Voeding/Eten
Dit onderwerp heeft 396 reacties, is 75923 keer bekeken, en bestaat uit 16 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 16.
De laatste reactie is geplaatst op 05-01-2012 13:22.
De Volhouders gaan door .....
ook dit topic bestaat al 3 jaar met maar 3 vrouwen. Het blijft ons stimuleren om door te gaan en vol te houden in ons streven om af te vallen. Met dit nieuwe forum gaat het dit jaar zeker lukken!
En na een tijdje afwezigheid is de vierde vrouw ook weer terug gekomen gelukkig nog meer motivatie!PhantaRei wijzigde dit bericht op 29-10-2010 12:47 met 20%
reacties
- Allemaal eerst nog de beste wensen natuurlijk! Fijn dat je er weer bent Lottie, wat een vervelende manier voor jullie om het jaar af te sluiten. Welkom Willemien en is Anna weer iemand anders? Ik zal zeker eens op de website gaan kijken. Zondag ben ik weer begonnen om in het gareel te komen, ben weer braaf punten aan het tellen, want het was bar en boos, durf het eigenlijk niet eens neer te zetten, zondag woog ik 83.9 maar er is nu al een kilo af, ben nu met 2 vriendinnen begonnen en we wegen iedere maandag middag, heb alleen al weken niet kunnen zwemmen en mijn roeitrainer moest steeds ingeklapt omdat er iedere keer wel iemand over de vloer kwam hier. Jullie waren wel aan de beurt zeg Lottie met het weer, iedere keer waren de meeste sneeuwbuien en gladheid bij jou in de buurt, ik rijd dus echt niet als het sneeuwt of glad is, heb me zelfs een paar keer door mijn man op m'n werk laten brengen
.
Ik heb dus echt 'dieetvakantie ' gehouden Lauren maar was het op een gegeven moment ook wel weer zat, je voelt vanzelf weer aan je lijf dat het niet goed gaat, ben nu ook weer aan het werk en nu na 3 dagen merk ik dat ik langzaam weer in m'n ww-ritme kom, ik probeer morgen na het werk weer naar het zwembad te gaan, ben blij dat ik weer kan rijden, als er iemand is die blij is met de dooi, ben ik het wel. - Hallo dames,
Dieetvakantie
, mooi woord.
Ik ben de afgelopen weken weinig op het forum geweest. Gedeeltelijk omdat er privé van alles te regelen was door het onverwacht overlijden van mijn schoonmoeder. Gedeeltelijk omdat er op mijn werk hierdoor van alles was blijven liggen. En tenslotte omdat mijn hoofd er niet naar stond.
Maar ik ben na een week luieren, lezen, uitslapen en tal van familie- en vriendenbezoeken weer aardig de oude. Gelukkig niet de oude wat kilo's betreft. Die schade is minimaal. Maar het valt niet mee opnieuw te starten. Want een doorstart is wel nodig, ik ben er nog niet!
Maandag wil ik weer verder met mijn afvalrace. Dan is de vakantie echt voorbij en kom ik weer in mijn dagelijks ritme.
Wat een weer de afgelopen periode. Hier is erg veel sneeuw gevallen net voor kerst en die is nog steeds niet volledig gesmolten. In onze straat kun je al weken niet fietsen en lopen kan alleen maar over een smal pad dat de bewoners weggestoken hebben. Rijden gebeurt stapvoets en het laatste stuk van de straat naar de hoofdweg is gevaarlijk. Dat loopt namelijk naar beneden en soms schuif je gewoon door.
Deze week wel opletten met wat ik eet, of beter gezegd, met wat ik 's avonds na 8en onnodig neem, maar het punten tellen volgens WW laat ik nog enkele dagen voor wat het is. Die manier van afvallen past overigens het beste bij me, Anna. Niet superstreng en met weinig aanpassingen goed te doen.
Van harte welkom Willemien. Je bericht is enkele dagen geleden, maar toch. Ik ben blij dat ik nooit gerookt heb. Geen gezondheidsproblemen én geen problemen met het stoppen. In mijn familie- en vriendenkring rookt helemaal niemand, opvallend, hè? Alleen op mijn werk zijn 3 rokende collegae die in de pauzes buiten staan te vernikkelen. Maar ik vergelijk het stoppen met roken maar met voor mij nooit meer een beker thee mogen nemen. Ik ben een echte theedrinker en kan er echt zin in hebben. Soms neem ik zelfs om 23.00 uur als ik thuis kom nog een beker groene thee.
Hoe is het met jou, Dais? - Ik was met oud en nieuw op een feest waar ze me op de website www.diet4u.nl wezen. Daar kan je een test doen en zien welk dieet het beste bij je past... misschien een leuke tip voor jullie...
- Hallo allemaal,
Ik heb dit forum zojuist ontdekt en ben dus nieuw hier.
Ik ben 8 maanden geleden gestopt met roken. Natuurlijk ben ik daar heel trots op en heel blij, maar...ik ben intussen wèl 8 kilo aangekomen. Ik drink graag een glaasje van het een of ander. Ik woon en leef alleen en ik vind het wel lekker s`avonds. Je moet er voor jezelf toch wat van maken he? Ik weet best dat ik daar eigenlijk vanaf moet blijven en...nou ja alles is vèèl lekkerder nu. Ik eet ècht niet zoveel meer als voorheen en dat borreltje heb ik ook altijd genomen. Ik zou toch wel zo`n 5 à 6 kilo kwijt willen...
Ik wens iedereen een hele gezellige jaarwisseling, met oliebollen en al...
Willemien70 wijzigde dit bericht op 31-12-2010 11:31 met 4% - Op dieetvakantie Daisy en Lottie? Het eten is best goed gegaan de afgelopen week alleen nog tevaak alcohol gedronken. Maar dat is maandag ook mover. Ik ben nu appel en bananenflappen aan het bakken.
Mijn schouder blijft hetzelfde en ik ga dan ook maandag naar de huisarts om advies te vragen wel of niet te gaan werken. Als ik het zo lees kan het heel lang gaan duren en ik wil voorkomen dat het chronisch wordt natuurlijk dus ik forceer niets, denk moveral goed overna hoe en of ik het wel doe. Alleen bewegen/oefeningen kan ik nauwelijks. Wandelen is ook niet zo makkelijk omdat het zo glas is en ik toch bang ben om te vallen.
Prettige jaarwisseling en en maandag vol tegenaan? - Vanmorgen toch nog maar gewogen al was het niet op dezelfde tijd als anders en ik had meer koffie op, 92.4 klopt dus wel en ik streef erna om dat 2 januari ook nog te hebben.
Ik moet er nog erg aan wennen om de tijd voor mezelf te hebben, heb constant het gevoel dat ik iets moet en kom er dan niet aantoe om rustig te gaan zitten en lezen of TV kijken, veel oefenen maar de komende week want ik heb me nu daarvoor ook al ziekgemeld. Gisteren mijn haar gewassen, ik heb tot net iets over de schouders en dat ging zo moeilijk, kammer ook en fohnen al helemaal niet, alleen de pony gedaan met veel moeite. De rest hang wel want opsteken gaat ook niet erg goed.
Vandaag verse groenten en beleg gehaald en verder hoef ik niets, heerlijk.
Prettige dagen en Lottie sterkte in deze moeilijke tijd. - Wil jullie toch nog even fijne dagen wensen en veel veilige kilometers weer Lauren met je nieuwe banden! De kinderen werken met kerst dus genieten we van de rust de komende dagen, ze zijn dus van de week een paar dagen geweest en zijn vandaag weer naar huis, erg gezellig gehad, spelletjes gedaan, dvd's gekeken met z'n allen en lekker gegeten. Iedereen deed gewoon waar die zin in had, heerlijk als je zo de tijd aan jezelf hebt. Ook volgende week ben ik nog vrij dus ook ik ga het rustig aan doen. Wens jullie een heel gezellig kerstweekend en jij ook Lottie, hoop dat jullie veel steun vinden bij elkaar. Groetjes.
- Ah op die manier. Nou ik voel me ook heel gelukkig met mijn tweedehands huisinrichting, 11 jaar oude auto en koffie en broodjes mee als we bv naar Duistland gaan om boodschappen te doen, ik koop wel de broodjes daar omdat die zo lekker zijn, maar beleg en boter gaan gewoon mee, ik heb zerlfs een speciale doos met bestek, kopjes en snijplankje.. In deze kerstperiode wordt ik ook erg geirriteerd door de reclames met "met kerst MOET je pieken" en al de excellent produkten die er te koop zijn, te vaak valt het zo tegen dan ook nog.
Toen ik net de laatste berichtjes aan het doorlezen was zat ik ondertussen yoghurt met muesli te eten, moet ik dus eigenlijk ook niet doen. Maar ik wordt ook wel gedwongen om weinig te doen want ik heb een overbelaste schouder, kan niet naar achteren draaien, naar voren gaat redelijk maar bv mijn broek ophalen gaat weer erg moeilijk. Rustig aan dan maar en veel kleine oefeningen om het zo soepel mogelijk te houden, gelukkig had ik gisteren al fysio en hoefde ik verder niet naar de huisarts. Het is gewoon erg lastig in de huishoudelijke praktijk, dingen uit de kastjes pakken etc, zelfs mijn rug afdrogen lukt niet, doe maar een badjas aan dan droogt het daar wel.
Gelukkig hoef ik met kerst niet veel te doen, ben 2 dagen weg, 1x bij dochters van Hans en zondag mijn familie. Hans werk niet meer en heeft dus gelukkig speling in zijn tijd. Vorige week heeft hioj mijn auto gerapareerd en voor 4 nieuwe banden gezorgd, ik rij dus helemaal veilig weer voor zover mogelijk.
Wat doen jullie met kerst?
Lottie is het goed verlopen de afgelopen dagen? - Gocondoleerd Lottie, zoiets is altijd naar en zeker in deze tijd van het jaar, bij ons in het verpleeghuis zijn ook veel ouderen gestorven, ook vaak onverwachts, heel veel sterkte voor jou en je gezin. Leeft je schoonvader nog?
Interessant die mindfullness Lauren, ik denk dat vrouwen in het algemeen toch ook altijd al willen multitasken om zomin mogelijk tijd te verspillen en aan het einde van de dag niet begrijpen waar ze zo moe van zijn, maar ondertussen zoveel mogelijk handelingen doen in korte tijd om maar lekker op te schieten, zonder er daar echt bewust van te zijn. En dan idd vooral de kleine dagelijkse dingetjes die je vaak doet zonder erbij na te denken zoals je bv. al zegt het tandenpoetsen, ik snap best dat het lastig is dat je als ''huiswerk'' meekrijgt je op één ding tegelijk te richten, zal wel even wennen zijn.
Bij het koffiebezoekje moet je niet richting pvv denken hoor, het was meer bij mij het gevoel dat ze neerkeek op anderen, ze had het bijv.over de armoe waarmee mensen op vakantie gaan door dan zelf broodjes en koffie mee te nemen, je zult hun ook nooit een broodje zien eten in de h**a,( en zulke mensen zijn wij) want daar zijn ze culinair te verwend voor. Weet niet hoe ze het bij mij vond maar had steeds het idee dat m'n huis gecontroleerd werd( en m'n roeitrainer stond uit het zicht hoor haha)had ook met haar vroegere werk te maken en iedere opmerking sprak kritiek uit. We hebben beiden opgezegd bij ww dus we zien elkaar niet zo vaak meer en vind het nu ook niet jammer meer.
Lijkt me toch soms onhandig dat Hans zover bij je vandaan woont Lauren, werkt hij nog of kan hij gewoon bij jou blijven als het weer te erg wordt? Dochter en schoonzoon komen van woensdag tot vrijdag, schoonzoon moet het kerstweekend nl. werken, we gaan gewoon de bakplaat neerzetten, heb ook al crevettesgarnalen gekocht om erop te doen, lekker mager. En de kerst zelf zien we wel weer, we geven er niet zo om, maar wil ook niet teveel aankomen natuurlijk. Fijn weekend. - Voor het eerst deze week dat ik kan inloggen, lees ook allerlei problemen op het forum.
Maaar goed, eerst Lottie condoleren met het verlies van haar schoonmoeder, waren jullie close? we horen het wel van je, sterkte deze en komende weken.
Hier is alles een beetje hetzelfde, ik doe mijn best, doe niet echt verkeerde dingen maar blijf gewoon hetzelfde gewicht. Bij the psychologe zijn we nu toe aan bahendelen, ik ga het traject mindfulness doen, in het kort, je bewust worden van wat en hoe je dingen doet. Ook wikipedia is eeen zeer fijne uitleg. Ik heb wat boeken en de opdracht 2x per dag iets heel aandachtig te doen, bv bij het tandenpoeetsen, van ales bekijken en aanvoelen hoe dat doet. Heeft ze goed gezien dat ikteveel teglijk doe, meestal loop ik met de electrische brostel in mijn ene hand, met de andere hand mijn tas intepakken. Het kost wel allemaal veel meer tijd en daar heb ik wel moeite mee, dat zal ik dus ook moeten leren om mee om te gaan.
Wat vervelend Daisy dat een koffiebezoekje zo tegenviel, kunnen we richting PVV denken m et opvattingen? of iets heel anders en hoe gaat het nu verder met de WW en jullie contact, had je van haar de indruk dat ze het wel leuk vond bij jou?
Zo met de sneeuw is het zo vervelend om 100 km vanelkaar te wonen, vandaag dus ook thuis gebleven, morgen komt Hans hier naartoe, ijs en weder dienende!
Success de komende week zo voor de kerst en niet laten versloffen, met kerst komt er toch iets bij en dat willen we ervoor toch niet? - Ik wil jullie laten weten dat mijn schoonmoeder afgelopen woensdag onverwacht overleden is. Van mijn kant is het nu even stil.
- Hier ook eentje die stilstaat met gewicht en ook minder gezonde dingen heeft gegeten
Ik leef mee met jullie, mijn moeder heeft sinds een paar maanden netelroos, is erg moeilijk ervan af te komen, elke dag heeft zij momenten waarop ze voor haar gevoel 'in brand lijkt te staan' erg naar hoor en volgens mij is ook netel/gordelroos een vorm van het herpesvirus. Toevallig veel visite gehad deze week, dus de roeier staat ingeklapt en vanmiddag komt er ook weer wat familie. Iedereen heeft even het weer afgewacht denk ik en nu valt er gelukkig weer even te rijden.
Fijn Lottie dat je portemonnee weer terecht is, alleen al voor de pasjes e.d. maar vooral als er idd wat persoonlijke aandenkentjes inzitten die niet te vervangen zijn. Nu even wat anders, er kwam van de week een vrouwtje koffie drinken die ik bij ww heb leren kennen, we zitten altijd naast elkaar en moeten altijd erg lachen. Hoe anders bleek ze te zijn buiten dat half uurtje dat we elkaar wekelijks zien, uitspraken en opmerkingen die ik totaal niet van haar verwachtte en hele andere ideeën/opvattingen dan ik. Hoewel ik nu 45 ben, blijk ik dus totaal nog steeds geen mensenkennis te hebben, ze was best aardig hoor, maar het pakte gewoon anders uit dan ik verwachtte. De andere dag had ik gewoon 'een kater' overgehouden aan het bezoekje, misschien ligt het wel gewoon aan mezelf maar het was me zó tegengevallen, hebben jullie dit ook weleens? Ik kijk uit naar jullie mening, fijne zondag nog! - Je blijft maar sukkelen, hè Lauren?
Ik heb maandagochtend een afspraak bij de huisarts. De rode plekken onder mijn buik en inmiddels ook in mijn lies nemen toe, sommigen zijn vochtig. Ik weet niet of het zweetplekken zijn, misschien is het gordelroos, krentenbaard (heerst op mijn werk) of wie weet een herpesinfectie? Ik zal het wel horen. Ik smeer op dit moment homeopatische zalf, een wondermiddel wat ik vroeger gebruikte als mijn kinderen ooit luieruitslag hadden, maar ik krijg daar alleen maar meer jeuk van.
Ik ben deze week geen ons afgevallen, maar ook niet bijgekomen. Beetje eigen schuld, want gisterenavond heb ik van alles gegeten wat niet gezond is.
Morgenavond kom ik voor het eerst weer eens echt in beweging ( 4 km wandelen). Nu de sneeuw en het ijs zijn verdwenen kan ik 's avonds veilig op pad.
Doe je best allemaal!Lottie wijzigde dit bericht op 11-12-2010 14:21 met 0% - Vanmorgen nog steeds 92 exact, kom er maar niet onder en ik heb deze week toch best veel bewogen, ook thuis, ik had wel veel behoefte aan koolhydraten deze week waarschijnlijk vnawege de kou en daar komt geen eind aan als ik de weerberichten zie. Een CD van de Rolling Stones al erg oud helpt me daar goed bij, lekker tempo kan ik goe mee weg.
Vanmorgen bij de huisarts kreeg ik de vervelende mededeling dat ik een herpesinfectie heb, plekjes in bilnaad en het is ook nog besmettelijk. Ik ging oorpijn en mijn trommelvlies zit een beetje naar binnen van daar de constante druk/pijn rond mijn oor, voor beide druppel en zalfje gekregen en moet na 10 dagen wel weer weg zijn. Ik heb kennelijk weinig weerstand op het moment dat al dit soort ongemakkelijk zo regelmatig komen, toch voel ik me nie techt naar of moe op het moment, alleen moeite me te concentreren op mijn werk.
Prettig weekend, et tot de volgende week. - Dat is precies wat ik bedoel met de stijgende kosten van de WW, Dais. Ik ben er 8 kg mee afgevallen, heerlijk. Maar ik wil op een andere manier verder, ik vind dit bedrag niet in verhouding staan met wat me hiervoor aangeboden wordt.
Het is hier nu, na een weekje sneeuw, kletsnat en akelig glad. Wij hebben geen dijken, maar wel (land)wegen met vaak dikke bomen direct aan beide kanten. Die geven niet mee! Wij wonen zelf op het hoogste stuk van het dorp. Als je onze straat inrijdt of fietst, moet je lichtelijk in de pedalen. (hé, als ik dat nou eens 30 keer achter elkaar doe
) Omgekeerd: als je de straat uitkomt ga je naar beneden. Bij winterweer glijd je gewoon door en kom je op een redelijk drukke doorgaande weg uit. Heeft me al 4 keer hartkloppingen bezorgd de afgelopen 2 winters.
Weet je wat ik met dit weer meegemaakt heb! Ik was sinds woensdagavond mijn portemonnee kwijt. Gelukkig zat er weinig contant geld in, maar wel mijn bankpas en wat persoonlijke briefjes (van toen mijn kinderen klein waren) en religieuze aandenken. Ik ben niet zo Rooms, maar heb dit gekregen en draag het al jaren met me mee. Ik had inmiddels aangifte bij de politie gedaan en de bankpas geblokkeerd. Blijkt de beurs op de opengebroken parkeerplaats bij mijn werk in de sneeuw gevallen zijn en kwam hij nu door de dooi tevoorschijn. Een aardige ouder belde me vandaag thuis op, door de pasjes had ze me achterhaald. Ik heb een bloemetje voor haar gekocht, toch fijn dat er eerlijke mensen zijn!
Ik heb een bijzonder opgeruimde echtgenoot. Die zou werkelijk uit zijn dak gaan als ik een roeiapparaat midden in de huiskamer zou zetten. Verder een lieverd, hoor, je hoort me niet klagen. Maar als je weet dat hij al moppert als ik een tuinstoel in de kamer zet omdat die lekker zit, kun je wel voorstellen hoe hij zou reageren als....
Ik heb de afgelopen week vééééél te weinig bewogen. Durf niet te fietsen met dit weer en van wandelen is weinig gekomen door ouderavonden en de Sint.
Veel succes allemaal!! - Bij ons is alles nattig buiten Lauren, hoop niet dat het erg opvriest, morgen moet ik gaan pedicuren op locatie in Zeeland, demente mensen in een woongroep, maar ook alleen te bereiken over dijken en landwegen. Heerlijk is dat hè dansen, doe het ook te weinig. De roeitrainer wordt echt gebruikt, heb 'm gewoon middenin de woonkamer voor de tv staan, krijg ik visite is ie zo ingeklapt, heel makkelijk! Wat leuk zeg zo'n kookworkshop, hoorde dat ook bij je teamvergadering? Fijn is dat dan altijd als er daadwerkelijk iets besloten wordt. We hadden vandaag eigenlijk intervisie, maar dat werd verschoven dus had ik onverwachts een dagje vrij. In het verpleeghuis behoor ik nl.ook tot een team van allerlei soorten behandelaars, is best gezellig. Lottie ik denk dat ik ook bij ww wegga, het nieuwe abonnement is moeilijk waar te maken, je moet zeker weten dat je dus 4 weken achter elkaar kunt komen, anders betaal je voor 2 weken als je een keer niet kunt en ook de nieuwe prijs van 11 euro is nu al ingegaan. Bovendien ben ik erbij gegaan omdat het zo lekker dichtbij was en dat gaat nu ook al niet meer op. Maar ben er toch 5 kilo mee afgevallen en ga gewoon door, met of zonder anderen.
- Eerst mijn gewicht maar weer eens, exact 92 kg, de cijfers gaven heeeel even 91.9 aan maar bleven toch op een rond getal staan, komende week dus streven om er echt onder te komen. Maar gisteren heeft daar nog niet toe aan bijgedragen. Ik had een dag brainstormen met het team waar ik op kantoor bij zit. Wel geslaagd en een belangrijke punten als team een beslissing ov er genomen die we gewoon maar gaan doen met hulp van de ICTer, die was er ook bij, want de managers laten op zich wachten. Ze verwachten b egin volgend jaar een gestoomlijnd team maar stellen elke keer de beslissing uit nu de knoop doorgehakt en we doen wat we zelf nodig achten. Je zal zien dat dat dan wel weer gewaardeerd wordt, want er wordt altijd erg op gehamerd dat we allemaal zelf zo verantwoordelijk zijn voor veel dingen, nu dan nemen we die verantwoordelijkheiod dan ook! De middag was leuk, een kookworkshop van tapashapjes, gewoon gezelliog gekookt en opgegeten met glaasje wijn. Om 1 uur ging het best wel hard sneeuwen, ik heb het dus maar bij een half glaasje gehouden, toen ik aan het eind van de middag thuis was, was ik wel doodmoe en had weer last mijn ademhaling onder controle te houden. Ben ook niet naar Hans gegaan en vanmorgen hebben we besloten dat ik dit weekend maar helemaal thuis blijf, het weer is te onvoorspelbaar en te risicovol nu, hij woont in een buitengebied, met smalle weggetjes met aan beide zijden greppels/slootjes. Wel raar het is zo ongeveer de eerste keer in 12 jaar dat we een weekend niet samen zijn, loop ook een beetje te lummelen, maar ach dat is waarschijnlijk ook wel goed voor me.
Gisteravond was er een liedje op de TV bij een programma van de BBC en ik begon spontaan te dansen op die herinneringen aan vroeger, was erg lekker om te doen en ik heb me nu voorgenomen om in de ochtend en avond 1-2 nummer te dansen. Ik geloof dat dat vorig jaar ook al eens aan de orde is geweest maar zoals zo veel weer vergeten.
Hoe is het weer bij jullie, er ligt nu zeker 10 cm sneeuw, ga zo wel even klein stukje lopen, het stadsbos is dichtbij en op de terugweg nog boodschapjes doen. - Nog een late felecitatie voor Daisy en wat een leuk cadeau en ook al elke dag gedaan deze week?. Ik heb altijd van roeien gehouden, had al een roeiboot toen ik 5 was en heb het heel veel gedaan, maar op de sportschool vind ik het niks om te doen, ik doe liever de fiets en loopband en cardioapparaten, donderdag ga ik weer.
Lottie, waarschijnlijk zijn het smetplekken in de huisplooi, ik heb er in de zomer vaak last van en gebruik altijd zinkzalf voor. Vele extra kilo's geleden had ik het ook vaak op de binnenkant van mijn dijen en als ik nu in de zomer ga wandelen doe ik er nog steeds wat vaseline op zodat het niet schuurt.
Het gaat met mij deze week best goed wat eten betreft. Vorige week donderdag ben ik naar "de hormonologen" geweest met 3 actrices over de overgnag, erg herkenbaar, ik ben er gelukkig al 10 jaar af en heb ook niet zoveel last gehad. We waren ook even wat gaan eten en daardoor was ik vrijdag plus 1 kg. Verder wel goed gedaan maar wandelen is met dit weer niet zo goed mogelijk, echt te koud voor me, maar thuisoefeningen doe ik wel en ik loop vaak extra de trap op en af als er iets naar boven moet of zo, gelukkig heb ik 3 trappen in huis!
Morgen weer naar psychologe, ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. De tijdslijn is eigenlijk heel simpel een overzicht van de gebeurtenissen in de leven maken, ik ben nu tot 21 gekomen. Omdat ik veel rust neem en niet veel thuis achter de computer wil zitten ben ik nog niet verder. Ach dat zal me toch niet kwalijk genomen worden? Ik moet juist afleren dat ik teveel MOET, ik denk zelf dat daar een groot deel van het probleem zit.
Doe je best de rest van de week en vriojdag weer eens de stand doorgeven allemaal? - Bedankt voor je felicitatie! Nou Lottie, de mevrouw van wie ik het roei-apparaat kocht zei dat ze het ding 2 jaar had en dat ze het héél weinig had gebruikt en dat was eerlijk tegen jou gezegd ook wel te zien hahaha dus ik geloofde haar meteen maar kon het goed begrijpen hoor. Nu heb ik dit apparaat zelf gekozen maar heb al eerder een crosstrainer en hometrainer gratis gekregen en daar vond ik echt niks aan ook niet met tv erbij in de sportschool dus werden ze hier ook al gauw als kapstok gebruikt en zijn nu het huis uit maar dat roeien vind ik erg leuk. En het sneeuwt hier in Brabant nu ook, dus niet meer steeds naar het zwembad! Mij is aangeraden elke dag een half uurtje te bewegen per week ipv 3x een uur, mijn suikerwaarden waren dus goed maar kunnen nog beter, als ik het volgende keer in februari nog verder kan laten zakken, wil de diab.verpleegkundige het overwegen om dan ook de medicijnen te minderen dus daar ga ik voor. Zo'n fijne buikplooi heb ik trouwens ook Lottie, heb ook vaak last van dat zweten, ik probeer het droog te houden met (baby)talkpoeder en dat helpt wel.
Je presentatie is al geweest lees ik, yes, you did it girl! Goed hoor en met al die kilo's lichter en dan volgend jaar op herhaling met nog meer eraf! Morgen gaan we weer naar het ziekenhuis, hopelijk nu wat meer duidelijkheid, alles is zo onzeker nu. Vriendin kwam vandaag gezellig op visite en gaat ook weer lijnen met dochter en nog anderen en dan iedere week wegen, voel er miss.ook wel voor om me daarbij aan te sluiten. Scheelt weer in kosten en in reizen, moet toch ook op de kleintjes letten. Wat jullie doen Lottie, elkaar mailen wat je eet, is ook een goed idee. Nu moet ik toch ook weleens ww-bezoek overslaan met ziekenhuis of werk, het gaat mij vooral om de controle, die stok achter de deur die ik blijkbaar toch nodig heb... - Allereerst van harte gefeliciteerd, Dais!!!
![[<:o)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-19.gif)
Een roeiapparaat in huis, grappig en min of meer herkenbaar. Ik heb in een grijs verleden eens een tijdje de sportschool bezocht. Ik vond het echter zóóóóó saai. Het enige wat hielp, wat gewicht betreft, was als ik DRIE maal per week anderhalf uur zou komen trainen. Waar moest ik in hemelsnaam de tijd hiervoor vandaan halen? Een drukke baan, 2 (toen kleine) kinderen, plus moet ik eerlijk bekennen: ik ben sportief moeilijk te motiveren. Een home-trainer gekocht, dat kon thuis als de kinderen sliepen of op zondagochtend. Eerst stond het op zolder, dat werkte niet want ik verveelde me enorm als ik 'doelloos' fietste. Toen werd het foeilelijke (grote) ding op onze (kleine) ouderslaapkamer gezet, kon ik fietsend tv kijken. Ach, je voelt het al aankomen, het ding is na 2 jaar bijna ongebruikt weer doorverkocht... .
Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat het roeiapparaat voor jou geen succes wordt, begrijp me aub niet verkeerd! Ik hoop echt van ganser harte dat het jou helpt.
Het apparaat is fantastisch voor je buikspieren, als je wat dichter bij woonde, zou ik het zelfs wel willen lenen. Want ik heb de laatste weken last van exceem. Door gebrek aan buikspieren is mijn buik in omvang absoluut geslonken, maar ook wat afgezakt. Mijn vel is helaas berekend op al die extra kilo's. Afgezien van het feit dat dit lelijk is, is hierdoor er een huidplooi ontstaan, die soms in de loop van de dag gaat 'zweten'. Gevolg: rode bultjes en jeuk. Herkent iemand dit en wat kun je eraan doen?
Je hebt gelijk, Dais. Zes kilo op jaarbasis is niet veel, maar elk jaar 6 kilo wel!
Ik stond bijna 2 weken geleden voor 200 mensen op het podium, aanvankelijk was deze avond de streefdatum en -plek voor mij. Dat heb ik jullie wel eens verteld. Ik stond nu 8 kilo lichter in de spotlights dan een jaar geleden. En ik was er dolblij mee, ik voelde me mooier en slanker, ook al had ik gepland dat het 15 kg zou zijn. Ik kreeg erg veel complimenten over mijn rustige en ontspannen uitstraling. Dit heeft natuurlijk niet alleen met de kilo's te maken, want het is een prettige karaktereigenschap die mijn vader me geschonken heeft. (Haha, hij is toevallig ook degene van wie ik de aanleg voor overgewicht gekregen heb). Maar een tevreden mens, dat straal je volgens mij ook uit. Volgend jaar november mag ik weer, de laatste keer en dan neemt een ander het van mij over. Als het dan nogmaals 8 kilo minder is, zien jullie een zeer tevreden mens.
De hapjes die over zijn van een feestje. Wij hadden bij het laatste feest 3 gasten minder, een paar namen geen gebak, en ik heb toch altijd wat meer omdat ik het niet leuk vind (onzin eigenlijk) als de laatste geen keuze meer hebben. Resultaat: bijna een hele taart/vlaai over. Er werkt bij mij maar één ding, weggooien of weggeven. Want anders blijven ze naar me lonken. Ik heb Paul de Leeuw wel eens horen zeggen dat hij ze in de vuilnisbak gooide met een scheut chloor erover heen. Zo erg is het bij mij gelukkig niet, dat ik uit de vuilnisbak ga eten, maar ik snap wel wat hij bedoelt.
Wat bedoel je met een tijdslijn van je leven gaan maken, Lauren? Ik ben altijd wel geïnteresseerd in de psyche van de mens.
Ik wens jullie veel succes, met je leven, met je lijn, met je levenslijn! - Fijn Lauren dat Hans je zo goed steunt en dat het al wat beter met je gaat, kan me voorstellen dat je nu overal op gaat letten want je wilt toch voorkomen dat het weer gebeurt. Hier nog steeds niet alles rustig en na zo'n goeie week met afvallen is het zó moeilijk om de draad weer op te pakken, terwijl het doel nog lang niet bereikt is. Van de week ben ik 45 geworden, natuurlijk veel te veel in huis wat niet op is gegaan gisteren, dus veel over, een aantal mensen die zouden komen waren ziek, heb maar zoveel mog. ingevroren en ondanks de "slanke" hapjes die ik had gemaakt, toch ook gesnoept van de kaasjes en de worstjes...heb maar niet gewogen...Wel heb ik van echtgenoot een roeiapparaat gekregen, had er zelf om gevraagd en uitgekozen, een hele doodeenvoudige en 2ehandse, loopband en roei-app. waren ongeveer de enige apparaten vd sportschool die ik leuk vond, alleen loopband is zo kolossaal in huis, dus nu ben ik dagelijks aan het roeien. Ben ook heel bang van sneeuw en gladheid als ik moet rijden, dus op deze manier hoef ik niet meer zo vaak naar het zwembad, is toch steeds 20km. verderop. Suiker en bloeddruk waren goed en assistente v huisarts was nu heel aardig, nadat ik haar de laatste keer precies vertelde waar ik het niet mee eens was. In vergelijking met vorig jaar november was er 6 kilo af, niet opzienbarend, zo over een jaar maar mijn streven voor volgend jaar deze tijd is weer 6 kilo, zo moet ik er toch een keer komen?! Wens jullie weer een fijne week.
- Ik heb jullie ook wel verwaarloosd, hoor. Maar er kwam geen reactie meer na mijn laatste bericht, dus ik hield het ook stilletjes.
Het was hier lijntechnisch de afgelopen 2 weken moeilijk. Steeds maar weer feesten, afgelopen weekend mijn dochter, gelukkig hebben we dat nu een paar weken gehad. Ik heb met mijn vriendin afgesproken weer naar elkaar te mailen wat we eten, inclusief puntentelling. Wat die zijn toch het duidelijkst. Ik heb vanaf nu ook weer meer tijd voor wandelingen, want door vergaderingen liep ook dat spaak.
Wat een pech met die trein, Dais. Maar wel fijn dat er dan zo'n groepsgevoel ontstaat. Geweldig dat je zo veel afgevallen bent.
En Lauren, ik hoop dat jij je leven ook weer goed op de rails weet te krijgen. Massages, heeeeeeerlijk. - Nu ik het nalees ben ik hier al 11 dagen niet geweest, sorry voor deze verwaarlozing. Maar ik heb heel veel uitgerust, alleen het hoogstnoodzakelijke gedaan en het gaat nu ook weer een stuk beter. Geen problemen met ademen meer gehad, wel nog af en toe wat duizelig en dan neem ik meteen weer rust en let even op de ademhaling, moet natuurlijk ook niet weer te nadrukkelijk op alles gaan letten, dat kan ook weer averechts werken. Ook met enen/niet eten/netjes eten gaat het goed, nog steeds op tijd naar bed. Als ik gewerkt heb een slaappil en de andere dagen valdispert nacht en dat gaat goed. Vandaag eerste gesprek gehad by psycholoog, intake en voor volgende week is het de bedoeling dat ik een tijdslijn van mij leven ga maken en een duidelijkere hulpvraag. Gaan we in het weekend eens samen over nadenken, want Hans steunt me op dit moment echt goed, houdt veel rekening met me en dat voelt erg goed.
Daisy wat een ellende met de trein en je was al op de terugweg. Wel heel goed dat je zo veel bent afgevallen, is het thuis weer een beetje rustig zodat je je energie weer op het afvallen kan richten? hoe gaat het met je bloedsuikergehalte? nog naar de dokter geweest?
Lottie ook al een paar dagen niet geweest, moeilijk als je op zaterdag zo in de verleiding wordt gebracht, daar heb ik nu weer geen last van.
Vandaag ook weer voetreflextherapie gehad, wat is dat toch heerlijk, ook mijn schouders meegenomen met drukpuntmassage.
Tot de voldende keer en dan wel sneller! - Hoe is het met jullie? Heb het nog eens nagevraagd Lottie, de abonnementen worden dus 39 euro per 4 weken, moet je wel zeker weten dat je alle 4 de keren kunt komen! En de losse zegels worden 11. Ik had een goeie week, was donderdag 1.7 kg. afgevallen. Vrijdag had ik mijn beweging wel gehad, ik was naar Utrecht naar pedicure-congres in de jaarbeurs, ik was met collega met de trein van 16.15 teruggegaan,om 16.30 stond dus alles compleet stil, brand bij de verkeersleiding, alle seinen op rood en deze gingen voorlopig ook niet meer bediend worden. Na 3 uren stilgestaan te hebben in the middle of nowhere, bij een weiland ergens bij Gouda, kregen degenen die goed ter been waren toestemming om naar het volgende station te lopen(Woerden) , was 2,5 km. Je had ons moeten zien lopen, met z'n honderden in het pikkedonker, tussen rails en sloot, elkaar helpend en ondersteunend. We hadden geluk dat man v collega ons kwam halen in Woerden, er waren zat mensen die vanaf daar geen vervoer hadden en dan hadden we nog geluk dat we tot daar waren gekomen, want Utrecht was later niet meer te bereiken.
Hoe was het feestje bij je schoonzus Lottie? En wat geeft het dat je straks op een andere manier dan ww je doel gaat bereiken, je moet doen wat op dit moment voor jou het beste is hoor! Lauren, hoe gaat het, hopelijk ben je niet ziek? - Dais, ik had begrepen dat de maandkaarten ongeveer ¤50,00 gaan kosten en losse zegels rond de ¤12,00. Maar ik kan me vergissen, ik heb een allerbelabberst cijfergeheugen. Zeker als ik het erg druk heb, blijft niet alles plakken. Ja, de kilo's, die dan weer wel.
![[:'(]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-9.gif)
Ik heb vandaag besloten binnenkort te stoppen bij de WW. Ik vind het te prijzig worden en denk dat het met een vriendin, en met jullie uiteraard, ook moet lukken. Ook eens kijken of een fanatieke collega, bezig met Sonja, kilocontroles wil delen. Ik ben weer behoorlijk gedreven, dus hoe dan ook, ik moet er zien te komen.
De zaterdagavond is altijd een moeilijk moment, als kind was dat al de avond dat er wat extra's op tafel stond. Morgen echter een feest bij mijn schoonzus. Zij heeft een ruime woonkeuken, waarbij we met zijn allen rond een hele grote eettafel zitten. Hapjes letterlijk binnen handbereik, toch altijd net wat gemakkelijker (dus gevaarlijker) dan op moeten staan om iets te pakken. Dus, Lottie, sterk zijn vanavond, morgen mag je wat extra's!!Lottie wijzigde dit bericht op 13-11-2010 20:30 met 21%