Voeding/Eten
Dit onderwerp heeft 396 reacties, is 75916 keer bekeken, en bestaat uit 16 pagina's. U bent momenteel op pagina 9 van 16.
De laatste reactie is geplaatst op 05-01-2012 13:22.
De Volhouders gaan door .....
ook dit topic bestaat al 3 jaar met maar 3 vrouwen. Het blijft ons stimuleren om door te gaan en vol te houden in ons streven om af te vallen. Met dit nieuwe forum gaat het dit jaar zeker lukken!
En na een tijdje afwezigheid is de vierde vrouw ook weer terug gekomen gelukkig nog meer motivatie!PhantaRei wijzigde dit bericht op 29-10-2010 12:47 met 20%
reacties
- Heerlijk, weekend. Ik was er echt aan toe, een lange werkweek achter de rug.
Gisteren hadden we op mijn werk een sponsorloop. Hebben we met de onderbouw 5 km gewandeld. Een hele tippel voor die korte beentjes en dat in die warmte, ook al vertrokken we om 4 uur toen de ergste hitte voorbij was. Aansluitend limonade, lekkers e.d verkocht. Ik voelde het wel, hoor: een dag onafgebroken op de been van 8 tot 8. Ik heb daar een broodje hamburger gegeten, op de grill bereid en daardoor iets magerder. Een dot mayonaise had ik misschien beter kunnen weglaten, maar ik vond dat ik dat wel verdiend had. Eenmaal thuis had mijn man speciaal voor mij bij de supermarkt een maaltijdsalade gekocht, zo lekker....nou eh nee. Hoewel ik eigenlijk geen honger had en al aan mijn max zat, heb ik het toch wat gegeten. Hij had het goed bedoeld. De gerookte kip, sla en dressing waren oké, maar de pasta die erbij zat was echt een naar plastic smakende ja, ik heb er eigenlijk geen naam voor. Eén voordeel: ik heb slechts de helft opgegeten.
Vandaag heb ik zelf een rijstsalade gemaakt. De gerookte kipfilet was uitverkocht, het is achterham en brokjes oude kaas geworden. Met gemengde sla, romatomaatjes en augurk. Met een home-made dressing van mosterd-tomatensaus-yoghurt-slasaus-zoetstof een veel lekkerder gerecht.
Ik ging boodschappen doen recht van mijn werk en rond etenstijd, altijd gevaarlijk. Ik heb de verleidingen getrotseerd en voor de kinderen chips en koekjes gekocht die ik zelf niet lekker vind. Ik trakteer mezelf vanavond op Japanse zoutjes. Na 2 1 /2 week mag ik wel wat hartigs. Ik ben meer van het hartige dan van het zoete.
Wat vervelend dat je reuma hebt. Ik heb een collega die er erg veel last van heeft, zeker bij nat weer.
Jammer dat je niet afgevallen bent, Dais. Maar laat je niet kennen! Ik heb de daaropvolgende week een zware tijd (
ahum): een etentje, een feest, een barbecue en aansluitend een week met groep 8 op kamp.
De dagen kom ik vaak wel door zonder steeds aan eten te denken. Zeker nu ik nog geen vakantie heb. Als ik over 4 weken vakantie heb, is dat iets moeilijker. Bij mij zijn de avonden vooral moeilijk. Ik vind chips lekker en at vaak rond tienen een schaaltje (of 2, 3) . Een boek lezen en tegelijk chips eten, voor mij een manier van ontspannen. Dat denkpatroon ben ik nu een beetje kwijt. Mijn lijf schreeuwt nu niet meer om chips, zal ik maar zeggen.
Ik stop ermee, het is een lang epistel geworden. mijn thee is inmiddels ijskoud. Gaan jullie het warme weekend trotseren zonder barbecue? Wij doen dit zelf bijna nooit, maar nu heb ik er steeds meer zin in.....Lottie wijzigde dit bericht op 25-06-2010 21:54 met 10% - De meesten die dan nu zeggen dat ze mee gaan fietsen haken dan toch vaak weer af als het dichterbij komt!
Vanmorgen gewogen en hetzelfde als vorige week, ben ik wel tevreden mee want ik hou vocht vast, ringen zitten nog strakker en ik heb nog steeds behoefte aan zout. Ik ging net geld pinnen op het station en daar zitten toch wel erg veel eettentjes, de verleiding was moeilijk te weerstaan maar ik heb geen kroket genomen maar bij AH een heel klein bakje eiersalade, 60 gr. dan hoef ik me ook niet schuldig te voelen.
Zonde dat je patat niet lekker was, als je dat dan toch neemt moet het wel echt lekker zijn toch? Als ik geen zin of tijd heb om te koken maak ik een omelette met tomaat, zo klaar, altijd lekker en verveelt niet.
Morgen naar Duitsland boodschappen doen, dan even van mijn dieet af want ik neem dan wel zo'n lekker duits broodje met kaas.
PS. vandaag eet ik hetzelfde als gisteren, heb aldoor zin in heet eten en hier doe ik een lekkere ketjap/sambalsaus bij. We hebben een hele grote toko in de buurt die werkelijk alles verkoopt en waar ook erg veel chinese mensen rondlopen. Alleen al de verschillende sorten mie beslaat een groot deel van een hele lange muur en de potjes/flesjes/zakjes met sausen en kruiden is erg veel. Is alleen lastig dat er vaak alleen chines of iets dergelijk opstaat en geen engelse vertaling. In de diepvries zag ik er ook eendetongetjes, misschien probeer ik die ook nog eens.PhantaRei wijzigde dit bericht op 25-06-2010 16:55 met 24% - Ja lijkt me ook Lauren, sommigen zeiden achteloos: ach, ik fiets nooit, maar ik ga wel mee hoor! Ik denk dat ze het zwaar overschatten.
Soms heb ik ook zo'n dag dat ik alleen maar wil eten en aan eten kan denken, wat is dat toch? Gisteren mijn vrije points opgebruikt, hadden we een keer patat gehaald, waren ze bijna zwart en keihard en bitter, we hebben ze terug gedaan in de zak en wij zijn echt geen mensen om te klagen maar we hebben die zaak opgebeld en die man zei dat de frietjes van oude aardappels waren die dan te lang bij de boeren in de schuur zouden hebben gelegen. Zoon mocht langskomen en kreeg een nieuwe zak, dit keer minder hard gebakken, maar nog steeds niet heel erg lekker, is dan ook niet opgegaan.
Vandaag dus weer met een schone lei begonnen, hoewel ik volgende week niet daar op de weegschaal hoef, moet ik natuurlijk wel doorgaan alsof ik wel moet en dan hopelijk over 2 weken wat extra's afgevallen. - Ja gezellig zoveel schrijven, ik doe mee!
Vandaag had ik een dag dat ik aldoor wilde eten, waarschijnlijk omdat ik vanmorgen iets te weinig en te snel heb gegeten, tenminste dat hoop ik maar dat het dat is, vanmiddag aldoor trek in zout en nu bedenk ik dat dat ook met dit weer te maken kan hebben. Normaal voeg ik nooit zout toe ivm hoge bloeddruk en nu ik meer vocht vasthou kan dat juist tegenwerken. Maar waarschijnlijk doe ik het onbewust al goed want ik had een simpele omeltee gebakken tussendoor van 2 eitjes en daar zout over gedaan. Zout doe ik normaal alleen over gebakken aardappelen/frites (eet ik maar heel weinig) en eieren. Vanavond kipfileetje met okra's en mungbonenmie -soort mihoen met heel weinig koolhydraten.
Fietsen heb ik nooit van gehouden en ik heb wel eens een gekocht omdat ik vond dat dat goed was om meer beweging te krijgen, paar jaar geleden had ik hem per ongeluk buiten de schuur laten staan en is hij gestolen, dom dom dom, mar ik was ook opgelucht, nu hoef ik niet meer. Gaan ze dan echt ongetraind? niet echt verstandig, het is toch juist de bedoeling dat je je voorbereidt? - Gezellig dat jullie zoveel schrijven ondanks het warme weer.
Precies wat ik al dacht, gewicht was nog hetzelfde als vorige week, niks erbij, niks eraf, nu kan ik over 2 weken pas weer gaan want moet volgende week donderdag de hele dag werken. Ik hoop maar niet dat het bij die 4 kilo blijft.
Leuk zeg dat je met je pedicure naar ww gaat Lottie, jammer genoeg heb ik niet zo'n leuke klant waar ik mee kan gaan! Dus moet ik het hebben van mijn Lotties van de cursus haha. Het groepje stelde voor om in september mee te doen aan de Leontien v. Moorsels Ladies Ride, op zich een leuk idee maar je moet er helemaal voor naar Den Bosch en de kortste route is 35 km. Snap niet dat ze dit ongetraind willen gaan doen, ik ga dan ook niet mee, ik fiets hier alleen even naar het dorp en als ik ergens een hekel aan heb is het wel fietsen, denk dus ook niet dat ik het zou trekken.
ik zou de boel maar ophouden... - Leuk Lottie dat je met de pedicure gaat naar de WW. Dat probleem heb ik ook met mijn garderobe er ligt een stapel op de kast die niet goed zitten, sommige dingen al 2 jaar. Ik ben vrij lang rond de 86 kilo geweest, door overspannenheid 2 jaar geleden 2 kilo erbij en die zijn er eigenlijk niet meer afgegaan en afgelopen jaar kwam er ook elke keer wat van de vakanties bij. Dit jaar ook 2 kilo door veel dingen achter elkaar, zoals kerst, verjaardag, weekje vakantie, uitgebreide lunches, weer vakantie, erg leuk allemaal maar tussendoor was ik niet streng genoeg. Dat heb ik dus nu weer goed opgepakt. Vandaag voel ik me iets opgeblazen, kan ook komen door het veranderende weer, daar heb je snel last van met reumatische klachten en ik slaap slecht, vannacht het weer 3 uur zien worden, ik heb dus geen last van afzakkende horloges (heb niet eens een horloge) en mijn ringen zitten juist strak..
Vandaag wel lekker gewandeld, maar het was warm dus het tempo was niet echt hoog. Vanavond niet echt bijzonder gegeten, gewoon inktvisje in ringetjes gesneden, gebakken in hete kruiden en flinke portie snijbonen erbij.
Ik vind dat ik juist wel veel fouten maak Daisy, als ik later weer eens teruglees zit er altijd wel wat verkeerds in, ook vaak typefouten, terwijl ik dat toch vroeger heel snel en foutloos kon, maar ja toen nog op een gewone typemachine. Nu hoeft dat niet zo meer, computers helpen je enorm wat dat betreft, maar vervuilen ook de taal, zeker jongeren maken er met de SMS en e-mail taal een potje van. Al die afkortingen begrijp ik vaak niet en voel me dan eccht oud worden.
Morgen dagje in huis rommelen, leuningen verven en ik duik weer eens in de lappenkist, er zit nog een zomerjurk in die vorig jaar niet afgekomen is.
Ik ga eens lijken of ik kan slapen, zit nu aan de rustgevende thee met beetje honing.PhantaRei wijzigde dit bericht op 24-06-2010 09:20 met 3% - Had ik mijn bericht klaar en wil ik de laptop nog even anders op mijn schoot leggen maar duw ik per ongeluk op een knopje: alles weg. Drie avonden laat achter het scherm, nee, dat doen we maar niet. Ik had vanmiddag moeite genoeg om mijn ogen open te houden.
Ik wil nog wel even zeggen dat ik dankzij mijn pedicure bij de WW zit. Ik was 2 weken geleden bij haar en ze keek me aan. Zei ze terloops: "Ik ben bij de WW, is dat misschien ook iets voor jou?" Nou had ik dit als een belediging op kunnen vatten, want zo goed kennen wij elkaar helemaal niet. Maar ik heb het positief opgenomen en binnen 5 minuten beslist dat ik met haar meega. Ik liep er al weken tegen aan te hikken nadat bleek dat mijn zomergarderobe van vorig jaar nog amper of niet paste en maat 46 niet eens een keertje maar nu standaard in de kast hangt.
En het is nog gezellig ook, samen met haar op stap gaan. We kwebbelen heel wat af in de auto. - Hartstikke goed toch 6 ons? . Zou ik morgen al heel blij mee zijn want dan moet ik weer op de weegschaal! Ik heb 4 weken over 4 kilo gedaan. Ik heb zelf ook zo'n boodschappenboekje, daar staat 75 gr. spekpannenkoek voor 6 points, in zo'n lunchroom reken ik dus voor de zekerheid maar het dubbele!
Vind het ook altijd heerlijk Lauren in de keuken rommelen, hoewel we met z'n 3en zijn, maak ik meestal iets voor mezelf, omdat ik zo'n lastige eter ben en niet alles lust en wat ik wel lust, hoeven man en zoon dan meestal weer niet.
Moest wel lachen Lottie om dat horloge van jou, ik riep van de week nl. nog tegen mijn man dat m'n ringen er bijna afvallen, val ik eindelijk wat af, maar waarom nou weer daar!
Mijn schoonzusje is onderwijsassistent, maar wat een interne begeleider of zorgcoördinator doet weet ik eigenlijk niet. Het klinkt misschien stom, maar ik merk wel dat je helemaal geen spelfouten maakt ( Lauren trouwens ook niet) en dat vind ik zo heerlijk lezen, vind dat je de Ned. taal naar behoren moet kunnen schrijven, klinkt misschien wat arrogant maar hecht daar toch wel veel waarde aan, zag laatst ook op het journaal dat de Ned. jeugd van nu niet behoorlijk kan spellen.
Ben zelf trouwens pedicure, had ik dat al gezegd? Zowel ambulant als gedeeltelijk in loondienst bij een verpleeghuis, bij afd. somatiek en gesloten afdeling. Mijn zusje is kapster en bij haar thuis hebben we een kamer ingericht om te kappen en te pedicuren. - en vandaag weer wat lekkers gegeten. Tagliatelle met wat gebakken uitjes, gember, rozijnen en hazelnoten, een receptje uit mijn boek, een koolhydraatmaaltijd dus en ik vind het erg lekker. Ofschoon ik meestal alleen eet vind ik het ook lekker om voor mezelf zo bezig te zijn, het is ook ontspannend beetje in de keuken rommelen.
Ik heb ook vaak last van niet kunnen slapen en meestal is de dag erna dan nog wel te doen, maar als ik dan wel goed slaap kan ik juist zo moeilijk wakker worden.
Fijn dat je toch bent afgevallen al is het maar 6 ons en na het vochtverlies van de afgelopen weken kan je er toch blij mee zijn en eigenlijk ook niet veel meer verwachten, als je dat elke week bereikt is het toch prima?
daisy je gaat ook goed, en prettig dat je zo goed met je punten kan omgaan. Bij mij werk het trouwens helemaal niet regelmatig iets zoets nemen daar heb ik alleen maar last van. Nee ik kies ervoor om alleen bij gelegenheid iets te nemen en dan ook meteen maar mateloos!
Tot morgen, kijken wat ik dan weer voor leuks gegeten heb, ik weet het nog niet, wel de lunch die wordt in pannenkoekenhuis een met gember dat past ook binnen mijn dieet. - Ik had gisteren heel lang achter de computer gezeten omdat ik persé mijn verslagen af wilde hebben. Ik sta dit schooljaar slechts 1 ochtend voor de klas. Ik ben nu grotendeels interne begeleider of zorgcoördinator, ik weet niet of jullie dat iets zegt. Toen maakte ik vannacht bij het allerlaatste bericht een stomme fout , stuurde nl het verkeerde verslag door, en was gelijk klaar wakker. Vandaag gelukkig weinig last gehad van de weinige uurtjes slaap, al moest ik me wel mijn bed uitslepen.
Vanavond moest ik weg, maar ik kon het niet nalaten toch even te kijken of er reacties zijn. Zo meteen lonkt mijn bed, ik moet geen roofbouw plegen op mijn lijf. Ik herken het wel, ik zie amper een film tot het einde. Rond half 11 gaat bij mij 'het licht uit'.
Ik weet niet precies wat zo'n pannenkoek aan punten kost, ik heb wel een opzoekboekje, maar vind je het goed als ik een andere keer kijk of dit erin staat, Dais?
Ik ben deze week 0,6 kg afgevallen. Ik had het verwacht, maar stiekem en tegen beter weten in gehoopt op wat meer. Het totaal staat nu op 3.5. Weet je waar ik het aan merk? Klinkt idioot, maar mijn horloge zit los. Ik had liever gezien dat mijn kleding los zit, maar dat gaat komen!Lottie wijzigde dit bericht op 22-06-2010 23:30 met 6% - Vervelend Lottie dat je niet kon slapen, was je niet heel erg moe vandaag en stond je voor de klas? Ik kan tegenwoordig geen film meer afkijken of ik zie alleen de aftiteling omdat ik dan weer eens in slaap ben gevallen, gelukkig bestaan er dvd's en dan gebeurt het zelfs ook nog regelmatig en als ik dan naar bed ga, kan ik boven niet slapen.
Ik vind Lottie trouwens ook een lieve naam, geinig hoe je deze gekozen hebt en eigenlijk zijn wij dus ook jouw Lotties
.
Mijn beste vriendin was jarig en ze wilde graag een dagje naar Goes vandaag, was heel gezellig, moest natuurlijk wel op de puntjes blijven letten, heb vanmorgen een croissantje bij de thee genomen ipv een gebakje en tussen de middag een pannekoek met spek en appel en heb er 12 points voor gerekend(zou dit ongeveer kloppen Lottie?) er zat heel weinig spek op en veel appel. Vanavond 100gr.entrecôte met spitskool, ui, champignons en 150 gr. gekookte mie, neem ik vanavond nog een bakje yoghurt van m'n vrije points.
Ook ik heb het meegemaakt dat ik op streefgewicht was na 4 maanden afzien (en zelfs karnemelk te hebben gedronken met m'n neus dicht) dat ik daarna gewoon doorsloeg en alles weer ging eten wat ik die maanden daarvoor zo gemist had. Nu eet ik echt alleen dingen die ik lekker vind, eet ook gewoon chips af en toe, dan maar wat minder, geeft niks, maar zo hou je het wèl vol! - Dag Lotgenoten,
Ik kan de slaap absoluut niet vatten. Computerscherm is zeker niet bevorderend, maar ja. Krijg aub niet de indruk dat ik 's nachts achter de computer zit, dit is echt maar eenmalig. Ik zou trouwens (terecht) ruzie krijgen met mijn echtgenoot als dit mijn gewoonte was.
Ik heb vanochtend een snee brood met magere pindakaas en een glas optimel gehad.
Als lunch 3 sneeën brood en een zelfgemaakte tonijnsalade van tonijn op waterbasis-augurk-tomatenketchup en kruiden.
Voor het avondeten was er bloemkool, aardappels en een biefstukje. De rest van mijn slanke! (je bent dus niet de enige, Dais) gezin zat aan de kipspare-ribs.
Tussendoor meloen en een appel.
Bij de thee vanavond 2 evergreens, om mijn puntentotaal van 29 te halen en ik wel belangen hecht aan wat lekkers aan het einde van de dag. Dat heeft nl in het verleden mijn lijnresultaten razendsnel om zeep geholpen: al het zoets en hartigs uit mijn menu's schrappen. Een maal op gewenst gewicht duurde het niet lang of eerst 1, toen 2, en hupsakee10 of meer kg nestelden zich op mijn buik.
Ik heet niet echt Lottie, maar houd dit liever nog aan omdat ik niet precies weet wie dit forum leest. Jullie zullen er niets mee doen, maar ik houd dit stukje privéleven liever anoniem. Vanwege mijn werk heb ik veel contacten buitenshuis, al die ouders en zorgverleners zijn lieverds en die mogen best het een en ander van me weten, maar niet alles, snap je? Ik heb gekozen voor Lottie omdat het te maken had met Lotgenoten en met mijn lot, te zwaar zijn. Ik vond het ook wel een lieve naam en dat past wel bij me (geintje).
Ik ben slechts 1m56. Dais, ben jij degene met een Indische achtergrond, ik ben het prototype van Hollands welvaren: een (te) stevige blonde deerne.
Een andere keer vertel ik meer, ik ga nu proberen of de slaap met hulp van een leesboek wil komen. Het beddengoed is vandaag gewassen en buiten gedroogd, dus het ruikt heerlijk!
Succes morgen, het gaat jullie vast lukken sterk in je schoenen te staan. Ik doe in ieder geval volop mijn best. - Hoi Lottie en Lauren,
Erg gezellig jullie berichtjes, leuk dat je mee wilt schrijven Lottie!
Ik woon ook in (West-) Brabant, ben 44 jaar, 26 jaar getrouwd, heb een dochter van 24, ze woont samen en studeert in Leiden en zoon van 19 woont nog thuis. Heb Indische ouders, alleen mijn moeder leeft nog en je begrijpt, nu we het toch over onze jeugd hebben, wij Indo's houden altijd van erg lekker eten, vind koken ook leuk, was altijd mijn moeder aan het helpen in de keuken en zijn vooral gek op gefrituurde gerechtjes. Heb alleen de pech dat het van de vrouwen alleen bij mij is dat het zo aanzet, dochter, moeder en zus wegen allen onder de 60 kilo, zijn ook alle 3 onder de 1.60 alleen ik ben 1.62, ben nu 4 kg afgevallen en moet er zeker nog 16 af dus zitten jullie voorlopig dus met me opgescheept!
Ben al eerder veel afgevallen met ww maar vind dit nieuwe systeem het fijnste. Zoals verwacht was ik 2 ons aangekomen afgelopen donderdag op cursus, viel nog mee want na vorig weekend was ik zelfs 2 kilo aangekomen na gourmetten bij m'n zus zondags! En als ik die stok niet achter de deur had gehad van naar de cursus gaan had ik zeker al gedacht : alles is toch al verpest, nu heb ik de schade weten te beperken tot 2 ons erbij en meteen de draad weer opgepakt.
Wat eet je toch altijd aparte dingetjes Lauren, vind het zo leuk om te lezen wat je ook steeds weer uit het buitenland meeneemt. Ik heb vandaag een vleessalade gemaakt van magere smac, die weinig points blijkt te kosten, augurkjes erdoor gedaan en lekker op een boterham, verder een hard maanzaadbroodje met gerookte zalm en vanavond een uitprobeersel van bloemkool, aardappel met rul gebakken gehakt/ui, even in de oven met een klein beetje geraspte kaas eroverheen, was nog lekker ook, want Lottie, ik ben erg moeilijk met groenten eten en probeer iedere keer weer wat nieuws uit om ze toch binnen te krijgen, ben net een klein kind wat dat betreft...Ben trouwens ook meer van het hartige dan van het zoete, moet er sowieso erg mee uitkijken, ook met fruit, want ben sinds 8 jaar diabeet, laatst nog net het spuiten op het nippertje weten te ontwijken door veel te gaan bewegen, heb nu nog medicijnen en probeer al zolang af te vallen, heb nu besloten dat het nu echt met ww gaat gebeuren,lijn al vanaf m'n 20e, heb al 2 keer m'n streefgewicht bereikt en ik wil het nu voor de laatste keer meemaken en vasthouden, word dit jaar 45, vind 25 jaar lijnverleden nu echt genoeg! - Ja allemaal erg herkenbaar. Vooral maat weten te houden is zo moeilijk, vooral bij wijn heb ik daar last van, niet dat ik teveel drink maar wat zijn nou 2 glazen. Verder hou ik eigenlijk zowel van zoet als hartig, maar zoet eet ik maar weinig omdat ik daar altijd zoveel last van heb, een uurtje later wil ik weer!!!! en met hartig is dat veel minder. Bovendien hoe ik erg van koken, kookboeken en experimenteren in de keuken.
Mijn menu vandaag: 3 perssinaasappelen, paar gedroogde schijfjes appel (van eigen boom en zelf gedroogd) 10.00 bakje zelfgeplukte aalbessen, 11.00 appel. Lunch was 3 halve sneden brood uit de BBmachine, die zijn altijd dikker dus eet ik er maar 3 van, 2 met pindakaas en 1 met honing. Ik toast de boterhammmetjes even dan zijn ze warm en loop het smeersel lekker uit zodat je maar weinig nodig hebt. Vandaag al om 17.00 gegeten omdat ik naar Pilatesles moest, eendepoot uit blik meegenomen uit Frankrijk met 3 gegrilde tomaten. Straks neem ik nog een bakje yoghurt met was amandelmeel en beetje honing. Dit allemaal volgens mijn op base/zuren gebaseerde dieet. Ik heb 2 boeken hierover en er staan ook lekkere recepten in.
Wat hebben jullie vandaag gegeten?
Ik heet trouwens Lauren, mijn nickname komt van een boot die we vroeger hadden. Heet jij Lottie?PhantaRei wijzigde dit bericht op 21-06-2010 20:58 met 4% - Dag PhantaRei,
Ik beloof bij deze dat ik in ieder geval zeker zal blijven tot ik mijn streefgewicht heb. Aangezien dit nog al wat kilo's zijn, zijn jullie niet zo maar van me af!
Ik ben 48, getrouwd en heb 2 kinderen van 14 en 16. Ik woon in Brabant en heb een drukke, maar leuke baan in het basisonderwijs.
Ik was als kind slank, dun, net als mijn moeder. Daarna kreeg mijn vader hartproblemen toen ik 12 was en mijn moeder zette vanaf dat moment uit solidariteit het hele gezin op streng dieet. Ze dacht er toen niet bij na dat dit voor slanke pubers niet zo goed is, maar ik kan het haar niet kwalijk nemen. Wat wist men hier ruim 35 jaar geleden over? Een broer van mijn vader overleed destijds ook nog jong aan een hartinfarct, dus dat maakte haar alleen maar fanatieker.
Eenmaal het huis uit, vooraan 20 en nog geen 48 kg, werd al snel duidelijk dat zus en ik vaders genen geërfd hebben. Eigenlijk at ik 'normale' maaltijden, maar die pakten bij ons wel hard aan.
Eerlijk is eerlijk, ik snoep ook graag. Niet zo zeer zoetigheid, ook lekker, maar vooral hartige dingen als chips. En sporten is echt nooit mijn hobbie geweest. Ik heb diverse dingen gedaan, maar ik moest me er telkens heen slepen. Tegenwoordig ben ik aan de wandel, dat kan ik doen als het mij uitkomt - al moet ik wel streng zijn voor mezelf. Aan tafel heb ik de neiging net te veel te eten, al zijn het geen overladen borden, maar al natafelend ongemerkt met de vork blijven prikken. Dus ik mag niet alleen met mijn vingertje naar mijn jeugd wijzen.
Ik ben bij de W.W. en tel punten. Ik vind het duur, maar in mijn eentje lukt het me niet. Ik heb de controle nodig. Voor mij is het prettig precies te zien wat ik mag hebben. De eerste week ging het fantastisch, 2,9 kg eraf. Deze week mag ik blij zijn als het heel misschien 0,5 kg is, want met vaderdag heb ik een etentje gehad. Niet dat ik me toen volgepropt heb, maar ik heb met de pot meegegeten. Alleen de room voor de tomatensoep heb ik onopvallend doorgegeven aan mijn man. Waarom onopvallend? Ik wil niet dat iedereen op de hoogte is. Ik vind het niet prettig met argusogen gevolgd te worden (m.n. mijn moeder - zelf maatje 36- is daar kampioen in). Dit forum, mijn gezin, één vriendin en een (levenslang lijnende) collega is voorlopig genoeg.
Morgen mag ik weer op de weegschaal, dus duimen. Hoe vergaat het jullie? - Ellen zit wel in Franktijk maar het weer is nog niet echt lekker, maar gelukkig gat het de komende week veranderen.
Lottie ik vind het gezellig als jij er ook bijkomt. We zijn inderdaad al erg lang samen bezig en weten daardoor ook veel van elkaar maar verder kennen we elkaar (nog) niet, we wonen ook nogal ver uitelkaar. Ons streven is als we allemaal op ons streefgewicht zijn elkaar te ontmoeten, maar dat is al 2 jaar de bedoeling! In de loop der jaren zijn er al vaker nieuwe namen bijgekomen maar elke keer kwam er na een paar weken dan geen reactie meer zonder dat dat even werd gemeld waarom dan wel en dat vonden we wel jammer. Uiteindelijk steek je er ook energie in om iemand te moriveren en helpen. Dus als je meer wilt doen leuk EN DAN WEL BLIJVEN.
Ik doe op dit moment een gescheiden koolhydraten en eiwit/vet levenswijze ongeveer zlas Morignac en Fit-for-Life. Al heel wat jaren eet ik zo voor 80% en dat is goed voor mijn gezondheid, ik heb veel last van artrose en fibromyalgie en het helpt me om net iets minder pijn te hebben en bovendien zit je niet zo aan vaste hoeveelheden in points of Kcal vast. Ik eet natuurlijk niet teveel maar afvallen is erg moeilijk, ook omdat ik al 60 ben en niet intensief kan sporten. Verder heb ik 12 jaar een LAT-relatie en een getrouwde dochter, maar ben nog geen oma, zij werkt al met kinderen en ze weten nog niet of ze zelf kinderen willen.
Het weekend goed doorgekomen maar niet gaan wandelen, het was me echt te koud vooral de wind was zo onprettig dat deed pijn aan mijn lichaam. Als het gewoon koud is kan ik wel wandelen maar die wind maakt het echt een probleem. - Dag dames,
Mijn vraag over de puntentelling van de W.W. is hiermee beantwoord, dank je wel Dais. Ik moet flink wat kilo's kwijt, liefst 25 - al ben ik ook alvast tevreden met 20. Ik hoop dat het me dit keer gaat lukken, eerdere pogingen waren niet blijvend. Ik ben wel bijzonder gemotiveerd na die vliegende start.
Mag ik ook wat laten horen, of zijn jullie een hecht vriendenclubje? Jullie kennen elkaar al erg goed, dus ik kan me voorstellen dat je dit misschien niet prettig vindt. Ook goed, hoor. Laat maar weten wat je ervan vindt. - Het is hier druk, zie ik
leuk.
Met lijnen blijf ik gewoon hangen. Gelukkig wel nog net onder de 80 nl 79,9kg, hahaha maar het is er nog onder.
Ik drink gewoon veel en raak dat niet zo snel kwijt. Het eten houd ik me prima dacht ik.
Aha, Lauren je werkt tegenover het station. Frits heeft het er weer even opzitten want hetis een trip van 3 uur en we moeten dan al om 4.50uur het bed uit. Ik ben geen ochtendmens dus ben dan geradbraakt. Ben nu maar mooi meteen terug mijn bed in gedoken want ikzelf had de avonddienst.
Wij vertrekken zondag naar Normandië. Ik ben er wel al geweest maar Frits niet.
We willen op tijd vertrekken dus weer vroeg eruit.
Het is toch wat in zuid Frankrijk met dat water. Wij zijn daar vorig jaar geweest. Het is er zo mooi.
Vroeger gingen wij altijd naar Frankrijk en ik heb er dan ook al veel gezien. Het blijft mij trekken. Frits kwam er nooit maar heeft nu ook de smaak te pakken. Van de zomer willen we naar Kroatië. Frits zou het liefst weer naar Frankrijk gaan, haha. Kroatie is ook mooi en daar is hij ook nooit geweest dus moet hij het toch eens zien. Ik ben er al wel 35 jaar geleden geweest en wil het wel weer eens zien.
Ga me proberen netjes te gedragen op vakantie. Uit eten doen we gewoon niet en hopelijk kunnen we lekker bbq-en. Sla erbij en heel mischien een baquetje, hahaha.
Jullie horen me weer over anderhalve week.
Dais succes, Lotti succes en natuurlijk ook Lauren, veel succes. - Hier een tevreden weegster, er is ongeveer 7 ons af, maar nog niet onder de 90, volgende week wil ik dat toch wel, gelukkig volgende week geen extra dingen op het programma, ik kan gewoon mijn gang gaan.
Ellen, waar in Frankrijk gaan jullie naartoe? en zijn jullie daar al eerder geweest? Mijn zus zit er op dit moment in de buurt van Montelimar, gelukkig hoog en droog bovenop een berg, wel vrij veel regen maar temperatuur is er wel goed, gelukkig maar want het is een naturistencamping en dan wil je toch echt bloot. Met een vorig vriendje ben ik er ook geweest en vind het heerlijk, helaas wil Hans het niet, ga wel regelmatig naar naaktstrandje in vlakbij gelegen park. Hebben jullie wat met naturisme?
Gisteren heerlijke stoofaal bij mijn ouders gegeten, wel met wat aardappelen erbij anders is het echt iets te vet met al die botersaus die mijn moeder erbij maakt. Via Marktplaats een boek gekocht en opgehaald in Amsterdam, van Delia Smith Keukengeheimen deel 3. Vorig jaar was er op de BBC een progamma over haar, zij is eigenlijk de eerste TV-kok geweest in de jaren 70 en nog steeds actief, vele kookboeken geschreven en heeft de Britten leren kopen, vooral de basisdingen was ze goed in. Erg leuk programma en mooi boeken, daar kan ik aan verslaafd raken!PhantaRei wijzigde dit bericht op 18-06-2010 10:42 met 28% - Ellen ik WERK tegenover het CS in Den Haag. Ik woon tegenover een speeltuin met daaromheen enkele scholen. Overdag dus best druk, ook omdat er in de straat een paar bedrijfsruimtes zitten, maar na 5 uur en in het weekend erg rustig.
Wat goed Daisy dat er al 4 kg af is. Als het mij zo niet lukt ga ik ook weer groepje opzoeken als stok achter de deur, in de zomer komt dat er te weinig van en zoals je al een keer vertelde dan let je toch minder op als je op een bepaalde dag niet moet wegen. Maar op dit moment gaat hij goed bij mij, ik hou bijna helemaal aan schema. Gisteren zo'n dag dat het niet helemaal kon/ging, ik had normaal fruit tot 12.00 en daarna klein blikje truthahn (is kip in gelei, erg weinig Kcal. met wat mayo) daarna gaan wandelen en na 4 km kreeg ik honger en gingen we wat drinken en heb ik een pannenkoek met gember genomen, iets anders was geen keus alleen combi's met koolhydraten en eiwit. Dat was om 16.00 dus geen trek rond etenstijd en later op de avond een bak yoghurt met amandelpoeder en wat honing gegeten, die combi mag wel. Vanmiddag naar ouders en daar eet ik gestoofde paling, heerlijk.PhantaRei wijzigde dit bericht op 18-06-2010 10:31 met 3% - Hoi Lottie, leuk dat je reageert, wat goed dat je al zo veel bent afgevallen! Dat is een lekker begin! Ik denk niet dat het me deze week gelukt is er iets af te krijgen, jammer had graag onder die 80 willen zitten deze week ( moet morgen op de weegschaal bij ww) Ik had mijn vrije points al opgemaakt in het weekend, die gebruik ik niet eens iedere week, ik heb 49 Vr, points en meestal verdeel ik het over 7 per dag die ik dus ook niet altijd gebruik en de afgelopen 3 dagen dus alleen mijn toegestane dagtotaal maar het heeft niet meer mogen baten voor deze week. Even over je vraag: Je Active points die je dus verdiend hebt met sporten staan inderdaad los van je dagtotaal, die MAG je gerust nemen hoor maar het móet niet, kan je dus eigenlijk gewoon bij je Vrije points rekenen. Wil je nog veel afvallen? Groetjes, Dais.
- Dag Dais, (en anderen)
Hoewel ik niet actief ben in jullie groepje ben ik toch zo brutaal even een vraag tussendoor te stellen.
Ik las dat jij bij de W.W. zit, Dais. Ik ben een week geleden eveneens begonnen en de start was uitstekend, maar liefst 2,9 kg eraf. De resterende kilo's moeten ook niet zo snel want dan vliegt het weer even snel - zo niet sneller - eraan, weet ik uit ervaring. Maar ik vergat gisteren op de bijeenkomst te vragen hoe het precies met sporten zit. Moet je de daarmee verdiende punten 's avonds ook weer opgegeten hebben, of staan ze los van je dagtotaal?
Jullie allemaal veel succes met de strijd tegen het extra's (de man van mijn collega benoemt het positief: dan heb ik extra veel om lief te hebben).
Groetjes,
Lottie - Hallo, ik ben er weer hoor! En ik hoefde niet eens in te loggen en kon meteen beginnen met typen?! Vreemd hoor. Het gaat goed bij de w.watchers, 4 weken, 4 kg eraf nu, weeg nu hetzelfde als jij Ellen, 80.3. Was een beetje druk, zoals jullie weten ben ik pedicure en ze hebben weer wat leuks bedacht... in plaats van opnieuw examen doen iedere 5 jaar voor de certificaten voor diabetes-en reumavoeten, sturen ze ons het hele land door om accreditatiepunten te verzamelen. De lezingen en workshops waar je je voor kan aanmelden zijn vaak heel snel volgeboekt of ver weg en kost ook nog eens handenvol geld, was dus een paar avonden op cursus vorige week, bah had liever gewoon nog eens examen gedaan... Weekend was ook druk met kinderen ( zoon was jarig ook op 8 juni net als jouw dochter Lauren, is 19 geworden) vrijdag een wafel gegeten in Brugge, gisteren vierden zus en zwager hun trouwdag, we hebben heerlijk gegourmet buiten en tussendoor ook kennissen die 25 jaar getrouwd waren. De schade op de weegschaal moet ik nu natuurlijk nog even zien weg te werken voor ik donderdag weer naar de ww. moet!
Grappig Ellen dat verhaal van dat kennisje van jou in de Hema, toevallig dat ze die dag werkte. Ik heb nog nooit in Delft gewinkeld, maar mijn man heeft er wel jaren gewerkt, over winkelen gesproken, heb vorige week een dagje Utrecht gedaan, vanuit Brabant met ov wel 2,5 uur, maar was wel gezellig, retourtje is maar 6 euro met de bus, heb wel een vieze gehaktbal gegeten daar zeg, heb de helft laten liggen, er zaten ingebouwde kappertjes in! Als ze ergens opzitten haal ik ze er ook altijd af! Was wel leuk met kleding kopen, 4 kilo scheelt toch een maat, ik pakte automatisch xl maar l past nu ook. - O Lauren, jij woont tegenover het centraal station. Dan zie je vast mijn mannetje woensdag daar rondlopen, hihi. Hij begint rond 9 uur. Naar KPN moet hij. Afgelopen vrijdag is hij er ook geweest. Het is wel een flinke trip vanuit Maastricht. Gelukkig hoeft hij niet zo vaak.
Afgelopen zaterdag hadden we een etentje. Mijn moeder wilde de verjaardag van mijn vader toch vieren. Hij zou vandaag 82 zijn geworden. Dus het eten ............ Zondag stond onverwacht bezoek uit Australië voor de deur. Een verre aangetrouwde (en weer gescheiden) neef van Frits. Was wel leuk. Dus vlaai gegeten en broodjes.
Ben maar niet op de weegsachaal gaan staan maar vandaag heb ik mij netjes gedragen.
Morgenvroeg ga ik de schaal maar weer op.
Zondag een weekje op vakantie dus dat zit ook weer niet heel goed. Maar ik doe mijn best en let op wat ik eet en dat het niet de spuigaten uit loopt. - Ik woon in Rijswijk maar heb 10 jaar in Delft gewerkt, mijn kamer keek uit op de gracht en ik vond het altijd heerlijk om over de grachten te lopen. Nu kom ik al sinds mijn 18e in Delft, vriendje dat er studeerde en ken dus ook de kroegen en studentenplekken goed. De grachten doen me ook altijd denken aan Amsterdam waar ik aan een gracht, vlak bij het Rijksmuseum in de antiwuebuurt, ben geboren. Eerder zat het kantoor in Scheveningen onder de vuurtoren, daar dus ook geweldig uitzicht. Nu zitten we tegenover het Centraal Station in Den Haag en loop ik graag rondje Malieveld, over de locaties heb ik dus niet te klagen!
Eten is goed gegaan dit weekend, ik was wel erg moe en had meer pijn in spieren en gewrichten, waarschijnk door het warme vochtige weer, nu gaat het weer beter.
Gisteren heb ik mezelf weer eens op film gezien enop zich ben ik niet zo ontevreden als ik de achterkant, benen en schouders bekijk, het is alleen buik en maag waar de rollen zitten en die zijn dan zichtbaar, terwijl ik niet echt een strakke trui aanhad. Daar moet ik dus wat af hebben. Ik ben nu net boven 91 en wil weer terug naar 85 en dat wil ik dit jaar bereiken!!!!!!!, zodat ik de winterkleren die deze winter niet pasten wel kan dragen.
Dat is mijn motivatie op dit moment, ook zomerkleren liggen opstapel "die net niet passen" en een paar kunnen weer als er 2-3 kilo af is. Volhouden dus maar.