Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // De Nieuwelingen, mei 2010

Dit onderwerp heeft 102 reacties, is 9162 keer bekeken, en bestaat uit 5 pagina's. U bent momenteel op pagina 4 van 5.
De laatste reactie is geplaatst op 28-06-2010 08:40. Dit onderwerp is gesloten!

1. De Nieuwelingen, mei 2010

Afbeelding van jeanet18
    Dit onderwerp is gestart door jeanet18
    02-05-2010, 16:10

http://i48.tinypic.com/1zxmsfr.jpg

LIJSTJE IS WEER BIJGEWERKT t/m AFGELOPEN WEEKEND (12 juni 2010)

J.
    jeanet18 wijzigde dit bericht op 15-06-2010 07:32 met 255%

reacties

1. Hallo allemaal.
    Tjee Rusland, Turkije, heerlijk allemaal! Heel fijne vakantie!
    Voor manlief en mij staat in juni een lang weekend Parijs gepland.
    Mijn man weet dat nog niet, dat is een verrassing omdat hij deze maand 50 jaar wordt.
    Toen ik 50 werd zijn we samen naar Praag geweest.

Sinds ik meewerk aan de 12 wekelijkse cursus om af te slanken, weet ik dat ik en veel mensen met mij, niet afvallen omdat we TE WEINIG en vaak ook VERKEERD eten, het zit 'm niet alleen in snoepen. Als we eenmaal  "aan de lijn" gaan, zijn we vaak zo streng voor ons zelf dat ons lichaam helemaal in de spaarstand gaat. We bouwen tekorten op en krijgen te weinig caloriën binnen om ons "kacheltje" brandend te houden. Vandaar dat we vaak weer aankomen na een tijdje. Ik heb het al eens eerder gezegd, eigenlijk geeft het lichaamsvetpercentage en het visceraal vet een veel beter beeld. Ik zie het aan onze cursisten. Sommige vallen in gewicht niet of nauwelijks af en dat vinden ze heel frustrerend. Maar vaak vermindert wel het vetpercentage en vermeerdert de spiermassa met als gevolg dat mensen wel centimeters verliezen en dus toch slanker worden. Maar vrijwel iedereen gaat er in gezondheid op vooruit: minder of geen hoofdpijn, betere stoelgang, beter slapen enz.
    Het veranderen van eetgewoonten lukt niet zo 1,2,3, dat kost tijd. En na een tijdje merk je dat de andere manier van eten een gewoonte begint te worden en begint ook de behoefte aan snoepen en snaaien, dus aan "snelle" koolhydraten af te nemen.

Groetjes, Anniek

2. Fijne vakantie voor iedereen die weggaat. Geniet er vooral van, en ook lekker eten hoor. Wij hebben vandaag weer 2 kleindochters te logeren. Gaan popcorn bakken en naar de kinderboerderij.

Fijne dag, Kn.

3. Pebbles...........fijne vakantie in Turkije, geniet ervan...... en kom uitgerust en gezond weer thuis!!

4. Hallo dames, ik kom me even 'afmelden' want vanavond reis ik naar Schiphol. Ik moet echt zorgvuldig kijken wat er in de koffer moet, altijd moeilijk ( vind ik). Ik heb wel gekeken hoe het daar met de weersomstandigheden zit, maar dan nog...........op een bootje in een ander land......afijn, kleren genoeg, alleen nu de juiste maat nog!!  Ik verheug me erop.
    Dus...............tot na de Pinksterdagen, ik hoop dat ik mijn 'matig eten ' kan volhouden , want veel beweging op zo'n boot zal er niet inzitten ( ze hebben wel een fitnessruimte las ik ). Doei, doei .................

5. Afbeelding van pebblesspike
    pebblesspike
    10-05-2010, 12:58

Alexia dan zat je zoals wij het noemen aan de overkant. Ik woon 10 km van vlissingen vandaan.

Ik heb vandaag zo'n baaldag niet normaal meer. vandaag is de finisch plaats van de Giro in M'burg 5 km van ons vandaan dus. Ik wilde daar heel graag naar toe. Maar ik hoorde van  m'n ouders en zusje niks dat ze gingen. Belt vanmorgen m'n zusje op,dat ze vrij is van haar werk om naar Giro te gaan kijken.Ik dacht dus alleen maar ze ging samen met mn moeder die al lang plannen had om te gaan. Ze had dus niks tegen me gezegt tewijl ze wist dat ik heel graag wilde. Hier zit ik dan thuis. met de kids is geen optie,ze zijn allebei niet fit en wat ziekjes en hebben echt hun slaap nodig. Heel misschien als ik het red nog maar snel op de fiets.

Alexia de zak chips is dicht gebleven. Want inderdaad halve zakken vind ik niks. Jij gaat dus lekker naar Rusland. Wij gaan een zondag naar Turkije maar deze week nog een drukke week voor de boeg. Nou ik ga snel even de hond uit laten.

groetjes.

6. hallo allemaal .
    Ik kon vanmorgen en gisteren weer niet op de weegschaal staan .
    Jeanetwil jij voor mij hetzelfde gewicht aanhouden .
    Mijn kleinzoon is weer naar huis en alle kinderen zijn dit weekend langs geweest ,erg gezellig .
    Alexia heel veel plezier op jullie vakantie .
    We hebben lekker een kort weekje ,hopelijk wordt het mooi weer ,als heel nederland weer vrij is .
    de groetjes van Ria

7. Heb vandaag "Moederdagtaart" gegeten, het was heerlijk. [^]

8. Kleinkinderen zijn weer weg, oma is uitgeblust. Vanavond op visite lekker rustig. Morgen komt andere dochter met man en kids en mijn moeder komt eten. Asperges, vers van het land.

Alexia, ik wens je heel veel plezier in Rusland. Lijkt mij ook gaaf om te bekijken.

fijn weekend verder. Kneeltje

9. 'Wat fijn alexia zo'n man. die van mij wil nooit op vakantie. wij gaan veel in nederland op pad. en in duitsland. [wij wonen aan de duitse grens] zodoende.
    vroeger ging ik wel met vriendinnen . maar och daar heb ik niet zo veel zin meer in. Wil wel graag. maar dan samen.

10. Joky-Poky.......ik heb een avontuurlijke man! Ik heb het zelf niet bedacht maar ik vind het wel spannend. We gaan naar St.Petersburg en dan met een boot over de Wolga/ Newa naar Moskou. Ik zit al half met mijn hoofd 'in de koffer'. Fijn weekend allemaal! Groetjes..... doei, doei

11. 78.5 kilo.
    Ja ik blijf wel komen, maar had niet verwacht dat ik zo zwak zou zijn. het komt alleen door het snoepen , dat ik niet afval. [8o|]

pebbles zo iets gaat je echt niet in de koude kleren zitten. wat 'n naar verhaal . en dan zo'n jong meisje , eng.
    alexia . fijne tijd in Rusland. hoe kom je  op Rusland?
    anniek zo lang ik hier mee doe hou ik het nog enigzins in de hand.
    lotti welkom. moeilijk toch hé al dat gelijn.
    en dan blijft het ook nog steeds koud en kil en nat. wat 'n land. het is'n strijd momenteel [:D]  allemaal 'n fijn weekend en voor straks , lekker slapen.
    http://i139.photobucket.com/albums/q308/advent_child_xd/1460999280_m.jpg

12. Pebbles, we stonden op een 'boerencamping' in de buurt van Sluis ( Heille) en we hebben nog wel een route gefietst, naar Cadzand en we zijn ook nog met de boot naar Vlissingen geweest ( in de regen). Maar.....we waren er even uit en dat is ook fijn.
    En????????  Is de zak chips nog helemaal vol? Of kun je ook niet tegen half volle zakken?? Dan maar helemaal op ???  Moeilijk hè en straks in Turkije wens ik je ook sterkte, want all-inclusive biedt van alles en nog wat aan , veel lekkere dingen en veel zoet! Moeilijk hoor!!

13. Afbeelding van pebblesspike
    pebblesspike
    07-05-2010, 14:10

Hallo dames,

En alexia waar ben je allemaal geweest in Zeeland? Tja en die wind...die staat er hier altijd wel. Maar moet toegeven deze week was het wel erg hoor.

Gister ben ik lekker wezen sporten,heerlijk. Eerst een half uur crosstrainer gedaan en daarop 550kcal verbrand,daarna een uur kickfun. Maar het is weer middag en de kinderen liggen in bed en dan slaat de vreet ziekte weer toe. Heb al bijna niks in huis,1 zak chips dat is het enige,geen koekjes en snoepjes. Maar die zak lacht behoorlijk naar me. Straks maar een cracker eten. Volgende week staan we er beter voor,16 mei vliegen we naar Turkije,heerlijk ik ben er zooo aan toe. Ik ga nu maar eens een cracker pakken voordat de zak chips eraan gaat.

Fijn weekend allemaal!!!

14. groetjes, Lottie
    Lottie wijzigde dit bericht op 16-05-2010 12:50 met 98%: Ik heb de indruk dat deze forumdames elkaar al zo goed kennen, dat ik er als nieuwkomer buitenval. Ik probeer het elders wel.

15. 70.3
    ik ben niet op de weegschala geweest, dus Jeanet, hou het laatste gewicht maar aan. Ik durf weer eens niet, ook al omdat ik zeker weet dat ik er 'wat bijgegeten heb'.  Dus even mijn laatste gewicht aanhouden, totdat ik weer durf. Wat een 'schijterd' ben ik eigenlijk, maar het is niet anders. Ik ga  een paar dagen flink mijn best doen, al is dat kort , want volgende week dinsdag ga ik dus naar Rusland. Maar dan heb ik alvast 4 dagen gezond en verantwoord kunnen eten, voordat ik weer 'vreemd voer' ga eten. Misschien hebben ze daar ook wel rauwkost. Het zijn mooi tijden ( vakantie) maar bar voor mijn gewicht!

16. 67.4

Vandaag 2 kleinkinderen te logeren, frietjes met frikandellen is het verzoek. Gelukkig heb ik voor mezelf nog wel iets anders. Wat is het nog koud weer, dames niks aan.

Fijne dag, Kneeltje

17. Ik ben weer terug uit ( een koud en winderig!!) Zeeland, maar ik heb ondanks de regen toch genoten! En dat is de kunst. En Kneeltje, ik had gewoon de winterjas meegenomen, als het weer zich niet schaamt dan schaam ik mij ook niet!
    Nou Pebbles..............je hebt wel wat meegemaakt zeg......gelukkig dat het nu beter met het meisje gaat. Dat had ook anders kunnen aflopen! En fijn dat je gewicht 'dalende 'is!
    Anniek, fijn dat je zo nu en dan blijft 'kletsen'. Dat is gewoon leuk!
    Lottie,  welkom! En al ben ik nu  'een slanke den' hahahahaha..............ooit was ook ik 20 kilo zwaarder!  Dus met veel geduld en doorzettingsvermogen gaat die 15 kilo je lukken!
    Ik heb in Zeeland best 'gesmuld' het zal mij morgen benieuwen......

18. Afbeelding van pebblesspike
    pebblesspike
    06-05-2010, 14:03

72,2

Zo het is me weer aardig gelukt.  En ik ben er blij mee.

Met het meisje gaat het weer redelijk goed. Ze is wakker en kent iedereen en alles is eigenlijk normaal. De oorzaak is nog steeds niet bekend. Na een dinsdag voel ik me ook stukken beter ook omdat je weet dat het beter gaat met haar. Nu af wachten wat de oorzaak dus is.

Gister een dagje naar de camping geweest,het was wel wat fris maar de kinderen hebben erg genoten.

Lottie welkom bij de club,leuk hoor weer iemand erbij.
    Ik ga de was maar eens strijken en opvouwen.

19. Hoi Lottie,
    Welkom hier en sluit je maar aan. Je mag je leeftijd, lengte, gewicht doorgeven. En op vrijdag of zaterdag je gewicht doorgeven hier op het forum. Verder zou het leuk zijn als je af en toe een stukkie schrijft, zodat we je beter leren kennen. Ook je uiteindelijke streefgewicht mag je noteren.

Dan kan Jeanet je invoegen.
    Veel succes, Kneeltje

20. Dag nieuwelingen van mei,

Mag ik op jullie lijstje komen staan? Want ik moet in vergelijking met jullie, een behoorlijk aantal kilo's kwijt (minimaal 15) en jullie kennen elkaar al langere tijd? Ik gebruik overigens geen poeders en pillen, maar wil het op de natuurlijke manier proberen: minder snoepen en bewuster eten.
    Groetjes,
    Lottie

21. Anniek.. je staat nu nog op het lijstje hoor.. maar zal je er uithalen..
    leuk als je af en toe blijft posten, en wil je er wel weer op.. geen probleem.

http://i39.tinypic.com/2dca7t0.jpg
    jeanet18 wijzigde dit bericht op 06-05-2010 00:09 met 13%

22. Hallo
    Kneeltje, ik blijf wel langs komen hoor want ik vind het wel leuk om hier te lezen en te volgen hoe het met jullie gaat.
    Vandaag zijn we met voorwaarden voor een verzekering bezig geweest. Er moest een medische keuring voor gedaan worden, in dit geval voor mijn man. Één van de voorwaarden is een BMI van 22.8 maximaal. Belachelijk. Mijn man is 1.96 lang en weegt 92 kg. Om aan die voorwaarde te voldoen moet hij 5kg afvallen! En dan te bedenken dat BMI niets zegt over vet% en gezondheid. Wij zijn benieuwd hoe dit verder gaat.
    Anniek

23. Afbeelding van pebblesspike
    pebblesspike
    03-05-2010, 16:44

Hallo allemaal,

Kneeltje ik heb m'n winterjas ook aan hoor. bah niks aan.Maar over 2 weken zit ik in de zon dus daar kijk ik dan maar naar uit.

Vannacht best goed geslapen,ik voelde me alleen ontzettend angstig toen ik naar bed ging. Vanochtend gewerkt,moet deze week maar een ochtendje. Was wel even lekker maar ik was er niet helemaal bij.Toen ik thuis kwam even naar de ouders van het meisje gegaan.Lang in twijfel gestaan of ik wel of niet zou gaan. Ze stonden op het punt weg te gaan.Ik kreeg de indruk dat ze het wel fijn vonden dat ik even kwam. Maar ik ben nog niet de oude. kben misselijk,heb een drukkend gevoel op m'n borst,zenuwachtig gevoel en als de kids maar iets teveel lawaai maken dan word ik enorm boos. vanavond ga ik toch maar wegen even weer wat anders. Ik weet nu zeker dat ik toe ben aan de vakantie straks.

24. Pebbles, wat een drama en dat midden in de nacht. Dat maakt wel indruk, sterkte ermee. Kan me voorstellen dat zoiets je dag niet mooier maakt. Dan wordt je ineens weer met je neus op de feiten gedrukt, Hoe betrekkelijk alles is. Goed dat je er hier over praat.

Anniek, jammer dat je dan niet meer bij ons komt. Maar als je tevreden bent over je gewicht, is het goed.

Vandaag een donkere trieste dag, ik heb mijn winterjas weer van zolder gehaald, zo koud vond ik het.

25. 68.8kg
    Hallo allemaal.
    Sorry alweer te laat, druk,druk,druk.

Jeanet wil je mij uit het lijstje halen?
    Ik denk dat ik een gewicht heb gekregen die bij mij hoort.
    Ik ben niet meer zo bezig met afvallen. Natuurlijk houd ik mijn gewicht wel in de gaten, maar het vetpercentage en de centimeters zijn belangrijker en dat deze gegevens meet ik niet wekelijks. Mijn gewicht nog wel, maar er verandert niet zoveel meer.
    Ik blijf hier nog wel lezen en ik zal ook wel eens wat posten.

Pebblesspike, wat een drama. Ik kan mij voorstellen dat dat je heel erg heeft aangegrepen. Goed dat je het even hier hebt gemeld en heel veel sterkte.

Jeanet, de gaatjes die gelaserd zijn moeten voorkomen dat ik op latere leeftijd acute glaucom zou kunnen krijgen. Het regenboogvlies en hoornvlies liggen te dicht op elkaar, waardoor de doorspoeling van het oogvocht belemmerd wordt.
    Dat probleem is nu verholpen, als het goed is.
    Suc6 allemaal!

advertentie