Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // De Volhouders gaan door .....

Dit onderwerp heeft 396 reacties, is 75928 keer bekeken, en bestaat uit 16 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 16.
De laatste reactie is geplaatst op 05-01-2012 13:22.

1. De Volhouders gaan door .....

Afbeelding van PhantaRei
    Dit onderwerp is gestart door PhantaRei
    06-01-2010, 12:21

ook dit topic bestaat al 3 jaar met maar 3 vrouwen. Het blijft ons stimuleren om door te gaan en vol te houden in ons streven om af te vallen. Met dit nieuwe forum gaat het dit jaar zeker lukken!
    En na een tijdje afwezigheid is de vierde vrouw ook weer terug gekomen gelukkig nog meer motivatie!
    PhantaRei wijzigde dit bericht op 29-10-2010 12:47 met 20%

reacties

1. Dais dus ook al een dochter die het nu nog makkelijk afgaat, hoop dat ze wel van ons leren maar heb er een hard hoofd in. Is het altijd zo met diabetis dat je suikers zo schommelen? Ik dacht altijd dat je over de dag redelijk normaal kan eten en dat fruit zo'n invloed had wist ik niet, maar dat is zeker vervelend voor je, voel je je dan ook niet helemaal lekker?  De ellende is dat je juist teveel gaat eten als je je niet goed voelt, tenminste dat heb ik altijd.
    Nu heb ik het erg druk en vind ik het ook weer moeilijk met striks aan alles te houden. Gisteren had ik een dag Photoshopcursus, erg leuk maar vermoeiend. Lunch zat erbij en was zakje met 2 lekkere pistoletjes met kaas en de andere een salad, beiden met ook sla, komkommer etc, mandarijntje erbij en bakje kwark. Het 2e broodje was teveel en dat heb ik meegenomen en als diner gegeten, was laat thuis en moest ook nog naar Pilates. Maar omdat ik dan geen warme maaltijd heb gehad voel ik me ook weer niet helemaal goed, gevolg de hele avond trek en omdat ik niet wilde eten maar een borrel genomen, ook niet echt de bedoeling !. Verder ook veel werk op kantoor, er komt meer werk op me af maar dat is allemaal wel in mijn straatje van lay-out dus dat is wel leuk. Morgen moet ik op mijn vrije dag nog even terug voor vergadering, daarna fysio en dan taxi spelen voor mijn schoonzoon die naar een therapie moet. Het is voor het eerst dat hij met een ander dan mijn dochter -zijn vrouw dus- gaat meerijden en dat is wel voor hem wennen, gelukkig vertrouwd hij me als een van de weinigen daarin, ook omdat ik geen commentaar lever zoals zijn ouders die aldoor goed bedoeld advies willen geven. Ik ben gewoon schoonmoeder en wil dat blijven, gezellig met ze omgaan zonder oordelen en opvoeden meer.
    Maar omdat het morgen zo'n drukke rare dag dan is wel moeilijk om ook weer strikt te zijn. Donderag met vriendin weg en ook niet makkelijk want er zal wel lunch inzitten.
    Tot vrijdag
    PhantaRei wijzigde dit bericht op 02-02-2010 22:53 met 0%

2. Ieder onsje telt Lauren, bij mij weer niets eraf, frustrerend hoor, kan ook niet goed de balans vinden zo met de suikers en de grammen khdraten en dat helpt natuurlijk ook niet met het gewicht. Verder ook weinig plannen voor het weekend, heb ook niet veel geschreven deze week door Internetproblemen. Dinsdag zijn we bij dochter geweest, na 4 maanden de caviaatjes bij haar thuisgebracht, haar vriend heeft niets met die beestjes dus vroeg of ze die tijd dat zij in Engeland was, bij ons mochten doorbrengen. Ik vond het niet erg hoor, maar het scheelt wel plek zo'n groot hok minder. Die avond bij haar 2 broodjes zuurkool met knakworst gegeten, niets bijzonders dus maar was de andere dag meteen een pond zwaarder die er nu dus inmiddels wel weer af is maar dus niks veranderd heeft aan gewicht van vorige week vrijdag, wat erg is dat toch.
    Heb trouwens al jaren abonnement op w.watchersblad, hebben ze weer een nieuw systeem bedacht, was net gewend aan het oude. Heb ook gemeten wat fruit doet met m'n lijf,  jammer genoeg schieten de suikers er enorm van omhoog bij mij, hoe gezond het ook is, dus moet ook daar weer middenweg in zien te vinden.
    Wel goed van je dochter Lyda, dat ze zo goed afvalt, als de mijne zich iets te zwaar voelt gaat ze gewoon "even gezond eten" en valt dan ook kilo's af. Was dat bij ons maar zo makkelijk! [8o|]

3. Hoera ik ben 1 ons afgevallen!  rond 89.0. Tja wat moet ik er verder over zeggen, ik  ben moe en futloos en kom dus te weinig aan beweging en het weer werkt ook niet mee. Gisteren wel thuis op DVD oefeningen gedaan maar ook 1x extra gegeten, ik heb zo'n behoefte aan sterk smakend eten en daar zit dan vaak meer zout in. Ik heb ook voldoende simpel eiwit in huis zoals kwark en cottage cheese maar dat voldoen niet. Verder geen gekke dingen gedaan, dus doorgaan en volhouden maar weer.
    Komende week is druk, maandag cursus photoshop en woensdag extra naar kantoor en de nieuwsbrief die een groot deel van mijn tijd ingeslag neemt komt volgende week weer eraan.
    Het weekend weer zit er redelijk uit en ik hoop dan ook weer eens met de hond te gaan wandelen, verder de gewone dingen zoals boodschappen, markt en veel lezen. Hebben jullie leuke plannen?

4. Bij mij gaat het wel goed, geen verkeerde dingen gedaan deze week en in combinatie met de plastablet zou er morgen toch wat af moeten zijn, ik heb me niet gewogen deze dagen dus ben morgen erg benieuwd. Ik hoorde net dat mijn hulp ziek is dus moet zelf een beetje aan de gang. Krijg ik ook beetje beweging want buiten lopen is voor mij te koud  op het moment en de berichten voor volgende week zijn weer koud. Ik loop wel rondje in lunchpause en doe 4-5x oefeningen per dag en straks gaat er een DVD aan, meer kan ik niet doen.
    Lyda, je dochter doet het natuurlijk voor de eerste keer lijnen en dan lukt het ook allemaal wel, maar te weinig eten is natuurlijk niet goed, leest ze ook op forums? Het is zomoeilijk hen van onze fouten te laten leren, ze zien toch hoe wij er mee worstelen maar kennelijk maakt dat toch te weinig indruk. Echt als ik het had geweten had ik het niet zover laten komen.
    Mijn dochter is juist weer aangekomen. Na haar galblaasoperatie kan ze alles weer eten en in combinatie met zieke man eten ze niet goed, hij komt aan van medicijnen, maar het gaat nu iets beter met hem en ze zijn van plan weer Atkins te gaan doen, dat is ze goed bevallen.
    Dais, ik zal op mijn haar letten en ook dat ik voldoende vitamines binnenkrijg vooral D en B is daar goed voor. Toen ik 20 was had ik een peniciline kuur en daar is toen wel de helft van mijn haar door uitgevallen. Maar ik heb de plastablette al een paar jaar gebruikt en toen niets aan mijn haar gemerkt, wel kaliumtekort en die extra kalium zit in mijn multivitamine 50+. Tot morgen met resultaat. 
    PhantaRei wijzigde dit bericht op 28-01-2010 11:51 met 6%

5. Hello dames,
    Hoe gaat het bij jullie, hier weer geen vooruitgang. Wel 2 x wezen sporten, maar ook dat heeft me niets opgeleverd, vandaag wee boven de 85, eigelijk al meteen na het weekend. dinsdag een zakje dropjes gegeten, stom natuurlijk, wan bevat veel zout en onnodige calorieen. Vandaag nog maar een dagje streng en dan hopen dat ik morgen toch onder die 85 kan duiken.
    Zo gaat het natuurlijk nooit lukken  een nieuwe broek te kopen. Oudste is hier stevig aan het lijnen, is al vanaf 1 januari 7 kilo afgevallen, maar ja, die is natuurlijk jong en eetnauwelijks, iets wat ik niet uit kan staan, maar goed. Ze zal zelf wel eens gaan inzien dat dit ook geen manier is. Ze heeft nu wel weer een gezonde bmi wat ik wel heel belangrijk vind voor een zo jong iemand.
    Ik hoop dat het jullie beter vergaat.

groetjes

6. Goedenavond,
    Vrijdagochtend eindelijk weer een keer onder de 85, maar echt opschieten doet het natuurlijk nog steeds niet, hoop er vrijdag weer een pond af te hebben, maar zi ehet wel.

Hahha Dais, ik koop geen kleding die nog niet pas, heb nog steeds een pak in de kast ahngen dat ik nog nooit aangehad heb. hangt er al zeker 3 jaar. Zonde van het geld, koop pas weer iets als ik minimaal maat 42 aankan. Had op februari gehoopt, maar denk niet dat ik dat nog ga halen.
    Als ik jullie verhalen zo hoor, ben ik blij dat ik geen medicijnen gebruik, slik alleen regelmatig paracetamol, zou er eigelijk mee moeten stoppen, maar heb dan toch te vaak hoofdpijn.

Deze week gelukkig iets minder druk,hoop dus savonds lekker te kunnen sporten. Verder weinig nieuws hier.

Fijne avond verder
    groetjes

7. Helaas m'n doel niet bereikt voor deze week, zelfs 4 ons zwaarder dan vorige week, laatste dagen steeds 82.6, netjes gegeten maar er is niks meer afgegaan.

Lastig dat je medicijnen en pijnstillers nodig hebt Lauren om te kunnen functioneren, wil je alleen wel waarschuwen, ik heb ook al jaren bloeddruktabletten, slik ze al 10 jaar, heb ook een aantal jaar plastablet erbij gehad maar mijn haar ging er zo enorm van uitvallen en het duurde even voor we erachter waren dat het daarvan kwam. In die tijd heeft mijn zusje, die kapster is, iedere maand extensions in mijn haar gezet om het nog wat te laten lijken, ik heb altijd lang haar gehad maar het werd bovenop ontzettend dun en ik was toen nog maar midden 30, dus wel op letten hoor met de plastablet. Nadat ik gestopt ben, is m'n haar gelukkig weer gaan groeien.

We gaan gewoon weer vrolijk verder, doel: hetzelfde als vorige week.
    Succes weer en fijn weekend!

8. Ik heb een hele stapel broeken en truien/t-shirts die net niet passen en kijk er vaak naar, maar afgelopen jaar heeft dat me nog niet echt geholpen.
    Zoals Dais met de suikerwaarden problemen heeft, is mijn bloeddruk nog niet goed, vanmorgen 100/180 en ik heb nu andere medicijnen gekregen, kijken of dat wat oplevert.  Ook ga ik 3x daags pijnstillers gebruiken, ik heb teveel spanning op mijn spieren, waardoor ik de hele dag door moet vechten tegen mijn lijf om het een beetje "in model" te houden dwz schouders laten zakken en niet alles aangespannen houden. Ik heb gelukkig een uitgebreid gesprek met huisarts gehad en aan kunnen geven dat het me zo moeilijk valt alles wat moet te kunnen doen en dan ook nog aan mezelf te kunnen toekomen en wat leuks te doen.
    Maar eten is bijzonder goed gegaan en was vanmorgen dan ook 89.1, dat gaat de goede kant op. Bij de nieuwe medizijnen zit ook plastabletdeeltje in, dus ik hoop ook wat extra vocht te verliezen.
    Gisteren met vriendin naar Makro geweest en weer inktvisjes meegenomen, lekker makkelijk en geen vet, dat kan ik dan aan andere dingerbij besteden. Bij de koffie nam zij stuk taart, ik heb niet genomen alleen klein proefbakje tonijnsalade in de winkel, zaten wel aardappelen in maar ik moest wat eten op dat moment (16.00) anders ga ik me niet goed voelen en we moesten nog meer doen. Morgen weer in Duitsland boodschappen en dan eet ik als lunch wel kaasbroodje, dat is mijn maandelijkse "patatje". Patat zelf ik ik eigenlijk alleen als we in Frankrijk uit lunchen zijn, ik maak of haal het nooit. Wel soms een paar gebakken aardappelen dat vind ik eigenlijk lekkerder.
    Prettig weekend en denk aan de niet passende broeken/truien!!!!!!
    PhantaRei wijzigde dit bericht op 22-01-2010 11:47 met 13%

9. Hahaha manlief laten koken, nou dan krijg ik vast alleen maar een ei of zo, had in dit geval wel beter geweest ja! Maar 1x per maand wil ik toch echt een patatje mèt hoor, was dus alleen niet zo goed gevallen zondag.
    Kan je die broek niet vast kopen in de maat die je wil Lyda? Kun je er vast iedere dag naar kijken! Knap dat je zo netjes eet met zulke lange werkdagen en de gebeurtenissen momenteel op je werk, zal vast de nodige stress geven allemaal.

Ja leuke site hè Lauren, allerlei verschillende leefwijzen komen aan bod en lekkere recepten, al dan niet low-carb. Vandaag heb ik vrijwel khd-vrij gegeten, zodat ik vanavond mee kon eten met de broccoli-stamppot met bal rundergehakt, van de extra magere koe zullen we maar zeggen. Gisteren en vandaag best goeie suikerwaardes, gisteravond zelfs 5.1 voordat ik ging slapen! Gewicht vanmorgen 82.7, dus ik denk  helaas niet dat er wat af is voor morgen.

10. Goedemorgen dames,

Ben ik dan de enige die goed heb gegeten in het weekend, hahaha is ook voor het eerst hoor.  De drank is redelijk in de kast gebleven en geen snacks gegeten. Ook de rest van de week goed gegeten, maandagavond wel tot 11 uur op mijn werk geweest, was wel een hele lange dag vanaf half 8 smorgens, maar het zit er weer op. NU gelukkig dagje vrij, voel me wel heel moe, maar nog 1 dagje werken en dan is het weer weekend.

dinsdag en woensdagavond wezen sporten, hoop dat het een blijvend resutlatt gaat opleveren, want wil die kilo's echt kwijt. heb 2 weken geleden in de stad een broek gezien die ik supergraag wilhebben, alleen niet in maat 44 of 42, dus kan hem niet kopen. Iedere keer als ik iets wil eten denk ik aan die broek en neem ik iets gezonds. Hoop dat ik het dit weekend ook weer weet vol te houden, want dat is toch wel mijn bottleneck.
    Wel laat nu nog een nieuwsjaarborrel, gevoelsmatig liggen de feestdagen alweer tijden achter me, gebeurt op dit moment ook van alles om mijn werk, vergt erg veel aandacht van me. Hoop idd dat het weer gaat vriezen, het slechte ijs is alleen nog niet helemaal uit de sloten, moet dus nog een paar dagen wachten, want kan op stroef isj niet schaatsen, is te pijnlijk voormijn rug

Dais, kan je manlief niet laten koken als je last hebt van allergie,  toch zonde om na een dag hard werken alles weer te verprutsen met patat. Wel lekker natuurlijk, maar je voelt je er neit beter door.

Wens jullie weer succes,
    groetjes

11. Nee die webiste kende ik niet en ik vind het erg leuk en uitgebreid. Zal me ook straks aanmelden zodat ik overal kan lezen en eventueel reageren en misschien recepten plaatsen, daank voor je verwijzing.
    Vandaag met 2 eitjes ontbeten en glas tomatensap, 11.00 appel en sinaasappel, lunch met oud-collega lekker geroddeld en een salade gegeten met dunne plakjes gegrilde kip, bacon en parmenzaanse kaas, de croutons en stokbroodplakjes laten liggen, wel chocolaatje bij de koffie genomen. Diner bestond uit gebakken uitjes met een stuk gehaktcake in blokjes, tomatenketchup en beetje chilisaus en 2 stuikjes lof erdoor, was lekker. Staks ook eens rekenen hoeveel Kcal ik nu eet zo. Morgen maak ik wraps van omelette met gerooktezalm en wat roomkaas, salade erbij en vriendin komt dan lunchen.
    En jullie? 

12. Sorry Lauren, het is zonder "de". Dus: www.weegclub.nl
    Maar misschien ken je het al.
    Groetjes, Dais.

13. Wij hebben ook een AH in het dorp Lauren en ik heb de day breaks van Atkins ingeslagen, scheelt nu enorm met 2e pak gratis( Ik lees ook mee op Atkinsforum) Vandaag heeft vriendin mij verrast met lunchbuffet bij chinees, heb geprobeerd zoveel mogelijk de juiste keuzes te maken, er was bijv. lekkere heldere kippensoep met prei en hele dunne stukjes ei, er was genoeg te kiezen en heb vanavond alleen rundercarpaccio gegeten en een schaaltje optimel caramelvla.

Dit weekend hebben we wat kleding- en boekenkasten op de slaapkamers omgeruild, zodat ik nu een hele kledingkast voor mezelf heb, wat is dat heerlijk zeg! Maar wat een rommel en stof geeft het, het slepen met kleding, boeken en spullen, alles meteen ook maar schoongemaakt natuurlijk, gevolg: enorme allergiebui zondag, geen tijd om te koken, patatje gehaald, suikers schoten meteen omhoog 's avonds, was er gewoon niet lekker van. Zit er toch in dat na een aantal jaren de medicijnen minder werken. Moest deze week wat dagcurves bijhouden maar het ziet er niet zo mooi uit. Word er niet goed van al dat geprik.

Leuk te lezen wat jij allemaal eet Lauren, ik lees ook weleens eetdagboekjes van anderen op www.deweegclub.nl, is ook leuk om te lezen en je doet er weer leuke eet-ideetjes op. Succes weer!

14. Nou Lyda volgende week gaat het weer stevig vriezen, dus misschien kan het dan.
    Daisy weet je dat er ook Atkins crackers bestaan, AH heeft op dit moment allerlei Atkinsdingen 2 voor 1 geld ga daar eens kijken . En misschien kan je van de website waar ik altijd op meelees nog wat recepten proberen voor alternatief voor brood. http://www.atkinsforum.info/forum/. Ik eet op dit moment de mozarellapannekoekjes bij de lunch.
    Zaterdag is het nog even helemaal fout gegaan. We gingen naar mijn ouders en aangezien zij niet meer zelf bakken met oudjaar heb ik als verrassing nu nog appelflappen gemaakt, de olie en half pak meel had ik nog. Was erg lekker en ik heb er dus weer teveel van gegeten.  Ook had mijn moeder een dikke koek gebakken dat vindt zij een heel makkelijk recept, en kan op het gas worden gebakken. Natuurlijk ook wat van genomen en we hadden ook nog kroketten bij het gewone brood. Was heerlijk allemaal maar niet echt de bedoeling.
    Zondag al wel weer goed begonnen, alleen de rest van de wijn opgedronken, maar verder geen extra's. Nu ben ik weer helemaal gemotiveerd. Gisteren als ontbijt begonnen met tomatensap en een papje van amandelmeel, kokosrasp en zemelen met beetje water en zoetstof, ook een Atkinsidee. Ik had zondagavond al mozarellapannekoekjes gebakken (bol mozarella met 2 eieren, scheutje water/room goed in de blender mixen en langzaam pannekoekjes van bakken) en vandaag de laatste gegeten met een salade van bleekselderij, slederijknol uit pot, witlof en augurk. Tussendoor vanmorgen mandarijn en appel en vanmiddag heb ik een bak kwark bij me. Als diner zowel gisteren als vandaag inktvisje in ringetjes gebakken met pediskruiden en snijbonen erbij. Bij de Macro zijn die inktvissen weer in de aanbieding en morgen nieuwe lading halen. "s-avonds eet ik nog bakje ricotta met wat siroop zonder suiker, verder veel thee en water. Ik doe dus een beetje South Beach/Atkins. Straks heb ik wel een nieuwsjaarsborrel en morgen en overmorgen met eerst oud-collega en donderdag met vriendin lunchen en dan ben ik van plan salade te nemen!

15. Heerlijk Dais, dat er weer wat vanaf is, als het langzaam doorgaat is het toch ook prima. Hoop volgende week ook iets van voortgang te hebben. Ga morgen iig weer een stuk rennen en hoop komende week nog paar keer te kunnen sproten, maar maandag alweer tot half 11 savonds op mijn werk en dat kost me altijd zoveel energie dat ik de rest van de week geen energie meer heb.

Van mij mag het vriezen hoor Dais, hou van schaatsen en vind het uiterst frustrerend dat het al zolangvriest en dat we hier geen knap ijs hebben om op te schaatsen, dus paar dagen dooi nu en dan lekker weer winterweer, ik doe het ervoor.

Lauren  ook weer succes van de week, we kunnen het.

groetjes

16. Ik had iets meer geluk, 3 onsjes eraf, 82.2.
    Insulinecursus was leuk, heb er toch veel van opgestoken. Er wordt geen insuline gespoten, maar je leert wel vast met de glucosemeter om te gaan en allerlei feiten en fabels over diabetes komen aan bod. Als "huiswerk" moesten we 3 dagen curven deze week, 4 x per dag je suiker meten, moet er nog even niet aan denken dat ik dat iedere dag zou moeten doen als ik echt aan de insuline moet.
    Ik bestelde vanmorgen een koolhydraatarm brood bij de jumbo hier een dorp verderop en om half 10 zou het klaar zijn, kom ik het ophalen, was het niet binnengekomen, irritant zeg. Eet ook wel gewoon volkoren brood hoor, maar dan kan ik er maar 1 nemen en van khd.arm brood wel 2 of 3. Heb wel brinta vezelfit crackers ontdekt met weinig khd. Ik probeer het eten leuk te maken voor mezelf, ben bijv. gek op wat vetter beleg en dat neem ik dan ook af en toe gewoon. Goed idee Lauren, om weer wat eetlijstjes hier te schrijven, schrijf wel elke dag voor mezelf alles op. Dit at ik  gisteren:
    2 vezelfits (soort cracottes) met filet américain
    la vache light kaasje bij de koffie
    opkikker groentefit bospaddestoelen
    2 boterhammen met 30+komijnekaas
    kom kippensoep
    2 gegrilde lamskoteletjes met champignons
    's avonds nog 2 plakken lever en 2 plakken york ham
    Mijn doel voor volgende week, onder de 82, want ook ik wil niet door blijven modderen!!! Ben het zo zat!
    Ik  zag zaterdag al op het nieuws Lyda, dat Egmond niet doorging, het blijft nog even wisselend met het weer hè, want volgende week zou het alweer gaan vriezen hoorde ik. Maar we houden de moed erin hè!
    Groetjes en fijn weekend.

17. Ik had eerst met verkeerde e-mailadres ingelogd en heb dat weer gewijzigd maar kan het niet helemaal verwijderen.

Dit is de tekst:
    Ach ik ben zelfs nog iets zwaarder dan vorige week, nu 89.9 en dat komt denk ik ook door teveel aan koolhydraten en te weinig beweging. Het is soms gewoon geen goed weer om echt te wandelen in behoorlijk tempo. Woensdag kon ik wel maar toen was het echt te koud en gisteren had ik een kapperafspraak en scheen wel de zon. Bovendien loop ik niet echt lekker met de kans op vallen als het nog zo glad is op sommige plekken. Komend weekend zl het ook niet veel beter worden, zaterdag naar ouders en zondag ga ik al in de middag naar huis.
    Met dit weer heb ik ook meer behoefte aan koolhydraten en heb vaak crackers, muesli etc. gegeten, en ik vond het ook makkelijker dan salade maken. Dinsdag ook nog lunch met collega's waarbij we allemaal iets meenamen, ik had rijstsalade met fruit - werd erg goed gewaardeerd, ander had hummus met turks brood en ook heerlijke brownies en daar neem je dan toch teveel van. Komende week ga ik echt koolhydraten mijden en me op salade en eiwit storten anders stel ik het aldoor uit en dan lukt het echt niet.
    IK WIL NIET DOORMODDEREN.
    Ga volgende week ook vaker schrijven wat ik eet, dat is altijd een stok achter de deur.
    Daisy wel goed nieuws?

18. Met verkeerde e-mailadres ingelogd.
    lotenlot wijzigde dit bericht op 15-01-2010 14:58 met 96%

19. Goedemorgen,
    HOe gaat eht met iedereen met de nieuwe voornemens, hier wel redelijk, egmond was afgelopen zondag afgelast, helaas had ik wel als voorbereiding allemaal koolhydraten gegeten, zonder dat in iets aan beweging heb gehad, gevolg natuurlijk weer ene kilo zwaarder. Vanmorgen 85,6, dus ben weer terug bij de stand van vorige wek vrijdag. Hoop niet dat we weer zo een heel jaar doormodderen.

Hoop dat jullie betere resultaten hebben, want vind wel dat we het verdienen.
    hebverder weinig nieuws,
    succes allemaal weer
    groetjes

20. Hey Lyda en PhantaRei!!! Jaaaa ik heb jullie gevonden! Leuk Lauren, je nieuwe naam en ook de betekenis ervan, nooit geweten wat het betekende. Laten we hopen dat we het dit jaar voor elkaar  krijgen ons gewicht naar beneden te laten stromen/bewegen! Moest ook aan je denken Lyda, met die verkeers/sneeuw-ellende, is echt bij jou in de buurt hè, ik dacht wel dat je daarin zou zitten. Hier in Brabant valt er buiten het dorp goed te rijden, het verpleeghuis waar ik werk is in Zeeland en de wegen zijn goed begaanbaar maar in de dorpjes ertussen heb ik ook losse klanten en in die straten kan het nog erg glad zijn.
    Dochter is weer terug naar Engeland, gelukkig nog vóór de chaos op Schiphol en is daar over 2 weken klaar.
    Eten gaat  goed, woog vanmorgen 82.5, suiker was vorige week wel iets gestegen na de oliebollen natuurlijk maar heb alles weer goed kunnen oppakken gelukkig. Volgende week begin ik met insulinecursus, is 3 middagjes deze maand, ook al hoef ik nog niet te spuiten, vind het wel interessant en krijg daar een glucosemeter, ik heb er nu een te leen.
    Is een mooi streven trouwens Lauren, misschien voor ons alle 3: in het voorjaar een maatje minder hebben! Moet toch te doen zijn!
    Ben ook benieuwd of het echt zo gaat sneeuwen als ze voorspellen het weekend, echtgenoot heeft morgen verhuizing, wordt nog wat dan.
    Voorzichtig in het verkeer allebei, veel succes zondag Lyda met de halve marathon! Wel leuk dat we nu ook vorige berichtjes kunnen lezen van elkaar en niet meer alleen de laatste, wel een verbetering hoor.
    Fijn weekend, groetjes Dais.

21. Zou Daisy ons nog kunnen vinden vandaag?  Hoop het wel en ben ook benieuwd hoe het haar is vergaan de afgelopen week.
    Vanmorgen 89.4 en daar kan ik wel mee leven. Ik heb veel thuis oefeningen gedaan om beetje soepel te blijven want dit weer is niet prettig voor mijn botjes. Ik hou best wel van dit weer en met voldoende bedekking overal heb ik er ook geen last van maar vooral handen en voeten zijn pijnlijk. Ik heb altijd last van mijn duim/muis en dat is nu veel meer en ook lopen is vooral rechts pijnlijk daarom gisteren ook geen wandeling gemaakt. Wel naar winkelcentrum geweest en lekker gewinkeld maar niets gekocht in de uitverkoop, ik heb ook niets nodig en hoop in het voorjaar een maatje minder te zijn en dan heb ik ook nog voldoende voorraad in die maat en nog een minder maar sommige dingen zal ik waarschijnlijk nooit meer dragen maar gooi ze toch niet weg.
    Ben benieuwd wat het weekend ons gaat brengen ivm aangekondigde sneeuw . Normaal rij ik in de avond van en naar H. maar dat doe ik nu maar overdag, vooral het laatste stuk is echt in niemandsland en over smal weggetje met aan beide kanten greppel. Maar ja aanpassen aan de situatie en rustig en alert blijven.
    Lyda zit je vaak in de file of valt dat normaal wel mee, ik dacht dinsdag wel aan je in die regio.
    PhantaRei wijzigde dit bericht op 08-01-2010 09:48 met 6%

22. Pfff sinds wanneer heb ik een foto in mijn profiel staan. Wie oh wie is dit, want ik ben het gelukkig niet

23. HOi Dames,

Het nieuwe jaar iig goed begonnen. Lekker wandelen met dit weer, hoewel het gister ook prachtig was. Heb er 3 uur over gedaan om uit mijn werk te komen, maar maakt niet uit, als je dan een verkeersinfarct hebt, wil ik daar ook wel deel van uit maken, hhahha, jemoet alles maar positief maken.
    Leuk profiel zo, Lauren, nu er gewoon vanuit gaan dat als doorstroomt en beweegt.
    zondag halve marathon, krijg er steeds meer zin in, tenminste als het weer niet te extreem is, want moet wel verantwoord blijven.
    Het eten gaat prima, voel me prima op het moment, hoop dat ik dat vast kan houden.

Wens jullie weer een fijne dag

groetjes

24. Zo lieve lijnvriendinnen ik ben maar helemaal opnieuw begonnen.
    Ik was niet echt tevreden met mij gebruikersnaam en heb nu een nieuwe bedacht, het betekent alles stroomt/beweegt.  Het komt van een motorboot die mijn ouders hadden en het plaatje vond ik wel vrolijk. Zeilen heb ik altijd erg veel gedaan.
    Verder ben ik gelukkig weer goed begonnen maandag met de basis, geen alcohol en plan om elke dag te wandelen en/of  thuis iets te doen. Voor vandaag staat een pilatesles die ik op DVD heb op het programma. Als het weer zo blijft als nu, volop zon, ga ik naar het dichtsbijzijnde bos voor een wandeling van 20 min.
    Hoe is het met jullie? 
    Lauren
    PhantaRei wijzigde dit bericht op 06-01-2010 13:12 met 0%

advertentie