Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // DE NIEUWELINGEN, winter 2011/2012

Dit onderwerp heeft 210 reacties, is 38978 keer bekeken, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 29-02-2012 12:42.

1. DE NIEUWELINGEN, winter 2011/2012

Afbeelding van jeanet18
    Dit onderwerp is gestart door jeanet18
    01-12-2011, 00:43

Hier komt steeds het nieuwste lijstje

http://i44.tinypic.com/2wel0yb.jpg

Het lijstje is bijgewerkt t/m 

26 februari 2012
    jeanet18 wijzigde dit bericht op 28-02-2012 20:23 met 42%

reacties

1. Ja lieve Jeanet;. het klopt zeker . en als ik het zo zie staan dan denk ik mijn god wat ben ik al oud????????
    Ja ja, de tijd gaat snel;
    Maar ik voel me lekker in mijn vel en dat is het belangrijkste toch??????
    Ben ook vreselijk verwend door mijn kids, kl-kids en vriendinnen +vrienden.
    Heerlijk toch??
    Gr van Janita ,,,,,,

2. MEISJES

Ik heb het lijstje t/m week 8 klaar.. zet het zo snel mogelijk weer hier neer..

en kijk.. gaat echt goed hoor..

Janita.. gefeliciteerd meid.. nu dus ook een jaartje erbij op het lijstje, klopt zo toch?

3. Ik was gisteren jarig en heb dus wel wat gesnoept,, maar gelukkig niets aangekomen.
    Schaapje;;. sterkte met je griep.
    Het heerst erg hoorde ik op het nieuws.
    Vandaag rustig aan doen en ik heb vakantie van de tso op school, dus veel vrije tijd.
    De afwas van gisteren weg gewerkt, alles staat weer schoon in de kast.
    Dus weer een tijdje achter mijn lap-top en pingelen.

gr van JANITA.

4. Pebbels..
    het is niet een kwestie van kracht, maar een foefje,

als je naast de motor staat en je voet op de middenboksteun zet, dus de motor er nog niet op staat, dan moet je eigenlijk in 1 beweging met je voet (hak 'naar voren van je afduwen') de motor een klein 'kontje' geven en tegelijkertijd met je rechterhand aan het handvat iets omhoog en naar achteren trekken.
    dan gebruik je de hefboomwerking van de middenbok ..

probeer het maar eens zo, misschien dat het dan wat handiger gaat

quote:
    pebblesspike schreef op 27 februari 2012 @ 09:45:
    heb alleen een beetje een probleem met de motor op de middenbok te zetten. Ik heb niet veel kracht in m'n benen en met heel veel moeite krijg ik het gedaan.
    jeanet18 wijzigde dit bericht op 28-02-2012 20:15 met 0%

5. Afbeelding van pebblesspike
    pebblesspike
    27-02-2012, 09:45

Hallo dames,
    Wat een heerlijk weekend achter de rug zeg. Zaterdagochtend rijles,en wat ging het goed,heb alleen een beetje een probleem met de motor op de middenbok te zetten. Ik heb niet veel kracht in m'n benen en met heel veel moeite krijg ik het gedaan. Helaas wel een verplicht onderdeel op het examen. 
    Vandaag een leuke dag, vanavond concert Jan Smit en wat heb ik er zin in zeg. Maar helaas word niet echt gezond eten.  We eten wat bij de grote M en er liggen kaasbroodjes te wachten om mee te gaan,tja een gewoonte van ons een gezellige avond met lekkere dingen. Ach daarna weer 4 dagen om er tegen aan te gaan,zaterdag een dagje schaatsen en ook weer met wat slechte dingen waarschijnlijk.....Nou ik ga nu even was hangen en opruimen en nog wat dingen doen. M'n man eet vanavond met de kids bij z'n ouders en als hij thuis kom wil ik dat het wel aan kant is en hij zo de kids in bed kan stoppen. Een gewoonte van me om alles klaar te leggen dan...

iedereen een fijne dag!

6. Afbeelding van schaapje_Texel
    schaapje_Texel
    26-02-2012, 23:24

76,5
    Gaat weer flink de verkeerde kant op. Eet ook te veel en niet altijd gezond!
    Met m'n moeder gaat t gelukkig goed.Geen uitzaaiingen!
    Zelf ben ik nog steeds verkouden (3e week) en heb ik giga pijn in m'n ribbenkast van t hoesten. Hoesten en niezen is dus echt een crime! Morgen de dokter maar eens raadplegen. Ik kan niet eens meer normaal liggen.
    T valt me op dat iedereen moeite heeft met afvallen. Tijd van het jaar? Kom op meiden we kunnen het! Ikmoet ook nodig wat beter opletten en niet zo snel weer gaan snoepen.
    schaapje_Texel wijzigde dit bericht op 26-02-2012 23:25 met 0%

7. 120
    Hier blijft het nog slecht gaan ook al heb ik momenten dat ik echt gezond eet. De maandelijkse kwaal heeft zich ook zwaar aangekondigd. Eergisteren de eerste helft van de dag migraine achtig hoofdpijn gehad. Het heeft even geduurd maar het Aleve pilletje heeft geholpen. Gisteren misselijk en hongerig. Zoete aanval van 2 grote chocolate chip koekjes gedaan van Subway. Die zijn zo gevaarlijk lekker. Soms weet ik het niet meer. We gaan gewoon weer verder! Jeanet, je hebt wel niets kunnen doen tegen de vent maar hem hopelijk met je pitbull wel de stuipen op het lijf gejaagt dat  ie van z'n zoveelste inbraak maar heeft af gezien.
    Pebbelsspike, vindt het knap dat jij kan hardlopen. Je doet je best en daar gaat het toch om? Het zonnetje schijnt ik ga naar buiten wat lopen en naar een paas eieren tentoonstelling. Vindt ik leuk, om alvast voor te bereiden voor de Pasen. Niet dat ik veel tijd heb hoor maar ik koop er soms een mooie ei en ik koop wat lege ganzen/kippen eieren om thuis iets op te knutsellen zoals het plakken van poppetjes of vast zetten van kanten kraagjes. Vroeger had ik er meer tijd voor. Ben al plus/minus 10 jaar bezig met een lege struisvogel ei die mijn ouders een keer uit het buitenland hebben mee genomen. Ik heb er al een paar strass steentjes op geplakt die ik een keer bij de Krea beurs in Utrecht heb gekocht. Maar het schiet niet op. Het is al  wat dat ik vandaag een keer tijd voor mezelf maak om iets ontspannends te gaan doen. Mijn grote jongen is naar de zaterdag opvang en mijn kleuter heeft het gezellig bij opa en oma. Ik ben met hem al vanochtend naar zwemles geweest. Enne, mijn man, die is op zaterdag altijd aan het werk, hij heeft een eigen zaak. Ik wens jullie een zonnige dag!

8. 87.4

6 ons eraf.. na zondag.. dus toch wel mijn stinkende best meer dan beloond..

Pebbles.. je bent nog jong toch?.. kan me voorstellen dat je bedenkingen hebt, maar voor zelfde geld heb je 'alleen maar' last van je maandelijkse kwaal in de zin van puistjes etc..

ik was 36 toen de jongste kwam, meer dan gewild.. al heb ik nu wel eens bedenkingen.. hihi.. nu ze in de pubertijd zit en dat driedubbel heeft, meer dan de oudste twee samen zelfs..

9. 78.5.KILO.. Het blijft worstelen.
    Spannend jeanette.maar goed dat je zo'n beschermer bij je had.. ha ha.
    pebbel . als het zo is . geniet er dan van. zo'n hummeltje. oh ik wil zo graag dat er hier ook eentje bijkomt. maar sch.dochter wil niet meer..snik snik. maar kan mij er ook wel iets bij voorstellen hoor..
    fijn weekend..doei doei.
    joky-poky wijzigde dit bericht op 24-02-2012 15:19 met 12%

10.  Ha dames,

Geen gewicht van mij. Ik heb al veel lekkere dingen gegeten dus het is maar goed ook. Als ik thuis kom, zal ik wel straf aan de bak moeten, maar dat zie ik dan wel weer.

Wens jullie allemaal veel succes en tot de volgende keer.

Gr. Kn

11. Afbeelding van pebblesspike
    pebblesspike
    24-02-2012, 09:34

81,8

Kijk we gaan weer de goede kant op. Maandag was het nog 83. Blij natuurlijk maar er speelt nog iets....de laatste weken last van puistjes in m'n gezicht en dan voornamelijk op m'n kin,kaaklijn en m'n voorhoofd. Ook heb ik veel last van m'n onderrug. Vertelde dat laatste(die puistjes was hem ook al opgevallen) gister aan hem en we keken elkaar aan en dachten het zelfde. 2,5 jaar geleden een spiraaltje laten zetten,zou dan geen last van de maandelijkse kwaal meer moeten hebben,maar goed bij 1 op de zoveel gaat dat gewoon door en zo ook bij mij.(baalde ervan) maar de vorige maand was het de moeite niet en ook deze maand is het niks. 1 op de zoveel raakt dus ook gewoon zwanger.....nu zal het toch niet zo zijn dat ik dat ben he?!  Het is niet te hopen,zou weer betekenen dat ik moet gaan spuiten tegen de trombose(elke dag) en een 3e zat eigenlijk niet in de planning....Als het wel zo is,is het natuurlijk welkom....Ik wacht het nog even af tot na het weekend en dan maar eens een test doen.....

Morgen weer rijles heb er zin in,even infomeren over het examen krijg de indruk dat ze me laten wachten tot dat er meer zijn die examen moeten doen,zou mij wel lessen kosten.

Iedereen een fijn weekend!

12. pebbels.. je bent goed bezig geweest meid.. toppie..

hier gaat ook heel langzaam wat van mijn overgewicht af gelukkig wel,
    morgen op de leugenaar en hopen dat het echt minder is dan de 88 kilo van de zondagmorgen

13. Afbeelding van pebblesspike
    pebblesspike
    23-02-2012, 16:05

Jeanet zo maak je nog eens wat mee zeg.
    We waren vanochtend om kwart over 10 in de speelboederij en om 15:15uur waren we thuis. Dus we hebben er ook gegegeten maar heb een verstandige keus gemaakt. Had zo'n zin in de uitsmijter die ze daar verkopen maar dat hield in 2 boterhammen,3 eieren met heel veel spek,nou heerlijk hoor maar heb besloten een broodje kroket te nemen,gewoon een wit puntje met een kroket.Een keer iets lekker mag natuurlijk best. Maar er was er 1 die friet wilde met een kaassoufle maar moest er bijna niks van hebben toen het op tafel stond,dus heb ik de kaassoufle maar op. Bij thuis komst gelijk m'n punten op geschreven en het viel gelukkig mee. Vanavond eet ik alleen wat gekookte pasta met een zakje sla. Vanavond even de stad ik om een nieuwe broek,heb bijna niks meer. Allemaal kapot.
    Nou nog even wat surfen op het net,krijg natuurlijk nu wel trek,want wat ik op heb is natuurlijk niet zo heel veel.

14. Ohw.. totaal vergeten...

afgelopen maandag toch zo iets meegemaakt. ik loop het laatste rondje met het hondje voor het slapen gaan.. en wilde niet zo heel ver dus straat even op en neer.. maar was niet ver genoeg voor meneer, hij wilde toch ook nog een zijstraat in.. en quess what?.. juist ja. daar liep ene manspersoon.. zeer verdacht.. geen hond mee voor een ommetje.. maar wilde zich verstoppen tussen een regeltje bomen.. al kwam hij bijna te vallen omdat er een soort van wallekant om de bomen heen staat en dat is niet goed te zien als het aardedonker is he?.. dus die goser staat stijf stil op de stoep.. in de hoop dat ik hem niet zie.. en hondje.. jong, klein. maar SUPER. dapper.. trekt aan het touw.. zet het op een blaffen.. dus ik blijf ook staan.. zo hebben we alle drie misschien wel 5 minuten stilgestaan.. met enkel de blaffende hond.. met afstand van die goser naar mij van ca. 25 meter..
    moest woefbeest mee naar huis lokken met lekkers.. hij wilde die vent zo te lijf gaan.. maar is maar klein malterzertje.. nog geen 3 turven hoog.. maar waaks als een pitbull..
    maar bij thuiskomst toch maar ffies de politie gebeld en het voorval gemeld.. er zijn nogal wat inbraken in de buurt geweest de laatste weken.. dus je kunt niet voorzichtig genoeg zijn he?..

en ja.. toen Nette (ik dus) richting bed ging zag ik ze rondrijden.. op zoek naar die vent.. niks gevonden natuurlijk die is vast met een volgescheten broek richting huis gegaan..

maar zo beleef je nog eens wat als je hondjes uitlaat..

15. En pebbles.. hoe is het gegaan?.. nog gelukt thuis te eten?

hier ook weer een beetje blij.. dinsdagmorgen was het al weer in de min gelukkig..

als het jullie ook ok is.. dan wilde ik eind deze maand weer een lijstje hier neerzetten...

en eigenlijk wilde ik het vaker doen, maar komt er steeds niet van..

daarom.. eens per maand een nieuw lijstje?? 

16. Afbeelding van pebblesspike
    pebblesspike
    22-02-2012, 11:44

Jeanet dat had ik een maandag met een spijkerbroek. Hij zit altijd best strak en is een beetje een heup broek. We gingen tussen de middag eten en moest de knop open doen,na het eten heb ik hem gelijk uit gedaan. 'savond wezen hardlopen al ging dat niet echt lekker,misselijk, kreeg het benauwdheid en dacht dat ik neer ging vallen,ging nergens over hoor,maar ja liep niet meer lekker. Maar goed met de lijn heb ik geen klagen,het gaat weer de goede kant op,drink veel water en 'savonds eet ik niks meer na het avond eten. Overdag eet ik ook niet veel. Maar goed daar ook geen tijd voor gehad. Gisterochtend naar het tuincentrum geweest en gister middag een verjaardag,de taart luste ik niet en de hapjes was ik ook niet weg van dus dat ging me goed af. Vandaag heel de dag thuis,tja dan word het wat lastiger. Morgen met de kids naar een speelboederij, als ik slim ben ga ik 'smiddags en eten we eerst nog thuis,maar daar eten vinden de kids ook weer leuk maar dan gaat er bij mij niet echt iets gezonds in dat weet ik nu al. Dus daar moet ik nog even over denken.Nou iedereen veel succes!

17. Nou ,,Jeanet;. strak in mijn vel dat lukt me denk ik nooit meer hoor.
    Ik heb een zeer slappe buikwand overgehouden van de kids die ik gekregen heb.
    En hoe ik ook train- loop of doe het wordt echt niet minder.
    Maar goed ik hang nu dus tussen de 72 en 73 kgr,ben dus eigenlijk op mijn eerste streefgewicht.
    Maar ik ga nog eventjes door met alles wat ik doe of niet doe en hoop op70kg te komen.
    Tja en dan ben ik best happy.
    Ik hoop dat voor jullie ook natuurlijk en meiden kom op zeg;. kop er onder en GO-FOR-IT.
    Gr van - Janita.

18. ik voelde zaterdag mijn spijkerbroek gewoon stakker zitten.. ;s morgens was hij strak van net uit de was, maar 's avonds toen ik thuis was moest de knoop open anders kon ik niet zitten,

was dus 88.. grrrrrr in geen maanden zo zwaar geweest, misschien wel anderhalf jaar geleden..

en ook ik wil strak in mijn vel zitten voor de zomer.. en niet strak omdat ik zo dik ben.. maar met een soort van afgetraind lijf.. overtollige vel moet gekrompen zijn...

19. Hallo, ik ben dus niet de enige die een ware gevecht met de weegschaal hebt. Ik krijg deze week weer mijn maandelijkse kwaal en heb ook constant honger. Vanavond maar 2 en half ons gekookte spruiten zonder toevoeging van zout gegeten met gehakt uit de oven. Twee dikke plakken op mijn bord. Als ik toch zo'n honger heb, dan maar goed grof volkeren brood met zaden gekocht. Ik ben bang dat ik van de crackers ook andere dingen ga zitten eten. Ik heb 4 sneetjes besmeert met becel voor de lunch morgen op mijn werk. Er is erop gegaan, mijn gebraden gehakt met veel boter sla erop en mijn andere broodje met tonijn spread, een beetje licht calorie citroen mayonaise en weer een heleboel boter sla erop. Ik heb ook nog een bakje bietjes salade bij de Albert Heijn gehaald om mee te nemen. Morgen nog volkeren mueslie bolletjes bij de bakker halen en een er van nemen. In geval van nood als ik in de middag nog honger heb, heb ik een klein zakje rijst crackers mee. Alleen die thee zonder suiker wil maar niet lukken. Dan maar minderen met thee en s'middags geen thee meer drinken. Ik probeer een doel voor ogen te houden, of het lukt, ik weet het niet. Ik heb eind april een feestje met oude kennissen die al meer dan 10 jaar niet heb gezien. Ik hoop toch zo vol te houden en ieder geval wat af te vallen. Al is het maar 5kg. Ik wens iedereen weer veel sterkte met deze nieuwe week.

20. Wat hebben we het allemaal zwaar. er is niet een iemand waar de pondjes vanzelf weggaan. heb nu 'n restje groentesoep opstaan .voor eega en mij allebei nog 'n kommetje.lief heeft 'n appeltaart gebakken zaterdag. die mag natuurlijk ook niet kapot gaan. Help straks in de zomerkleren  en alles zit nog net zo strak als vorig jaar.. 

21. Afbeelding van pebblesspike
    pebblesspike
    20-02-2012, 10:01

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vanochtend toch even op de weegschaal gestaan en wat ben ik geschrokken zeg. 83! nog nooit zoveel gewogen.... :-(  En over 12 weken zitten we in de zon en dan zou het toch fijn zijn als de weegschaal op 76 zou staan want met dat gewicht ben ik aardig tevreden. Dus ik begin nu maar alvast met opletten wat ik eet want krijg nu ook klachten,als ik iets te vettig of slecht eet moet ik vaak naar de wc  en m'n maag staat op barsten lijkt wel en honger hebben voor een maaltijd? wat is dat?Nee dit is niet goed. Dus opletten deze week en volgende week er echt tegen aan. Moet ook een nieuwe bikini hebben,ga alvast eens even kijken op internet en dan weet ik weer voor wat ik het doe.

Succes allemaal deze week!

22. ik moet met de billen bloot.. baal verschrikkelijk, maar was zondagmorgen 88 kilo schoon aan de haak.. teveel gesnoept op de HHbeurs..

eigen schuld dikke bult. grrrrrrrrrrrrrrr

23. Ik hang tussen de 72 en 73 in;

Dus wees lief voor me en zet er 72 op????????? PLEASE..
    Hoop zo dat ik de 70 haal voor de zomer..
    Vele groetjes van mij,, en een hele fijne ZONDAG ,,doeiiiiiiiiiiii.

24. 120
    Heb ook weer weinig van me laten horen. Sorry.
    Kneeltje heb lekker maar teveel gegeten van man's verjaardag!
    Ik wens jou heel veel plezier in je warm vakantie oord. Geniet er van.
    Jeanet brei ze en ik hoop dat je plezier hebt gehad op de huishoudbeurs. Had ik ook wel leuk gevonden maar ben op dit moment zo moe van de afgelopen week dat ik vanmiddag een uurtje heb geslapen. Nu maar aan de slag om te koken. Groetjes.

25. 79.kilo.
    Ook niks erbij en niks eraf. kan mij zelf niet uitstaan. bijna voorjaar en nog niet afgevallen. gelukkig zit ik nog niet op de 80 . laat ik daar nu asjeblieft voor opppassen.. fijn weekend.. 

advertentie