Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // De Volhouders gaan door .....

Dit onderwerp heeft 396 reacties, is 75920 keer bekeken, en bestaat uit 16 pagina's. U bent momenteel op pagina 10 van 16.
De laatste reactie is geplaatst op 05-01-2012 13:22.

1. De Volhouders gaan door .....

Afbeelding van PhantaRei
    Dit onderwerp is gestart door PhantaRei
    06-01-2010, 12:21

ook dit topic bestaat al 3 jaar met maar 3 vrouwen. Het blijft ons stimuleren om door te gaan en vol te houden in ons streven om af te vallen. Met dit nieuwe forum gaat het dit jaar zeker lukken!
    En na een tijdje afwezigheid is de vierde vrouw ook weer terug gekomen gelukkig nog meer motivatie!
    PhantaRei wijzigde dit bericht op 29-10-2010 12:47 met 20%

reacties

1. Het is vreemd hier Lauren. Ik heb het ook al gemerkt. uiteindelijk is mij ook gelukt om toch hier iets te kunnen schrijven.
    Gezellig om weer eens met je dochter te kunnen gaan winkelen.
    Woon jij in Delft? Het is een mooie stad. Frits en ik zijn er jaren geleden geweest. We hebben eens op een vakantie naar Thailand twee zusjes ontmoet die in Delft wonen. Met een van die twee mail ik nog geregeld. Ze werkt er bij de Hema.
    Nu waren Frits en ik in Katwijk en op de terugtocht zijn we via Delft gegaan. Naar de Hema en jawel daar stond Klazina, hahahaha. Ik ging iets stoms over een vaas aan haar vragen en in eens zag ze dat ik het was. We lagen in een deuk.
    Ze is ook al twee keer in Maastricht geweest. Hoe het toch allemaal kan gaan, hihihi.
    Jij hebt het dus ook al zo warm, fffffffffffffffffff. Ik ook. Ik dacht eerst dat het de opvliegers waren. Ik ben gewoon kletsnat. 's Nachts drijf ik bijna het bed uit. Bah.
    Mijn gewicht was vanmorgen 80,3kg. Moet echt weer zien onder die 80 te komen en dat is hopelijk morgen.
    Voel me zo dik maar ben ook weer zo verkocht voor iets lekkers. Alle voorbijgangers buiten bekijk ik crietisch en kom dan tot de conclusie dat er best veel dikkerdjes rondlopen maar de slankere types vind ik wel mooier. Niet zo superslank, dat vind ik ook niks maar als ik er eens 10kg af krijg dan zou ik wel heel blij zijn.
    Mijn weekend wordt een werkweekend dus ik verveel me niet.
    Volgende week zondag met de caravan voor een weekje naar Frankijk, mmmmmm Daar verheug ik me nu eens echt op.
    Lauren veel succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En Dais, hoe is het bij jou?

Fijn weekend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2. ?????????

Ik mis een aantal stukjes, de laatste die ik zi op pagina 7 is van 28-4, hebben jullie dat ook?  Bovenin staat dat ik het laatst heb gereageerd op 9-6 en dat klopt dan wel weer.

Hoop dat niet het tussenstuk wel is.
    Vanmorgen was ik 91.3 en dat is 1.2 minder dan begin vorige week er zit dus schot in en met dit vochtige week hou ik veel voocht vast zodat ik ervanuitga dat er daarvan ook wel een paar ons aanzitten. Ben tevreden dus en ga gewoon door!!!!!.
    Gisteren eindelijk weer eens een winkeldagje met dochter gehad, omdat ze zoveel tijd aan haar man besteedt ivm zijn overspannenheid en gipsarm kwam het er niet van. Gisteren is zijn gips eraf gegaan en het gaat goed daarmee. We zijn uren in Delft geweest, op de markt en veel winkels, ze kreeg voor haar verjaardag nog kleren en ik heb ook heel wat uitgegeven, erg leuke spijker jurk, spijkerrokje, truitje erbij en in een kringloopwinkel nog andere zwart rokje. Voor mezelf nog mooie blauwe broek gekocht van een merk waarvan ik al jaren een zwarte heb die zo makkelijk is in de was en het model ook goed bij mij zit. Ik heb in verhouding weinig bovenbeen en daar slobbert het dan vaak terwijl ik voor buik/heupen maat 46 nodig heb, deze zit gewoon mooi.
    Ook leuke lap stof gekocht en veel fruit op de markt. Door de warmte kon in helaas weer eens slecht slapen en ik heb het dan ook 3 uur zien worden en ben nu best nog moe, gelukkig gaat dat in de loop van de dag wel beter, zeker met wat eten. Gisteren ook een lekkere rib-eyesalade gegeten en dus niets verkeerd deze week.
    Prettig weekend, ik heb geen speciale plannen dit weekend jullie wel?

Update, nu ik heb gepost zie ik wel het laatste bericht van Ellen, maar nu ik dit schrijf zie ik het week niet en kan dus niet reageren op wat je geschreven heb,
    PhantaRei wijzigde dit bericht op 11-06-2010 10:30 met 4%

3. HAHAHA. Laueren, wat denk je, ik me netjes gedragen in Duitsland????? Niet dus.
    De broodjes bij het ontbijt kon ik echt niet laten liggen net als de hagelslag waar ik altijd gek op ben en al heeeeeeeel lang niet meer heb gegeten.
    Ben 1 kg bijgekomen.
    Heb ook nog een heerlijk groot ijs gehad en de de hoeveelheden bij de avondmaaltijden waren ook niet mis. We hebben het fijn gehad.
    Het valt dus nog mee die ene kilo.
    Nu me netjes gedragen want volgende week zondag gaan we met ons tweetjes met de caravan 1 weekje naar Frankrijk. Nu kan ik me dan veel beter gedragen dan in een hotel waar alles voor mijn neus staat.
    In Frankrijk kan het hooguit op een stokbroodje uitdraaien maar dat valt mee. De fietsen gaan ook mee dus hopelijk krijgen we ook nog wat beweging.

Lauren ben je weer wat opgeknapt na de drukke dagen?

De stem van Frits is nog hetzelfde. Soms een beetje krakerig. Hij heeft er verder geen last van. De zwijgweek heeft hij niet helemaal kunnen volbrengen, hahaha. Zo nu en dan praatte hij toch en dan viel ons weer in dat dat niet mocht, hihihi.

Dus Dais die popcorn mag wel eens een keertje. Misschien dat ik daar wat van kan meenemen naar Frankrijk. Is toch altijd wel lekker als je wat te knabbelen hebt.
    Kreeg net nog een mailtje van een vriendin van me. Ze was 6 dagen naar Berlijn geweest en ook weer bijgekomen. Zij is er ook eentje die levenslang heeft net als wij.

Poeh, ik heb of zoveel last van opvliegers of het is echt zo warm. Het water loopt me in straaltjes naar beneden, bah.

Ik ga eens stemmen want dat moet ook gebeuren.
    Succes maar weer dames!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

4. We zijn alweer paar dagen verder ik daarom maar weer een berichtje van mij.  Daisy hoe gaat het met je lichamelijke ongemakken?  Moeilijk altijd om dan toch voltehouden, als je jezelf beetje zielig vindt heb je toch de neiging iets extra's te nemen, ik tenminste wel.
    Ellen, leuk gehad in Duitsland? wel netjes gedragen toch?
    Bij mij gaat het gelukkig heel goed, eigenlijk op alles gebieden. Voel me redelijk fit en ga vandaag eindelijk weer eens een paar uur  in de trap verder schilderen, ben nu de leuningen aan het verwijderen, die ga ik straks buiten schuren. Daarna met vriendin lunchen en stukje wandelen en eind van de middag weer voetreflextherapie, voelt goed. Morgen met dochter winkelen, zij werd gisteren 33 en wil graag wat kleren, o.a. spijkerrokje, eerst maar een bij een kringloopwinkel kijken waar ze vaak nieuwe spullen hebben, want van echt gedragen houdt zij niet. Maakt mij niets uit ik loop alles wat me past, teveel dus, maar ik draag het ook echt allemaal, ook omdat ik in het weekend altijd buiten ben en oude kleren nodig heb.
    Vrijdag weer eens wegen, ik heb het nog niet gedaan eerder en ben dus heel benieuwd, aan mijn inzet heeft het dit keer niet gelegen, hou me er voor 100% aan en zou dan ook teleurgesteld zijn  als het niet minder is.

5. Ha jullie zijn er weer en morgen mag Frits weer praten las ik, inderdaad raar wat een mens kan krijgen. Moet hij nu ergens mee oppassen en bv niet harder praten dan nodig? Prettig weekend en ik vond het erg moeilijk in Duitsland met al die lekkere broodjes, keuzes maken dan maar en 10x nadenken voor je iets neemt. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar op dit moment lukt het mij aardig, ik ben deze week wel iets afgevallen maar weet nog niet exact hoeveel omdat ik me niet op hetzelfde tijdstip kon wegen. Heb me vandaag weer ziek gemeld na een lange, vermoeiende en enerverende dag gisteren. We hadden veel bijeenkomsten waarbij we meer konden leren over programma's zoals Excell en weblogs etc. Leuk maar soms ook beetje vervelend als je veel al weet en anderen nog niet. Daarna diner waarbij o.a. mijn 25-jarig jubieuml werd gevierd. Toespraakje van mijn baas, best aardig en mijn collega's hadden er echt hun best voor gedaan wat te maken voor mij. Het thema was koken/eten en ik kreeg een ouderwetse Roloflex met allerlei recepten, film met Meryl streep  "Julie & Julia" die gaat over een reptenpublicite en een andere vrouw die elke dag haar recepten kookt geloof ik. Hoop in het weekend te gaan kijken. Ook nog cadeaubon van Intratuin. Ik wilde niet zoveel aandacht was het was achteraf best leuke en ik was vooral geraakt doordat ze er zo zorgvuldig mee omgingen, maar ik ben ook blij dat ik het achter de rug heb, ook slechtg geslapen, alles bleef door mijn hoofd draaien. We hebben ook een erg lekkere rijsttafel gegeten, goed pittig en prima saté en andere vlesjes en heel lekkere mihoen mooie stukjes en niet zo sompig als je weleens hebt.  Heb wel 2x opgeschept maar kleine porties, daar is overnagedacht!  Kreeg ook nog apart dessert met sterretje erop, veel ijs maar dat kon ik grotendeels bij mijn tafelgenoten kwijt. 
    Vergat nog te vertellen dat de voetreflexmassage heerlijk was, ze heeft ontspanningsbehandeling gedaan en algemeen wat gevoeld en gedrukt, volgende keer dan een diepere behandeling. Ik voel me goed nu en ben gisteren heel vaak naar de WC geweest, zowel grote als kleine boodschappen! Als dat het gevolg ervan is is dat prima en wordt veel afgevoerd. Ze kwam geen speciale dingen tegen deze keer maar dat kan nog komen. Jammer dat je er niet mee verder bent kunnen gaan Daisy.
    PhantaRei wijzigde dit bericht op 04-06-2010 16:37 met 22%

6. Wat zal het stil zijn bij jou Ellen als Frits niet mag praten, nooit van gehoord, gekneusde stembanden! Maar met jullie weekendje weg voor de deur is dat weekje niet praten dan alweer afgelopen? Gelukkig maar dat er verder niets ernstigs aan de hand is met hem. Alvast veel plezier gewenst en mooi weer!
    Heb je in die tussentijd alpopcorn gegeten? ik heb nog even opgezocht hoeveel khd erin zitten, het is 18 gr. per 100 gram. Vorige week heb ik in de groothandel een doos gekocht met allemaal kleine zakjes van 20 gram, voor een paar points heb ik dan toch iets lekkers te knabbelen.

Vandaag kon ik niet naar de w.watchers ivm vaste afspraken op mijn werk zo een keer in de maand op donderdag en ik merkte van de week meteen dat ik het allemaal niet zo nauw nam omdat ik toch niet ging wegen daar, zal wel iets psychisch zijn toch, nu volgende week moet er dan toch echt weer iets af zijn.

Wat een leuke dag hebben jullie gehad Lauren en ik zie dat jullie heerlijk hebben gegeten, krijg er gewoon trek van! Goed dat je een dieet hebt uitgekozen waarvan je voelt dat het op dit moment bij je past. Ben je al wat beter in balans nu met je gezondheid? Wij zijn hier allen nog steeds verkouden al weet ik soms niet of het bij mij van de hooikoorts is of van een koutje. Ben je ook al naar de voetreflextherapie geweest? Leek me zo leuk om dat zelf te gaan volgen, maar de studie was best kostbaar en duurde 4 jaar en heb er toen helaas maar van afgezien, ben benieuwd of je er baat bij hebt. Morgen ga ik weer sporten,is deze week niks van gekomen, omdat ik gewoon niet genoeg lucht had nog en steeds mijn inhaleerapparaatje moest gebruiken maar nu gaat het wel weer en moet ik me er gewoon weer "even" toe zetten zucht....het zal waarschijnlijk nooit m'n hobby worden... [:$]

7. Dank jullie wel dames voor de felicitaties. We zijn alweer 7 jaar getrouwt en kennen elkaar 9 jaar.
    We zijn heerlijk uit gaan eten met ons tweetjes.
    De dag erna moest Frits naar de KNO arts voor een onderzoek aan de stembanden. Jullie raden het nooit maar hij heeft een soort gekneusde stembanden. Hoe komt een mens eraan?????
    Afgelopen zaterdag begon hij met de medicijnen en mocht een hele week niet praten.
    Dat is dus wel knap lastig hoor en zo nu en dan babbelt hij er toch op los. Zijn stem is nog krakerig. Ach ja, we wachten het maar af. Er was in ieder geval niets vreemd aan de hand want je krijgt toch wel vreemde gedachten als een dokter het vreemd vindt dat de stem is veranderd.
    Morgen gaan we een lang weekendje weg met mijn moeder. We zitten in de buurt van Koblenz dus laat die zon nog maar even blijven. Vanavond moet ik nog werken maar ik heb alles zover klaar.
    Maandag komen we dan weer naar huis.

Mijn dieet is ook knudde. Ik blijf tegen de 80 aan zitten al zal dat na het weekend wel erover zijn.
    Ik zondig gewoon te vaak, dat is mijn zwakheid.

Over twee weken gaan we een weekje met de caravan weg dus ......................
    Ik blijf er maar op letten voorlopig.

Dais je ziet wat een mens van stress kan krijgen. Pas goed op jezelf.
    Lauren jij bent weer echt goed bezig, toppie, houden zo!!!!!!!!!!!!!

8. Hebbenjullie het erg druk? Dan maar weer een eigen update van het weekend.
    We hebben het zaterdag zo leuk gehad, heerlijke lunch in chique restaurant en het daarbij behorende eten. Vooraf verse zalm gemarineerd met balsamicodressing en salade erbij, was heerlijk. Hoofdgerecht was parelhoen, heerlijk knapperig gebakken en in plakjes gesneden en pootje erbij, op bedje van een soort eiermie met romige saus. Erbij verschillende kleine broodjes. Daarna kwam er een leuk bootje voor max. 10 personen, die is vroeger van Maup Caransa geweest, en daarmee hebben we uurtje op de Nieuwkoopse plassen gevaren, aangelegd bij natuurgebiedje en half uurtje gelopen, daarna weer teruggevaren en toen kregen we het dessert met koffie - aarbeien gemarineerd in iets van sinasappel en ook sinaasappelmousse erbij. Het was allemaal heerlijk maar kleine porties, niet erg natuurlijk maar als het zo lekker is wil ik meer!!!!!!!! Kennen jullie dat?
    Vandaag ben ik ook de week heel goed begonnen. Ik heb gekozen voor een dieet waarbij je gescheiden eet zoals Montignac. Dit is gebaseerd op zure en basische voeding en je mag bv ook niet 2 soorten eiwit samen eten, dus geen omelette met kaas. Tot nu toe gaat het prima en ben zelfs weer naar Pilates geweest.
    En jullie? 

9. Alweer een week vorbij en niet aan echt dieeten toegekomen. Keel is nog steeds niet echt lekker en nog snel moe, maar wel slecht slapen. De vergaderdag goed doorstaan, wel weer lastig al die vernaderingen, en het is al zeker de vijfde keer dat ik hoor dat het nu toch echt gaat veranderen, ik zie het wel, voor mijn werk verandert er op het moment niets, krig alleen mijn baas van 3 jaar geleden weer terug en dat is een aardige man alleen wat uitgebreid in zijn uitleg vaak.
    Vandaag de plantjes die ik in Duitsland had gekocht in de balconbakken gezet en wat huishoudelijk werk verricht, o.a. zomerkleren gewassen.
    Dais hoe gaat het met jou keel, duurt dat ook lang?
    En Ellen nog gefeliciteer met jullie huwelijksdag, lekker gegeten?
    Deze week niet verkeerd gegeten, alleen veel ijs toen we na de vergaderig uiteten  gingen, maar omdat ik me eigenlijk een beetje uit balans voel - waarschijnlijk ook de reden dat ik met niet 200% kan inzetten - heb ik mbesloten om voetreflextherapie te gaan volgen, woensdag eerste afspraak. Ik heb dat 20 jaar geleden ook een tijdje gedaan en vindt het lekker en het hielp ook wel. Ik hoop zo overal betere tegen te kunnen en minder te gaan eten.
    Prettig weekend en morgen ouders koesteren!

10. Nog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag Ellen, hoop dat jullie een gezellige avond hebben gehad!

Hier nog een met stemproblemen Lauren, het begon al met keelpijn met de Pinksteren, lekker gerommeld in huis, keukenkastjes gedaan, voorraad en zo uitgezocht, er is weer heel wat overbodige rommel het huis uit...
    Dinsdag nog  baantjes gaan zwemmen maar op de terugweg naar huis begon ik me steeds zieker te voelen, de rest van de dag op de bank gelegen en gelukkig was ik gisteren nog vrij dus heb lekker uitgeziekt, helaas wel man en kind nu aangestoken, zelf alleen nog flink  verkouden en hoest nog maar vanmiddag weer aan het werk. Vanmorgen 1e x w.watcherscursus overdag, er was 1,1 kg af, dus bijna 3 kilo in 2 weken, ben er erg blij mee want ik eet echt alles, zelfs weleens chips! Ik woog vanochtend 80.9.

Wat fijn Lauren dat je je ouders allebei nog hebt en dat ze al zolang getrouwd zijn, wees maar zuinig op ze! Leuk cadeau ook die foto's.
    De duizelingen zijn niet meer terug geweest gelukkig, ik had het idd ook als ik gewoon in bed lag en was er ook misselijk bij, iemend zei me dat het misschien een zouttekort is en dat ik dan een dropje of een beker bouillon moet nemen. Toen Lauren zei dat het misschien van de stress was, dacht ik: ik heb toch helemaal geen stressvol beroep, maar later realiseerde ik me dat ik de laatste maand eigenlijk geen dag thuis ben geweest, elke dag was er wel wat waarvoor ik de deur uit moest. Vandaar dat ik me had voorgenomen met Pinksteren lekker thuis te blijven om maar wat aan te rommelen. Dochter was gezellig thuis en zij vindt dat rommelen en dingetjes uitzoeken/schoonmaken ook altijd ontspannend.

Hebben jullie nog iets leuks gekocht in resp. Duitsland en België?

11. Je hebt het goed te pakken gehad Lauren. Gelukkig dat het nu weer beter met je gaat.
    We hebben ook wel heerlijk weer gehad. Ik heb moeten werken in het weekend. Maandag had ik vrij maar tussen door heerlijk genoten van het mooie weer. Zondag zijn we gaan fietsen want ik hoefde pas om vijf uur te beginnen en maandag naar een grote rommelmarkt geweest in België. Hij is ieder jaar en wordt steeds groter en drukker. Je moet er met de fiets heen want er mogen dag geen auto's door.
    Ik heb me maar niet gewogen [*-)]
    Morgen begin ik weer.
    Vandaag zijn Frits en ik 7 jaar getrouwt en dus gaan we een hapje eten vanavond. Dus vanaf morgen weer nieuwe kansen [:D]

12. Het gaat gelukkig weer een stuk beter met me. Praten kan ik ook weer, dat was heel vervelend, ik moest voor elk woord moeite doen om het uit te spreken, nog nooit gehad. Had ook niet echt keelpijn, leek me meer iets van de stembanden. Nu vrijwel alles weer goed, alleen snel moe en dat komt me deze week natuurlijk niet goed uit, maar ja wanneer komt het nu wel goed uit eigenlijk.
    Lekker rustig weekend gehad, zaterdag Duitsland, daar was ik wel erg moe van, en verder veel buiten gezeten en gelezen en heel netjes gegeten. Zal me morgen weer eens wegen.
    De foto's zijn heel leuk geworden, meestal sta ik er slecht op maar nu heb ik een paar waar ik zelfs tevreden over ben.
    Werk ze  en volhouden!

13. Ja Lauren, ik had het ook van stress. Ik tolde zo vreselijk dat ik niet meer recht kon lopen en daarbij werd ik zo misselijk. Die reistabletjes hielpen me wel wat. Ik durfde niet meer alleen over straat te lopen. In het het begin liep ik langs de muur van de huizen en owee als ik de weg over moest en links en rechts moest kijken voor het verkeer ........
    Maar het gaat over.

Potverdikkie zeg, ben je zo verkouden? Dat is met dit mooie weer vaak nog heftiger dan in de winter. Let maar op dat je geen keelontsteking krijgt.

Wat een leuk idee zeg met die foto's. Wij hebben dat vroeger ook eens gedaan. Mijn ouders waren ook een aantal jaren getrouwt. Ik weet niet meer hoeveel en we hadden een videorecorder gekocht voor hun. Toen kwam mijn broer op het idee om een videofilm te maken voor hun waar we allemaal iets op zouden zeggen. In die tijd moesten ween camera huren want die had je thuis nog niet.
    We hadden allemaal teksten gemaakt maar konden ze niet onthouden dus hadden we hele grote vellen papier gemaakt waar de tekst met grote letters op stond. Die vellen papier hadden we op stoelen en keuketrapjes geplakt zodat we ze zouden kunnen zien als we een voor een op de bank zouden plaats nemen (hier werden we gefilmd) en dan konden we netjes onze teksten aflezen. We waren toen met 5 personen die iets moesten zeggen maar steeds gebeurde het weer dat er wel iemand in de lach schoot en de sessie weer overnieuw moest. Ooooo wat hebben we gelachen. Eindelijk stond de film er keurig op zonder gierende mensen, hahaha. Na dat stukje film hebben we toen onze ploobers gezet en dat was eerlijk gezegt nog leuker dan de eigenlijke film.
    Mijn moeder raakte de film kwijt, jammer want het zou nu nog lachwekkender zijn dan toen en vooral ook omdat mijn broer overleden is.
    Je kunt de foto's in een mooi album plakken, Lauren. Hoe ouder dit soort albums worden hoe kostbaarder ze zijn.

Dais, vertel eens, zit er in popcorn koolhydraten?
    Wie weet mogen we die ook wel. Ik heb er nog zin in na die filmavond en al die popcorngeurtjes die mijn neus voorbij kwamen.

Ik zit de hele week maar rond die 80kg verdorie. Het is mijn eigen schuld, ik weet het. Ik snoep te vaak tussendoor. Moet ik toch echt eens laten.
    Gisteren was ik 80,3 en vanmorgen na een goede dag gisteren 79,7.
    Ik heb werkweekend dus moet het me lukken om mij netjes te gedragen.

Voor jullie een mooi Pinksterweekend en veel succes met het eten. Zondigen jullie???????????? Dan vergeet er niet van te genieten!!!!!!!!

14. Update van deze hele week want ik heb door veel werk en een ernstige verkoudheid niet eerder de tijd en fut gehad wat te schrijven. Dinsdag en woensdag heel hard gewerkt en gisteren zat de dag ook helemaal vol met thuishulp, kapper en daarna zijn we met de mijn dochter, zus en hun mannen en ik samen met Hans natuurlijk naar een bos bij mij in de buurt geweest voor een fotosessie. Onze ouders zijn beiden 85 geworden en 61 jaar getrouwd en het werd tijd voor een nieuwe foto. We hadden vanalles bij ons, koffie, zelfgemaakte vlaai, champagne in mooie glazen en 4 fototoestellen. We hebben dus heel veel foto's genomen en gaan er 1 uitzoeken voor in lijstje en verder vele kleintjes voor in  klein fotoboekje zodat ze ook een indruk hebben wat de voorbereidingen waren voor die eben foto. Het was heel gezellig allemaal op grasveld en de 2 honden erbij, echt een leuke middag. Vandaag heb ik me ziek gemeld want al 3 dagen erg slecht geslapen, kan bijna niet meer praten en mijn neus en keel zijn zo vol en pijnlijk, dat in combinatie met die drukke week - en komende week is ook al gehelaal volgepland - was ik het even helemaal zat. Morgen ook naar Duitsland boodschappen doen en dan gelukkig 2 dagen niets. 
    Eten gaat best goed, ik hou me aan heel simpele dingen en heb eigenlijk nauwelijks last van het eetmonster, knopje omgezet hoop ik. 
    Daisy had je het ook in bed als je gewoon lag of je omdraaide? en als je zittend vooroverboog?  Dat had ik allemaal eind vorig jaar en dat was stress zei de dokter. Hoe is het nu?
    Ellen knap dat je alles zo snel oppikt en terug naar dr F. gaat, goed voorbeeld.
    Prettige dagen en tot volgende week! 

15. Lekker dat je weer onder de 80 zit Ellen, dat hoop ik ook gauw te bereiken. Ivm de Pinksteren hoef ik nu pas volgende week donderdag op de weegschaal, heb deze keer dus een paar dagen extra.
    Leuk dat de film zo mooi was, ik ga beide films met deze actrice allebei eens op dvd bekijken.

De duizelingen heb ik niet meer gehad, ik heb wel reistabletjes in huis, een goed idee om die te gebruiken als ik het weer krijg, het is echt vervelend, toen ik 's nachts naar de wc moest( heb er geen boven) stond ik echt te tollen boven aan de trap. Heb ook gehoord dat het een tijdelijk zouttekort kan zijn, er werd me ook al bouillon aangeraden.

Mijn moeder was zondag een dagje bij me met haar hondje en samen pasten we op de honden van mijn zusje, toen hebben we ook popcorn gegeten, ah verkoopt zakjes zout en zoet voor maar 52 cent! Wat ik ook vaak doe tegenwoordig, is overal maar de helft  van nemen, laatst een tosti gedeeld bijv. in de hema. Scheelt de helft dus van de calorieën, of in mijn geval de Points!

16. Geweldig Dais dat je er 1 week 1,8kg af hebt.
    Knap meid.
    Ik denk ook wel dat niet zo zeer het ideale dieet bestaat het moet bij je passen op dat moment. Dat heb je goed gezegt.
    Die duizelingen kunnen best te maken hebben met je dieet.
    Ik heb dat jaren gelden ook eens gehad. Vreselijk eng was dat. Ik had toen een ontsteking aan het evenwichtsorgaan. Kun je krijgen na een verkoudheid of van stress. Ik moest er cinarizine voor slikken. Het zijn reistabletjes en die hielpen me wel om niet zo misselijk te worden en om weer echt te kunnen lopen.

De film was geweldig. O zo mooi. De hoofdrolspeelster was dezelfde als de hoofdrolspeelster van "komt een vrouw bij de dokter"  Het verhaal was ook erg mooi en waargebeurd.
    Ik kan het jullie aanraden. Het was alleen moeilijk om van de popcorn af te blijven. Iedereen zat daar met grote zakken popcorn. Het rook zo lekker .......... Maar we hebben het niet genomen alleen een dropje.
    Al bij al was ik vanmorgen toch 5 ons kwijt. Dus ik zit weer onder de 80.

Wat een gedoe zeg met die apotheken bij jullie.
    Maak ik me al boos als ik de dag erna weer terug moet omdat ze nu nooit alles in huis hebben.
    Moet ik dus maar niet meer doen.

17. Gisteren op de cursus op de weegschaal geweest, het uur der waarheid na een week dus en er was 1,8 af! "sMorgens woog ik 81.9 en vanaf volgende week ga ik naar een cursus in de buurt maar dan overdag, vind het erg motiverend en je hoort allerlei leuke en vooral lekkere tips. Op dit moment past dit bij mij.

Nog gefeliciteerd Lauren met het bereiken van de Aow-leeftijd van H.!  Zie dat jullie het gezellig hebben gehad. Hoop ook dat de nieuwe bloeddruk medicijnen je beter gaan helpen. Bij ons duurt de apotheek idd ook zo lang, onlangs is er  1 van de 2 huisartsen hier met pensioen gegaan, dus alles gaat nu samen van het hele dorp naar die ene apotheek, eerst kon je zelfs maar 1 middag per week je medicijnen ophalen maar ze zijn nu wijselijk elke middag van 2-5 geopend en dan is het nog dringen geblazen!

Ik heb de laatste 2 dagen last gehad van duizelingen, werd 's nachts wakker en de hele kamer draaide en vanmorgen had ik het weer, lag ook niet aan de suiker en had ook al gegeten, ik vond toen op internet dat het een "mogelijk voorbijgaand gevolg kan zijn van welk dieet dan ook, veroorzaakt door vochtafdrijvend effect van het dieet" dus daar houden we het dan maar op. Heb vandaag ook maar biergisttabletten gekocht.

Veel plezier bij de film Ellen, we lezen wel hoe die was.
    Groetjes.

18. Jullie hebben allemaal genoten van jullie vakanties maar die weegschaal.
    Ik dus ook helemaal in de fout maar vandaag lukte het me aardig.
    Lauren wat een gedoe zeg met die bloeddrukmeter. Ik kan me goed voorstellen dat je er nerveus van werd.
    En schoonzoon in het gips. Als het allemaal maar weer goed gaat groeien dan is er niks aan de hand.

Gisteren had Frits een ADV dag en ik had ook vrij dus zijn we er lekker op uit gegaan. Mooi ons aan het eten gehouden. Maar 's avonds kwamen we op de terugweg langs een enig restaurantje en tja, laat ik maar zeggen dat het heerlijk en vanmorgen werd ik dus meteen weer afgestraft. 80.3kg. Vandaag dus weer in het gareel en vaak moeten plassen dus dat belooft wat morgen (maak mezelf maar blij)
    Dadelijk gaan we naar de film "de gelukkig huisvrouw" Het moet een leuke film zijn.
    Jullie horen het wel van me.

Dames.......................gedraag jullie vanavond dan probeer ik het ook.

19. Jammer dat jullie nog niet langs geweest zijn, dan leuter ik maar in mijn eentje verder.
    Leuk weekend gehad, ook gisteren verjaardag was gezellig. Zelfs nog voor de lunch buiten kunnen zitten. Wel 2x stuk taart gegeten maar slechts 2 kleine pannekoekjes, 's-avonds alleen 1 boterham met kaas. Ik voelde me ook niet goed, verkouden en hoofdpijn en vannacht wel veel geslapen maar zeker 20x wakker geweest door verstopte neus en droge mond, daardoor refgelmatig iets gedronken en dat moest er natuurlijk ook weer uit. Toch maar gaan werken want een van mijn andere collega's gaat eind van de week op reis en heeft hetzelfd nodig als collega van vorige week maar dan in het frans en spaans!
    Vandaag ook netjes gegeten en nu aan een bakje verse ananas.

20. Bij het terugbrengen van de bloeddrukmeter kreeg ik een uitslag van de metingen mee en ik dacht dat best wel aardig was, bovendruk 137, onderdruk 75 en hartslag 71, maar vanmorgen zei de cardioloog dat dat niet bij - nog jonge - leeftijd past, zo jong ben ik nu toch ook weel niet meer maar hij vond vooral de fluctuaties te veel en de nachtmetingen te hoog. Dus ik krijg andere medicijnen, hij vond die ik had ook niet goed. Die zijn  geschikter voor mensen die al bv hartinfarct hebben gehad.  Vandaag geen tijd gehad medicijnen te halen, de apotheek duurt altijd zo lang per persoon, als je er bv maar 2-3 voor je hebt ben je zo een half uur verder, hebben jullie dat ook?
    Vandaag redelijk gegeten en mezelf streng vermaand toen ik wat extra wilde. Ik heb tegen mezelf gezecht dat het echt niet hielp als ik nu weer wat neem en zelfs slecht voor de bloeddruk is. Was moeilijk want  ik was gestressed op werk doordat er wat klaar moest voor iemand die op reis ging en promotie materiaal nodig had.
    Prettig weekend, ik ben pas maandagavond weer terug. Vriendje wordt 65 en kleinzoon die 2 wordt komt op op bezoek, eten we pannekoeken!!! Maar ik heb wel maatlijdvervangers meegenomen zodat ik me netjes kan gedragen de komende 2 dagen.

21. Bloeddruktest dus goed doorgekomen vannacht Lauren, bij mij is het nooit zover gekomen zoals ik je al eens vertelde, iedere keer haakte dat ding voortijdig af, zelfs als het een nieuwe was. Nu nog maar even de uitslag afwachten dan.

Laatst kocht ik een 2ehands boek: Weg met de Weegschaal, het ging over luisteren naar je honger, alleen eten als je echt honger hebt, puur eten en eten tot je verzadigd bent. Nou, dat is iets teveel vrijheid voor mij hoor. Bij ww mag je ook bepaalde voedingsmiddelen tot je verzadigd bent( bijv. aardappels of pasta) maar daar moet je dan wel een bep.pointsaantal voor neertellen. Ik moet best veel eten hoor om die points op te krijgen!
    Mijn menuutje van gisteren:
    2 beschuitjes met aardbei
    2boterhammen met plak 30+ kaas

tussendoortje: 100gr. wortel/snacktomaatjes
    400gr. ravioli(grand italia), 1/2 plak kaas erover
    50 gr. gerookte zalm

tussendoortje: 1 pruim

100gr. aardappel
    bietjes met ui uit potje, warm gemaakt.
    125 gr. mag.rookworst
    Dan heb je ook nog Vrije Points ter beschikking en daar doe ik dan de vetten van, wat slasaus en heb 's avonds nog een bakje opt. vla genomen.
    Is toch best veel?

Vervelend voor je schoonzoon zeg, je dochter heeft het er maar druk mee, ook met haar vader natuurlijk, hopelijk zit er vanaf nu alles mee voor haar.

Heb verder geen plannen voor vandaag, maandag 50 baantjes gezwommen, dinsdag en woensdag gesport dus vind het wel even goed zo, ben lekker aan het rommelen in huis. Fijne dag nog!

22. Ha fijn Daisy dat je er ook weer bent en ja ik DOE MEE.
    Vannacht toch goed geslpaen, ik heb zelfs 2x niet gemerkt dat hij ging meten. De hele lijst is vanmorgen uitgedraaid en het valt me erg mee, helemaal niet zo hoog over het algemeen, wel soms wat rare uitschieters en ook de onder-bovendruk licht osms erg ver uitelkaar, daar hoop ik uitleg van de cardioloog over te krijgen, misschien is dat wel slecht. Vrijdag meer.
    Schoonzoon zit nu toch in gips, gisteravond ging ook zijn pols pijn doen en werd dik, weer naar eerste hulp en vanmorgen toch in gips gezet, volgende week terug en weer foto's. Heel vervelend voor ze natuurlijk, het ging net wat de goede kant op met hem.
    Vandaag redelijk gegeten alleen vanmiddag bij la Place eerst salade geitenkaas en later koffie met cakestuk genomen, het was eigenlijk niet lekker. Met vriendin n atuurlijk over lijnen gesproken en dat ik echt last van eetmomenten heb. Later gingen we ook langs de boekenafdeling en liep ik tegen het boek "Tem je eetmonster" op, gekocht natuurlijk en ben er meteen in begonnen, is leuk geschreven en ik hoop er wat van optesteken. Komt er ook op neer niet meer dieeten maar gewoon eten. Dat lost natuurlijk wel het eetmonsterprobleem op maar ik ben bang dat ik dan toch niet afval.
    Ga verder lezen en wordt dus vervolgd
    Jullie plannen voor morgen?  Ik wilde plantjes voor balcon gaan kopen maar het weer is zo slecht dat dat niet veel nut heeft. Ook wilde ik mijn zomerkleren gereed gaan maken, maar ook daar heb ik niet veel zin in. Wandelen mischien?  We zien wel, ik moet ook nog 3 wassen draaien en ook beetje uitrusten van de laatste drukke dagen en lezen natuurlijk!

23. Leuk dat jullie er weer zijn! Hier ben ik dan ook weer. Toevallig Lauren, heb me ook aangemeld voor cursus, kan het blijkbaar toch niet alleen.

Bootreis was zó leuk, schip had 13 etages, wij sliepen op de 8e, er was een bioscoop, casino, avond-entertainment en natuurlijk diverse restaurants, het was echt een drijvend hotel! Voor het eerst sheppards pie gegeten, het was met lamsgehakt ( ik had gehoord dat ze het ook weleens met lever of niertjes maken, dat leek me minder)

Na de heerlijke bootreis( met kalme zee gelukkig) en gezellig dagje winkelen in Engeland vol goede moed weer volledig koolhydraatarm gaan eten. De eerste dagen ging dit goed, daarna kreeg ik ernstige maag-darm problemen, suikerwaardes weer te hoog en m'n hele stofwisseling weer van slag. Om dit weer in balans te krijgen ben ik weer brood en fruit gaan eten en dat beviel zo goed dat ik dat eigenlijk niet meer wilde laten. Voel me nu ook een stuk beter. De afgelopen jaren ben ik zo vaak geswitcht van dieet dat ik gewoon weer "normaal " moet leren eten. Daarom heb ik het besluit genomen dat ik weer ga Weight Watchen, had al een tijdje een aanbieding liggen voor het nieuwe ProPointsPlan, was er een beetje sceptisch over, was weleens aan de slag gegaan met de gewone points, maar dit is echt nog makkelijker, heel veel keuzemogelijkheden naar je eigen smaak. En veel armslag voor onverwachte uitstapjes of uit eten gaan. Heb me maandagavond opgegeven, het is de bedoeling dat ik op m'n vrije dag overdag ga, maar ik kan pas over 2 weken vanwege al gemaakte afspraken. Maar moest daar natuurlijk wel 's avonds wegen, 84.5 beschamend hè! Gisteren er meteen mee aan de slag gegaan en vanmorgen begonnen  met 83.1. Dit is dus míjn stok achter de deur en nu ga ik niet meer switchen!

We gaan het niet proberen, we gaan het Doen hè met z'n drietjes!
    Veel succes vannacht met de bloeddrukmeter Lauren!

24. Ja hoor ik ben ook weer terug. Gisteren kon ik niet inloggen en vanmiddag had ik een heel verhaal getikt en was het weg!. Maar in het kort, eerste week heerlijk weer 25-30graden, en de tweede week vreselijk harde wind en heel koud en inderdaad dan ga je teveel extraatjes eten. Al met al ruim kilo aangekomen en deze week lukt het ook nog niet echt. Ik ben van plan me  aan te melden bij de Weight Loss Challenge van Herbalife, dat ga ik niet gebruiken, maar dan moet ik weer elke week naar bijeenkomst en heb ik een stok achter de deur. Kost 60 euro voor 12 lessen, dus dat gaat wel.
    Met mijn ex gaat het redelijk, hij zit nu in revalidatiekliniek voor 3-4 maanden en ze gaan ook nog trouwen over 3 weken, dat waren ze al van plan en is nu ook makkelijk als er aanpassingen in huis moeten gedaan worden. Schoonzoon is vanmiddag gevallen en heeft waarschijnlijk klein breukje in elleboog, morgen wordt gekeken of hij in gips moet, nu alleen drukverband. Dochter krijg het wel voor de keizen de laatste tijd.
    Verder is hier jammer genoeg nog erg weinig te lezen, Daisy vind er alleen natuurlijk niets aan. Zou Lyda nog komen? En Nicole?
    Vandaag heb ik een 24-uurs bloeddrukmeter om. Die pompt elke 20 min. op en dat gaat nu pijn doen, ik wordt ook nerveus van de band, slangetje en kastje aan me, ook niet zo goed voor de bloeddruk waarschijnlijk. Vannacht gaat hij elk uur meten en piept dan niet elke keer werd gezegd in ziekenhuis, hoop dat ik wel beetje kan slapen tussendoor.
    Morgen verder

25. Nog niemand terug???? Ik dus wel. Van zaterdag.
    We hebben het heerlijk gehad maar wel koud en nat dus wat doe je dan als je het koud hebt??????????????????? Lekker eten natuurlijk.
    Maandag stond de weegschaal op 80.3kg en vanmorgen op 79.4kg. Dus mijn best weer goed gaan doen.
    Strakjes weer voor het eerst gaan werken en als ik dan thuis kom wil ik wel eens honger hebben.
    Oei, oei.

advertentie