Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // De Nieuwelingen, zomer 2010

Dit onderwerp heeft 121 reacties, is 13831 keer bekeken, en bestaat uit 5 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 5.
De laatste reactie is geplaatst op 30-08-2010 14:55.

1. De Nieuwelingen, zomer 2010

Afbeelding van jeanet18
    Dit onderwerp is gestart door jeanet18
    28-06-2010, 08:42

HIER NIET MEER PLAATSEN

vanaf nu op

DE NIEUWELINGEN, NAJAAR 2010!!
    jeanet18 wijzigde dit bericht op 30-08-2010 14:58 met 136%

reacties

1. woehaha.. pebbles.. nieuwe gaat autom. eerst naar 72,5 hoor.. je hebt nog beetje respijt meissie..

en kneeltje..d ank voor het opzoeken..

J

2. Afbeelding van pebblesspike
    pebblesspike
    30-08-2010, 14:28

Hallo dames,
    74,9

Ik kon niet op de laptop. Ik had er een tijdje geleden een muziek download programma opgezet maar de laptop liep steeds vast en kon er weinig. Vandaar dat ik niet m'n gewicht heb door kunnen geven. We hebben het programma verwijderd en nu gaat het gelukkig weer goed.
    Ik ben dus aangekomen. Wist het ook wel hoor. Mijn nieuwe streef gewicht is 72 kilo. Ik ga weer snel verder ik probeer woensdag weer even wat te melden.

3. goede morgen dames.
    Nieuwelingen najaar lijkt me goed Jeanet .
    Mijn man en ik gaan eens aan het stoein met die""dr Fr....."'EEn collega had daar heel goede resultaten mee ,dat hij is helemaal enthousiast ,ikzelf zie het ook wel zitten.Straks maar eens even boodschappen gaan doen.
    jullie zien het wel hoe het gaat. Groetjes Tebberia

4. Morgen dames,

Zaterdag een uitgebreide buurtbbq. Weinig alcohol, want dat is aan mij niet zo besteed. Deze week maar weer streng bezig gaan.

Jeanet, er staat me iets bij over vakanties, maar dan zou ik terug moeten lezen. Bijna nieuwe maand dus weer nieuwe kansen voor ons allemaal, dames.

Heb ondertussen teruggelezen, P. ging nog naar de camping en wist niet wanneer ze terug zou zijn. A. is fietsen in La Douce France, is half sept. terug.
    Succes, Kn.
    kneeltje wijzigde dit bericht op 30-08-2010 08:35 met 18%

5. Moggu allemaal

nog 2 dagen, is augustus voorbij.. en misschien dat we dan een nieuwe topic kunnen openen?? (De Nieuwelingen, Najaar 2010?) dus met het volgende lijstje daar verder gaan??

gr. J

ps
    wie weet dat.. zijn P en A misschien (nog) op vakantie??
    jeanet18 wijzigde dit bericht op 30-08-2010 08:01 met 26%

6. Pebbles en Alexia..

heb jullie gewichten nog niet..

7. 87

ga gelijk even kijken of iedereen al het gewicht heeft doorgegeven... dan komt het lijstje ook zsm

8. Nou tebberia blijf ik je toch zo noemen, [;)]   Heb mij vandaag aardig aan de regels gehouden, morgen en overmorgen verjaardag. denk dat het wel goed komt.  Ik moet mij niet gaan zitten vervelen. moet dan gelijk opstaan en iets gaan doen.achter de P.C. wil ik niet eten i.v.m. kleverige toetsen. als ik 'n puzzel aan het oplossen ben, wil ik ook geen eten aan mijn handen.  krijg je vettigheid aan de bladen. of de krant. Dat heb ik mij zelf aan gepraat en het helpt. [8-)]  dat was 'n beetje informatie uit de truckendoos. fijn weekend. allen.

9. 122
    Ik was gisteren wel een halve kg kwijt en het zat er vanochtend weer aan. Zucht! Deze week maar een poging met soep doen, Ik heb gisteren een hele grote pan voor mijzelf gemaakt maar toen had ik er nog niet van gegeten. Ik at s'avonds een hamburger van tartaar met uien op een bruin bolletje en een beetje HP saus erop. Een bakje van 2 ons aardappel salade (Fout!). Ik had beter die pak schoon gemaakte spruiten kunnen op zetten. Klinkt als een hele rare combinatie, ik weet het. Maar ik ben gelukkig dol op de meeste gekookte groenten een eet ze bij alles. Lust alleen geen andijvie en postelein. Morgen maar de spruiten doen. Allen, sterkte!

10. 77.kilo. kom straks of morgen nog even kijken . moet nu eten. [:)]

11. 90 kg
    Net als vorige week ,laat ik dat maar positief zien want het ging nog niet erg goed deze week ,ik heb toch wel veel gesnoept .
    Sunlove welkom ik hoop dat ons forum jou goed stimuleert .
    Zondag heb ik een verjaardag van onze oudste en haar man ,maar ik denk dat ik daar zonder kleerscheuren doorheen kom want zij is altijd van de gezonde snacks.
    Prettig weekend allemaal.Ria 
    Trouwens Joky POKY IK VOND JOUW NAAM VOOR MIJ ERG LEUK .Tebberia

12.  Het is vrijdag dus tijd voor mijn eerste tussen stand.
    83.2
    iets eraf dus maar dat is normaal bij mijn jojogedrag.
    Volgende week zou ik op 82 moeten kunnen staan.

13. 69.8

Hier dus ook niet goed, maar na ee nverjaardag met gebak en hapjes is dat wel verklaarbaar. Morgenavvond buurt bbq. en dat laat ik ook niet staan. Heb zelf alles besteld bij de slager, dus weet wat er komt.

Ga vrolijk verder, want ik wil het liefst naar de 65, dus nog ff doorbijten. Op mijn tanden dan, anders helpt het nog niet.
    Dames veel succes en niet de moed verliezen.

Gr. Kn. 

14. Gelijk heb je Jeanet. Ik zou ook gemotiveerd moeten zijn. Af kloppen, ik heb nog niets maar mijn moeder is diabeet en mijn oma is het ook geweest, dus het is erflijk. Ik laat mij wel geregeld bij mijn werkgever onderzoeken als wij weer een algehele gezondheidstest worden aangeboden. Uiteraard krijg ik altijd na alle positieve test resultaten te horen dat ik veel te zwaar ben en dat is natuurlijk zo. Ik sta ook elke dag op de weegschaal hoor. Het was echt afkicken toen ik hem in die 2 weken vakantie niet mee kon nemen. Vandaag was het ook weer moeilijk. Met dit regenachtig koud weer krijg ik juist trek. Zie wel wat de weegschaal morgen te zeggen heeft. Allen, sterkte morgen of over morgen.

15. Toevallig dat programma op tv gezien met sonja bakker.. man was 137 kg.. en moest er 30 af hebben om een 2e hart operatie te kunnen ondergaan... in paar weken tijd was hij bijna 14 kilo kwijt.. en zowaar. als hij zo goed door blijft doen.. hoeft hij die operatie misschien niet eens...

en zulke dingen maken mij dan motiverend om niet meer boven een bepaald gewicht te komen
    jeanet18 wijzigde dit bericht op 26-08-2010 17:04 met 1%

16.  Goedemiddag meiden,
    Ik ben een grote jojo, kan het niet laten om dagelijks op de weegschaal te staan, heb eigelijk vanaf mijn jeugd al een eetprobleem en weegschaalprobleem, kan me niet bedwingen om te kijken, dan weer die teleurstelling van de kilo's erop en blijdschap als er weer wat af is.
    Ik weet nu dat er weer wat af is, hoop dat dat zo blijft.
    maar weet wel beter.
    Ik ben geen overmatig snoeper , dat weet ik van mezelf, eet geen pak koeken of hele reep chocola op, waar het wel door komt, geef mijn ziekte de schuld en de overgang natuurlijk.
    De een kan meer eten dan de ander, bij ons zit het absoluut in de famile, zo is mijn middelste dochter precies als ik, ook zware bouw, snel aangekomen, die eet sinds enige tijd afslankpillen van internet, ik kan wel zeggen doe het niet, dat zeg ik ook, maar ja, heb het vroeger zelf ook gedaan, wetende dat het niet helpt maar toch doen.
    Mijn zoon had driekwart jaar niet meer gevoetbald door omstandheden en zie daar, de kilo's vlogen eraan.

Nu hij weer sport gaat het ook weer snel eraf gelukkig.

17. Joky.. komt vast wel goed denk je niet? niet aan je kleding gemerkt of het strakker of losser zat??

18. Vrijdag de dag van de waarheid.denk en hoop dat ik ietsie kwijt ben. [*-)]
    hoop dat het niet mijn portemonaie is. [:)]
    joky-poky wijzigde dit bericht op 25-08-2010 21:54 met 23%

19. Moggu meiden..

ik zal mijn stinkende best ook weer gaan doen want afgelopen week is dus falikant fout gegaan.. met al die heerlijkheden die mijn mond niet voorbij konden gaan maar er pardoes invielen.. tja.. ieder pondje gaat..... juist ja..

maar.. er MOET verandering in komen.. wil ik nog van mezelf kunnen blijven houden... die 8 vooraan mijn gewicht wil ik nu echt blijvend kwijt hoor..

bovendien de (middelbare) school begint volgende week ook weer, dus krijgen we weer iets van een dagelijks ritme, hoop ik
    jeanet18 wijzigde dit bericht op 25-08-2010 07:58 met 14%: toevoeging

20. Jeanet, dank voor het lijstje. Het zal met mij deze week denk ik ook wat minder goed zijn. Morgen verjaardag en zaterdag bbq. met de buurt. Maar dat komt bij volgende week.

Blijven ons best maar doen, dames.
    Succes, gr. Kneeltje

21. hoihoi

Sunlove. welkom meid.. heb je in het lijstje erbij gezet.. de tussenstreef die 'verlaag' ik automatisch als het kan (oftewel als je er eentje gehaald hebt, dan gaat er 2,5 kilo vanaf, kom je tegen je eindstreef aan .. dan verlaag ik met 1 kilo per keer... omdat het dan minder hard gaat)

het lijstje ook weer verneuwd met de gewichten van afgelopen vrijdag.

groetjes

J
    ps, ik was dus wel 1,5 kilo gegroeid he grrrrrrr

22. Gelijk heb je Kneeltje! Nou, ik ben gisteren ook niet meer aan de kaas geweest. Probeer vanavond de caramel pudding en ijsje over te slaan. Wij eten vanavond chili con carne. Dat eet ik normaal met rijst maar dat laat ik nu maar achterwege. Ik kom altijd bij van rijst. Ik probeer straks een fatsoenlijke portie op te scheppen en ik heb 4 aardappel rostis in de oven om het daarmee te eten.

Fijne avond

23. Ik lust ook zoals ze zeggen  "van het hele varken" [;)]  Vooral hartig, kan wel van de chocolade afblijven, maar ligt er nog een stukje gril/leverworst, dan ga ik voor de bijl.

Probeer me tegenwoordig een beetje te beheersen, 's avonds maar een appel en een beker bouillon. Is ook lekker.

Sterkte dames, we hebben levenslang, dus laten we maar lang leven [:D]

24. Welkom nieuwe meiden. 'ik heb mij toen ik op mijn dikst was nooit gewogen. kreeg wel van iedereen te horen.  dat het zo jammer was en dat ik op moest passen.  Ik lust echt alles. zoet zuur zout . ik pas nu weer in 'n beetje leuke kleding. en wil dat zo houden. Als ik hier niet wekelijks zou komen , was ik allang weer veel zwaarder. Ik hoop op nog 'n paar kilo minder. maar  doe het op 'n hele rustige manier. soms 'n kilo erbij , en soms 'n kilo er af. sterkte allemaal. en ik zelf ook. [8-)]  

25. Mijn slechte gewoonte is af en toe een stukje brie af snijden en dat op te eten of een lu cracker met cheddar kaas te pakken. S'avonds neem ik meestal een mini ijsje en soms een caramel pudding zoals vanavond (ook niet goed dus). Ik ga proberen dit door de week niet meer te doen en alleen in de weekend om het af te gaan bouwen. Aan de kaas ben ik nog niet geweest vanavond. Daar voel ik mij op dit moment een beetje te triest voor. Onze 3 zits bankstel van 8 jaar oud zei 20 minuten geleden "kraak" toen ik eraf ging. Je kan er nog op zitten en je ziet het niet maar ik werd er wel triest van. Mijn man kwam er natuurlijk niet van bij en die zei dat ik mij niet druk moest maken, dat ik er nog op kan zitten. Mischien kan ik er morgen wel om lachen, nu effe niet!

advertentie