Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // Gezonde hartige tussendoortjes gezocht?

Dit onderwerp heeft 8 reacties, is 6822 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 27-09-2011 10:15.

1. Gezonde hartige tussendoortjes gezocht?

Afbeelding van pootje5
    Dit onderwerp is gestart door pootje5
    06-03-2011, 12:13

Hallo allemaal,
    Ben al een tijdje bezig met gezond en gevarieerd te te eten en te sporten nou 
    Ben opzoek naar lekker verandwoorde hartige tussendoortje voor in de avond vooral?
    Want in de avond merk ik dat het echt een valkuil is en dat ik dan vaak chips wil eten of gezouten noten veel en veel te veel eigelijk.
    Hebben jullie misschien tips of ideeen?

Alvast hartelijk dank,

Groetjes,

Pootje5

1. een hardgekookt eitje, even in de splitter dat je 6 (of 8?) stukjes krijgt, plakje rookvlees er om heen en klaar is bassie..

2. Ik eet de laatste tijd veel van die XXXX Delicate thin Crisp Sesame crackers. Filterdun, 40kcal per stuk, 450 kcal per ons. Je hebt ze ook met rozemarijn zeezout. Maar ik vindt de sesame heerlijk voor tussendoor met niets erop of als ik echt trek heb plakje zoutloos kaas, het is echt lekker als je niet zo veel zout eet. Je heb deze kaas ook met komijn maar dat vindt ik niet lekker. Je kunt zoutloos of ook bekend als natriumarme kaas bij de betere kaas winkels kopen. Ik haal altijd 2 ons voor de hele week. Op rijstcrackers zijn ze ook lekker.
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 25-09-2011 19:23 met 1%: reclame

3. Wat ook een erg lekkere, vullende en caloriearme snack is, dat zijn de snack-komkommers. Bij voorkeur niet bij de supermarkt kopen, want dan betaal je je scheel. Op de markt kosten ze vaak maar een euro per pond (ipv 2 euro voor 5 stuks). Ze zijn minder waterig en veel smaakvoller dan de grote komkommer. In Iran worden ze ook wel ipv fruit gegeten. De snacktomaatjes zijn natuurlijk ook heerlijk...

4. Met veel interesse deze discussie gevolgd....wie kent het niet he..trek s'avonds. Bedankt voor de tips boekenwurm ik ga ook eens kijken of ik op zo'n manier wat kilo's kwijt kan raken. Snel zal het niet gaan want ik slik prednison (en daardoor dus aangekomen want ik lijk wel een bodemloze put) maar ga het toch proberen voordat het teveel kilo's worden nu is het nog te overzien.

5. Allereerst; ik wist niet dat je hier geen links mocht plaatsen. Schrijf hier nog niet zo lang en ook niet zo vaak..

Ten tweede, ik krijg ook altijd "bijwerkingen"van een appel als ik die solo eet, maar niet meer zoals ik beschreef met iets anders (volkoren cracker ofzo) erbij.

Voor mij lag echt de truc bij meer eten overdag maar dan wel die dingen die ik beschreef.
    En een stukje inzicht.
    Soms lokt een koekje of een plakje ontbijtkoek.
    Maar ik weet inmiddels ook dat ik meer heb aan 2 volkoren beschuiten omdat ik het daar langer op volhoud.
    Hetzelfde geldt voor een rijstwafel . = andere koolhydraten dan een volkorenprodukt en eerder uit je systeem verdwenen.
    Heb je trek en twijfel je tussen snoepen en een rijstwafel dan kies je de rijstwafel. Of als je al gauw gaat eten maar je bent toch flauw, dan neem je een snellere koolhydratenvorm zoals rijstwafel
    Of als je bijvoorbeeld zoals wij aanstaande zaterdag uit eten gaan bij vrienden, dan eet je later en dan neem ik om vast een beetje op de calorie-inname te letten 's middags 1 cracker in plaats van 2, en dan op de gewone etenstijd nog een cracker of een rijstwafel om niet van de graat te gaan.

En nu ik dit soort dingen weet; snap ik ook waarom ik vroeger na chinees eten al snel weer trek had.
    Je propt je vol met witte rijst>>>> en dan is snel weer verteerd.

Ik varieer heel veel met beschuiten, crackers cracottes en andere krakende zaken. Even uitzoeken hoeveel er in elk produkt zit , in een cracotte zit bijv 25 kcal.
    En dan kun je kijken hoeveel de rest heeft.
    Ik varieer ook heel veel met fruit en het broodbeleg.
    Op die manier kost het mij geen moeite!
    En viel ik toen ik die knop 1 maal om zette dus ook makkelijk af.

6. Yep boekenwurm doe ik ook altijd..Rijstwafel met magere smeerkaas..of soms met magere kaas..lekker...kijk er echt naar uit..Heb ook altijd s avonds trek...

Krijg meestal thee met een appel en van een appel krijg ik nog meer trek...

Maar er zit wat in..als je overdag te weinig eet krijg je s avonds weer honger

Eigenlijk moet je s middags om een uur of drie ook weer wat eten..ontbijtkoek of volkorenkoekjes...

Jeetje...20 kilo..poeff...gefeliciteerd

7. 2 volkoren beschuiten of volkoren crackers met dun mager beleg of wat appelstroop.
    XXX  heeft hele lekkere; o.a. stoofpeer en appelkaneel.
    op die manier is het net een koekje.
    Of je doet er filet americain op.

Wat ik verder lees bij jou, is dat je het altijd 's avonds hebt.
    Ik had dat ook en wilde dan snoepen....
    Ik ben er , 1 maal bij een dietiste , heel snel achter gekomen dat dat kwam omdat ik overdag te weinig at!
    Ik ontbijt, dan om 10 uur 2 volkoren boterhammen( geroosterd vind ik lekker) , lunch idem dito met 2 glazen drinken (bijv bouillon en optimel) , en dan in de middag 2 volkoren beschuiten of volkoren crackers met mager beleg en fruit, dan een slanke maaltijd ( kijk eens op XXXXX bij recepten en dan bij calorie arm of balansdag, ca 500 kcal is heel mooi ) en dan in de avond nog weer 2 crackers of beschuiten of rijstwafels of snee volkorenontbijtkoek. en nog een keer fruit!
    Alle pasta, rijst, brood en crackers>>>> volkoren!
    Op die manier al meer dan 20 kilo kwijt, zonder hongergevoel.
    En een heel stabiele bloedsuiker.
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 11-04-2011 20:49 met 2%: Verwijzing naar website is verboden.

8.  op mijn tweet  kun je elke dag een nuttige tip of recept lezen. De tips gaan over gezonder eten binnen het gezin.
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 10-04-2011 22:00 met 6%

advertentie