Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // Geen brood? Wat nu eten?

Dit onderwerp heeft 8 reacties, is 2866 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 19-03-2012 11:56.

1. Geen brood? Wat nu eten?

Afbeelding van flowerpower
    Dit onderwerp is gestart door flowerpower
    25-01-2012, 08:02

Ik heb het Prikkelbare Darm Syndroom. Nadat ook is gebleken dat ik een koemelkallergie heb, heb ik daar veel gemak van gehad. Door geen melk meer te drinken en andere producten beperkt of niet te gebruiken heb ik minder darmkrampen. Maar toch heb ik zo'n vreselijke last en altijd zo'n opgeblazen buik. Ik ben me gaan verdiepen in Koolhydraten en ontdekte dat brood en aardappels/pasta, etc. ook niet goed voor je is. Ik eet dus sindskort geen aardappels meer bij het eten en opnieuw voel ik me een stukje beter. 

Nu wil ik ook proberen om geen brood meer te eten maar ik kan ook al geen yoghurt, kwark e.d. eten. Heb jij misschien een idee wat ik 's ochtends kan gaan eten?

1. Afbeelding van jacqueline1811
    jacqueline1811
    19-03-2012, 11:56

Wat dacht je van joya yogort met muslie je kan ook zelf je brood glutevrij bakken of krakers glutevrij kopen net als brood eventueel. en maismeel kan je ook lekker brood bakken , is toch weer heel anders voor het ovend eten zou ik dan eens polenta en zo uitproberen., er zijn heel veel verschilende meel soorten te krijgen waar je toch nog heel veel mee kan
    Veel susses ermee.
    Ik heb zelf ook pds gehad , gaat de laatste jaren , nu ik echt lekker in mijn vel gaat eigenlijk heel goed ,
    Dat zou dan ook nog een tip van me zijn , niet dat het altijd werkt , maar probeer eens uit te zoeken of je ergens mee zit waar je iets aan kan doen
    Jacqueline

2.  Er zijn veel mensen mer pds en koemelkallergie, er is ook genoeg info hierover.
    heb je al bij bol.com gekeken, ze hebben daar kookboeken voor mensen met allerlei soorten allergie. Melkallergie,is dit voor alles met koemelk, dan ook oppassen met boter, kaas, en andere zuivel, maar behalve melk van de geit en soja, is er ook rijstemelk of paardenmelk,en ook met kaas; er is meer dan koemelkkaas er is ook geit en schapenkaas. Sta even stil bij biokaas, die heeft ook nog vegetarisch stremsel. vraag eens bij een natuurvoedingswinkel in je buurt. Geen brood, waar ben je dan allergies voor, zijn het de koolhydraten of is het het tarwe/graan, spelt is ook een graan, oergraan welliswaar, maar ook daar kun je allergies op reageren er zijn ook andere soorten brood bij de natuurwinkel. Heb je al eens gedacht aan e nummers (boekje bij bol heel handig)en niet meer uit pakjes koken, daar zit veel rotzooi in,het is niet moeilijk,laat een allergietest doen in een ziekenhuis.Voor de darm helpt orthica orthiflor elke dag gebruiken, heeft mij veel geholpen.kijk maar even op hun site. weet er alles van, veel gepuzzel en sterkte
    Miryam wijzigde dit bericht op 18-03-2012 11:25 met 0%

3. Het schijnt dat je wel spelt-brood kunt eten, maar let daarbij er wel op dat het spelt-gehalte van het brood zo hoog mogelijk is. Mijn oom bakt het zelf, zodat hij zeker weet dat hij geen klachten overhoudt aan het broodeten. Rijstcrackers kunnen de gewone crackers vervangen.

4.  Bedankt voor jullie reactieshttp://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-21.gif Daar kan ik zeker wat mee, ik had nog niet gedacht aan kaas e.d. en ook niet aan een fruitsalade. 

5. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    25-01-2012, 16:19

Geitenkaas en schapenkaas is inderdaad een alternatief voor koemelk. En volgens mij kun je tegenwoordig ook koolhydraatarm brood krijgen. Maar zoals Lottie ook al zegt: raadpleeg een arts of dieetist want je moet wel voldoende voedingsstoffen binnen krijgen. Sterkte ermee! 

6. Eén advies: raadpleeg een diëtiste of een arts. Ik zou hiermee nooit op eigen houtje gaan experimenteren. Je moet n.l. wel voldoende voedingstoffen binnenkrijgen.

7. Misschien is een lekkere fruitsalade een optie? Of probeer eens iets als sojamelk, geitenyoghurt etc  dan kan cruesli, muesli of cornflakes ook een optie zijn.

Succes!

8. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    25-01-2012, 08:58

Heb je al beschuit geprobeerd?
    Misschien zijn er crackers, waar je geen last van krijgt.
    En wat betreft de koemelkallergie: heb je ook problemen met kaas? Geitenkaas of schapenkaas zou dan een alternatief zijn.

advertentie