Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // De Volhouders gaan door .....

Dit onderwerp heeft 396 reacties, is 75922 keer bekeken, en bestaat uit 16 pagina's. U bent momenteel op pagina 8 van 16.
De laatste reactie is geplaatst op 05-01-2012 13:22.

1. De Volhouders gaan door .....

Afbeelding van PhantaRei
    Dit onderwerp is gestart door PhantaRei
    06-01-2010, 12:21

ook dit topic bestaat al 3 jaar met maar 3 vrouwen. Het blijft ons stimuleren om door te gaan en vol te houden in ons streven om af te vallen. Met dit nieuwe forum gaat het dit jaar zeker lukken!
    En na een tijdje afwezigheid is de vierde vrouw ook weer terug gekomen gelukkig nog meer motivatie!
    PhantaRei wijzigde dit bericht op 29-10-2010 12:47 met 20%

reacties

1. Lauren is nu naar Frankrijk, heerlijk.
    Wij moeten nog 7 weekjes wachten en dan gaan we richting Bretagne. Het ligt helemaal aan het weer want in Bretagne kan het nog al eens regenen.

Dais wat goed met je gewicht. Je zit weer onder die 80 denk ik.
    Ik zit er nog net boven maar drink veel water nu.........

Hou het rustig dames, probeer ik ook en ik heb ook nog werkweekend. Bof ik weer :(

2. 7 ons was eraf bij ww. Ben gelukkig al vrij, wat was het warm om weer in die auto te stappen zeg! Wil je nog even een fijne vakantie wensen Lauren, geniet ervan, heel veel plezier! [H]

3. Een laatste berichtje voorlopig. Toch nog redelijk geslapen de afgelopen dagen, geen idee waarom ik nu de ene keer zoveel geter dan anders slaap. Er is niets waarvan ik wakker lig of te tobben, wel veel wat door mijn hoofd speelt wat ik nog moet doen, maar daar heb ik een lijstje voor naast mijn bed gelegd. Ook niet gewogen, ik drink 's-nachts nu 2-3 glazen water ipv 1 dus dat zit er ook nog aan op mijn mormale weegtijd en mijn handen zijn dik, nu wegen zou alleen maar demotiverend zijn. En bovendien heb ik niets verkeerd gedaan of extra genomen dat wil ik ook in de vakantie gewoon volhouden met uit zondering van een enkele vakantieuitspatting als we gaan lunchen en een enkele keer iets bij de wijn, maar daar heb ik simpele amandelen en hazelnoten voor gekocht. Het liefst eet ik hazelnoten die ik nog moet kraken dan eet je weinig en je hebt het idee dat je heel veel neemt! Leuke truckjes kennen we toch.
    Hoe is het met jullie?  Ik lees vandaag nog tot eind van de middag. Tot de volgende keer.

4. Nou ik doe dus niets als er een hulp is. Ik heb iemand omdat ik het niet meer kan combineren met blijven werken en dus belast ik mijn lichaam niet meer dan nodig is met huish. werk. Vandaag was het een leeftijdgenoot oorspronkelijk uit Brasilie en ze was zeer grondig, zelfstandig maar wel langzaam. Daar heb ik geen probleem mee, beter iets minder als het maar wel goed is gedaan. Ik heb er ook eens een gehad die in 2 uur "echt alles" had gedaan. Later zag ik dat er op een vierkant tafeltje een rondje was afgestoft, de hoeken wren gewoon niet meegenomen, daar erger ik me dan aan. Als het goed is komt ze over 6 weken weer, prima.
    Daisy tahin is sesampasta. De Ldil en Aldi in het buitenland zijn echt wel anders  met sommige dingen, ze verkopen er ook vaak merkartikelen o.a. Knor of Maggi. De aanbiedingen zijn wel vaak hetzelfde maar niet in dezelfde week en de prijzen kunnen ook nog wel eens schelen. Zo wilden we in Nederland een gehaktmolen kopen, 59 euro maar ze waren al uitverkcoht. 2 weken later waren we in Frankrijk en hadden ze hem wel voor 50 euro! Andersom komt het ook voor. Delhaize ken ik nauwelijks, ben er jaren gelden wel eens geweest en ik kan me wel herinneren dat ze een grote collectie suikerlose/vrije jams hebben en heel anders smaken dan hier.
    In Frankrijk gaan we ook vaak naar de Auchan, die heeft vaak goede aanbiedingen en heel lekkere vulling voor grote tomaten, dat is iets wat we daar erg regelmatig eten, heel andere kruiden dan hier en even voorbereiden en zo in de oven.
    Vandaag lekker in Meijendal gewandeld met vriendin na een pannenkoek met gember, verder ben ik al aan het inpakken, morgen verder nu ga ik proberen te slapen, gaat ook slecht op het moment.

5. Ooooooooooooooooooooooooo ben ik mijn heel bericht kwijt. Moet ik weer opnieuw beginnen. Wat ben ik toch een kluns om op een verkeerde knop te drukken.
    Nou ja.

Lauren, doe het rustig aan want je kunt niet zonder handen dus spaar ze.
    Je nieuwe hulp is hopelijk een fijne want je moet er toch mee kunnen opschieten.
    Zelf heb ik nog nooit hulp gehad thuis. Maar mijn moeder wel.
    Die heeft al tig jaren de nodige hulpen versleten. De huidige heeft ze al een jaar of 6 en dat klikt, gelukkig. [;)]
    Ik ben niet echt een huishoudelijk type hoor en heb vaak net als Daisy een huishoudelijke handicap, hahaha. Dat heb je goed bedacht en dat woord houd ik erin.
    Maar heb ik de kriebels dan ga ik flink aan de slag en ben dan heel voldaan als alles glimt.

Carrefour is een geweldige winkel. Ze verkopen er tv's, fietsen, eieren, kaas hahaha echt alles. De Delhaize winkel is een mooie supermarkt maar iets prijziger. Net een Albert Heijn. Je kunt er meer fijne hapjes kopen zoals verse, dus levende, kreeften, kangeroevlees en meer van dit soort maar ook waspoeder, groente, frisdrank. Ze hebben er wel een mooie wijnafdeling (hoort natuurlijk weer bij die hapjes)
    Ik kan het aanraden maar kom er zelf niet zo vaak.

6. Wat jammer dat je weer zo'n pijn hebt Lauren, heeft de komende warmte hier ook nog goede/slechte invloed op of maakt dat niet uit? Over hulpen gesproken, ik zie aan mijn moeder die ook niet zo'n zelfstandige heeft, dat ze dan de hele tijd mee gaat werken en dan de rest van de dag kapot is, dat kan de bedoeling toch niet zijn, miss. is dat bij jou dan ook Lauren, dat je dan zelf teveel gaat doen dan goed voor je is.Heb zelf echt een hekel aan huishoudelijk werk, ik zeg altijd dat ik huishoudelijk gehandicapt ben haha, kan er wel enorm van genieten hoor, als alles weer lekker schoon en netjes is, maar kan ook rustig tussen een berg troep gaan zitten lezen of zo.

Hey Lottie, als je terug bent en je leest dit, hoop dat je het leuk hebt op kamp, ik zie dat jij verantwoordelijk bent voor het eten, knap hoor met dit weer koken voor zoveel mensen! Lachen dat jij ook verschillende supermarkten afloopt op één ochtend, zal idd wel met onze eethobby te maken hebben hahaha!

Leuk wat jullie schreven over de Duitse supermarkten, hoop dat de gelegenheid zich gauw eens voordoet dat ik er ook kan gaan neuzen. De Lidl en de Aldi heb ik wel in de buurt, die zijn van oorsprong natuurlijk al Duits en in België en Frankrijk ga ik graag naar de Carrefour, die zit trouwens ook in Spanje. Laatst toen we in België reden( maar helaas ergens op tijd moesten zijn) zag ik een Delhaize winkel, weten jullie wat dat is, is dat ook een supermarkt of is dat een bep. productmerk? En wat is tahin Lauren?

We gaan er weer voor hè Ellen, we hebben de moed ook vaak door jou erin gehouden, door het weer schommelt het bij mij ook weer, net boven en onder die verdraaide 80 en morgen weer op de weegschaal bij ww.

7. Fijn hé dat we elkaar toch zo kunnen stimuleren, echt heel fijn van zo'n forum en zeker ONS topic!
    Vandaag heb ik me ziekgemeld voor de rest van de week. Ik had de afgelopen dagen veel werk aan het mooimaken van een groot doument, leuk werk maar te belastend voor mijn handen en nek. Ik heb nu teveel pijn om nog meer te kunnen deze week, nu heb ik wel meer tijd om intepakken. Morgen krijg ik weer een nieuwe "vaste hulp" en ik hoop op een beetje zelfstandige deze keer dan kan eindelijk weer eens sommige klussen in huis ingehaald worden zoals achter fornuis schoonmaken.  Hoe is jullie huishouding eigenlijk geregeld?  Hebben we het eigenlijk nog niet veel over gehad.
    Ik zit nu wel aan een borrel om de overwinning te vieren, verder doe ik het nog steeds goed. Vanavond gerookte kippepoot met wat venkel en tomaat. Vanmiddag heb ik zelfgebakken brood gegeten, met een nieuwe ontdekking van mij:  dun gesmeerde tahin en schijfjes komkommer, lekker pittig en fris zeker met warm weer, die houden we erin!

8. Ooooo allemaal van harte gefeliciteerd met jullie behaalde gewichten. Ikzelf moet mij diep schamen want met de hitte van de afgelopen dagen heb ik ijsjes gegeten en koude aardappelsalade, nou ja, kort gezegt ik heb alles gegeten wat ik beter niet moet eten en dat wordt meteen afgestraft.

Jullie succes geeft me weer moed.
    Ik ga mijn best weer doen.

Kaufland is inderdaad een fijne winkel. Ik kom er ook vaker in Aken.
    Net als Reaal en Aldi. De Lidl ga ik in België want dat is voor mij 10 minuten met de fiets.

Ga zo door allemaal dan ga ik ook mijn best weer eens doen.

9. Gefeliciteert Daisy met je onder-de-tachtig-gewicht, ga zo door. In Duitsland bezoeken we altijd de Aldi en Lidl en Kaufland en Real. Bij Kaufland koop ik altijd amandelmeel, ook voor mijn dochter die gebruikt het om mee te bakken, dat zijn Atkinsrecepten, erg goedkoop daar als je het vergelijkt met Nederland. Ze hebben ook een hele grote afdeling groenten in blik en pot, de tuinboontjes in pot zijn klein en erg lekker. Voor mijn moeder sleep ik blikjes bortelliboontjes mee, een soort kleine bruine bonen maar dan met zachte schil. Ook koop ik Truthahnfleisch (is kalkoen)  in blikjes in gelei, het is niet vet en 175 Kcal per 100 gr. Het kalkoen grof gemalen niet zoals gehakt maar nog wel herkenbare stukjes en ik eet het bv bij de lunch met eetl. mayo met sambal en dan salade erbij. Het is er ook in varkenversie. Ook drank is goedkoop, wij drinken regelmatig rum in de cola en kopen die bij de Lidl.
    Aldi heeft ook pakjes koffiezuurtjes zonder suiker en Real heeft grote zakken met koffiezuurtjes in 3 smaken allemaal zonder suiker, die neem ik ook vaak. Ik heb als bijwerking van medicijnen altijd een erg droge mond en dan zijn zuurtjes de oplossing. In de loop van de week bedenk ik nog wel wat.
    Wij hebben het weekend lekker rustig doorgebracht onder de grote treurwilg, op andere plekken was het te warm. Nog veel kersen geplukt en verder veel gelezen.
    Lottie prettige week en kook ze. Kan je zelf bepalen wat jullie eten of ligt dat al vast.
    Ik heb nu ook al de neiging om alvast een voorproefje op de vakantie te nemen. Idioot want ik wil me in  de vakantie ook helemaal niet laten gaan, waaarom nu dan die dwang?  Zal mezelf even goed toespreken en nog weekje goed volhouden.

10. Niet iedereen heeft 29 punten, het hangt af van je gewicht. 29 is wel het minste, lager gaat WW niet.
    Ik heb er de afgelopen dagen een pond bijgegeten. Ik ben een paar dagen mijn punten royaal te boven gegaan. (frites, ijs, chips, barbeque) Het feit dat ik a.s. dinsdag niet kan gaan wegen is voor mij dus bijna een vrijbrief. Stom!!
    En het verschrikkelijk warme weer ontnam me iedere lust tot koken. In tegenstelling tot grote delen van Nederland is hier ook gisteren geen drup gevallen. Opnieuw komt nu de brandweer voorbij, hoor ik. Weer (heide)brand?  En ik ben niet zo'n liefhebber van dit benauwde weer, ik verzet geen stap meer dan nodig is.  
    Ik kan in het buitenland ook genieten van die maxisupermarkten. Terwijl ik helemaal niet dol op kleding- of schoenenwinkels ben, dat is een noodzakelijk iets. Ik kan eveneens zaterdags 3 supermarkten langsgaan, mijn schoonzussen verklaren me voor gek. Zal het dan inderdaad toch in het eten zitten [:P]  
    Ik ben er een weekje tussenuit. Ik mag 24 en 4 volwassenen o.a. van voeding voorzien: schoolverlaterskamp.
    Ik wens jullie allemaal veel sterkte, ik hoop ongeveer even zwaar terug te komen volgend weekend!!!

11. Zijn jullie voetbal aan het kijken? Ik zat even mee te kijken, mijn man kijkt alleen naar zo'n grote wedstrijd en Brazilië staat voor maar het kan me niet echt boeien.

Ben zeer tevreden vandaag, voor het eerst weer sinds 2 jaar onder de 80, al is het maar 3ons, woog vanmorgen 79.7! De 21 points van de w.watchers kloppen waarsch. niet meer Lauren, veel producten hebben nu met het nieuwe systeem een andere pointswaarde gekregen en ik mag nu 29 points per dag hebben die verplicht op moeten en ik begreep dat Lottie hetzelfde aantal heeft. Is dat bij iedereen zo Lottie? En verder heb je een aantal vrije points die wel voor iedereen verschillend is maar die je voor de hele week mag gebruiken.
    Lauren, we willen graag binnenkort een keertje naar Duitsland gaan, weet nog niet wanneer, naar welke supermarkt ga je dan, welke raad je aan? Ga je altijd naar dezelfde? Zou ook graag eens willen kijken daar, ben altijd gek op nieuwe producten, beetje een tic, vond het in Frankrijk en Spanje ook zo leuk in de supermarkt.
    Vriendinnen verklaren me altijd voor gek, hier het dichtstbijzijnde stadje heeft 4 supermarkten, ga ik soms zat. 'sochtends heel vroeg naar alle 4, de ene heeft dan ook net weer aparte dingen die de ander niet heeft en andersom. Voel me heerlijk dan, zal wel komen omdat ik dan omringd ben door eten hahaha...

Leuk hè Lottie zo'n nieuwe jurk, ik aarzelde ook een beetje vandaag, heb meestal iets zwarts aan( in de hoop altijd dat het toch wat afkleedt) maar had vandaag ook een veelkleurig jurkje aan, wel met zwart t-shirtje eronder en korte zwarte legging, ik wil wel altijd dat mijn bovenarmen bedekt zijn, heb echt van die kipfilets eraan hangen( ik zwaai ook maar niet te vaak).

Ik vind het ook lastig hoor met die afschriften en nota's, wil ze idd ook altijd graag nog even kunnen nakijken op papier. Dit weekend hebben wij ook geen plannen, met eten doen we lekker makkelijk, we eten eigenlijk elke dag broodjes nu, steeds met iets anders erop, gisteren waren het broodjes hamburger en dan neem ik er 1( 8points) en niet 3 zoals de heren hier bij mij thuis...Met de groenten zit het momenteel ook wel aardig bij mij, heb ontdekt dat ik van die maiskolfjes kan eten die geen punten kosten en eet veel augurken en snoeptomaatjes, het wordt nog eens wat!

12. Tot mijn grote verbazing en vreugde was ik vanmorgen nog maar 1 ons van de 90 af. Zal wel het gevolg zijn van de bindweefselmassage en voetreflextherapie, die hebben beiden aan het afvoersysteem gewerkt, is gewoon een probleem bij mij vooral met dit weer. Nu heb ik ook veel last van kramp in mijn hand daar stroomt het ook niet lekker, ook voeten doen mee. Stoelgang is prima daar heb ik eigenlijk nooit last van.
    Vanmiddag weer wat lekkers op brood gehad, dun besmeerd met Tahin en wat plakjes komkommer, het brood was ook erg lekker een soort met veel rogge erin van een Duitse supermarkt.
    Ik heb geen plannen voor het weekend behalve rustig aan doen, zitten en lezen, te heet om te wandelen dat zou ik vroeg in de morgen moeten doen en daar ben ik op zo'n tijdstip gewoon nog niet aantoe! Morgen waarschijnlijk wel de barbeque uit de schuur, vorige week lekkere dingen uit Duitsland meegenomen.

13. Leuk Lottie dat het jurkje past, en het lijkt me best zwaar nu op school te werken, hoe lang nog voor de vakantie?  Ik geloof dat het bij ons morgen al de laaste dag is. Vandaag was het vreselijk druk in de speeltuin er was een groot bad neergezet, en wat doen kinderen dan?  Juist gillen!!!!! Ach het is om 16.30 weer over, daar is du mee te leven.
    Het weer hier gaat besxt al wordt het in huis zo langzamerhand wel warmer morgen inderdaad nog warmer en Ellen heeft de hoogste temperatuur!
    Vandaag veel opgeruimd op zolder, ik kon 2 jurken en wat blousjes en jasje niet vinden, dus alle tassen op zolder nagekoken en het zat onderin bij  winterspullen die ik had opgeruimd, ze zijn dus terug gelukkig. Van middag naar winkelcentrum geweest en bij V&D als lunch salade genomen o.a. heerlijk meloensalade, ga straks proberen het recept te zoeken. Eind van de middag me vergrepen aan Sunday ijsje met chocoladesaus van de Mac, dat is iets was ik erg lekker vindt . Zeker al 4 weken geen zoet gegeten, dat bevalt mij toch het beste helemaal niet en daarom mocht het nu even wel van mezelf. Ook ijslolliebakjes gekocht die heb ik gevuld met water met suikervrije muntsiroop en ben ik nu aan het testen en ze zijn goed bevonden, morgen maar een melk combinatie proberen. In Frankrijk maak ik altijd suikervrij ijs maar wel met veel room en als smaak meestal mocca, dwz cacao met wat oploskoffie erdoor en anders rum-rozijnen dat vind Hans dan weer erg lekker. Nu ben ik mijn administratie aan het doen. Ik doen erg veel via Internet maar vind het eigenlijk wel lastig dat je geen rekeningen (bv telefoon) en bankafschriften meer krijgt daar liep ik dus allemaal nogal mee achter met uitprinten want ik heb ze toch graag op papier ook. Hoe denken jullie hierover?

14. Het was hier vandaag alles behalve aangenaam weer. Zelfs bij mij in de huiskamer is het  29,5 graden zag ik net. Het gevolg van al die ramen in huis en aan de achterkant hebben we geen gordijnen, alleen een grote luifel. Voordeel: lekker licht en minder stookkosten, want het is snel warm. Nadeel: zo'n tropische dagen als deze blijven binnen hangen. Ik zit aan mijn laptop met een ventilator erbij. Onze 2 katten liggen de hele tijd languit op de tegels. Zij weten zich ook niet zo goed raad met de hitte. Vandaag op het werk liep stilzittend nog het zweet over mijn rug en ik ben iemand die eigenlijk amper zweet.
    Morgen wordt het, als ik de berichten moet geloven, 37 graden in Limburg. Ik ga maar vroeg in de ochtend naar buiten met de kleuters anders is het te warm. En een hele ochtend binnen zitten met al die warme plakkerige lijfjes, nou, nee. Gelukkig zijn zij 's middags vrij. Ik niet, helaas.

Het etentje was heerlijk en ik heb met de hele groep meegegeten. Ik heb overal van genoten, behalve asperge-ijs, dat vind ik toch echt geen combinatie. De kok was een beetje doorgeslagen wat asperges betreft, beide voorafjes, de soep en het nagerecht bevatten dus asperges. Gelukkig vind ik die wel lekker. Ik heb geen punten geteld, deze dag was een cadeautje.

Vandaag de draad weer opgepakt. Met dit warme weer eet ik vanzelf al minder. Mijn voornemen was om vanavond een stuk te wandelen om wat eten van gisteren weg te lopen, maar ik kan het niet opbrengen.
    Pannenkoek als ontbijt, Dais? Dan gaan de hormonen wel heel erg met je aan de wandel. 
    Ik ga een grote pot mintthee zetten. En ik heb zo het gevoel dat ik het geen half 10 zie worden, volgens mij slaap ik dan al. 
    Succes allemaal.

O ja, ik heb enkele weken geleden een heel leuk luchtig zomerjurkje gekocht. Het zat echt te strak, maar ik vond het zo weinig geld kostten ( ¤ 15,- maar) en de kleuren zo mooi dat ik het echt niet kon laten. Vandaag heb ik het voor het eerst aarzelend uit de kast gehaald, zou het misschien.... en jawel,  het pastte!! Joepie!

15. Vandaag weer 1 onsje minder. Eigenlijk is dat te verwaarlozen want met al die vocht die we nu binnen krijgen en vast houden. Dais dat lijkt me ook lekker die vruchten bij de Aldi in de diepvries. Ga ik ook eens naar kijken want nu willen we het liefst iets kouds eten.
    Morgen wordt het inderdaad erg warm. Ik moet werken dus houd me maar rustig en net zoals Lauren, mag het mij zo blijven tot kerstmis.

Dais je hebt het druk vandaag. Probeer jezelf rustig te houden, niet haasten want dat brengt alleen maar warmte met zich mee.
    Gisteren mijn lunchafspraak met een oud collegaatje was heel leuk. We zijn beiden altijd aan het lijnen en niet te slank, haha.
    We hadden een broodje met mozarilla genomen en veel sla en tomaat. Was een hele kluif en erg lekker. Een cola light erbij en na een kopje koffie. In de tijd dat ze bij mij werkte waren onze vaders vaak ziek en nu zijn ze beidde overleden dus we hadden genoeg om over te praten. Daarbij heeft haar man kanker gekregen en is nu weer "goed"  en haar gehandicapte zoon kreeg kanker in de tijd dat ze ook nog bij ons werkte. Ook hij is weer helemaal ok
    Wat een mens toch allemaal kan overkomen.
    Poeh ..........................

16. Wat leuk dat we zo veel schrijven, welkom terug Ellen en fijn  dat je het zo leuk geb gehad, ja Frankrijk is overal heel fijn, van Normandie ken ik de kust vanaf Calais tot de invasiestranden en ook de Westpunt tegenover Jersey en tot Cherbourg, ook erg mooi. Daisy en Lottie hartelijk dank voor jullie eetlijstjes. Als het zo bekijk tellen koolhydraten behoorlijk aan en die eet ik eigenlijk heel weinig, behalve van fruit dan en de enkele keer dat ik brood eet. Vandaag brood gebakken en wilde dus appel erop doen, bleek ik de laatste appel al opgegeten te hebben want de andere had een beurse plek en dat besloeg de halve appel. Dus maar pindakaas en honing erop gedaan. Ik wilde het brood ook wegen maar mijn weegschaaltje deed het niet meer batterij vervangen maar kennellijk kapot, morgen nieuwe kopen, gebruik hem best regelmatig. Als ik een dagje hier opschrijf zouden jullie er dan punten aan toe kunnen kennen, ik ben wel benieuwd hoeveel ik er binnen krijg. Ik heb eens een webiste gezien waarop ik kon uitrekenen hoeveel ik mocht en als ik me goed herinner was dat maar 21, heel wat minder dus dan jullie.
    Gisteren als diner 3 eieren gekookt, avocado geprakt en mayonaise door roeren, kruiden met chilipoeder, peper en/of sambal en normaal eet ik er een klei potje asperges bij maar die kon ik niet vinden, zonder dus dan maar, groente had ik bij de lunch toch al voldoende.  Vandaag waren het braadworstjes met een saus van tomatensap, 10 olijven en wat kappertjes en snijbonen erin opgewarmt, was erg lekker. Vanmorgen een deel van de trap afgelakt, vanmiddag fysiotherapie en daarna voetreflextherapie en huis weer eens goed opgeruimd, morgen nog geen plannen, maar ik doe het rustig aan, als ik teveel doe na therapieen is de pijn weer snel terug en aangezien de volgende afspraak pas na half august is neem ik een rustpause met schilderen. Hier in het westen was het eingelijk wel lekker weer, klein windje erbij en af en toe een wolkje, van mij mag het dan nog 2 maanden zo blijven.

17. Hey Ellen, gezellig dat je weer terug bent! Je hebt zo heerlijk beschreven hoe jullie het gehad hebben, dat ik gewoon fijn heb meegenoten met jullie! En meteen thuis weer op de goede lijn-weg, knap hoor. Je hebt ook best veel beweging gehad lees ik. Ik zit ook nog steeds rond de 80, het wil er maar niet onder komen, maar de aanhouder wint! Ik vroeg me ook al af waar je die naam Anna vandaan had, maar nu begrijp ik het. Wat is het toch warm hè en in Limburg wordt het vrijdag het warmst van heel het land hoorde ik! Als je daar goed tegen kunt, zit je daar dus goed!

Lekker hoor dat je weer bent afgevallen Lottie! Jij kunt met een gerust hart uit eten gaan, wel genieten hoor! Vandaag heb ik raar gegeten( het is weer DE tijd van de maand) maar wel binnen de points gebleven.
    Zal het ook eens hier opschrijven:
    Ontbijt: pannenkoek, kant en klaar(4p),1 gek. ei(2)
    Lunch: bakje rauwkostsalade met 2 haringen(5)
    Diner: Italiaanse bol(6)20 gr. salami(2), 30gr. 30+kaas(2), wat sla.
               gegrilde aubergine met tomatenblokjes uit blik, 30 gr. mozzarella
               light(2) erover en even in de oven gedaan
    Tussendoor: 1 bonbon(2), ik kan normaal heel goed zonder chocola maar een bep. week van de maand dus niet, iedere keer hetzelfde...
    12 pistachenootjes(1)= totaal 26 points, nog 3 over dus maar daar reken ik de olie en de botergoud op het broodje voor.
    Heb vandaag ook een zak diepvriesvruchtjes bij aldi gekocht, zonder toegevoegde suikers, klein bakje half laten ontdooien, net kleine fruitijsjes, heerlijk!
    Zie wel een beetje tegen morgen op met de warmte, heb om 8.30 de eerste klant en om 17.30 de laatste, dat wordt een lange dag...
    Tot gauw!
    Tot gauw!

18. Hallo allemaal, er is hier heel wat "gepraat" zie ik.
    Jullie zijn allemaal druk bezig met gezond eten. Petje af!!!!!!!!!
    Wij zijn weer terug van een weekje Normandië. Het was zaliggggggggggg.
    We hadden een camping boven op een krijtrots en we konden zo naar de zee kijken. Iedere avond konden we de zon zien zakken in de zee.
    Geen wolkje aan de lucht, een zacht zeewindje, mmmmmmmmmm.
    Heerlijk gewandeld een tocht van 22km. Klimmen en dalen, poeh maar wel heel mooi. Wat een natuur!
    Zo nu en dan nog heerlijk gefietst, geluierd, gelezen, in de zon gelegen, gebarbequed, glaasje rosé gedronken. nou ja jullie lezen het al, genoten hebben we.
    Was 1 kg bij gekomen dat viel nog mee maar dinsdagochtend zat daar nog een halve kg bij [:(]  Zat toen op 81,5kg Vanmorgen was ik 80,8kg dus ga weer de goede kant op.
    Lekker veel sla eten nu en zo nu en dan een waterijsje.
    Vanmiddag lunchen met een oud collegaatje en dan wil het bij een salade houden want waar we gaan daar hebben ze heerlijke salades en met deze temperaturen is dat overheerlijk.
    Lotti jij zit overal ver vanaf zo tegen Limburg aan, hihi Wij wonen in Maastricht dus dat is nog een stukje verder. We zijn het gewend om altijd wat langer in de auto te moeten zitten maar we hebben wel als voordeel dat we in 1 uurtje in Brussel zijn en Antwerpen en Luxemburg en zelfs Frankrijk is te doen op en neer in 1 dag. Je moet er maar het positieve van inzien.
    Lottie, ik las net dat jij in het basisonderwijs werkt. Heb ik ook 12 jaar gedaan, toevallig he. Ik werk nu bij jejaarde kloosterzusters als receptioniste. Heel iets anders weer maar ook erg leuk. Ik doe mijn werk altijd met veel plezier, gelukkig maar.
    Ik ben Ellen maar kon deze naam hier niet als gebruikersnaam gebruiken. Ik woon in een apartement dat de naam Anna Regia heeft vandaar de naam Anna. Ik ben 56 jaar en mijn gewicht heb je al kunnen lezen.
    Ben alweer 7 jaar getrouwt met Frits. Frits is een echte Deventenaar daar gaan we dus vaak naar toe omdat zijn familie en dochter daar woont.
    Zo nu weet je ook wat van mij [:D]
    Anna53 wijzigde dit bericht op 30-06-2010 08:31 met 18%: iets toevoegen

19. Ik ben vandaag weer bij de WW geweest en 0.9 kg lichter. Fijn! De meeste waren weinig of niets kwijt - wat ook te maken had met het warme weer.
    We hebben dochterlief niet veel kunnen helpen, alleen getroost. Deze stof gaat onze pet te boven. Gelukkig had ze maandag een 7,8 voor een ander vak gehaald, dus ze heeft in ieder geval al compensatiepunten.
    Mijn man heeft een gemiddelde lengte, hij is 1m78. Tegenwoordig is dat klein, maar naast mij lijkt hij groot. 
    Morgen heb ik een etentje in een zeer chique restaurant. Normaal gesproken komen wij daar niet, want ik vind het er lekker, maar veel te duur. Maar dit etentje wordt jaarlijks aangeboden vanwege vrijwilligerswerk.  Vorig jaar zijn we er ook geweest. Het smaakte heerlijk en dit jaar is het mooi meegenomen dat het steeds kleine porties zijn   [:D] grijns.

20. Het dorp waar wij wonen heeft maar 5000 inwoners, dus toch wel wat kleiner, maar er zijn naar verhouding best veel winkels. Mijn dochter woont( samen) in Leiden, vindt het heerlijk in de stad, was vroeger niet bij me vandaan te slaan, en had altijd heimwee als ze ergens ging logeren. Inmiddels is ze voor haar studie 4 maanden naar Engeland geweest en is erg zelfstandig, had ik nooit verwacht. Over lengte gesproken, zij is ook maar 1.56 en haar vriend is 1.90!
    Zelf ben ik ook maar 1.62 en mijn man iets van 1.85. Is jouw man ook zo lang?

Mooi hoor, je eetlijstje van vandaag, alleen heb je jezelf volgens mij tekort gedaan met de 1,5 ons aardappels, dat is maar 3 points hoor! Kan je nog een extra koekje nemen haha. Ik heb ook ooit zo streng gelijnd, was voor de bruiloft van mijn zusje, 16 jaar geleden, doel was bereikt, woog 64 kilo en ben toen weer "gewoon" gaan eten...Maar jeetje wat ben jij mager geweest dan dat je je zo rot voelde...ik hoop dat we dit jaar met elkaars hulp een goede tussenweg kunnen vinden, ik wil nog steeds zó graag een gezond bmi hebben en een gezond gewicht met een levensstijl die voor ons dan gewoon is geworden en bij ons past! Veel succes op de weegschaal morgen!
    Heb je je dochter nog kunnen troosten? Kan me voorstellen hoor dat je doodongelukkig wordt van wiskunde...

21. Ik ben trouwens maar 1m56 groot (klein is een beter gekozen beschrijving) en heb dus ook korte beentjes. Mijn man is gewend zich aan mijn passen aan te passen, bij andere mensen moet ik altijd rennen! Ik ben een echte koukleum als het op zwemmen aan komt. De mussen moeten zo ongeveer van het dak vallen om mij in buitenwater te krijgen, brrrr. Ik heb bewondering voor mensen die dit wel kunnen.
    Je vroeg om punten op te schrijven, Lauren. Om je een indruk te geven: dit heb ik vandaag gegeten.
    ontbijt: 1 snee volkoren brood(2 punten),  pindakaas light(1) en beker Optimel (1) ->4 punten
    lunch: 2 sneeën brood(4) met aardbeien(0), 1 snee brood(2) met halvarine (1)en rauwe ham(1), zespri kiwi(0) en beker Optimel(1) ->9 punten
    diner: anderhalf ons aardappels (5), sperziebonen(0), 1 ons kipfilet(3) met champignons(0), braadboter(1), -> 9 punten
    toetje: magere yoghurt(2) met beschuit (1) en kaneel (0) -> 2 punten
    Totaal 25 punten. Ik moet er verplicht 29 eten, wat betekent dat ik vanavond bijvoorbeeld nog 2 yoghurtkoekjes of 2 evergreens(4) bij mijn thee kan nemen. Maar dit  mag ook een extra boterham(2) zijn met bijvoorbeeld 20+ kaas(2).

Ik kies echter voor het eerste omdat mijn allereerste lijnclub iedere vorm van zoetigheid streng verbood. Volgens mij heb ik dat al eens geschreven. Ik heb dat destijds keurig netjes gedaan, in combinatie met een 800-1000 calorieëndieet. Ik viel zo rigoreus af tot een gewicht van 56 kg. Als ik om mijn rug lag, stak mijn bekken als 2 scherpe punten naar voren en lag ik op mijn zij dan deden mijn knieën pijn als ik ze op elkaar legde, te mager. Ik voelde me ook steeds slap, koud en had bijna voortdurend een hongerig gevoel. Alleen maar een koekje bij de thee en een normale portie eten deed me vervolgens 1 kg per week aankomen. Toen wist ik een ding zeker, dit nooit meer!
    Morgen sta ik weer op de weegschaal. Ik ben benieuwd. Ik weeg me thuis nauwelijks. Ik hoop dat er minstens een pond af is deze week.
    Lottie wijzigde dit bericht op 30-06-2010 18:43 met 17%

22. Hey Lottie en Lauren,

Wat een lekker idee, brood met appel en mosterd, hoe kom je erop, ik hou wel van vreemde combinaties, wil het zeker proeven.

Wat goed joh Lottie dat je zover gewandeld hebt, heb er zelf een hekel aan,( heb ook van die korte beentjes hahaha) nu met dit mooie weer zwem ik wat vaker, ga ik uit mijn werk meteen naar het zwembad om baantjes te trekken. Heb ik jullie weleens verteld van mijn kikkerfobie? Wij hebben nl. in het dorp een buitenzwembad maar bij de opening zwom er een dikke kikker in! Het idee alleen al, dat er eentje in zou springen als ik daar net aan het zwemmen ben, ga er dus voor geen goud meer heen, dan maar binnen zwemmen. Een vriendin van mij woont praktisch naast een zwembad in een nabijgelegen dorp, zij is morgen jarig en voordat ik naar haar toe ga, ga ik eerst even zwemmen.

Gisteren erg last gehad van hooikoorts, de hele dag geniesd en me ziek gevoeld ondanks de medicijnen maar vandaag ging het best goed. Je dochtern heeft zeker mooi weer in Brabant Lauren enne...gezellige mensen natuurlijk! In welk gedeelte van Brabant woon je Lottie, ik woon in West-Brabant, heel centraal, ben zo in Zeeland, waar ik ook werk, of in Zuid-Holland, zit overal net op de grens.

Afgelopen zaterdag hadden we de buren voor een avondje uitgenodigd, heb me trouwens keurig aan stukjes meloen gehouden en een paar toastjes met zalm. Erg aardige mensen, maar erg luidruchtig, ben dan ook blij dat er 2 garages tussen onze woningen zitten, zodat we achter buiten niet direct naast elkaar zitten( ik woon op een dijk, een hoekhuis). Als ik bij mijn zus ben in de stad, moet ik er altijd weer aan wennen dat alle tuinen bij hun aan elkaar grenzen en ze dan letterlijk elkaars gesprekken kunnen volgen en heel dicht bij elkaar eten met alleen een schutting ertussen. Aan de andere kant van ons zit een gezellig café, waar we nooit last van hebben, het is er weleens druk als het dart-tijd is, menig Britse darter heeft ons dorp al eens bezocht. Hiervóór hebben we 10 jaar in een stad gewoond, vind het allebei leuk , zowel dorp of stad, zijn eigenlijk voor de kinderen in een dorp gaan wonen, maar voor de oudste gaat er niks boven de stad en ook de jongste heeft het er vaak over dat ie het veel te saai vindt in het dorp. In ieder geval hebben ze een rustige jeugd hier gehad, verder maken ze natuurlijk hun eigen keuzes, het nadeel van hier wonen was vaak wel het reizen overal naartoe.

23. Wat een ellende zulke buren, ik woon erg rustig en heb eigenlijk in al die 35 jaar dat ik hier woon nooit overlast gehad gelukkig. Bij mijn vriend die buiten woont is het veel lawaaieriger, blaffende honden, kraaiende hanen en vaak omwonenden die vroeg weggaan naar bv paardenconcours. Dat gaat gepaart met veel geschreeuw om het paard in de trailer te krijgen. Gisteren werd er op het tegenoverliggende weiland gehooid en dat begon ook al vroeg. Vandaag was het redelijk rustig, maar soms ook veel last van motorrijders of wandelaars die altijd erg hard praten, waarschijnlijk hebben ze geen idee dat het zo zo ver doorkinkt en dat we echt de gesprekken goed kunnen volgen. 
    Gisteren ook pangafilet gegeten, ik maak eigenlijk altijd met een romige saus van melk, creme fraiche en wat saladekruiden met op het laast druppeltje zoetztof, de ene keer blikje smeerkaas erdoor en gisteren kleine stukjes ontbijtspek, daarbij eten we bv asperges, spinazie of schorseneren uit pot, die neem ik mee uit Frankrijk . Vandaag een kippenpoot uit de oven, heel simpel alleen kruiden erover en dan wordt het vel heerlijk knapperig.
    Gisteren Duitsland was weer prettig, lekker aan vijvertje vlakbij de Rijn gepicknicked - doen we altijd ook in de winter maar dan zitten we in de auto.
    Ook veel tijd besteed  aan kersen plukken en uitzoeken, de boom zit heel vol, wel laat dit keer door koude voorjaar maar nu erg lekker, de vogels eten ook mee en in de vorige jaren aten ze best een groot deel op, nu is het zoveel we komen er niet doorheen.
    Morgen neem ik een flinke doos mee naar kantoor. Ik heb ook wel eens gewecked maar dat verveelde me, nu eten we gewoon wat er hangt.
    In het weekend is het hier eigenlijk altijd weinig aktie, ik ben nu pas weer thuis.
    Lottie, wil jij eens je hele dagmenu opschrijven met de points erachter?  Ik wil graag eens zien of het iets voor mij is binnen de leefwijze die ik nu volg. Het brood met appel en mosterd ga ik zeker maken, dat mag ik en is weer eens wat anders. Morgen dan wel eerst brood bakken in de machine.
    Daisy het weekend netjes doorgebracht?
    Ellen al terug van vakantie?
    Mijn dochter is nu ergens in Brabant een weekje met vakantie en heeft gelukkig erg mooi weer in het vooruitzicht. Zij wandelen erg veel gisteren 11 km, morgen zijn de plannen 15 km,
    PhantaRei wijzigde dit bericht op 27-06-2010 22:56 met 1%

24. Het is erg rustig op deze topic. Maar het is dan ook heerlijk weer. Jullie hebben vast wel wat anders te doen dan achter het beeldscherm te kruipen. Ik heb de laptop mee naar buiten genomen en zit in de schaduw van de leilindes, lang niet gek.
    Gisterenavond toch nog het restant van de Japanse zoutjes opgegeten. Ik moet het mezelf niet moeilijk maken en het simpelweg niet in huis halen, dit is de kat op het spek binden. Zo meteen gaat de grill aan, want ik begin trek te krijgen.  Ik heb vanochtend als brunch mager gegeten: brood met een lik mosterd en appels belegd, een combinatie van pittig en zoet. Misschien een rare combnatie, maar ik vind het lekker én hiermee houd ik voldoende over om vanavond wat extra te kunnen eten.
    De fiets is in de garage blijven staan. Ik heb een hele poos in een ligstoel liggen lezen en de kinderen waren druk met huiswerk voor de aankomende proefwerkweken. Manlief had evenmin behoefte aan beweging, dus een lui dagje tuin is het geworden. Niet echt rustig, want onze nieuwe schuinachterburen zijn bijzonder hard getaald, zeker het dochtertje lijkt niet in staat één zin op normaal volume uit te spreken. Zij hebben een behoorlijk diepe tuin waarvan het terras direct aan hun huis grenst, maar ik kan vader, dochter plus opa en oma toch letterlijk volgen. Op dit moment wordt er een cd met wk-muziek flink hard aangezet, ook dat nog! 

25. Vandaag lasagne gemaakt, met erg veel groente. Bechamelsaus heb ik weggelaten, dat is volgens mij erg calorierijk. Door het gehakt en de kaas zit ik vandaag al aan mijn puntengrens. Dat wordt vanavond alleen nog maar fruit, als ik aardbeien en appel met wat kaneel en spartaampoedersuiker meng smaakt dat prima.
    Morgen toch barbecue, of beter gezegd, grillen. Ik heb bij de super verschillende gemarineerde pangasiusfilets gekocht. Dat is magere vis, ik neem de marinade maar als extra punten erbij. Morgenavond ga ik een uur wandelen met mijn moeder en wie weet stap ik 's middags nog een uurtje op de fiets. Ik heb een rotzadel, vandaag voelde ik het al na een kwartier! Dat moet de marinade en het stokbrood toch wegsporten. Niet dat ik hard fiets, nee hoor! Ik zou toch wel erg graag dinsdagavond een pondje of meer kwijt raken, want er staan 'barre' tijden voor de deur.

advertentie