Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // De Volhouders gaan door .....

Dit onderwerp heeft 396 reacties, is 75919 keer bekeken, en bestaat uit 16 pagina's. U bent momenteel op pagina 6 van 16.
De laatste reactie is geplaatst op 05-01-2012 13:22.

1. De Volhouders gaan door .....

Afbeelding van PhantaRei
    Dit onderwerp is gestart door PhantaRei
    06-01-2010, 12:21

ook dit topic bestaat al 3 jaar met maar 3 vrouwen. Het blijft ons stimuleren om door te gaan en vol te houden in ons streven om af te vallen. Met dit nieuwe forum gaat het dit jaar zeker lukken!
    En na een tijdje afwezigheid is de vierde vrouw ook weer terug gekomen gelukkig nog meer motivatie!
    PhantaRei wijzigde dit bericht op 29-10-2010 12:47 met 20%

reacties

1. Hé Lottei alweer terug, de tijd gaat snel en wat geweldig dat je toch bent afgevallen! Mijn complimenten. en ook knap dat jullie al zo snel weer naar de WW zijn gegaan, dat helpt dus echt wel. Misschien moet ik ook weer eens op een clubje.
    Ondertussen is de verhuizing van dochter ook achter de rug en het is prima verlopen. We waren allemaal op tijd en hebben meteen 4 auto's volgeladen en na 8 km rijden weer uitgeladen, vooral de zware dingen zoals wasmachine, vriezer en veel dozen. Ik had koffie ik thermosflessen meegenomen dus eerste pause en iedereen wilde ook meteen al broodjes, om 11.00. Daarna voor de 2e ronde met o.a. het bed, grote boxspring, en stoelen, ook na die ronde weer broodjesronde. Daarna ben ik zelf langs huis gegaan om 1 gordijn te naaien voor in de slaapkamer en de andere 3 auto's gingen verder met de laatste ronde. Om 16.30 zaten we weer en waren klaar voor die dag. Ondertussen had ik ook voorbereiding voor avondaten gedaan maar omdat iedereen nog volzat zijn we elk onsweegs gegaan en heb ik deel eten meegegeven. En toen was ik toch moe, niet alleen van het ongewone werk en bewegingen maar vooral omdat ik toch beetje angst heb gehad dat er iets niet goed zou gaan, organisatorisch ondanks al ons denkwerk. Zondag weinig gedaan maar ik bleef wel erg futloos in de 2 werkdagen. Dus ik heb mezelf tot rust gezet, vanmorgen is mijn huis schoongemaakt en ik ben dingen aan het doen die ik leuk vind, zoals hier lezen en schrijven, en ga straks stukje wandelen. Straks nog rustgevende voetreflextherapie. Morgen niets overdag, mag ik helemaal zelf invullen to 18.00 dan heb ik een etentje met ex-collega's en dat is erg leuk, wordt altijd wel laat, dus vrijdag weer moeilijke werkdag.
    Op de verhuisdagen na eet ik prima en gek genoeg heb ik niet zoveel trek. Gisteren bv had ik als ontbijt 2 fruit en 1 overgebleven krentenbol gegeten, normaal begin ik al rond half elf weer trek te krijgen maar nu was het plotseling half twaalf. Ook eind van de middag nog niet veel trek, echt ongewoon voor mij zeker als ik moe ben, maar ik laat het maar over me komen, het zal wel goed zijn en wat ik eet is goed. Vanavond kippenlever met parmenzaanse kaas en bleekselderij uit blik ook met kaas even in de oven.
    Daisy alles goed?   

2. hallo allemaal,
    Ik voel me wel schuldig, want ik ben op vakantie gegaan zonder gedag te zeggen. Het was die laatste dagen ondanks een goede voorbereiding toch "druk". Je kent het vast wel, dan moeten er overal vandaan spullen gepakt worden en afscheid genomen worden van allerlei familieleden.
    Maar we zijn inmiddels weer terug van een heerlijke tweeweekse vakantie in Italië. We hadden tv in het huisje en zagen 's avonds op het nieuws hoe beroerd het hier in Nederland was. We hadden wel met jullie te doen. Gelukkig schijnt nu al 2 dagen de zon hier, en hoop ik er op die manier er toch nog iets langer gekleurd op te blijven staan. Ik ben geen urenindezonbakster, maar af en toe een klein uurtje zon met een boek of op de fiets, wil ik wel meepikken. Mijn blonde lokken zijn nu erg licht, morgen gaat de schaar erin want de combinatie met een bruine huid: ik voel me nu een Amsterdamse 4 hoog achter dame, alleen ontbreekt een tatoe en het gouden halskettinkje met mijn naam. Oei, ik hoop dat ik hiermee niemand op zijn tenen ga staan!! Dit is een grapje, hoor [:)] !

Ik heb gisteren mijn WWpartner gebeld. Wat doen we, gaan we diezelfde avond nog naar een bijeenkomst in een andere plaats of over een week op onze eigen stek . Zij dacht: ik zal maar vanavond zeggen, want dat zal Lottie het liefst willen, maar voor mijn gewicht is een weekje later beter. Ik dacht: ik hoop dat ze volgende week zegt, want voor mijn gewicht etc. Kortom, we zijn dus toch gisterenavond gegaan. Voor haar vervelend, een  aantal kilo's erbij. Voor mij gunstig, toch nog 7 ons eraf! Over 5 weken is dat natuurlijk helemaal niets. Maar na 3 weken verplichte rust in Holland en 2 weken Italië met pasta-pizza-ijs en vanwege mijn zeurende been in de bergen ook niet erg veel beweging, voor mij héél prettig om te horen. Vandaag weer officieel van start gegaan met noteren en punten tellen. Wij moeten deze week bij de WW als opdracht noteren waar we met kerst willen zitten. Ik moet zeggen dat ik het niet weet. Wat wil ik dan?

3. Dat schiet aardig op Lauren en ja als je een Renault Kngoo vol stopt met spullen dan gaat er heel wat in. Fijn dat er weer eens opruiming is gehouden. Een mens zou zo nu en dan eens moeten verhuizen, hihi.

Vanmorgen was mijn weegschaal me een beetje aan het pesten. Was ook 1 heel ons afgevallen en stond mooi op 80,0 en had zo gehoopt op 79,9 al had ik maar een zeventje gezien, hihi.
    Na mijn ontbijt, een bakje kwark en 2 koppen koffie nog altijd 80,0. Ik heb alle goede hoop dat als ik vertrek morgenvroeg ik toch even een 7 mag zien.

Lieve dames, ik ga jullie nu echt even met rust laten. Bedankt voor de vakantiewensen en tot over 3 weken enne Bretagne, zien we nog wel en anders een andere keer. Nu op naar het zuiden.

4. Ach een ons is een ons en in ieder geval niets erbij toch, gefeliciteerd.
    Ellen ja het weer is knudde in Bretagne op het moment, misschien verbetert het en kan je het op de terugweg doen. Ook heel begrijpelijk dat je je zo voelt tegenover je moeder.  Ook erg leuk dat jullie nog samen reisje gaan maken, dat is er met mijn moeder nooit apart van gekomen. Maar gelukkig kunen we nog wel best wat samen doen. Met mijn vader ga ik de komende maand naar tentoonstelling van Ans Markus.
    Ik ben vandaag vooral organisator  geweest. Wat een puinhoop was het, ze hebben totaal geen overzicht, ze pakken onhandig alles in dozen met het idee dat zoeken we later wel uit en dat vind ik weer de verkeerde opvatting van verhuizen. Gelukkig zagen ze dat zelf ook wel en zijn we gewoon maar in de slaapkamer begonnen met dingen op te ruimen zodat het bed er makkelijk uit kan. 3 x auto vol naar vuilstort en kringloop geweest, en ik heb een grote auto, Renault Kangoo als je dat wat zegt. Ook alles wat in de gang in de weg stond is nu weg en nu kon ook de stellingkasten meteen mee zodat ze die in de berging kunnen zetten en hoeft niet alles op de grond. Af en toe beetje streng geweest en gezecht Zo gaan we het doen en dat  ging gelukkig goed en we zijn dan ook lekker opgeschoten.
    Alleeen dat eten hé, dan kan ik me niet aan de basis houden, dus gewoon broodjes met osseworst gegeten en gebakken aardappelen, gehaktballetje en witte bonen in tom. saus en ook nog sundea ijsje, we vonden dat we dat wel verdiend hadden. Zaterdag gaan dus de grote zware dingen pas verhuist worden en dat dan doen we dan weer met 3 auto's ook zus en zwager komen dan. Wel gezellig, ik zou voor de catering zorgen en de rustpauses.
    Wordt vervolgt

5. Er was vandaag bij mij wel 1(!) heel ons af hahaha bij ww , dus zo geweldig is dat nou ook weer niet Ellen! Ik wil je een hele fijne vakantie toewensen samen met Frits en je hebt gelijk hoor dat je vindt dat hij ook zijn rust moet nemen.
    Wat fijn dat jouw moeder nog zo actief is en leuk dat ze nog op het Internet zit, die van mij is 72 en heeft niet eens een computer, er zou een hele wereld voor haar opengaan! Gezellig dat je ook apart met haar nog weggaat in november.
    Succes met verder inpakken en goeie reis naar Frankrijk!

Druk geweest vandaag Lauren? Is de verhuizing naar wens verlopen?

6. Hallo dames,
    Dais wat een resultaat zeg. Knap hoor.
    Je gaat geweldig. Kan ik van mezelf nog niet vinden.
    Maandag was ik weer flink dikker geworden terwijl ik in het weekend met een verjaardag van mijn tweelingneefjes niet zoveel extra had gegeten. 1 Stukje fruitvlaai, 1 glas cola, 2 broodjes met zalm. Mijn weegschaal gaf 81,5kg aan.
    Nu vanmorgen was ik 80,1kg. Het is gewoon een kwestie van vocht denk ik want zo geschommel is geen vet.
    Ik hoef maar even iets verkeerds te doen en ik heb de hoofdprijs, bah.

In de vakantie ga ik gewoon opletten met wat ik eet en hoeveel en  ik zal heus ook wel ens wat zondigen maar dat zie ik wel weer als ik thuis kom.
    Lig goed op schema met inpakken en de was enz. enz.
    Morgen werk ik nog tot kwart over 5. Dan naar huis en dan zal Frits er ook bijna gaan aankomen met de caravan die hij vast gaat ophalen.
    Dan eten en de caravan inruimen, bedden maken, kastjes vullen, fietsen op het fietsenrek en slapen.
    Frits wil het liefst in de nacht rijden en rond 12uur vertrekken maar ik houd dat een beetje tegen omdat ik vind dat hij ook moet slapen. We zien het dus wel. Ik heb gezegt dat als we wakker worden zullen opstaan en vertrekken.
    Vanmorgen ben ik nog gaan koffie drinken bij mijn moeder en dan houd ik toch wel een beetje naar gevoel over omdat ze nu 3 weken alleen is.
    Stom he. Ze is heel zelfstandig en zeurt ook niet over mijn vakantie. Ik kan met haar sms'en en heb haar beloofd dat ik zal mailen naar haar. Ze is zo bang dat er iets met mij gebeurd.
    Tja, afscheid nemen is nooit leuk. Zelf heb ik er altijd een hekel aan.
    In de eerste week van november ga ik met haar een paar dagen naar Wenen en heb haar gezegt dat ze al maar eens moet rondsnuffelen op het internet want dat kan ze wel. Heeft ze iets leuks te doen.

Thuis is het nu net of er een bom is gevallen hahaha. Tassen en kratten met kleding, boeken, schilderspullen van Frits enz. het staat allemaal klaar te wachten om in de caravan te belanden.

Het weer is knudde. We gaan dan ook richting zuid Frankrijk want daar is het nog zomer heb ik gezien en hopelijk blijft het daar nog even zomer. Richting Marseille en dan in de buurt van Cassis willen gaan.
    We blijven 3 weken dus dames jullie horen me over 3 weken weer.

Gedraag jullie allemaal dan probeer ik het ook.
    Toedeloe xxx

7. Tja Daisy dat uitstellen en denken dat we nog een hele week hebben tot de volgende weegbeurt is zeer herkenbaar natuurlijk.
    Ik heb me het weekend redelijk gehouden. We zijn naar Duitsland geweest en daar hoort de picknick met kaasbroodje bij! Verder nog samen half zakje kaascornuco's opgegeten, de reden: In Frankrijk was het bij de Lidl in de aanbieding er daar heb ik toen 3 zakken gekocht, helaas was het een rare B-kwaliteit, rare vormen met veel poeder en zout aan de buitenkant dus totaal niet ws ik normaal zo lekker vind. Ik hoop nu maar dat het bij de 2 andere zakken niet zo is, maar die liggen daar nog. Dus heb ik vorige week hier een zak gekocht ter compensatie, ja ja excuses zat om maar wat et eten, ook herkenbaar?
    Maar verder gaat het nu goed, alleen het wandelen schiet erbij in, of ik heb geen tijd, of ik ben te moe, of het weer is slecht. Het waait hier nog steeds heel erg. Morgen mar vriendin naar Meijendal en daar hopen we wel weer eens een uurtje te lopen. Donderdag is voor dochter's verhuizing gereserveerd, waarschijnlijk ga ik de gordijnen korter maken en kasten inruimen.
    Ellen fijne vakantie alvast en inderdaad veel lopen/fietsen helpt, de basis volhouden en je afentoe een extraatje gunnen en er vooral van genieten en bewust eten.

8. Laatst heb ik een schuurblokje gekocht bij de drogist, speciaal voor de hielen en dat werkte het best onder de douche stond erop, 't is maar net wat je zelf fijn vindt en gewend bent denk ik.

Ik woog vrijdag 78.7, gaat dus best goed, maar wat is het moeilijk om dat na het weekend dan weer in stand te houden zeg en vooral om te proberen een week later dan weer een lagere stand proberen te bereiken bij ww. Iedere keer na de cursus denk ik : heerlijk, weer een hele nieuwe week vóór me en na ieder weekend ben ik dan toch weer zwaarder ook al probeer ik me dan in acht te nemen, ws. toch wat makkelijker en is het weer een hele klus om eerst weer op het gewicht van vorige week te komen, pffff.

Heerlijk hoor Ellen, dat je weer lekker op vakantie gaat, mijn vakantie begint pas eind september, we gaan niet weg deze keer maar kijk er echt naar uit, niks hoeft, alles mag, lekker lui dvd's kijken op de bank. Wel gewoon genieten hoor in je vakantie en hopelijk heb je dan beter weer, want ik zag op het nieuws dat Limburg het niet droog heeft gehouden vandaag...

9. Oei oei, ik had nasi gegeten en was zo 1 kg erbij. Dinsdag was die er weer af en nu ben ik nog altijd 80,5kg gggrrrrrr.
    Ik wil toch echt onder die 80 gaan komen en blijven maar volgende week gaan we op vakantie en dan eet ik toch eens graag een stukje stokbrood. Ach ik ga het gewoon rustig aan doen op vakantie en zal heus ook eens een ijsje eten maar ga het binnen de perken houden. Fietsen en wandelen, wie weet gaat dat wel helpen om het een beetje stabiel te hopuden. Na de vakantie neem ik de schade op en ga me netjes gedragen en streng worden op mezelf.
    Vandaag heb ik mij goed gedragen net als gisteren dus wie weet is er morgen wel iets af.

Haha, dat kletsen is ook wel leuk Lauren maar dan kun je haar beter als vriendin aanhouden dan als pedicure. Kan ook heel leuk zijn.

10. Goed hoor, heb alleen niet zoveel meegemaakt. Dochter was er dit weekend eindelijk weer eens, zaterdag in Rotterdam afgesproken op winkelcentrum en gisteren nog gezellig samen gezwommen voordat ze weer vertrok.Schiet het al op met klussen bij die van jou?

Ellen, ik had dat ook steeds, aankomen terwijl je niets anders doet dan anders, maar misschien moet je dat juist even zien te doorbreken. Nu was ik laatst 6 ons afgevallen bij ww terwijl ik die week een hazelnootschuimgebakje ophad, maar dat is dus niet de bedoeling! Maar wie weet kwam dat ook wel omdat mijn lijf dat niet gewend is en daarvan schrok! Gewoon even wat andere gerechtjes proberen, zo heb ik gisteren een maiskoek gegeten volgens ww recept, van aardappel/ui rasp, 1 ei, wat bloem en mais, even om en om bakken, was een hele maaltijd en had er echt genoeg aan, maar is voor jou natuurlijk niet khd-arm. Vanavond heb ik 30 gr. mie gekookt, garnalen erbij en 20 gram spekjes, champignons en prei en wat ketjap. Zoiets zou jij ook kunnen doen, laat je gewoon de mie weg. Of voor de variatie wat andere vlees-of vissoorten kiezen dan je gewend bent, misschien helpt het.

11. Leuk verhaal Ellen over je man. Ik ben altijd zo benieuwd hoe zij over ons praten met andere mannen. Zouden ze net zo roddelen als wij?
    Wat vreemd dat je weegschaal bijtelt als je niets anders doet dan anders, is altijd zo demotiverend. Hoe is je weekend gegaan?
    Ik heb me behoorlijk aan de basis gehouden alleen nog niet helemaal koolh/eiwit-vetten gescheiden, daan ben ik vandaag mee b egonnen maar vanavond wel 2 crackertjes met kaas gegeten nadat ik me naar Pilates had gesleept, het was weer zwaar om te beginnen, maar ben toch blij dat ik gegaan ben. Morgen komen dochter en schoonzoon even eten na hun klusdag en op verzoek weer ossobucco. Dan eet ik dus ook niet gescheiden. Donderdag heb ik de hele dag voor hen gereserveerd, waarschijnlijk koelkast kopen en naar Ikea voor kast en/of badkamermeubeltje.
    Daisy, ik heb zaterdag bij een outletwinkel een andere vijl gekocht en ook een puimsteentje, je schreef voor de vijl nat en  voor het puimsteen droog gebruiken, ik dacht altijd dat het andersom was. Mijn pedicure is al oud (70) en ik vind haar minder zorgvuldig worden, we klatsen ook teveel, logisch al ze al ruim 15 jaar komt. Ik ga dus nu zorgvuldig vijlen en smeren en hoop dan de likdoorns te voorkomen. Hoe gaat het verder met je? 

12. Haha, die mannen toch. Ik heb ook geen opruimman hoor. Hij legt zijn spullen meestal op de eettafel. Als ze daar na een paar dagen nog liggen dan leg ik ze weg. Dan begint het zoeken bij hem want waar ligt dat nu weer. Ellen heeft het vast weer verstopt. Als hij dan vraagt waar het ligt dan geef ik altijd als antwoord: waar had je het gelegt en dan antwoord hij, op de tafel. Hahaha, ik zeg dan dat als hij het nu opgeruimd had dan zeker had geweten waar het nu ligt. En zo gaat dat steeds weer. Hij leert er niks van. Ggggrrrrr.
    Nog gekker is het dat ALTIJD als wij de deur uit gaan hij steeds weer terug naar binnen moet omdat hij IETS vergeten is.
    Ik zeg hem wel eens dat hij blij kan zijn dat zijn hoofd vast zit want anders ging hij nog zonder uit.

Ik weet niet wat er met mijn weegschaal aan de hand is maar ik word steeds dikker en houd mij keurig aan mijn dieet.
    Ach de weegschaal zal wel goed zijn maar ik niet. Heb ook teveel water gedronken. Manlief kookt en ik verdenk hem ervan zout te gebruiken wat ik niet gewend ben.
    Hijzelf blijft netjes op gewicht maar arme ikke ..........................

Ga maar weer gewoon mijn best doen want over 2 weekjes ga ik op vakantie en dan is de ramp niet meer te overzien.

Succes allemaal en Lotti, fijne vakantie!!!!!!!!!!!!

13. Haha, die mannen toch. Ik heb ook geen opruimman hoor. Hij legt zijn spullen meestal op de eettafel. Als ze daar na een paar dagen nog liggen dan leg ik ze weg. Dan begint het zoeken bij hem want waar ligt dat nu weer. Ellen heeft het vast weer verstopt. Als hij dan vraagt waar het ligt dan geef ik altijd als antwoord: waar had je het gelegt en dan antwoord hij, op de tafel. Hahaha, ik zeg dan dat als hij het nu opgeruimd had dan zeker had geweten waar het nu ligt. En zo gaat dat steeds weer. Hij leert er niks van. Ggggrrrrr.
    Nog gekker is het dat ALTIJD als wij de deur uit gaan hij steeds weer terug naar binnen moet omdat hij IETS vergeten is.
    Ik zeg hem wel eens dat hij blij kan zijn dat zijn hoofd vast zit want anders ging hij nog zonder uit.

Ik weet niet wat er met mijn weegschaal aan de hand is maar ik word steeds dikker en houd mij keurig aan mijn dieet.
    Ach de weegschaal zal wel goed zijn maar ik niet. Heb ook teveel water gedronken. Manlief kookt en ik verdenk hem ervan zout te gebruiken wat ik niet gewend ben.
    Hijzelf blijft netjes op gewicht maar arme ikke ..........................

Ga maar weer gewoon mijn best doen want over 2 weekjes ga ik op vakantie en dan is de ramp niet meer te overzien.

Succes allemaal en Lotti, fijne vakantie!!!!!!!!!!!!

14. Lottie al aan het inpakken voor je vakantie en al wat uitgerust?  en hoe gaat het met de zweepslag? Met kerst had vriend het ook toen hij de auto duwde na pech, maar hij kon de volgende dag al weer redelijk lopen dus kennelijk was het niet zo erg beschadigd bij hem en hij heet er ook maar 2 weken nog een beetje last van gehad .  Ik heb ook hartelijk gelachen om de "opgeruimde" echtgenoot dat is dan heel handig dat alles een vaste plek heeft. Die van mij is vaak vanalles kwijt, hij legt altijd alles "even"ergens neer om met de bedoeling het later op te ruimen en dan komen er weer dingen bovenop zodat hij niet meer weet wat eronder ligt. Als hij weer wat zoekt zeg ik meestal kijk eens overal onder en dan klopt dat ook meestal wel. Hij heeft ook zoveel spullen. Aan de andere kant kan hij ook zoveel repareren.
    Vorige week donderdag ging in Frankrijk de uitlaat kapot - nieuwe lag al klaar in Nederland - en toen heeft hij een stukje pijp, afgezaagd van een stuk dat door de vorige bewoners was achtergelaten en er waarschijnlijk al 50 jaar lag, zo bewerkt op een draaibank dat het gelast kon worden aan de oude uitlaat, dat vind ik zo knap dit soort oplossingen en dat zeg ik dan ook verschillende keren. Zo zijn er vaker dingen met oude spullen weer bruikbaar gemaakt, hij kan bijna alles zelf aan auto's, alleen met al die computer electronica  wordt dat bij nieuwere auto's steeds moeilijker helaas.
    Daisy, dank voor de eelttips, ik schaaf en smeer al heel vaak en dat helpt inderdaad maar toch komt het erg snel terug. Zal ook weer eens puimsteentje gaan kopen, alleen is dat niet meer zo makkelijk te vinden.
    Vandaag ben ik met eten weer de mist ingegaan. Ik had mijn broodmachine weer eens gebruikt en tijdens het bakken ging ik een doos uitpakken die uit de voorrraad van dochter kwamen, bijna over de datum en dingen die ze niet meer wilde. Daar zat een potje dus penotti met speculaas, witte en bruine chocolade bij, dit in combinatie met het verse brood, verder hoef ik zeker niets te vertellen!!!!!!. Zal dus zeker 1 kilo bijzitten want de hele week ging het niet helemaal goed en ik heb nu ook niet meer de gelegenheid om elke dag 1 uur te wandelen. Maar vanaf morgen ga ik er tegenaan, het is voor mij makkelijker om in het weekend te beginnen dan ben ik niet alleen.
    Ook fijn weer eens bij mijn ouders geweest. Nu heb ik ongeveer 1000 dia's meegenomen om te scannen vanaf 1959 dus ga ook mijn leven eens bekijken. In totaal zijn er 5000 te gaan, maar er zitten ook jaren bij die ik niet goed ken omdat ze heel vaak met mijn jongere zus op vakantie zijn geweest naar landen waar ik nog nooit ben geweest. We hebben zo'n verschillende jeugd gehad, door de tijdgeest, betere financieele omstandigheden en vooral dat ik met mijn ouders alles met de boot deed en mijn zus veel vaker met asuto en vliegtuig weg was. We vinden het heel leuk dat we zo verschillend zijn in alles en toch goed met elkaar kunnenj opschieten. En heel leuk is dat mijn zus en dochter gewoon vriendinnen zijn ipv tante en nichtje.
    Genoeg voor vandaag, pPrettig weekend, vakantie etc. en volhouden voor nder de 80 (voor mij 90)! 
    PhantaRei wijzigde dit bericht op 12-08-2010 21:44 met 16%

15. Haha, een goeie pedicure nemen! [:D] Zelf vind het altijd lekker tijdens het douchen de eeltvijl onder m'n hielen heen en weer te halen, een voetbadje is ook heerlijk, dan wordt het eelt vanzelf zacht en kun je het makkelijk raspen. Met een ouderwets puimsteentje kan het ook maar dat is het makkelijkst te gebruiken als de voeten droog zijn. En lekker smeren natuurlijk, gewone vaseline is ook al goed. Om eelt en likdoorns te voorkomen kun je misschien ter bescherming bijv. een gewone pleister plakken op de plek waar teen en schoen elkaar raken,er is ook anti-druk materiaal met stukje silicone erin,  likdoorns ontstaan nl. door druk en zijn niets meer dan naar binnen gegroeid eelt.

Oh Lottie toch, ik had met je te doen hoor met je auto-avontuur! Ik zie het helemaal voor me, die kids van jou, kibbelend over wie moeder te hulp moet gaan schieten...
    Wat een burenleed ook, zowel bij Lottie als bij de dochter van Lauren. Ben wel heel blij voor je kinderen Lauren met hun nieuwe stek straks, het zal ze goed doen. Ellen, ik was de hele week weer net boven de 80, om gek van te worden, vandaag weer eronder, dus ben vast niet veel afgevallen morgen bij ww. Kan me voorstellen Lauren, na zo'n vakantie om weer in het ritme te komen en natuurlijk nog helpen bij je dochter, gewoon jezelf weer even de tijd gunnen en ook niet te weinig eten hoor, heb zelf de ervaring dat je dan ook niet afvalt. Zoon is nog steeds elders vakantie aan het vieren, dus zetten we vanavond gezellig de bakplaat aan, ik ga garnalen grillen en echtgenoot stukjes biefstuk, ook al zijn we tegenwoordig vaak met z'n tweetjes, we hebben een totaal verschillende smaak qua eten, is weleens lastig maar gaat al heel lang goed haha, dan hoef je ook niets te delen...

16. Lauren welkom thuis. 1 Kg oei oei dat doe ik eventjes in een weekend hoor.
    Ik vind het echt heel knap van je.
    Het weer bij ons is niet om over naar huis te schrijven en hopelijk gaat het beter worden.
    Lotti, jij gaat dus eind van de week. Dus laat die zon maar komen.
    Dais weer onder de 80 en ik er net boven en hoop deze week ook eens onder die 80 te komen. Had een druk viste-loge en eet weekend en was dus zo 1 kg erbij die er nu weer af is.
    Nu moet ik doorzetten.

Gossie Lauren wat zul je blij zijn voor je dochter dat er hopelijk betere tijden gaan aanbreken.
    Frits heeft jaren geleden ook met een burnout thuis gezeten en zit er nu weer tegenaan. Gelukkig is de vakantie inzicht.
    Hij moet nog anderhalf jaar werken dus moet proberen om nog even vol te houden.

Ja Dais wat is je gouden tip tegen eelt?
    Anna53 wijzigde dit bericht op 11-08-2010 13:26 met 0%: een foutje

17. Eindelijk ben ik bijgelezen, wat is er veel geschreven!!! maar ik ben natuurlijk wel 4 weken weggeweest. Het gaat over het algemeen best goed met jullie, met ups-en-downs natuurlijk maar VOLHOUDEN doen we.
    Vandaag heb ik het moeilijk weer op het goede spoor te komen. Gisteren de restjes opgemaakt incl. aangebroken fles wijn en later nog wat Beerenburg, nu is dat allemaal op en ga ik weer alcoholvrij - tot zaterdag - vanavond wel netjes gegeten. Ik had 3 hele grote courgettes van mijn zus gekregen en heb een halve in blokjes gesneden, 5 min. magnetron, wat gedroogde tomaatjes, olijven  en geraspte kaas erover, erbij hamburgertje, dan mis ik echt geen pasta, aardappel oid. Vanmiddag 2 boterhammen met geprakte avocade met sambal en vanmiddag atkinsreep gegeten, daarna kwam de pedicure en nu heb ik weet onteelte voeten.
    Daisy heb jij nog een tip om al dat eelt te voorkomen en likdoorns. Ik heb daar veel last van sinds ik veel wandel, goede wandelschoenen en sokken en ik smeer met tube uit Duitsland met hertentalk in, dat scheelt al met de blaren maar niet met de rest.
    Ook leuk nieuws van dochter en schoonzoon; ze hebben een appartement kunnen huren net buiten Den Haag. Ze wonen nu in een volksbuurt met erg lage huur en voldoende ruimte maar veel overlast van luidruchtige buren, mensen die op straat hard praten en voor de deur staan en vaak auto's die lang staan met  de motor aan, aan de achterkant ook veel inkijk. Zoals ik al eens schreef zit schoonz. met wiplash en burn-out al anderhalf jaar thuis. Hij krijgt nu eindelijk goede behandeling en het gaat beter met hem, maar met mijn dochter gaat het minder, het valt haar zwaar te werken en hem ook nog vaak te moeten halen en brengen naar therapie en steunen, hij durft door trauma's van autoongelukken niet zelf te rijden en de overlast in de buurt is eigenlijk de druppel. Haar Arboarts heeft ook al gezorgd dat ze verlofdagen en 1 ziektedag in de week heeft. Nu hebben ze 2 weken geleden toch ander appartement kunnen huren, wel dubbele huur, maar het is in een klein complex, 4e etage, ruim balcon met mooi uitzicht en rustig!  Ze zijn het nu aan het opknappen en krijgen daar ook veel energie van, ik ben zo blij voor ze. Volgende week ga ik helpen inpakken en over 2 weken verhuizen ze en het zal dan zeker bijdragen tot hun herstel.
    Morgen ook lekker weer voetreflextherapie, dat helpt ook om weer op het goede afvalspoor te komen. Eerst met vriendin lunchen, ik ga voor een salade.

18. Leuk dat je weer terugbent, Lauren. Slechts 3 x regen? Nouwwwww, dat kunnen wij hier niet zeggen. Ik ben voor het eerst in lange tijd al de hele dag buiten. Van alles is er te doen, want wij gaan vrijdagavond.
    Zo meteen mag dochterlief me helpen met de bovenste ramen aan de voorkant van het huis, want afgezien van het feit dat ik er net niet bijkan, durf ik nog steeds niet alles te doen. Het blijft lang zeuren, zeg, zo'n zweepslag!
    Ik ben geen overdreven poetsmien, maar houdt het wel een beetje bij. Voordeel is dat ik een bijzonder 'opgeruimde' echtgenoot heb. Soms word je er werkelijk kierewiet van omdat hij het meteen een rotzooitje vindt als er ergens wat ligt. Menig kennis of familielid is jaloers, maar ik verzucht ook wel eens: "Je mag hem wel een weekje lenen, hoor. Kijken of het dan nog leuk is." Maar, eerlijk is eerlijk, het heeft beslist ook veel voordelen dat hij meteen aanpakt. [Y]

En maar 1 kg aangekomen in 4 weken vakantie, Lauren? Wauw! Gewoonlijk word ik op een vakantie ook nauwelijks zwaarder omdat ik, ondanks de andere maaltijden en hier en daar terrasjes, veel meer beweeg. Maar we zitten nu op een heuvel/bergachtig terrein en ik weet niet hoe mijn pootje zich daar onder houdt. Ik ben zo bang dat het terugkomt en dan ben ik echt afgeschreven. Kan ik vanaf een stoel of achter het autoglas de omgeving bekijken. Dat wil ik en mijn gezin al helemaal niet!

Gisteren een domme actie uitgehaald. Ik was eerst op kraamvisite bij een collega en vervolgens meteen in het naburig dorp (5 km verder) enkele vakantieboodschappen gaan halen. Gooi ik bij de laatste winkel, met mijn gedachten zoals gewoonlijk als 4 stappen verder, de auto dicht met de sleutel er nog op en mijn tas met telefoon erin. Bij de bakker (want daar stond ik) mocht ik bellen. Na 3 keer neemt er eindelijk iemand op. Voordeel opgeruimde echtgenoot: de reservesleutel heeft een vaste plek [:D] , dus ik kon dochter precies vertellen waar ze hem konden vinden. 
    Vervolgens duurt het echter ruim 3 kwartier voordat mijn zoon met zijn gezicht op onweer [8o|] er was. Hadden ze (broer en zus) met tweeën zitten steggelen wie er naar mij toe zou fietsen. Als jongste van het tweetal heeft hij het onderspit moeten delven. Dochter voelde toch wel wat wroeging, want ze was super hulpvaardig toen ik eindelijk thuis was.

Wij hebben toch zo'n fantastische achterbuurman, grrrr.  Ik kan er menig pagina over vullen maar dat doe ik uit privacy-oogpunt niet. Politie, de gemeenteraad en advocaten zijn er ten einde raad door ons bij betrokken toen praten onmogelijk bleek en de acties steeds erger werden. We hebben op alle punten gelijk gekregen.
    Een van de hardnekkigste treiteracties blijft dat hij zijn containers tegen onze scheidingsmuur aanzet. Of beter gezegd, er nét niet tegen aan. Geen punt, maar hij laat ze expres helemaal openstaan. En ze staan bewust net te ver om ze van hieruit dicht te kunnen duwen, want dat deden wij dus. Nu waait er ook vandaag weer eens zo'n rottende lucht hier naar toe, hebben we tal van vliegen en onze katten vangen vrijwel dagelijks goed doorvoede muizen.

19. Je bent er weer Lauren, gezellig! Volgens mij gaat Lottie eind deze week op vakantie en Ellen eind deze maand. Knap dat je maar een kilo bent aangekomen in 4 weken. Zo te lezen heb je mede door het weer een fijne vakantie gehad. Je hoeft toch niet al meteen aan het werk weer?

Leuk zeg Lottie, zo'n familievideo met oude beelden, vind het heel jammer dat wij dat niet hebben, wel foto's van de zwangerschappen en van toen de kinderen klein waren natuurlijk, maar bewegende beelden zijn toch anders. Ben verder ook vrij lui wat foto's en filmpjes maken betreft. Ik ben met mijn zwangerschappen net zo weinig aangekomen als jij, helaas weeg ik nu dus net zoveel als toen ik zwanger was op het einde met de jongste er nog in! Kan me wel voorstellen als al het gewicht zich aan je buik bevindt dat je banden eronder geleden hebben.

Mijn dochter en ik sparen ook D.E. punten, wat heb je er een hoop nodig om iets uit te kunnen kiezen! Aan koffie ben ik ook pas na m'n 20e aan begonnen, ik hou van hele slappe koffie, ik neem altijd het 2e bakje van een senseo-padje, dus mensen zijn met mij voordelig uit wat dat betreft. In de familie weten ze het ook al: Bakkie aftreksel Dais? wordt altijd standaard aan mij gevraagd. Nadeel is wel dat als niemand koffie neemt, ik dus ook geen koffie kan nemen haha. [C]  

20. Hoi lijnvriendinnetjes ik ben weer terug van 4 weken heerlijk weer, slechts 3x regen gehad, maar aan de andere kant is dat wel weer slecht voor alles wat groeit en bloeit. Het was heerlijk. Ik heb me ook redelijk netjes aan de basis gehouden en ik was gisteren precies 1 kilo meer dan de eerste zondag dat we er waren. Vandaag wel teveel extra's gegeten maar dat heb ik altijd onderweg en moet ik gewoon in calculeren. Morgen ga ik eens rustig jullie verhalen lezen en reageren, zag wel dat Lottie en Ellen ook met vakantie zijn.
    Morgen meer

21. Vandaag hebben we bij mijn schoonouders een familieverzamelvideo gezien van 1994 tot 1997. Het duurde nog langer, maar na een uur zijn we gegaan omdat we er al de hele middag waren. Oooh, we smolten helemaal weg bij de aanblik van al dat kleine peutergrut dat nu inmiddels de tienerleeftijd bereikt heeft.  Een tot drie jaar, allemaal spierwitte bolletjes. Ronddrentelend, zingend, in blote billetjes in zwembadjes of knoeiend met zand.
    Op enkele videobeelden was ik zwanger van de jongste en een buik!!! Ik was slechts 5 maanden zwanger en kon met gemak voor 8 maanden doorgaan. Ik wist het wel, maar nu ik het met eigen ogen zag snap ik waarom mensen me toen zo meewarig of met een blik van ongeloof aankeken. Wat gewicht betreft, kwam ik beide zwangerschappen weinig aan. (slechts 5 en 8 kg)  Maar mijn buik had abnormale proporties aangenomen. Ik zie nu ook  waarom ik bij de tweede zo snel met ziekteverlof was, ik had zo veel last van mijn bekken en banden dat ik niet ver kon lopen (waggelen is een beter woord) en ook staan was pijnlijk. Het verbaast me dat ik niet voorover tuimelde, hihi.

22. Proficiat Dais! Onder de 80, wat goed. Ik hoop dat deze vakantie ook te kunnen zeggen.
    Vandaag frietjes gegeten. Dat is fout. Een behoorlijk aantal uren in de stad doorgebracht en geen puf om daarna te koken. Behalve schoolspullen, dochterlief was op zoek naar een bikini, en dat viel niet mee. Maar de helft van de prijs, toch mooi meegenomen!
    Nog even bij D.E. binnen gelopen om te kijken naar nieuwe theeglazen want de oude zijn door de vaatwasser niet mooi meer. Ze hadden niet echt iets naar mijn zin. En dan vind ik het toch jammer dat ik geen koffie lust, want dat ziet er daar allemaal zo lekker uit. Vriendinnen die samen gezellig grote kommen schuimkoffie of lattehuppeldepup drinken. Maar ik heb het meermalen geprobeerd, ik vind koffie ECHT niet lekker. Met heeeeeel veel suiker, heeeeeel veel melk en een heleboel chocola kan het nog iets, maar dat is zo lijnonvriendelijk en heeft nog zo weinig met koffie te maken dat ik dit maar laat.
    Ik droeg mijn rood met witte stippenovergooier. Zegt een dame vrolijk tegen me: mevrouw, weet u dat ze hier servies verkopen dat precies bij uw kleding past. We hebben er samen hartelijk om gelachen.

23. Jeetje Lottie, ik haal het nog niet eens in mijn hoofd om met benen zònder blessures mijn ramen te doen (gelukkig doet mijn man ze altijd, want zoals je inmiddels weet, ben ik wel huishoudelijk gehandicapt) maar kan me voorstellen dat je het zitten zat was. Gezellig hoor dat jullie op vakantie gaan en dat ik hier achterblijf [:(]  maar wie weet is Lauren tegen die tijd dan wel weer terug. Ik heb mijn vakantie uitgesteld omdat echtgenoot binnenkort wordt geopereerd aan een liesbreuk en dan kan ik hem mooi verplegen en waarschijnlijk ook vastbinden anders begint ie ook te vroeg( zie voorbeeld Arjen Robben en Lottie)haha.

Vanmorgen bij ww 6 ons eraf, op eigen weegschaal 78.9 en daar met kleren en schoenen 79.4, dus eindelijk ook daar onder de 80. We zijn inmiddels met de hele groep naar andere locatie gegaan en zo kunnen we toch in de vakantie doorgaan. 2 Jaar geleden heb ik een zwarte 3/4 broek met borduursels gekocht in Spanje op een markt, die was toen te klein, wilde hem nog gaan ruilen maar de week daarop stond die kraam er niet dus moest ik hem noodgedwongen houden en ziedaar, van de week kon ik hem opeens aan! Wel leuk dat we alle 3 dus zo rond hetzelfde gewicht zitten en leuk Lottie dat je vriendin nu toch nog met je meedoet. Omdat mijn vriendin zo vaak afzegt of soms opeens geen zin heeft om te sporten terwijl ik op haar zit te wachten, hebben we nu afgesproken dat ik gewoon na mijn werk of naar sportschool of naar zwembad rij en het dan aan haar overlaat of ze zelf op eigen gelegenheid wil komen, we hebben hier allebei vrede mee en hoef ik niet eerst naar huis om samen te gaan of te horen te krijgen dat ze toch niet meegaat.

Verder nog druk met het werk, ben zowat geen dag thuis, de enige dag dat ik vrij was van de week was dinsdag, schoonouders kwamen en omdat ze zondag alweer vertrekken naar Spanje, wilde de hele fam. ze nog even zien en kwam toen ook maar naar ons toe, heb allemaal verschillende dingen gemaakt bijv. een koude penne met tonijn schotel, schaal met meloen, aardappeltjes uit de oven en nog wat meer gerechtjes en niemand had in de gaten dat het allemaal ww-proof was en dat heb ik lekker zo gelaten... [:D]

24. Nog steeds niet naar de WW geweest. Gisteren bezoek en tja, dan kan je niet weg....mooie smoes, hè?
    Heeeeeel langzaam kruipt de naald naar de 80. Vanochtend was het 80,1 maar pas op, op mijn eigen weegschaal én 's ochtends.

Gisteren toch begonnen aan mijn vakantieklus: het wassen van ramen. Ik ben het stilzitten beu en wilde wat lichaamsbeweging.
    Begonnen met de benedenramen aan de achterkant. Eerst alle 12 afgespoten. Stom om ze allemaal te nemen, want een collega kwam kijken hoe het mijn pootje ging. Ik was inmiddels halverwege met het lappen. Werk neergelegd, koffie en thee gezet, en toen ik na een uurtje weer verder wilde, waren er lelijke kalkvlekken ontstaan die er niet bepaald gemakkelijk afgingen. En 's middags heeft het gestortregend!! Nou ja, beter stortregen dan miezerregen, dat blijft veel langer zichtbaar zegt de optimist in mij dan.

Mijn man en mijn collega mopperden hoe ik het in mijn hoofd haalde met een (nog niet goed genezen) zweepslag de ramen te gaan wassen: trapje op en af, overstrekken om overal (want dwergenformaat) bij te kunnen. Ik werd zelfs vergeleken met Arjan Robben [^o)] ....die was ook te snel begonnen. Haha. Mijn a-sportieve lijf en dan Arjan Robben.

25. Het klopt, sinds wij vakantie hebben is het weer niet om over naar huis te schrijven. Wij gaan over anderhalve week naar Italië, Het Gardameer ligt noordelijk, en de afgelopen dagen heb ik op het journaal gezien dat het daar ook twijfelachtig is.
    Dat je zo zwaar wordt van koolhydraten, Anna. Ik ben afgelopen week ruim een kg aangekomen, maar dat ligt bij mij aan een zeer uitgebreid etentje, wat extra's bij de lunch zaterdag en 2x chips.  Door de zweepslag weinig mobiel en tel op mijn winst - of verlies.

Gisteren weer streng voor mezelf geworden. Ik ga de strijd niet opnieuw verliezen! Om 22.45 uur mijn bed ingedoken om te voorkomen dat ik iets anders indook: de voorraadkast. Gelukkig vanochtend meteen al wat resultaat. Vandaag opnieuw opgelet, met één uitzondering: rabarber. Ik had dit anderhalve week geleden gekocht, maar nog niet klaargemaakt. Ik had niet in de gaten dat er zoveel suiker bij moet om het niet superzuur/wrang te maken.

Ik wens je erg veel succes Anna. Te strakke broeken, ik ken het fenomeen. Afgelopen winter pastte me nog maar 1 (stretch)broek. Die kon zowel lang als opgerold gedragen worden, op die manier had ik nog een beetje variatie. Ik kan maar niet wennen aan die heupbroeken, ik vind ze zo vervelend zitten. Bij mij krijg je meteen een "bouwvakkerspleet". Ik hoop dat ik hiermee niemand beledig.

advertentie