Voeding/Eten
Dit onderwerp heeft 5 reacties, is 2574 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 05-03-2012 21:37.
Tips voor een lekker feestelijk toetje
Hallo allemaal,
Met mijn familie maken we een dinner en nu mag ik het toetje maken.
Heeft iemand misschien een recept voor een lekker en feestelijk toetje?
- Een luxe vlaflip dus.
De appels en zo zijn ook zoet.
Een van de kinderen reageerde vorig jaar: het lekkerste toetje dat ik ooit heb gehad.aura01 wijzigde dit bericht op 05-03-2012 21:39 met 76% - bakje slagroom kloppen, lekker (veel) suiker erin, als het stijf is een liter joghurt erbij doen
Dan (bier)glas voor 2/3 vullen met gele vla en dit joghurt/slagroommengsel er bovenop (eea lijkt net glaasje bier)
Smullen maar !!!jeanet18 wijzigde dit bericht op 05-03-2012 18:23 met 3% - maar misschien ook iets voor pasen ?
met eitjes en chocolaatjes?
iets zoets? - De vraag was natuurlijk voor de feestdagen bestemd.
Nu wordt het lente en dan kan straks de barbecue weer aan. Onderstaande vorig jaar geprobeerd en het was een topper!
De dag ervoor:
Grote appels halveren en het klokhuis eruit halen, dus uithollen en niet schillen.
Vruchtvlees bestrooien met kaneel en in alufolie verpakken (punten omhoog en dichtdraaien). Half uur in de oven op 150 graden om alvast te garen, laten afkoelen en in de koelkast.
Rozijnen wellen in rum.
Dag zelf:
Rozijnen laten uitlekken. Appels in de folie een kwartier langs de rand van de barbecue verwarmen. Alufolie openvouwen, de uitholling vullen met de rozijnen en een toef ongezoete (!) slagroom erop.
Smullen maar!
Voor kinderen kun je de rozijnen vervangen door een mengsel van rood fruit (aardbeien, frambozen etc.)aura01 wijzigde dit bericht op 05-03-2012 09:32 met 1% - Misschien al te laat,maar goed dan misschien voor een andere keer.
Ik heb met sinterklaas en kerst dit gemaakt(verschillende eters) Ijs met poffertjes. Ik heb het als volgt gedaan. Een diep bord had ik genomen en daarin heb ik 2 opgewarmde poffertjes gelegt bolletje vanilleijs erop en een poffertje er boven op,een toef zelf gemaakt slagroom, chocoladesaus en wat van die nogatine over het hele bord gestrooid. Op de slagroom heb ik met sinterklaas een brok speculaas gelegt en met kerst een chocolade kerstkransje. Simpel maar erg lekker.