Voeding/Eten
Dit onderwerp heeft 396 reacties, is 75924 keer bekeken, en bestaat uit 16 pagina's. U bent momenteel op pagina 4 van 16.
De laatste reactie is geplaatst op 05-01-2012 13:22.
De Volhouders gaan door .....
ook dit topic bestaat al 3 jaar met maar 3 vrouwen. Het blijft ons stimuleren om door te gaan en vol te houden in ons streven om af te vallen. Met dit nieuwe forum gaat het dit jaar zeker lukken!
En na een tijdje afwezigheid is de vierde vrouw ook weer terug gekomen gelukkig nog meer motivatie!PhantaRei wijzigde dit bericht op 29-10-2010 12:47 met 20%
reacties
- Ha fijn jullie zijn er weer geweest.
Dinsdag naar de huisarts en ik ga voor enkele gesprekken naar psycholoog, misschien komt daar iets uit. Ik heb nog steeds geen idee wat de hyperaanvallen veroorzaakt. Dinsdag rustige dag op kantoor en wel last, woensdag rustig thuis geen last, donderdag met vriendin lunchen - wel veel over mij gepraat natuurlijk- en had ik weer behoorlijk last. Toch even gaan sporten maar dat ging niet lekker, en in de loop van de middag had ik echt moeite om niet weer in een echte aanval te vervallen. Vandaag drukke dag op werk met veel verschillende dingen, er is komende week een symposium en daar werd ik ook nog voor ingeschakeld, en geen last, dus echt geen idee!. Eten/niet eten gaat wel goed, ik was ook 4 ons afgevallen, maar vanmiddag voor een stuk cheesecake gevallen, zonde dat ik dat deed.
Ik had erover nagedacht ook naar de WW te gaan maar dat vind ik echt te duur worden en ik weet ook niet wat het voor mij nu toevoegt. Ik eet toch niet volgens hun schema dus het zou alleen voor het wegen en peptalk zijn. Nu die heb ik hier ook en ik vraag me af of ik dan toch ook niet de cheesecake had genomen als ik bij de WW was!PhantaRei wijzigde dit bericht op 12-11-2010 19:18 met 3% - 2 kilo was erbij, was 5 weken niet geweest, maar als ik nu niet gegaan was was ik ws niet snel meer terug gegaan, werd wel heel leuk ontvangen door het oude groepje en deed me toch wel goed. En vandaag ook weer braaf begonnen( mèt groenten). Ja Lottie, bij ons ook maandkaarten is alleen maar interessant als je zeker weet dat je echt 4 weken aaneengesloten kunt gaan( voor leden 1e x 19 euro dus dat is wel voordelig dan) en verder is het volgens het oude systeem: kom je een keer niet, dan de volgende keer 2 zegels inleveren. Weet niet precies of jouw redenering klopt want een maandkaart gaat volgens mij 39 euro kosten, dat 12 x is 468 en je kunt ook nog steeds losse zegels per week kopen, maar die worden een euro duurder.
- Ik heb als tiener een keer hyperventilatie gehad, vond het vreselijk eng.
Ben je inmiddels bij de WW geweest, Dais? Gaan jullie ook over op maandkaarten ipv kaarten van 5 zegels? Ik heb na afloop thuis eens zitten rekenen en werd wel boos, hoor. Dit is een forse prijsverhoging. Gemiddeld gaat iemand in een jaar 50 keer naar de WW, Dit zijn 10 kaarten van 5 zegels. Met de maandkaarten heeft iedereen 12 kaarten. Dit kost je ongeveer ¤100,00 meer en is een prijsverhoging van 20%. Tenminste, als mijn redenering klopt.
Natuulijk heb je fanatieke volhouders die geen jaar nodig hebben. Maar behoor je tot degene die niet zo snel gaan of misschien moet er bij jou een groot aantal kilo's af, dan tel uit je prijs.
Gisteren en vandaag gaat het weer beter, wat lijnen betreft. Geen snoeperijen, maar gezonde yoghurt met muesli. Ik ga nu mijn bed opzoeken, ik ben zo moe dat ik er draaierig van ben.
Ik heb het op mijn werk op dit moment ontzettend druk, er moet veel, dus ik ben niet zo digitief deze periode. - En ja hoor, opeens weer dik over de 80. Na 4 donderdagen niet naar ww te kunnen, ga ik morgen weer terug. Beter ten halve gekeerd... Uitslagen nog steeds niet helemaal bekend, maar het gaat goed all is hij nog steeds erg moe en nog niet aan het werk, maar dat komt wel weer. Deze week ben ik 4x wezen zwemmen, moet nl.ook bloedprikken deze week voor de suiker en dan weer gestructureerd eten dwz. weer aan die vervelende groenten, vandaag begonnen met zuurkoolstamppotje met stukje H**aworst, toch wel weer lekker.
Wat lees ik weer van jou Lauren over je hyperventilatie, wat vervelend toch, net nu je denkt een wat rustigere periode te hebben. Lijkt me echt beangstigend zo'n situatie, kan me voorstellen dat een paniekgevoel je dan overvalt. Heb je dit wel vaker gehad al? Ik hoop voor je dat je het goed onder controle weet te krijgen en het is idd erg makkelijk om te zeggen dat je je er maar niet al te druk over hoeft te maken. Inmiddels ben je dus gisteren naar de dokter geweest begrijp ik, hoop dat hij je heeft kunnen verder helpen.
Knap hoor Lottie, jij blijft goed gaan, feesten en toch afvallen, wat wil je nog meer. Ik heb dus even een time-out gehad, vind het best moeilijk om na 4 weken de draad op de club weer op te pakken, maar ook wel weer gezellig en ik merk toch dat ik het niet alleen kan, ik zie het wel weer aan de weegschaal, maar er zit volgens mij wel zo'n 3 kilo(!) bij, maar goed, eigen schuld, geen regelmaat, niet schrijven en geen groenten. De eerste tijd ging het nog wel, maar daarna word je vanzelf genadeloos gestraft en met de neus op de feiten gedrukt. Weet niet wat de toekomst verder zal brengen, maar weet wel dat ik steeds maar op mezelf zal moeten blijven letten. - Zijn we allemaal nog wel bezig? Daisy vooral om jou maak ik me een beetje zorgen, hebben jullie al uitslagen.
Lottie, knap dat je toch bent afgevallen, weer hard aan het werk? en hoeveel verjaardagen nog?
Tja en dan over mezelf, ga niet lekker. Ik heb me afgelopen week best goed aan alles gehouden, op tijd nar bed etc. Donderdag wel iets teveel gegeten met mijn zus maar ook dat valt nog wel mee. Lunch met lekker broodje kipstukjes met curry, heel Delft 2x doorgelopen en daarna bij de Chinees om de hoek lekker gegeten, een schotel van krokante mihoen met inktvis, garnalen, kip en veel groenten, maar de gebrikte saus was wel zoetig en natuurlijk 2 wijntjes.
Vrijdag is het helaas weer helemaal fout gegaan, dit keer niet met eten maar met hyperventileren. En ik weet niet waarom, gewoon gewerkt, wel de hele dag duizelig, rustiog thuis gezeten, alles ingepakt om naar H. te vertrekken en khad tijd zat. Toch voelde ik me steeds duizeliger worden en de hele linkerkant ging tintelen. Uiteindelijk de huisartsenpost gebeld op advies van H. ik was echt een beetje in paniek en voelde me zo naar, bloeddruk heel hoog. H. heeft ook mijn dochter gebeld en die is gekomen maar dat verbeterde niets. Dokter is gelukkig toch gekomen en constateerde toch "gewoon" hyperventilatie, alles is gechecked na 5x in zakje ademen ging het eindelijk beter. Dochter is nog half uurtje gebleven en toen ging het wel weer. Zaterdag heel moe en spierpijn van alle krampachtige gedoe natuurlijk. In de loop van de dag kwam H. ook, kon niet eerder want hij had een afspraak, wel veel gebeld. Nu gaat het weer normaal, maar ik moet wel hierbij meer hulp hebben, ik heb het zo vaak duizelig, dus waarschijnlijk aanzet tot hyperventileren en dat kan ik dan kennelijk niet in de hand houden/controleren. Dinsdag had ik al een afspraak met de dokter en ga het dan uitgebreid bespreken naturlijk. H. is wat dit betreft te rationeel in gedachten, hij wil vrijwel alles voor me doen maar is slecht in zelf zien wat nodig is, mannenkwaaltje? en zegt je moet "gewoon"zelf" dat in de hand kunne houden en niet teveel nadenken. Ja in theorie makkelijk gezegd maar zo moeilijk in de praktijk. Hoop dus dat de huisarts me goed advies kan geven en me eventueel doorstuurt.
Eten gaat verder best wel goed. Heb niet de neiging om te snoepen dus dat heb ik wel; onder controle.
Hoop snel van jullie te horen - Heb heel weinig tijd, maar wil het nieuws toch kwijt: ik ben 6 ons afgevallen. En dat met al die feesten
achter de kiezen.
De weegschaal staat nu exact op 80 kg. Nog 10 te gaan, maar als het kan nog liever 15. - Fijn voor jullie Daisy dat manlief weer thuis is, en jij bent toch ook nog onder de 80 geblven, knap hoor. Nu nog spannende tijd voor de uitslagen, we horen hetwel van je.
Ik heb een leuk weekend achter de rug. Zaterdag vrij rustig, in de ochtend allen brood gehaald en naar doe-het-zelf winkel voor snoer voor mijn bel, en ik heb nu na 2 jaar weer een werkende bel! Zaterdagmiddag ben ik naar de markt in het eigen dorp gewandeld en leuke shawl gekocht. Zondag was wel een volle dag. Eerst naar Amsterdam om een buffetkast op te halen, midden in de Pijp. Ze gingen die dag verhuisen en ik was bij mijn dochter wel wat gewend maar dit sloeg alles, echt niets stond op ee normale plek, de gang versperd etc. etc. Toch ging het nog redelijk soepel om de kast vanuit het achterhuis naar het raam aan de voorkant te schuiven, door de deuropeningen was een halve cm. speling en ook paste het -na verwijdering van een tochtstrip- door het raam. Wel erg aardig stel, we kregen ook koffie met gevulde koek, al met al duurde het lang en hebben we een broodje kroket gehaald. Daarna naar stiefdochter/schoonzoon/kleinkind en kregen we een lekkere lunch. Lekker gekletst, met kleinkind gespeeld en nog even boodschappen gedaan voor het avondaten. Veel kaasjes voor het eten een een heerlijke aardappelgratin, dus een hele leuke maar niet zo goede dag voor mijn lijn. Wel op tijd naar bed gegaan elke keer. Maandag wel naar de sportschool geweest en nu hele nette lunch meegenomen. Bloeddruk zal ik straks wel weer meten, het voel ook iets beter nu. Morgen dagje in huis schilderen en donderdag zusjesdag, we gaan naar Delft als het niet regent, ook natuurlijk weer lekker lunchen, we kunnen er samen wat van, maar ik neem wel een goede salade. Zo jullie zijn weer op de hoogte. Success allemaal en tot de volgende posting. - Leuk weer eens een berichtje te lezen, Dais, ik weet dat ziekenhuisbezoek enorm veel tijd opslokt. Gelukkig is je man weer thuis. Dat je netjes onder de 80 kg weet te blijven, vind ik heel knap. Ik mag overmorgen weer op de weegschaal, het zal weinig spectaculair zijn met de familiefeesten. Ben vanaf vandaag 14 dagen gevrijwaard, en heb er dan weer 4 in anderhalve week.
In mijn man's familie zijn erg veel (hart)klachten veroorzaakt door een hoge bloeddruk. Bij mijn familie door (erfelijk) hoog cholesterol. Dus ik ben altijd huiverig als ik hoor dat iemand een hoge bloeddruk heeft.
Eén van de redenen waarom ik af wilde vallen was mijn gezondheid. Ik heb me vorige winter vrijwillig laten onderzoeken en de uitslag gaf aan dat alles uitstekend was: bloeddruk, cholesterol, ijzer, suikerspiegel, etc. Ik rook en drink niet, heb dit ook nooit gedaan. Maar ik was wel te zwaar, hoewel de huisarts daar niets over zei. Toen ik daar zelf over begon, lachtte hij: "je had zeker stiekem gehoopt dat ik zou zeggen dat je naar een diëtiste moet, maar dat ga ik mooi níet doen. Als je iets wil, moet je zelf initiatief nemen en één tip: voor succes moet je geen drastische maatregelen invoeren en beginnen met 3 keer per week te bewegen." Hij had gelijk.
Maar je hebt echter je eigen lijf niet helemaal in de hand, want Lauren geeft al aan dat er weinig reden voor stress en spanning is. Toch is haar bloeddruk te hoog.
Sterkte dames, ik laat dins- of woensdag weten welke taal de weegschaal spreekt. - Hallo Lottie en Lauren, manlief is gelukkig weer thuis, op voorwaarde dat hij wel zelf trombosespuiten in zijn been kon zetten, dus dat heeft ie even gauw geleerd. Ze houden het erop dat het toch een gevolg is van de operatie, voor de rest nog steeds niet alle uitslagen bekend, duurt wel lang hoor. Volgende week weer terug voor nieuwe longfoto en maar weer afwachten. Koken is er helemaal bij ingeschoten, bezoektijden waren 2 x per dag, 'smiddags van half 2 tot 3 en dan 's avonds van 6-8, lastig hoor, maar ja je doet het gewoon en je pakt even snel een broodje of zo, gewicht was vanmorgen 79.9, dus ik moet weer gaan uitkijken... Pas jij ook goed op jezelf Lauren met je bloeddruk, ik heb zelf de ervaring dat ik tijden van stress en drukte best goed aankan, maar juist als je tot rust komt dat dan precies die bloeddruk weer een eigen leven gaat leiden, net of je lichaam vindt dat je er nu wel even tijd voor hebt om de boel weer op hol te laten slaan. Even over dat naaien Lottie, bij ons zijn de handigheid met de naaimachine + het hebben van groene vingers van mijn moeder overgegaan op mijn dochter, is wel leuk oma en kleindochter zijn dus regelmatig te vinden in oma's tuin en het heeft mijn zusje en mij gewoon overgeslagen, alle planten gaan ook dood bij ons en wij kunnen beiden niet met een naaimachine overweg en mijn dochter maakt hele mooie jurken die ze dan draagt naar Castlefests e.d. Maar net als jij vind ik het wel leuk om te borduren, zou er eigenlijk weer eens tijd voor moeten maken.
- Ja Lottie ik weet het en voel ook dat mijn hart hard aan het werk is. De cardioloog heeft me dat uitgebreid uitgelegd hoe het hart constant de bloeddruk corrigeert en daardoor voel het heel beweegelijk in mijn borst, als je het niet weet wordt je er ook nerveus van en daarom ging ik ook in het begin van het jaar naar de dokter. Cardioloog heeft me andere medicijnen gegeven en dat heeft 5 maanden goed gewerkt. Ook bij de HA was de bloeddruk hoog, wel 5x gemeten met verschillende apparaatjes en de ouderwertse blaaspompje en stethoskoop in elleboogplooi. Ze zegt dat mijn lichaam teveel stress en spanning heeft, en ik daardoor niet tot rust kom en ook zoveel moeitee heb te gaan mrt gaan slapen en op tijd naar bed te gaan. Ik weet op dit moment niet waar de stress vandaan komt er spelen geen bijzondere dingen in mijn leven eigenlijk. Mijn vriend, kind en schoonzoon, ouders en zus en zwager, het loopt allemaal, met de normale ups-en-downs en ook werk niet echt stressvol op het moment, dat komt de komende 4 weken pas. Ik heb nu de opdracht op tijd naar bed te gaan, slaapmiddel gekregen om de cirkel te doorbreken en volgende week terugkomen.
Met brood met kaas is helemaal niet mis natuurlijk, maar als ik dat in normale porties eet en ook de andere maaltijden met koolhydraten val ik echt niet af, daar moeten wat andere maatregelen voor komen en dat kan ik er kennelijk op dit moment niet bijhebben waarschijnlijk.
Update vrijdag: 92 kilo, maar ik voel me nu wel rustiger en heb een prima salade bij me.
dat was het voor vandaag, morgenohtend toch maar eens wegen, jij ook Lottie? en we hopen snel weer wat van Daisy te horen.
PhantaRei wijzigde dit bericht op 29-10-2010 12:50 met 4% - Het zit jullie beiden niet mee, zeg. Doe je voorzichtig met je hoge bloeddruk, Lauren? Ik wil je niet bang maken, maar je hart moet hard werken nu.
Er is toch eigenlijk niet zoveel mis aan een boterham met kaas? Ook al zit er in brood koolhydraten? - En nog steeds ga ik niet echt lekker. Ik kwam er ook achter dat mijn bloeddruk te hoog is ondanks de nieuwe medicijnen. Ook geen idee waar dat van komt want het ging een tijd heel goed. Nu weer 150/95 echt te hoog en dat voel ik ook in mijn hoofd en borstkas, ik voel mijn hart corrigeren. Ook heb ik al 3x een bloedneus gehad. Morgen ga ik dus maar even naar de huisarts.
Eten gaat op zich wel redelijk maar teveel koolhydraten omdat ik weinig fut heb om anders te koken en lunchsalades te maken, brood met kaas smaakt op dit moment echt het beste.
Morgen meer - Wat vervelend, Dais. Gelukkig dat ze er nog op tijd achter gekomen zijn, je moet er inderdaad niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren. Het op en neer pendelen naar ziekenhuis kost altijd heel veel tijd en energie, ik ken het van 3 jaar geleden toen mijn vader gedurende een periode van een half jaar een aantal keren in het ziekenhuis lag. En dan ging ik alleen 's avonds omdat overdag niet met mijn werk te combineren was. Maar je gaat wel, want degene die in het ziekenhuis ligt kijkt uit naar je komst.
Hoe zijn de bezoektijden? Hier hebben we een tijdje gehad dat het van 4 tot 8 uur 's avonds was. Maar dat werd al na een paar maanden afgeschaft, want dit was
a) voor de bezoekers te lang ( je zegt als partner niet: ik kom een uurtje)
b) voor sommigen zieken was het te lang (ze liggen niet zonder reden daar, helemaal niet met al die bezuinigingen: ze houden een patiënt niet langer, maar eerder korter, dan nodig is). Had je pech, dan lag je als meer zieke op één kamer met iemand die minder ernstig ziek was en wel uren bezoek aan kon.
c) Het avondeten raakte zowel bij patiënt als bezoekers helemaal ontregeld.
En ook Lauren in de lappenmand? Het zit jullie beiden niet mee, zeg.
Ben jij zo'n ijverige naaister, Lauren? Mij ligt het helemaal niet. Ik ben handig met borduur- en breinaald, maar NIET met naainaald. Mijn moeder daarentegen wel, die heeft wat kledingstukken gemaakt. Ik mocht op mijn 16e pas mijn eerste spijkerbroek kopen. Mijn moeder maakte alles zelf en wat baalde ik daar toen van! Alleen ondergoed en sokken werden gekocht.
Ik kom zelf niet verder dan een knoop aannaaien. Ik heb samen met mijn zus een blauwe maandag naailes van de buurvrouw gehad, ik was midden 20 en mijn moeder was dolgelukkig! Haar dochters traden eindelijk in haar voetsporen. Maar het was geen succes. Door tijdgebrek kon ik thuis niet veel doen en werd het jurkje of de blouse veel duurder dan een winkelproduct. En ik naaide ook even vrolijk een mouw aan de hals vast, hoor, zonder te zien dat dit niet kon. Na 6 maanden ben ik ermee gestopt. De naaimachine heb ik nog lang bewaard, wie weet kwam het nog van pas, maar een paar jaar geleden is het cadeau gedaan aan mijn schoonzusje die wél handig is.
Ik wens jullie beiden heel veel succes en hoor graag hoe het zich allemaal ontwikkelt.
Liefs. - Ach Daisy wat een gedoe allemaal tegelijk. Is dit een gevolg van de operatie? heeft met allemaal met elkaar te maken of is het toeval.
Ja en dan heb je eigenlijk geen tijd en energie meer voor jezelf over om goed en verstandig te eten, dat komt het eerst in de knel. Sterkte en wem horen wel weer -hopelijk snel- van je. - Ik had niet echt op bijzonderheden gerekend qua eten en lijnen, ligt echtgenoot al 5 dagen in ziekenhuis(long-embolie en longontsteking) en ik eet dus weer raar en onregelmatig tussen werk en ziekenhuisbezoek door. Hij had 's nachts steeds zo'n pijn bij het inademen, hij dacht dat dat kwam door te weinig bewegen, zijn we hele einden gaan wandelen, bleek z'n longslagader dicht te zitten door flinke stolsels bij ziekenhuisbezoek, als ik eraan denk wat er onderweg had kunnen gebeuren, als zo'n stolsel losschiet kan het overal heengaan...Maar gelukkig is het niet gebeurd, maar hij mocht geen stap meer lopen eenmaal in het ziekenhuis. Ben nu net even thuis, het is zo weer bezoektijd dus ik rijd aardig wat heen en weer, het is even zwaar maar ook eigenbelang om weer te gaan want ik mis hem heel erg in huis...jullie horen weer zo snel mogelijk van mij.
- Goedemorgen dames
Ik heb het deze week best moeilijk, voel me niet goed, weinig energie, grote eetlust en veel pijn aan handen, rug en schouders en aldoor zo'n droge mond soms best pijnlijk in de nacht. Het kost me gewoon moeite mijn rug in een normale stand te houden, waarschijnlijk gevolg van het koude winderige weer. Ook spierpijn gehad van de sportschool maar af en toe heb ik het gevoel dat ik aldoor een kater heb en alleen gisteren wat bij mijn ouders gedronken en gisteravond mijn avondborreltje niet veel dus voor mij. Gisteren met vader en zus naar tentoonstelling van Ans Markus geweest, erg mooi in een klein museum, het was de laatste week.
Ook lekker maar wel vet gegeten, bloedworst met rodekool, dat bakt mijn vader zo lekker knappereig altijd. Ook had ik een perentaart voor ze gebakken zoals ik dat altijd in Frankrijk doe, het bladerdeeg kwam uit Frankrijk, daarop mengsel van ei, 75 gr. amandelmeel, 2 eetl creme fraiche en daarop kleine stukjes peer van eigen boom, hij was heel lekker geworden. Vandaag me ziek gemeld, het lukt me echt niet, ben nu een beetje thuis aan het opruimen in kwartiertjes en dan weer zitten. Het weekend zijn we bij mij thuis, dus ik hoef niet te rijden gelukkig straks. Zondag in Den Haag stoffenmarkt waar ik graag naartoe ga. Ik heb helemaal geen winterstofjes in voorraad en dat kan natuurlijk niet, zomerstofjes we 30!
Prettige vakantie Lottie en doe je best om voltehouden.
Daisy nog nieuws? - Dag dames/kanjers,
Ik heb deze week geen herfstvakantie gehad. Dat begint morgen, wij zijn afgeweken van het advies van het ministerie van onderwijs en zijn een weekje later dan de meeste scholen.
Vakantie is moeilijker, maar ik merk dat mijn hersens na een paar maanden anders reageren. Ze roepen overdag niet meer om lekkers. Ook de link 'bij lezen hoort snoepen' is ontkoppeld. De avonden blijven moeilijk. Ik heb het wel eens eerder gezegd: als de dag om 21.00 uur zou stoppen, was ik een slankere dame.
Ik wil met kerstmis 5 kilo minder wegen dan nu. De laatste week was er 1 ons bij. Nog knap met 4 feesten (letterlijk) achter de kiezen
.
Prettig is dat mijn omgeving begint te reageren. Ik heb weinig mensen gezegd dat ik aan het afvallen ben, maar de vragen en complimenten komen. Als ik in de spiegel kijk, zie ik het zelf ook. Minder buik en een smaller gezicht, ik voel me in ieder geval een stuk prettiger. Maar ik ben er nog niet, het blijft te veel!
Volhouden allemaal, hè! - Mijn doelstelling is 5 kilo eraf tot aan de kerst, op het moment zijn we bijna elke dag aan het lopen, wel een klein patatje mèt gegeten vandaag na afloop, we hadden een grachtenwandeling gemaakt rond een naburig stadje, was wel fris maar hebben lekker doorgelopen. Nog steeds 79 kilo 's morgens dus ben voor nu wel tevreden. Deze week weer voor het eerst voor verpleeghuis gewerkt op locatie waar ik eens in de 6 weken naar toe moet, volgende week weer op eigen locatie en daar vandaan weer zwemmen. Zou ook zo graag een loopband willen maar ik vind het zo groot voor in huis, zo jammer. Dus ook bij mij zijn de voornemens er echt wel, ik wil die paar kilo die er met moeite af zijn er echt niet meer aanhebben, Ik wil in alle opzichten sterk zijn, dus ik doe mee met VOLHOUDEN!
- Zo zondagavond en morgen gaat mijn nieuwe start van start. Ik wil er 7 kilo afhebben deze weinter en ga er alles voor doen. Vandaag nog op mijn 1-uur terugreis een Kit-Kat gegeten en Time-out, nu aan het laatste drankje en dan back-to-basics. Ik wil het nu echt doen, weinig extra omstandigheden die het me moeilijk zouden maken in de komende tijd - maar je weet maar nooit wat het leven ons brengt - dus nu moet ik wel, en ik WIL ook wel. Vanavond al serie oefeningen gedaan, sporttas staat klaar vor morgen na werk cardio-training en me concentreren, dat helpt me altijd.
Lottie heb je vakantie op het moment en maakt dat het moeijlijker voor je?
Met Daisy heb ik ook al persoonlijk e-mailcontact gehad en zal de komende week regelmatig een kaarsje aansteken op een goed plan van aanpak.
Goede week gewenst en VOLHOUDEN maar! - Nee hoor Lottie, ben evengoed trots op jou, dat is veel 12 ons, knap hoor! Bedankt voor je lieve woorden, Lauren natuurlijk ook, we moeten nog even geduld hebben voor we wat meer zekerheid hebben. Vandaag weer meegegaan naar ziekenhuis, dus niet naar ww geweest, daarna naar Rotterdam geweest, moeder en zus hadden heerlijk voor ons gekookt. Ik probeer in ieder geval niet aan te komen, morgen de hele dag werken, dus kan ik ook niet snaaien. Manlief is nog thuis, vind het wel moeilijk om weg te gaan, slaat nergens op, want hij redt zich prima maar aan de andere kant...even afleiding. tot gauw weer.
- Wat een vreselijk nieuws, Dais. En zo onverwacht. Wat moet het jullie overvallen hebben. Ik wens je alle sterkte toe, en wat fijn dat je positief blijft. Ik ben geen stress-eter, maar ik eet juist lekkers als beloning. Bij tegenslagen heb ik het idee dat mijn keel dichtgeschroefd zit. Als je behoefte aan schrijven hebt, je bent meer dan ooit welkom. Al heb ik misschien niet altijd de juiste woorden, ik ben in ieder geval een luisterend oor.
Ik ben deze week 1,2 kg afgevallen. Natuurlijk trots, maar het lijkt zo'n onbelangrijke futiliteit na Dais bericht. - Ach jee Daisy wat een moeilijke situatie zo plotseling, hoop snel weer wat van je te horen met mischien wat meer details dan kunnen we je hoop ik een beetje tot steun zijn.
Ja natuurlijk heb je dan de neiging tot stress-eten, denk elke keer even na of het echt in de situatie helpt als je dat doet, misschien kan je het dan wat beter controleren, sterkte in ieder geval.
Vandaag weer voor het eerst naar mijn werk en meteen weer ondergedompeld in plannen voor de komende jaren met alles wat daar bij komt kijken, we zitten in de sector die ongetwijfeld minder subsidie zal gaan krijgen. Nu heeft het op mijn deel van het werk nog weinig invloed en ik hoop binnen 2-3 jaar toch wel op te kunnen houden met werken dus daar maak ik me ook niet druk over maar het geeft wel onrust in een organisatie. Morgen soort training/teambuilding dag met etentje ja altijd moeilijk maar ik zal me proberen intehouden.
Daisy hoop snel weer van je te lezen.PhantaRei wijzigde dit bericht op 12-10-2010 20:32 met 0% - Wat ben je weer snel terug Lauren gezellig.
Wij hebben een heel bewogen week achter de rug. Jullie weten dat mijn man goed herstellende is van eenvoudige operatie, wij gingen dan ook vrolijk naar de nacontrole om daarna-het was mijn laatste vakantiedag- nog lekker de stad in te gaan. Toen vertelde de chirurg dat hij tijdens de operatie wat zaken ontdekte die reden tot zorgen gaven en uiteindelijk blijkt mijn lieve mannetje ernstig ziek te zijn, nou je wereldje stort even in hoor. Ben tussen mijn werk door dus druk met meegaan naar het veelvuldig ziekenhuisbezoek op dit moment, wou jullie dit toch even laten weten. Moet erg oppassen niet te gaan stress-eten, de ene dag krijg ik geen hap door m'n keel, de andere keer heb ik de hele dag door honger. Maar ik blijf op het forum hoor, we blijven positief en als ik even tijd heb ben ik er gauw weer. Groetjes Dais. - Ja hoor, Lauren, ik ga met je mee.
Ik had vanochtend, omdat het zo koud was, mijn winterjas te voorschijn gehaald. Vorig jaar zat hij eigenlijk te strak, nu kan ik hem goed dichtknopen. Yes!!
Ik heb het al een paar keer aangekaart, het worden moeilijke weken voor me. Maar tussen de feesten door, moet ik wel verder. Want ik ben er nog niet, ik wil méér!
Morgen zal de officiële weegschaal me vertellen of mijn ijver van afgelopen week ook door hem begrepen is. - en daar ben ik ook weer. Nog redelijk op hetzelfde geweicht als voor de vakantie en dat komt voornamelijk omdat ik middenin de vakantie een keelontsteking kreeg en me ook echt ziek voelde, geen trek had en dus 3 dagen heel weinig heb gegeten, maar helaas was ik de afgelopen week nog slap en kwam er niets van wandelen. Verder was het weer een heelijke vakantie vooral de laatste 4 dagen erg lekker weer en nog veel buiten gezeten. De komende week nog afbouwen en volgende week ga ik me echt totaal inzetten. Ik heb geen bijzonderen dingen in het vooruitzicht en mijn voornemens zijn dan ook weer naar de sportschool en echt thuis elke dag iets doen van oefeningen en weer terug naar mijn basismenu.
Heel vervelend dat Ellen afhaakt, ik heb me er nog niet zo in verdiept maar zal het de komende dagen wel uitzoeken hoe het bij mij zit, maar tegenwoordig is er zo veel te lezen overal, ik maak me er niet zo heel druk over.
Dus Lottie en Dais gaan wij er weer helemaal tegenaan?