEDS HET NIEUWSTE OVERZICHT

http://i55.tinypic.com/b69hj6.jpg

LIJSTJE IS BIJGEWERKT T/M 11 juni 2011
    jeanet18 wijzigde dit bericht op 13-06-2011 23:28 met 74%

reacties

1.  Dames, ben weer thuis, maar ga morgen nog niet op de " leugenaar" staan. Ben bang dat ik een rolberoerte krijg. Wacht maar een weekje.

2. Kassa.. ik ben ook weer aan de beurt.. + 1 kilo.. druk weekend gehad.. met als toetje verjaardag vandaag.. heb bewust nog geen gebak in huis gehaald.. veel te warm nu om goed te houden... en anders dan eet ik het toch maar op wat overblijft.. en dat is niet zo verstandig he?.. grrrrrrrrrrr

3. 116
    Ja hier ook niet goed en ik ben laat met melden. Heb het druk gehad met koken. Er zit vandaag 1kg en een jaar weer erbij (47)! Na het partijtje van vandaag waarschijnlijk morgen nog een kilo. Hatsjiekiedee! Daarna maar weer proberen in het gareel te komen. Enfin, ik heb het in ieder geval met mooi weer gevierd. groetjes

4. 78.5 kilo. .. Het gaaaaat..

5. 88,5

net als vorige week (had ik nog niet doorgegeven). Heb een hele drukke week gehad. Zaterdag had de oudste een slaap (niet) partijtj met steengrillen en allemaal leuke proefjes vooraf. Dat feestje heeft mij ook een groot deel van mijn nachtrust gekost en ik ben al de hele week aan het bijkomen.

6.  Volgende week ben ik wel weer thuis, maar die week daarop kom ik [as met mijn gewicht. Hoop ik een weekje rustig aan gedaan te hebben. Het zal wel schrikken worden.

Goed weekend en succes allemaal.

7. Afbeelding van pebblesspike
    pebblesspike
    24-06-2011, 09:16

??,?

Hallo allemaal,

Van mij geen gewicht. Ik ben even gestopt met lijnen. De motivatie is weg en heb er totaal ook geen zin in. Ik lees wel gewoon mee maar even geen gewicht van mij. Ik wilde naar de ww maar die gaan voor 6 weken naar een andere locatie en die is 2x zo ver rijden met de auto en daar heb ik geen zin in.  Maandagavond wezen hardlopen,helaas moest ik na 2km stoppen had veel pijn bij m'n enkel wat uitstraalde naar m'n kuit. Dinsdag ging het wel en woensdag ook wel,tot dat ik de trap een paar keer op ging,pijn was er weer. "Smiddags naar de huisarts geweest en ik heb dus een peesontsteking. Mag voorlopig niet hardlopen en daar baal ik ontzettend van. Ik mag wel wandelen al merk ik wel dat ik dat ook niet te veel moet doen. En dus ook daar door gaat het lijnen niet ik voel me daar door best down. Hardlopen gaf me energie en voelde ik me fit door en ik merk dat,dat er nu niet is.
    Ik ga weer verder moet nog genoeg doen.

8. 85
    Ben druk druk druk geweest en ook de komende week is het weer bal, daarom nu alleen mijn gewicht. ik probeer wel om volgende week een lijstje te maken; eerste half jaar is dan al weer voorbij van 2011..

soms moet ik nog wel eens denken aan toen ik in de 6e klas zat.. en bedacht dat ik in het jaar 2000 43 jaar zou zijn; 'wat vond ik mezelf dan oud'... maar in het echie nu alweer bijna 11 jaar ouder.. en voel me soms nog dat kleine meisje van toen...

9. 115
    Zit weer met de maandelijkse kwaal maar gelukkig niet weer omhoog geschoten.
    Dames bedankt voor jullie reacties. Ja, het was tijdens een soort beoordelingsgesprek, een coachingsgesprek die er tussen in zit. Het is inderdaad een man met normaal postuur al moet hij ook op zijn voeding letten zegt hij. Ik voelde het als een persoonlijke aanval omdat ik het al zo moeilijk heb met afvallen. Op het werk eet ik zo gezond mogelijk maar af en toe in de week haal ik wel eens iets minder gezonds zoals een vietnamese loempia of kip nuggets zonder saus, etc. Ik begrijp zijn bezorgdheid, want het bedrijf probeert ook zoveel mogelijk gezond leven en eten te stimuleren door gratis gezondheids tests via de mai aan te bieden en 1x per jaar is een gezondheids week waar je als werknemer je voor kan aanmelden. Het is geen verplichting. Ik meldt mij altijd aan omdat ik wil weten behalve het overgewicht hoe het met de rest van mijn lichaam is gesteld zoals bloeddruk, hartslag, ogen, suikerspiegel. Behalve mijn overgewicht waar op gehamerd wordt en mijn ogen (heb nu een leesbril, zal wel de leeftijd zijn) is alles bij mij goed. Mijn bloedruk is gelukkig vrij laag. Mijn baas heeft gezegd dat mijn beoordeling hier niet van af hangt hoor maar dat hij mij graag wil helpen vanwege de in zijn ogen hoge gezondheidsrisico. Wij zullen hier in een volgende gesprek over verder gaan. Ik zou bijvoorbeeld in de baas zijn tijd kunnen sporten omdat ik gezegd heb dat ik met 2 kinderen waarvan 1 autistisch daar gewoon geen tijd voor heb en omdat ik aan het einde van de dag hier al te moe voor ben. Ik zei dat ik het op mijn manier op los door geregeld een halte eerder uit te stappen waardoor ik ruim een half uur moet lopen of bij goed weer de fiets naar het treinstation neem. Dat is een half uur heen en terug. Wat mensen soms vergeten is dat als je al zo moe bent en je met dat zware gewicht nog eens fanatiek moet gaan sporten, je hart het ook kan begeven en daar waak ik voor. Dan maar wat meer lopen of fietsen. Toen ik thuis kwam, heb ik nog een potje zitten huilen bij mijn man en die zei ook, het moet van jezelf komen en je moet je niet onder druk laten zetten. Ik voel mij onder druk gezet. Ik zal bij het volgende gesprek zeggen dat ik zijn hulp waardeer maar dat ik geen gebruik van zijn hulp wil maken omdat ik dat als een phsychishe druk ga voelen en dat werkt averechts bij mij.  Er zit tegenover mij een collega die misschien wel 54 kg weegt, klaagt steen en been over haar manager door dat ze constant in de stress van haar raakt, rookt als een ketter (gaat elke keer naar buiten om een sigaretje te roken) en werkt van de stress soms op een dag 3 pistolletjes een paar mini kip kluifjes en chips naar binnen. Dan denk ik, daar wordt niets van gezegd. Ik heb haar ook als voorbeeld genoemd, dat zij meer dan mij eet maar daar krijg je geen reactie op. Ik wil hierbij zeggen, dat als je dik bent je gelijk het etiket als ongezond  en een bedrijfsrisico krijgt vanwege ziekteverzuim. Zij is niet zo vaak maar toch een paar ziek geweest. Ik, 1x vorig jaar. Ach, mensen willen het toch zien zoals ze willen en ik ga mij hierin assertief in op stellen zo lang ik hier niet op wordt beoordeeld. Ik vindt dat het ook niet mag tenzij het misschien met ziekteverzuim te maken heeft, maar dat heb ik ook niet. Desondanks de regen, wens ik jullie een goed weekend.
    Jeanett, bedankt voor weer een mooi lijstje.
    Groetjes

10. 85

het lijkt wel of ik een abonnement op de 85 heb.. ben al blij dat het al een poosje stabiel is nu

11. 78.5. kilo  hoop dat ik doorzet..
    pebbele ik vind het feit dat je loopt al geweldig..

12. Afbeelding van pebblesspike
    pebblesspike
    17-06-2011, 10:51

77,4

hetzelfde dus. tja van geen wonder ook. Maandag ga ik er weer tegen aan,van het weekend nog genieten van alle lekkers en dan is klaar.
    Het hardlopen ging vorige week heeeel slecht. Nou slecht ik heb het wel gehaald maar vraag niet hoe. Ik was te snel van start gegaan,iedereen ging er als een speer vandoor en tja daar ga je dan toch snel ik mee. Niet slim en kwam ik uit eindelijk als ene laatste over de streep niet echt goed voor je zelf vertrouwen kan ik je zeggen. Aan de andere kant heb het wel gehaald en nog 3 minuten sneller dan in m'n trainingsrondje. Nu hou ik even rust en dinsdag ga ik weer van start en trainen voor 3 aug. dan is er weer een wedstrijd van 7,3 km. En wil dan niet als een van de laatste eindigen.
    Net de boodschappen gedaan. normaal op zaterdag maar m'n zusje gaat morgen mee doen aan een wedstrijd van 10 km. En daar wil ik naar toe,aanmoedigen,ik merkte vorige week ook dat,dat ernorm leuk is al die mensen langs de kant die je aanmoedigen. Geeft wel een kick!

Iedereen een fijn weekend!

13. Hoihoi

Gelukt.. nieuwste lijstje staat er op.. alleen Anna ontbreekt nog .. maar dat komt dan volgende keer weer...

groetjes voor nu

j

14. Live Emma ik sluit mij helemaal aan bij tanjan.en eerlijk gezegd vind ik het nog al vrij van hem/haar . want ik geloof niet dat hij /zij.  daat iets mee te maken heeft.
    Mijn man maakt mij er altijd op attent en zegt dan . dat ik weer uit moet kijken. op dat moment ben ik laaiend. maar als hij niks zegt . loopt het bij mij de spuigaten uit.
    dan vreet ik echt alles wat los en vast zit..

15. He Jeanette, Maak je geen zorgen. Het is en blijft vrijwilligers werk en we zijn blij dat iemand het doet. En eerlijk is eerlijk... wij zijn ook niet altijd even trouw in het op tijd doorgeven.

Emma,, Wat jij omschrijft met je baas is heel herkenbaar en lastig en ligt heel erg op of over het randje van wat een baas mag aan inmenging in je privé leven. Ik weet niet of dit hetgeen is wat jou eraan stoorde maar ik zou het heel vervelend vinden dat het in combinatie met een beoordelingsgesprek is gedaan. Zo lijkt het net alsof je gewicht een onderdeel vormt van de beoordelingsnormen en dat is onterecht. Ook is het nu heel persoonlijk geworden. Het onder de aandacht brengen (op een ander moment dan een beoordelingsgesprek) van bestaande programma's zoals gezond leven of weightwatchers op het werk (en dan het liefst bij alle werknemers tegelijk) is denk ik veel beter. Minder persoonlijk. Mijn huidige baas houdt zelf ook van lekker eten en heeft een steun groepje opgezet  waarin we samen afvallen (zij doet ook mee) en zolang we wekelijks gingen wegen werkte dat dus wel heel goed.
    Gezien de werkwijze klinkt het alsof je baas een man is. Die denken meestal wat minder na over hoe bepaalde zaken overkomen. Als je er mee zit (en zeker als je merkt dat het een averechts effect heeft op je lijnpogingen of je begint te kijken naar vacatures) zou ik toch nog een keer het gesprek aangaan. Van te voren wel goed nagaan wat je nou pecies zo gestoord heeft zodat je dat duidelijk uit kan leggen.

Veel sterkte ermee.

16.  Dames, hier mooi weer en weinig beweging en veel lekker eten.

Veel succes allemaal.

Gr. Kn.

17. Ja graag, week 22, bedankt voor je inzet Jeanet.
    Nog een fijne dag.

18. 85

heb jullie een poosje verwaarloosd.. maar geen zorgen, lees wel mee hoor, ook al post ik niet altijd.. ik zal nu toch ook weer eens een lijstje moeten maken he? is wel zo gezellig als dat weer een recentere versie is.. leven we nu in week 22 toch?

19. 115
    Het is net een ge jo-jo maar ik mag niet klagen. Nou onder de 115 komen wordt moeilijk. Volgende week weer de maandelijks kwaal en dan ben ik bang dat het net weer niet lukt maar ik blijf het proberen. Had gisteren een evaluatie op mijn werk zoals al mijn collegas. Functioneer goed naar behoren, begint de baas over mijn gewicht dat ie bezorgd is, en ik moet aan mijn gezondheid letten. Weet je, daar wordt ik nou zo moe van dat ik mij iedere keer moet verdedigen. Ik kom zowat om in het werk en ik mag in zijn tijd wel 1uur voor sporten op nemen. Maar als het werk niet af is, krijg ik het wel op mijn bord later. Ja, mijn collega's kunnen dat wel over nemen. Nou die hebben het ook vreselijk druk. Natuurlijk weet ik dat ik een gezondheids risico ben maar ik ben dus bijna nooit ziek en heb nog geen klachten behalve dat ik te zwaar ben. Dat neem ik ook serieus maar als iemand mij gedwongen probeert te helpen dan begin ik mij nog ongelukkeger te voelen. Ik heb hem gezegd dat ik er over na zal denken maar zoals ik mij nu voel, ik werk er liever zelf aan.

20. 88,5

Jippie. Ondanks vorige week toch stabiel. Deze week de avondvvierdaagse gelopen. Dat zal ongetwijfeld geholpen hebben. Wordt wel weer een lastig weekend. Eest kinderruil. Mijn oudste naar mijn zus logeren en haar twee jongsten bij mij en ik heb chocolade fondue beloofd..... En maandag vier ik mijn verjaardag. Daarna de lijntjes maar weer aantrekken.

Fijn weekend allemaal

21. 79 kilo. Het moet nu toch gebeuren. ik koop steeds kleding en dat zit dan net niet lekker. Komt ook door dat ik niet lekker in mijn vel zit. ben 'n echte emotie eter.
    Moet mij zelf echt even tot orde roepen. en 'n schop onder m'n k*nt geven.
    allemaal sterkte in de strijd..

22. Afbeelding van pebblesspike
    pebblesspike
    10-06-2011, 10:35

77,4

deze week gaat het nog steeds niet ech lekker hoor.  Na ja we gaan gewoon verder.
    Vanavond dan de 7,5 km hardlopen.  En ik zag op de buienradar dat het dan net flink kan gaan regenen. tja ik heb wel getraind met wat motregen maar niet met fikse buien. Ik ben wel wat bang voor m'n spieren ik moet echt warme spieren hebben in m'n benen,anders krijg ik last van kramp in m'n benen en dan kan ik het wel vergeten. Dus hoop ze lekker warm te krijgen,zodra ik loop zal het wel gaan. Ik heb er zin in maar ook wel heel spannend. Ik wil ook een leuke tijd neerzetten,de laatste keer was een uur,veel te lang eigenlijk wil er nu toch wel 5 minuten afhalen. ach we zullen zien. M'n zoontje komt met opa ook aanmoedigen,dus dat is wel heel leuk!  Zo ik ga nog even stofzuigen en voor de rest doe ik vandaag niet zo heel veel, ik wil goed uitgerust starten vanavond.

Groetjes

23.  Hoi dames,

Pebbels voel je niet schuldig over de vakantie. Doe ik ook niet ,maar ik baal straks wel als alles me te strak zit natuurlijk.

Hier mooi weer dus veel geluier en weinig beweging, dat enkele baantje in het zwembad helpt ook niet echt.

Ga met mijn lief koffie drinken, die zit bij de caravan.

Groetjes, Kneeltje 

24.  ai aio ai 77 kilo .pff ik ben ook aan het eten en snoepen geslaan.voel me niet lekker in mijn vel ,en ga dan helaas eten.

25. Afbeelding van pebblesspike
    pebblesspike
    06-06-2011, 09:22

Goedemorgen allemaal,

Weer terug van weg geweest! Wat hebben we een heerlijke vakantie gehad in Turkije. We hebben echt genoten met z'n allen. Ook weer aangekomen natuurlijk maar ja wat wil je met al dat lekkere eten. Al heb ik niet over dreven veel gegeten. In het begin wel, ik zag zoveel lekkers maar later in de week toch maar eens wat minder genomen. Vorige week nog een week thuis vakantie gehouden met de nodige lekkere dingen. Vandaag is het weer genoeg geweest,heb m'n ww boekje erbij gepakt, ik heb even zitten denken om ook weer naar de curcus te gaan maar ten eerste heb ik geen zin om maandelijks bijna 40 euro er voor uit te geven en ten tweede heb ik geen zin om elke donderdagavond weer verplicht er naar toe te moeten. Dus dan doe ik het gewoon alleen. En gezond leven is deze week echt een pre voor mij. Een vrijdag is het zover de stadsloop, 7,5 km hardlopen. Vorige week maandag weer begonnen met een rondje van 3 km,ging toen goed. Vrijdagavond om 20:20 uur vertrokken voor een rondje van 7,5 km,nog nooit die afstand gedaan wel 6 km. pfff er stond best veel wind en het was nog wel  wat warm maar ik heb het gehaald,heb er wel een uur overgedaan. Best lang maar ik vind tijd nog niet belangrijk het volhouden wel. En wat was ik trots op mezelf zeg! Morgen nog een rondje van 4km en dan op naar vrijdag. Maar ik wil dus deze week op tijd naar bed en gezond eten.
    Vanaf vandaag heb ik ook bijna elke dag 4 weken lang werkmannen over de vloer. Ze gaan beginnen aan de uitbouw. En ik vind het verschrikkelijk. Heb in het tuinhuisje stoelen,koffiezetapparaat enz gezet,kunnen ze het allemaal zelf doen. Heb nog net geen buiten wc......hahaha!

Hoe gaat het bij jullie?

Nou ik ga straks maar eens aan de slag in het huishouden,ook daar de afgelopen tijd niet veel aan gedaan.

Groetjes.

advertentie