Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // De Volhouders gaan door .....

Dit onderwerp heeft 396 reacties, is 75917 keer bekeken, en bestaat uit 16 pagina's. U bent momenteel op pagina 5 van 16.
De laatste reactie is geplaatst op 05-01-2012 13:22.

1. De Volhouders gaan door .....

Afbeelding van PhantaRei
    Dit onderwerp is gestart door PhantaRei
    06-01-2010, 12:21

ook dit topic bestaat al 3 jaar met maar 3 vrouwen. Het blijft ons stimuleren om door te gaan en vol te houden in ons streven om af te vallen. Met dit nieuwe forum gaat het dit jaar zeker lukken!
    En na een tijdje afwezigheid is de vierde vrouw ook weer terug gekomen gelukkig nog meer motivatie!
    PhantaRei wijzigde dit bericht op 29-10-2010 12:47 met 20%

reacties

1. Ik zag net, tot mijn verbijstering dat een kruidkoek van Sn*lle J*lle maar liefst 6 punten kost. Ik had dit niet gedacht.  Op zoek naar een ander tussendoortje dan maar. Ik ben weer terug op de juiste weg.
    Ik moet de komende week extra mijn best doen want over een weekje begint een verjaardagmarathon in de familie met als grootste calorieënbom over anderhalve week een nougatinetaart van de warme bakker. Eén keer per jaar wordt dit gekocht en daar zeg ik echt geen nee tegen.

2. Hallo Anna,
    Ik begrijp het niet helemaal. Ik wist dat iedereen dit kan lezen, maar uitsluitend kan reageren als ze ingelogd zijn. Maar hoe zo staan je privé-gegevens op Google? Volgens mij is dat bij mij niet het geval. Of komt dat omdat ik in mijn profiel een aantal zaken afgeschermd heb? Of ben ik nu te naïef?
    In google of zo iets verwijderen is een vrijwel onmogelijke klus. Dat weet ik wel! Vandaar dat er ook overal zo gewaarschuwd wordt dat je zeer allert moet zijn met wat je op bijvoorbeeld Hyves zet. Niet dat ik daarin actief ben, ik heb genoeg aan dit.
    Ik wens je succes.

Dais, ik blijf actief op deze site. Gisteren ben ik naar de WW geweest. Zoals verwacht niets eraf, maar 1 ons erbij. Ik heb nu met mijn WW-maatje afgesproken dat we deze week elkaar dagelijks e-mailen wat we precies gegeten hebben. Want ik ben sinds juli niet echt lichter geworden. En het wordt de hoogste tijd dat daar verandering in komt. En zij worstelt nog steeds met de kilo's die ze in de vakantie eraan gegeten heeft en er moeizaam vanaf gaan. Ik ben vorige week niet naar de WW geweest, had andere afspraken, dus ik heb geen koekjes gezien. Tenminste niet daar [:D]
    Lief dat je er samen met mij voor wil gaan om de komende 2 maanden tot een succes te maken. Hoe gaat het nu met je man? Wordt hij lekker verwend?Jullie boffen met het weer, dat is in ieder geval heerlijk.

3. Hallo dames, sorry  heb jullie een beetje verwaarloosd de laatste tijd. Operatie echtgenoot is goed verlopen, is nu goed aan het herstellen. Heb helaas als stresskip m'n zenuwen weggegeten, kon me ook heel slecht concentrereren, maar gelukkig vanochtend nog net onder de 80. Ben nu nog een hele week vrij maar er zijn dagen dat de computer hier helemaal niet aangezet wordt, we proberen echt ook een beetje vakantie te houden, kijken bijv. gezellig dvd's waar we nog niet aan toegekomen waren en genieten van elkaars gezelschap.

Jammer maar begrijpelijk Ellen dat je ermee stopt, mijn tel.nrs  zijn ook makkelijk te traceren en verwijderen lijkt wel haast onmogelijk. Wens jou ook alle goeds, niet alleen op lijngebied, leuk te lezen dat je een fijne vakantie hebt gehad. Lauren ook weer op reis, nou Lottie wij blijven elkaar in die tussentijd steunen toch! Was laatst idd toch wat aangekomen bij ww, had ook mijn laarsjes al aan. Er waren nieuwe koeken op de cursus, een soort wafels met marshmallows voor slechts 1 point, bij jou ook? Zo lekker, de meesten lustten ze alleen niet, maar ik heb nu eenmaal altijd een afwijkende smaak, dus ik vond ze heerlijk! Heb ook de oliesprayer gekocht, echt heel erg handig, maar kreeg ook wel hetzelfde als jij, te weinig vetten gebruiken, wel ben ik gek op mayonaise en roomboter, dus doe ik af en toe een lik mayo door de sla of geniet ik soms heerlijk zomaar van een witte boterham met roomboter! En dan heb ik nergens last van.

Af en toe is het moeilijk hè Lottie weer je motivatie terug te vinden, zeker met alle verjaardagen bij jou in zicht. Maar ook ik heb de teugels weer even laten vieren, heb 2 weken vrij genomen van ww en als je weet dat je volgende week toch niet op de weegschaal hoeft, word je gewoon makkelijk. Merk toch dat ik die stok achter de deur nodig heb want volgende week moet ik er ook weer aan geloven. Kom op meis, nog bijna 2 maanden, ik doe met je mee! Denk niet aan de kilo's die je nog kwijt wilt, maar kijk naar wat je al kwijt bènt, we zijn toch maar mooi onder de 80 allebei, ook al gaat het nu niet zo hard, dat hebben we toch maar mooi bereikt, een paar maanden geleden was dat nog niet zo, ik heb eens ergens gelezen: ook de slak bereikte ooit de ark [sn] !

4. Lieve volhouders, tot mijn spijt ga ik stoppen met de hele Margriet site. Ik heb al een klacht ingediend maar ze kunnen mij niet helpen.

Dit viel me gisterenavond op toen ik nog eens hier wilde reageren:
    Ik ging googlen naar mezelf en vond mezelf terug met prive berichten op google.
    Dat was dus absoluut niet de bedoeling. Ik kan het ook niet meer verwijderen en Magriet kan dat ook niet schrijven ze.

Schandalig vind ik het. Gisterenavond mijn prive berichten verwijderd en daarna kon ik niet meer inloggen. Nu is het mij net gelukt via de Magriet.
    Mijn berichten zijn verwijderd maar niet bij google. Ik ben ziedend hierover.
    Wil jullie waarschuwen dat alles te lezen is hier ook zonder in te loggen. Je kint alleen niet reageren.

Ik ga alles in het werk stellen om van deze site af te komen. Ik zert hier niets meer op wat niemand aangaat. Kan zelfs mijn mail adres niet onzichtbaar hier schrijven.
    Misschien kan ik jullie een prive bericht sturen. O nee dat kan ook niet want ook die staan op google.

Als ik jullie niet meer hoor dan wens ik jullie voor de toekomst heel veel succes met alles.
    Jammer dat het zo moet gaan.

xxxx

5. Welkom terug van vakantie, Anna.
    Ik blijf op hetzelfde gewicht hangen. Ben minder fanatiek. Kom niet bij, maar val ook niets meer af. Over bijna 2 maanden is 'grote' informatie-avond waarop ik ook het woord mag doen. En die avond was dus destijds mijn doel, daar wilde ik slank (geen reëel doel, laat ik het op volslank houden) voor de groep staan..... 
    Dan zal ik toch echt weer strenger moeten zijn en het snoepje tussendoor of de langzaamaan groeiende porties avondeten moeten indammen. En dan te weten dat oktober/november voor onze familie het toppunt van jarigen is: 11 in 6 weken. Snik  [:'(]

6. Daar ben ik weer dames, ik zie dat we een nieuw lid hebben, Robijn.
    Welkom!!
    Lauren op vakantie, mmmmmmmm.

Onze vakantie was ook heerlijk. Mooi weer en geen druppel regen gehad in 3 weken. Echt weer helemaal bij, haha ook in kilo's dus. Twee en een halve kilo nog wel.

Was ik weer 1 kg kwijt en die bven ik in het weekend weer bij gekomen. Vanaf dinsdag weer aan het dokter Franken en nu sta ik weer op 82,5kg hetzelfde toen ik terug van vakantie kwam. Dat was dus al 2,5kg zwaarder als toen ik vertrok en als je nu zegt dat ik ook heel veel gesnoept en gegeten heb.... nee hoor.
    Maar ja we gaan gewoon weer door met afvallen nu.
    Een collegaatje van me was 2 weken weg geweest en 4 kg aangekomen. Ze is ze weer kwijt met dokter Frank dus .............. rest mij ook niets anders, toch.

Ik ga eens even verder wat bijlezen hier.

7. Je zult dit zeer waarschijnlijk niet meer lezen, maar een fijne vakantie Lauren!
    Waar ben je, Dais. Het is zo stilletjes op dit forum.

8. En voldoende drinken Lottie, als je veel vezels eet hebben die meer vocht nodig om door te lopen!
    Ik ben weer helemaal ingepakt en ga zo weg en rond half oktober weer terug. Dan is Ellen er ook wel weer, Daisy weer aan het werk en gaan we er 200% tegenaan? Ik ben in ieder geval van plan de komende weken weer veel te wandelen, mijn oefeningen te doen en alles binnen de perken te houden.
    Success allemaal

9. Spijsvertering ja, de afgelopen weken wel een probleem aan het worden. Drie, vier dagen niet naar het toilet hoeven. Ik krijg waarschijnlijk te weinig vetten binnen. Granen en vezels eet ik wel: bruin brood en zilvervliesrijst o.a. Ik zal eens proberen of gedroogde pruimen of  's ochtends een glas lauw water effect heeft.
    Ik heb je uitleg over het dieet een paar keer herlezen, maar ik snap het nu wel.
    Ik ga mijn bedje opzoeken, heb vandaag weer eens als vanouds doorgetrokken: van 19.00 tot 00.00 uur van alles digitaal uitgewerkt.
    Trusten.

10. Zo ik kan weer redelijk lopen. Mijn knie was vrijdag erg dik maar deed weinig pijn, zaterdag was het minder dik maar wel meer pijn en nu komt er ook nog een flinke blauwe plek in kuit tevoorschijn gaat wel weer over allemaal. Gelukkig kan ik me desondanks aan mijn basismenu houden.
    Nog even wat uitleg over de basische/zuren methode, ik was inderdaad niet duidelijk Lottie. Het boek geeft het advies om een soort vasten weekend te doen met o.a. Molkosan -is een melkeiwit- om te laxeren en darmen te reinigen. Je mag er wel wat andere dingen bij zoals thee met honing, totaal is teveel om te typen.
    De basis van de methode zijn de 3 groepen van produkten die in een zure of basische omgeving (spijsverteringssysteem) het beste verteren.
    Basische voeding is: granen, brood, aardappelen, suiker, peulvruchten, pasta dus de zetmelen/koolhydraten. Neutrale voeding is: fruit, groente, vet, room, rozijnen, honing, zaden, noten (amandel en hazelnoten)
    Zure voeding: vlees, vis, eieren, kaas, melk yoghurt, sojaprodukten, walnoten, cashewnoten.
    Je kan dus de neutrale combineren met OF de zure OF de basische produkten. Dus brood mag met boter en rauwkost. Hoop dat het nu duidelijker is, mij bevalt het uitstekend, ik voel me er prima bij, spijsvertering is dan ook erg goed en voldoende energie.
    Als ik terugben van vakantie ga ik wel weer naar de sportschool om de knipkaart op te maken en ga dan de cardio-apparaten doen. Inderdaad erg saai maar wel effectief en dan me er weer toe zetten 3-4x per week te wandelen. 
    PhantaRei wijzigde dit bericht op 21-09-2010 09:41 met 15%

11. Zaterdagavond was er zelfs kans op vorst aan de grond geweest. Vandaar dat ik het zo ontzettend koud had. De (vloer)verwarming aan, het was geen overbodige luxe. Ik ben normaal in bed een kacheltje, hoor niet bij de vrouwen met eeuwig koude voeten. Maar gisteren en eergisteren was dat anders. Ik kon zelfs niet inslapen omdat mijn voeten zo koud waren.
    Ik heb gisteren voor het eerst sinds 2 maanden weer gewandeld. 's Middags anderhalf uur met mijn man en 's avonds nog een keer anderhalf uur met mijn moeder. Het was heerlijk weer: een stevige wind maar niet koud. Ik heb nergens last van gehad en voelde me zeer tevreden na afloop. Ha,ha, alleen maar omdat ik geWANDELD heb, niet eens hardgelopen.
    Ik blijf volgens mij een beetje schommelen rond dit gewicht, 's ochtends 79,5 kg. Ligt ook wel aan mezelf, ben minder fanatiek met punten noteren én me eraan houden. Vriendin stoomt wel door, ze is al 8 kg kwijt. Zij sport 7 keer per week, tja dat kan ik dus echt niet. a) geen tijd en b) geen zin.
    Dochterlief mag nu tijdelijk vanuit school een fitnessclub bezoeken. Ze vindt het, evenals ik, saai. Zij is overigens hartstikke slank, maar dat terzijde. Er zijn talloze enthousiastelingen, maar ik kan maar niets leuks aan die step- en fietsapparaten etc ontdekken. Het spijt me.

12. Hoe het met het pond eraf is? Nou, niet zo geweldig ben ik bang. Het happy feetfeestavondje was heerlijk, in tweeërlei opzicht. En dan denk ik thuis: ach wat chips er achteraan kan ook nog wel. Dus nu heb ik vandaag weer zo'n opgeblazen gevoel. De pedicure kwam overigens met de opmerking, voor mij niet nieuw want ik krijg het vaker te horen, dat ze nog nooit zo'n droge voeten /huid gezien had.
    Ik heb mezelf op nieuwe kleding van de Hem* getrakteerd. Niet duur.  Een lange lavendelblauwe blouse met een simpele stretchspijkerbroek cq legging. Wie had ooit gedacht dat ik een legging zou dragen, ik in ieder geval niet. Plus een  hardgeel/groen vestje en een rokje waarin die kleur ook verwerkt zit. Ik kreeg vorig jaar zo veel commentaar op mijn grijze outfit, dat ik nu voor kleur gekozen heb. Ik greep automatisch naar de XL-versie, maar het zit wel wat los. Ik durf nog niet kleiner te kopen.

Lekker gevoel, hè Lauren? Opruimen en dan steeds iets anders onder handen nemen. Ik heb afgelopen zomer thuis allerlei kasten doorgenomen. De Chinese kast in de huiskamer, de kasten in de berging, het aanrecht en de kledingkasten van mijn kinderen en mezelf. Ook beide diepvrieskasten en de planken in de kelder waren zo goed als leeg. Op mijn werk heb ik het bureau en een grote ladenkast uitgeruimd en heringedeeld. MIjn collega zal er wel achter komen dat ik van leeg of gesorteerd houdt. Ja, ik ben dus weer volop aan het werk. Het voelt alsof ik nooit vakantie gehad heb, je zit er binnen 2 dagen helemaal in.
    Wij hebben niet zo veel van de kringloopwinkel, maar mijn man pluist wel regelmatig Marktplaats na. Zo hebben wij 6 zo goed als nieuwe eettafelstoelen op de kop getikt. De vorige eigenaar had ze gekocht, maar de leuningen bleken niet onder zijn tafel te passen. Twee stoelen zaten nog in de verpakking! Ook hebben we 3 leren leunstoelen, speciaal ontwerp. Ook 2e hands. En zo kan ik nog wel even doorgaan: winterbanden, marmeren tuintafel, drumstel, omafietsen voor de kinderen, groot bureau. En zelf verkopen we ook wel eens wat: een hoogslaper, speelgoed, kinderfietsen, muziekinstrumenten.

Hoe komt het dat je zo vaak valt, Lauren? Is dat toeval? Ik zou in ieder geval wel voorzichtig doen, meisje.
    Je recepten snap ik niet goed.  Wat is molkosan, en zuur en basische voeding?
    Ik ga thee zetten. Ik heb het al de hele avond koud. Ik heb een dik vest aan, een paar sokken en een sjaal om. Maar ik hoor net op de tv dat het in onze omgeving 5 graden wordt vannacht, vandaar! Toch de verwarming aan, het ligt dus niet aan mij.
    Veel succes met jullie lijn, dames. We bljven on line.

13. Gistern van mezelf ook een halve auto naar de Kringloop gebracht dat ruimt lekker op Maar nu is alles uitgezocht wat betreft kleren en dingen. Nu aleen nog de voedselvoorraadkastten, ook daar heb ik veel te veel van. Een schuur met 2 hoge stellingen, in een grote kast 3 volle planken en een apothekerskast en 2 lades in de keuken. Wat ik zoek kan ik niet vinden en er staan ook dingen die niet meer in mijn dieet passen en veel is achteraan terecht gekomen dat gaat na de vakantie op tafel en dan elke dag het menu eraan aanpassen. Vriezer is kort geleden ontdooit en heb ik lijst van gemaakt. Het is nu bijna helemaal georganiseerd hier dus.
    Vandaag weer paar uur gewerkt, alleen het hoogst noodzakelijke. Gisteravond gestuikeld over stoepje en op knie en alleboog terecht gekomen, niets stuk maar wel alles dik en stijf en natuurlijk alle spieren die protesteren en ik ben beetje onstabile/duizelig. Doe het maar even rusig aan, vriendin mailde al:  wat denk je zelf dat dit betekent al die ongemakken achter elkaar. Ik heb ook nog een strontje/cyste onder mijn ooflid wat moet rijpen en mag mijn lenzen even niet in. Kortom waarschijnlijk toch teveel gedaan cq willen doen en mijn hofd is onrustig, maar ik slaap wel redelijk en eten/niet eten gaat ook goed.
    Genoeg over mij. Lottie druk aan het werk weer. Komt Ellen al bijna thuis?
    Dais heeft vakantie. Kortom alles gaat zijn gangetje.

14. Nou ik denk dat ik deze week zeker ben bijgekomen en dat zelfs nog zonder laarzen. De kilo die ik vrijdag alweer was bijgekomen, is er nog steeds niet af en moet dond. ochtend al op de weegschaal. Leuk zo'n happy feet verjaardag Lottie, dat  wil ik ook wel...m'n voetjes laten verzorgen hahaha...
    Ik heb laatst ook weer leuke kookboeken uit de kringloop vandaan gehaald Lauren en moet ook nodig spullen uitzoeken om weg te brengen, als je ziet wat je af en toe bewaart en waarvoor en voor wie?!

15. Goed hoor Lottie dat je de dalende lijn alweer te pakken hebt. Leuk een happyfeet avond, weer eens wat anders.
    Gisteren weer 2 auto's vol naar de stort en 1 naar de Kringloop en ik heb de smaak te pakken want van mezelf staat nu de auto ook weer vol. Ik doe ook stoeltjes weg die al zeker 7 jaar in de schuur staan en 2 serviezen die ik ook echt niet meer ga gebruiken. Verder 3 winterjassen die ik al jaren heb, ook van de kringloop, ik had er maar 7! En als ik een leuke zie koop ik die wel weer.
    Vandaag moest ik naar Alphen a/d Rijn iets ophalen en dan zoek ik ook meteen op of er in de buurt een kringloopwinkel is - hoe verslaafd! Ik heb er 2 boekjes gekocht, een met recepten van de kok van Oprah dat had ik ooit in de biek al geleend en nu gevonden.
    Ook een boek getiteld "Het 30 dagen plan - de pond per dag methode" Dat is de methode die ik op dit moment gebruik op basis van zure en basische voeding. Natuurlijk val je er niet 1 pond per dagmee af. Mischien wel als je nog nooit een dieet hebt gevoldgd endanmet een molkosanweekend begint.  Maar behalve de methode staan er ook 30 dagmenu's in en die gebruik ik echt. Als een van jullie hem soms willen hebben, voor 1.30 en verzendkosten kan dat, misschien als afwisseling eens een maandje doen als WW stagneert.
    Zou het met Robijn nog verder gaan?  Altijd jammer anders een reactie en dat is het.

16. Ik had  zondag een heel verhaal getypt, maar toen bleek internet eruit te liggen, waardoor mijn bericht  niet opgeslagen werd. Dat was wel balen, hoor.
    Ik kom net van de WW af. Een ons erbij, maaaaaaaar ik had vooraf mijn winterlaarzen gewogen. Bleken ze 6 ons zwaarder te zijn dan de schoenen die ik vorige week aanhad. Dus eigenlijk is er een pond af! Niet spectaculair, maar met een stuk taart afgelopen zondag en chips zaterdag wel te verklaren.

Mijn schoonvader was afgelopen zaterdag voor het eerst in jaren een voetbalwedstrijd van onze jongste gaan bekijken. Hij wordt binnenkort 82, maar is nog heel aardig ter been. Ook hij is de afgelopen 2 jaar sterk verouderd. Hij kijkt in en in wit, maar dat komt deels ook wel omdat ze nu samen in een flat wonen en hij nooit meer buiten zit.

Dais, ik heb vrijdagavond een happy feet avond. Mijn vriendin is jarig en viert dit op een speciale manier. Er komt een pedicure (nee, niet degene met wie ik naar de WW ga) en die geeft ieder (5 vrouwen) een verwenavond met o.a. een voetenbadje, eelt vijlen, massage van voet en been en nagels lakken. Onder genot van liters thee en lekkers, dit laatste verzorgd door de gastvrouw.  Misschien een idee voor jou? Ik kijk er in ieder geval echt naar uit.
    Lottie wijzigde dit bericht op 14-09-2010 21:12 met 22%

17. Gezellig die lange postings.
    Vrijdag werd ik in de loop van de dag steeds meer verkouden, ik dacht eerst iets allergisch want donderdagavond had ik last van mijn mondhoeken en erg vaak niezen en  daar heb ik wel eens last van bij sommige katten, maar ik was niet in kontact geweest met katten, misschien de ambrosia waar je veel over leest. Vrijdag ging ook mijn nues erg lopen, echt elke 10 minuten snuiten of hele dichte neus. Zaterdag ging het wel weer maar wel erg moe en ook gisteren nog. Nu heb ik me ook ziek gemeld, kan even de motivatie niet vinden om me tot werken te zetten, saai werk op het moment, als er iets leuks is gaat het beter. Over 2 weken gaan we weer 2 weken naar Frankrijk dus ik doe het even rustig aan. Eten gaat gelukkig wel goed, niet al te veel trek op het moment.
    Vanmiddag ga ik wel even naar het oude huis van dochter een lading vies tuinafval naar de stort brengen, dat mag wel in mijn oude auto met veel ruimte, ik leg er oud stuk tapijt in dat ook meteen weg mag, is dat ook weer klaar.
    Zaterdag was het weer prettig bij ouders te zijn, gaat redelijk met ze maar Hans vond dat ze nu echt ouder worden, mag ook wel met 85, en hij ziet de verandering beter aangezien hij er een paar maanden niet was geweest. Ik ga meestal door de week, zal ook zeker deze winter vaker gaan. Ook met mijn vader naar tentoonstellingen dat vind hij weer fijn.
    Robijn waar be je?

18. Hallo Lottie en Lauren en welkom Robijn! Computer was hier steeds bezet, wij hebben geen laptops dus echtgenoot en ik doen samen en hij moet altijd veel mailtjes beantwoorden en hij typt niet zo snel...Eind van de maand wordt ie dus geopereerd en is ie 4 weken thuis, heb zelf ook 3 weken vakantie opgenomen dan en hoef even niet naar verpleeghuis. Er was deze week maar liefst 2 ons af bij ww, gaat lekker vlot zo! En dond.avond allebei laat thuis en een éénpersoonsmaaltijd bij de chinees gehaald voor met z'n tweetjes en zie daar, de volgende ochtend zit er weer een kilo aan die er nu nog niet af is grrr...
    Zie er echt naar uit om lekker even een paar weekjes thuis te zijn maar voorzie wel moeilijkheden wat betreft lijnen, als ik werk heb ik nergens last van, ik zal nooit snaaien waar anderen bij zijn maar als ik thuis ben heb ik de hele dag trek, heb ik het ene  nog niet op zit ik alweer te bedenken wat ik nu weer zal gaan eten, wat is dat toch. Ik probeer wel steeds af te wisselen en te variëren met allerlei gerechtjes, heb vandaag bijv. brinta flakes gehaald voor in yoghurt of vla, ik ga er fruit bij doen en je hebt weer eens een ander ontbijtje.
    Ik herken dat ook, als je op vakantie bent geweest niet aankomen, maar juist erna wel, heb ik 2 jaar geleden ook gehad, we waren naar Spanje geweest, netjes op gewicht gebleven en de weken erna aangekomen toen ik eenmaal weer thuis was.
    In mijn omgeving heb ik 2 kennisjes die een maagband hebben, allebei zo rond de 50 kilo afgevallen,maar 80 is natuurlijk helemaal fantastisch, leuk ook dat je komt meeschrijven Robijn, gezellig nog zo'n 40-er erbij! Ik ben ook geen sporter hoor, heb een tijdje conditietraining gedaan op sportschool maar denk erover om deze op te zeggen aangezien ik sinds een paar maanden heb ontdekt dat banenzwemmen mij veel meer trekt. Per keer kost dat echter 3,70, per 10-badenkaart is het echt niet goedkoper en soms ga ik wel 3x per week, met de sportschool erbij waar ik momenteel dus helemaal geen gebruik van maak( is maar een tientje per maand, maar toch) en de wekelijkse ww-bijeenkomst gaat het toch aardig in de papieren lopen hoor.
    Vind het altijd leuk om over je katten te lezen Lottie, zijn ze alweer beter? Als ik niet allergisch was, had ik er vast ook een paar, maar ben het helaas voor alle soorten. Mijn man was gisteren kennissen helpen met verhuizen in het noorden van het land, deze mensen hebben 5 katten, alles was al ingepakt, schiet kat nr. 5 precies in een gat in een keukenkastje om onder de keuken terecht te komen! Met veel pijn en moeite , vereende krachtsinspanningen (+de halve keuken afgebroken) en enkele uren later(!) de kat kunnen vangen, staat zo slordig hè je kat achterlaten in een keukengat als je naar een ander deel van het land gaat verhuizen! [:D]

19. Hartelijk welkom, Robijn. Ik ben de Benjamin van het clubje. Niet wat leeftijd betreft, maar ik ben de laatst bijgekomene. Sinds enkele maanden actief op deze topic.
    Een maagband, dat is 'onbekend'. In de zin dat ik in mijn omgeving niemand ken die dat heeft. Dus ik ben ook benieuwd naar jouw ervaringen.
    Ik ben de afgelopen week 6 ons bijgekomen. Eigen schuld, dikke (buik)bult. Ik ben, evenals Dais, met hulp van Weight Watchers op weg naar een slanke lijn. Slank is in mijn geval wat hoog gegrepen, mijn buikspieren zijn niet zo overtuigd van mijn wensen.
    Ik weeg dit moment 81,3 kg. Ik hoop dinsdagavond te kunnen zeggen dat het wat minder is. Vanavond netjes gevulde groente-omelet met zilvervliesrijst gegeten, terwijl de rest van mijn gezin frites at. Ik moet wat ruimte sparen voor zondag, dan zijn er maar liefst 3 jarigen. Voordeel: één dag verleidingen en geen drie dagen. Bij WW mag je snoepen, hoor. Je hebt extra 'punten' die je vrij kunt inzetten.
    Hoe gaat het met jou, Dais? Ik hoor de laatste tijd niet zo veel van je.
    Of ik het herken, Lauren, niet iedere dag voldoende extra bewegen? Als geen ander. ik kan me er ook niet toe zetten, mis de drive. Vind altijd wel een reden om niet te kunnen. Ik probeer in het dorp vrijwel alles op de fiets te doen. Maar mijn werk is te ver (17 km enkel) en dat vind ik wel jammer. En 's avonds nog sporten? Zou best kunnen, ik heb niet iedere dag uren (correctie)werk of verslagen die 's avonds uitgewerkt moeten worden. Maar op de bank, met een beker thee en tv of boek vind ik ook heerlijk. Nu het weer vroeger donker wordt, lekker 'knussen', mmmmmmm.

20. Hoi Robijn,  leuk dat je onze topic komt versterken.  Toen Lottie er een paar maanden geleden bij kwam, heb ik het ook al geschreven, het is wel de bedoeling dat je dan een echte volhouder wordt ook met regelmatig schrijven. In de loop der jaren zijn er al regelmatig dames geweest die dan een paar maal reageerden en dan plotseling wegblijven, dat is gewoon niet leuk.
    Ga je ons in de komende tijd wat meer over je ervaringen met het maagbandje vertellen?  Ik ben heel benieuwd hoe dat voelt en ook wat je dan per keer eet en wat. Welke sport doe je?
     We schrijven ook zovaak mogelijk op vrijdag ons gewicht.
    Vanmorgen was dat bij mij 90.5, nog steeds niet onder de 90 maar ik doen dan ook niet echt voor 200% mijn best, ik eet wel gewoon basis, maar net iets teveel. Gisteren een heerlijke lunch met Ceasar salade, was ook veel erg lekker brood bij dus iets buiten mijn systeem van gescheiden koolhydraten/eiwit-vet, thuis hou ik me er wel echt aan. Zaterdag naar mijn ouders en daar is het ook altijd een broodmaaltijd en dan ga ik ook voor het krentenbrood! En eind september gaan we ook weer 2 weken met vakantie, en daarnaga ik echt voor min 5 kilo. Deze week mijn kleren weer uitgezocht en zomer/winter gewisseld en er is een hele grote tas die ik niet aankan dat is dus mijn doel! (Zoals al 3 jaar, scham-schaam)
    Lottie, Pilates doe ik al zeker 5 jaar en een hele rustige versie (zoek maar eens op You-tube er staan voorbeelden van oefeningen) , bij sommige sportscholen likt het wel gewone aerobic en ging voor mij veel te snel, deze was lange tijd prima maar nu ga ik toch ophouden, ik heb overlegd met de fysio en het is inderdaad een te zware belasting voor mijn nek. Ik kan al niet alle oefeningen meedoen en dan wordt het maar de helft en dat is niet leuk meer. Ik weet nog niet of ik iets anders ga zoeken om elke week naartoe te gaan. Doe elke ochtend al kwartiertje rek-en strek oefeningen en ook overdag zeer regelmatig en probeer zoveel mogelijk te wandelen, maar dat lukt gewoon door omstandigheden niet elek dag, kennen jullie dat? Op dit moment kan ik even niet, mijn been doet nog steeds beetje pijn en ik kan dus niet echt lang. Misshien zondag.
    Prettig weekend en tot de volgende keer.

21. zo goede morgen dames van De Volhouders ik sluit me ook aan bij jullie
    ik ben ook iemand die graag volhou maar dat het soms niet luikt is erg jammer ik zal me even voor stellen mijn naam is robijn en ben 41 jaar jong ik ben in een aantal jaren 80 kilo afgevallen mbv een maagbandje en ja ook  met een maagbandje kan je ook weer aankomen helaas dus dat ben ik ook gelukkig niet zo veel ik denk 7 a 8 kilo  nu heb ik hem van de week even aanlaten spuiten en nu weer er goed tegen aan om die kilo s en wat meer er af te krijgen ik ga ook weer lekker sporten ik merk dat ik dat wel mis
    nou ik hoop dus dat ik hier de motievatie en tips kan krijgen om lekker vol te houden
    nou groetjes van een VOLHOUDER
    robijn [:D]

22. Wat doe je met Pilates eigenlijk? Ik zie hier in het dorp ook een groot reclamebord staan, maar ik heb me er niet in verdiept wat het inhoudt. Afgelopen woensdag wilde mijn moeder heel enthousiast weer een uur gaan wandelen, maar ik heb het afgehouden. Zij loopt altijd in zo'n hoog tempo, ik durfde er mijn been nog niet aan te wagen. Wel ben ik 2 keer met manlief naar het centrum gewandeld. Niet zo ver en niet zo snel, en dat ging prima.
    Hoe kwam het dat je viel, Lauren. Duizelig, of gewoon even niet opgelet?

Als jullie me op dit moment zouden zien? Ik typ een tikje voorovergebogen want de jongste poes is in mijn nek gekropen. Steeds op zoek naar aandacht en warmte. Ze heeft het al op schoot geprobeerd, maar dat schuift. Dus nu maar achter in mijn nek. Dit deed hij als kitten, de alleraanhankelijkste kat die je je kunt bedenken. De medewerkers van het asiel waar we hem een jaar geleden gehaald hebben, noemden het onafhankelijk van elkaar: zo'n lieverd! Dan denk je nog even: verkooppraatje, want het was met zijn spitse snoetje en zijn magere lijf geen schoonheid. Het kroelen werd pas in het voorjaar iets minder. Maar onze 2 katten zijn echter ziek uit het pension gekomen. De oudste poes is nu zo goed als hersteld, het lichtgewichtje is (anderhalve week en 2 dierenartsbezoeken met medicijnen later) nog altijd aan het niezen en snotteren. Hij ademt alsof hij aan een zuurstoffles voor diepzeeduiken zit. Als ik ergens ga zitten, kruipt hij meteen weer bij me. De kinderen noemen hem dan ook mama's grote vriend. Voorkeur voor mijn zachte lijf, hij vindt het waarschijnlijk minder dat ik af wil vallen [:^)] .

23. Precies waar ik ook altijd last van heb die week na de vakantie, de hele vakantie gaat het goed en daarna sla je op een of andere manier door, elke keer trap ik weer in die val.
    Dit weekend wel goed doorgekomen, zaterdag flinke wandeling gemaakt van ruim 1 uur maar dat was kennelijk toch teveel want gisteren was ik zo moe. Ook vandaag niet lekker, ik viel vanmiddag van het laatste treetje van ons kantoor en ofschoon ik netjes viel en niets bezeerde was ik een half uurtje later ben ik wel wat duizelig, na rust thuis gaat het nu wel beter, ik ben ook niet naar Pilates geweest dat is een te grote aanslag op mijn nek.
    Ik heb wel mijn dagelijks oefeningen nu gedaan als compensatie.
    PhantaRei wijzigde dit bericht op 06-09-2010 22:49 met 5%

24. Het laatste weekje vakantie was lijntechnisch gezien geen succes. Ik heb de boel een beetje laten vieren. oftewel: er was iedere dag wel iets anders te 'vieren'. Een kopje koffie (in mijn geval thee, maar dat terzijde) in de stad, ach dat mokkagebakje ziet er wel erg lekker uit, vooruit dan maar. Een halve vlaai meegenomen voor thuis, vooruit dan maar. Bezoek dat blijft eten: warme appelflap met ijs als toetje, vooruit dan maar. Frites als hoofdmaaltijd, ik doe mee, vooruit dan maar. Chips in huis, een schaaltje meeëten, vooruit dan maar. Ik voel me vandaag helemaal opgeblazen. Zucht zucht zucht. Morgen met de billen bloot. Nee, ik doe niet met het programma Blootgewoon mee. Dat beeld wil ik iedereen besparen. Ik ga weer na de WW.
    Vandaag weer begonnen met mijn werk en mezelf ernstig toegesproken. Als ik slanker wil worden dan zal ik mijn patroon van mei en juni weer op moeten pakken. Ik wil dat leuke jurkje straks aan met maillots en laarzen. Vrouwelijk en ook stoer, houd ik wel van. En wil ik dat dit leuke jurkje ook mij LEUK staat, dan moet er meer af.

Ik herken de verhuisstress, Lauren. Jullie hebben knap werk verzet als je alles in één dag overkrijgt. Wij zijn zelf 2 keer verhuisd (handig dat het binnen hetzelfde dorp was) en we hebben diverse familieleden verhuisd. Alles staat of valt met een goede voorbereiding. We hebben wel eens een verhuizing meegemaakt waarbij de was nog aan de waslijn hing en het oude huis diezelfde dag ook nog helemaal schoon moest zijn. De verhuizenden hadden de laatste maanden amper gepoetst, want ze zouden toch weggaan. Nouuuuuu, dán een badkamer en keuken poetsen, is niet echt een lolletje.
    Zorg je dat je goed uitrust, Lauren?

25. Ja hoor, alles goed hier, was even druk met logées en cursusdagen.
    Welkom terug Lottie en fantastisch hoor, nog afvallen na je vakantie! Lees dat jullie het leuk hebben gehad, ging het een beetje met je pootje enne... toch lief van je dat je aan ons dacht in de regen vanuit het zonovergoten Italie!
    Vandaag ben ik vrij en gaan we voor het eerst met z´n allen naar de nieuwe locatie, in de stad 17 km. verderop, mij wel bekend omdat ik daar ben begonnen,zo te zien is er weer niets af, weet in elk geval dat ik m´n best heb gedaan, heb me erbij neergelegd dat het weken heel langzaam kan gaan tot het afvallen weer eens doorzet, het is niet anders.

Wat heb je veel gedaan Lauren! Het helpen van je kinderen gaat altijd door hè, ook al zijn ze volwassen, geniet maar van je vrije dag vandaag en van je etentje vanavond, lekker even een rustdagje houden.

Lottie, vind het ook moeilijk voor te stellen hoe en waar ik met Kerst wil zijn, onze leidster wilde ook al een doelstelling gaan bepalen, maar ik ben al blij als er wat af gaat en het goede gevoel houden wat ik nu heb, dat ik er echt mee bezig ben en er iets aan doe. Kan me er ook helemaal geen voorstelling van maken hoe het is om weer slank te zijn, is al te lang geleden...

advertentie