Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // Wat eten jullie vandaag?

Dit onderwerp heeft 1301 reacties, is 125451 keer bekeken, en bestaat uit 53 pagina's. U bent momenteel op pagina 20 van 53.
De laatste reactie is geplaatst op 10-02-2012 18:08.

1. Wat eten jullie vandaag?

Afbeelding van karma
    Dit onderwerp is gestart door karma
    05-02-2010, 08:11

Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!

Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.

reacties

1.  Broccoli, kipdijfilet en geb. piepers.

2. Ik heb na de overblijf een portie nasi goreng meegenomen, en met een paar plakjes hamm +een gebakken eitje is dat best lekker,............en de zuurkoolrestand van gisterenbak ik morgen lekker op met spekjes en worstje; dus heb ik weer voor 2 dagen eten en donderdag zie ik wel weer.

3. Heb nog drumsticks over van de bbq van zondag. Ga daar maar wat mee maken.

4. Vanavond ga ik lekker uit eten, waarschijnlijk Pizza!!!
    Dus morgen weer een extra gezond dagje, het wordt slechter weer dus misschien spruitjes?

5. vandaag dus maar de bloemkool...

6. bloemkool was bedoeling.. is witte bonen in tom.saus geworden... verder wat er al stond

7. VANDAAG;. lekker een broodje shoarma gegeten, en morgen  zuurkool met een bal;, lekker,,, en jullie???????

8. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    03-10-2011, 14:48

Goeiemiddag! Heb een erg 'ongezond' weekend gehad (friet, Chinees), dus vandaag maar een balansdagje. Iemand nog gezonde tips?

9. gisteren lekker gemakkelijk macaroni...

vandaag bloemkool, aardappelen, verse worst en yoghurt na..

JAMMIE JAMMIE 
    (om met Janetta te spreken)

10. We hebben het dit weekend lekker gemakkelijk gehouden: vrijdag uit eten (Indonesisch, jammie), gisteravond frietjes an vanavond eten we bij kennissen. Heerlijk: even niet hoeven bedenken wat ik nu weer zal maken...

11. HOI KNEELTJE,,, witlof met ham en kaas heb ik vrijdag gegeten,,,,, en ,,JEANET,,,,,,,ik houd niet van mosterd ,,,,maar ik maak het mij lekker gemakkelijk heb nog een halve gegrilde kip van gisteren ;;op de markt gehaald , en haal er patatjes bij met een kommetje appelmoes, best lekker toch????

12.  Jeanet, leuk je mosterdrecept. Maar ik weet nog niet of ik het zelf ga maken.

Vandaag wiltof met ham/kaas, geb. aardappels en gegrilde kippenpoten. O, ja en sla erbij.
    kneeltje wijzigde dit bericht op 02-10-2011 08:57 met 1%

13. Eerlijk is eerlijk.. had ik nog beloofd maar er kwam onverwacht een vakantie tussendoor.. jullie echt niet vergeten hoor, want hier is het dan..  (de hoeveelheid mosterd is afhankelijk van de hoeveelheid soep die je maakt.. ik doe op 2 liter melk totaal 2 potten mosterd..

---   MOSTERDSOEP ---
    maak een cremesoepje van melk, prij, wortel, spek, ui.
    Laat dit een
    uurtje trekken, daarna zeven en de basis gebruiken voor de mosterdsoep
    zet
    de cremesoep op en laat dit koken

voeg grove mosterd toe en vervolgens
    gewone mosterd en laat dit weer koken
    dan smaak toevoegen (zout, peper en
    wat je er verder in wilt hebben; je zou de spek en of de groente ui de zeef er ook weer door kunnen doen) 

als laatste voordat je hem serveert 
    ei  (wel een rauwe hoor, hihi)  + room door de soep roeren maar daarna mag hij niet meer koken
    ---------

smakelijk eten
    jeanet18 wijzigde dit bericht op 02-10-2011 08:55 met 2%

14. Hoi ;, vandaag even naar de markt en daar ga ik een lekker broodje shoarma eten met een pilsje erbij, daar is het nu echt weer voor, gelukkig is het zonnetje weer even in nederland.dus moet je er meteen van profiterenanders is hij weer weg. ,, KARMA;  ja het is vandaag ook lekker weer om te bbqen, maar ik heb er geen en het mag niet op het balkonnetje van mijn flat ,dus jammer dan, gr janita. ,,,,KNEELTJE; als ik mijn kleinkids te logeren krijg eet ik ook frietjes,das wel zo makkelijk en ik heb de snackbar aan de overkant dus hoef ik niet te bakken.hoewel dat wel lekkerder is vind ik. nu gr van Janita'.

15. BBQ??

16.  Vandaag 2 kleinkids te logeren, dus Frietjes!!!!!!

17. vanavond 2 broodjes gegeten;, 1 met oude kaas en 1 met leverworst;, daar was een rede voor;, maar die houd ik voor mezelf;, sorry-- meiden gr janita;,.

18.  Spinazie, met kip.

19. Receptie vanmiddag dus ik denk dat we daar wel wat krjgen. Later bij de tv maar wat hapjes.

20. Zojuist het plan voor morgenavond opgesteld: pizza!
    Ik haal de pizzabodems met saus bij de supermarkt en beleg die met wat een ieder maar lekker vindt. Salami voor manlief en mijn oudste dochter, voor mijn man uitgebreid met champignons, ui en ananas. Voor mijzelf en mijn jongste dochter garnalen en rivierkreeftjes. Mozzarella en geraspte kaas is bij iedereen favoriet, dus dat komt er ook nog op.
    Voor het weekend moet ik nog verder nadenken. Waarschijnlijk kip uit een braadzak op 1 dag en frietjes op de andere...

21. Manlief komt alweer laat....(nog maar de 4e keer deze week.....zucht...)...om het te 'vergoeden' gaan we ergens in het dorp eten.

22. Gisteravond kliekjes uit de vriezer, vanavond gebakken kipbraadlapjes (marineerd in geraspte ui, citroensap, saffraan en peper) met rijst.

23.  Rode bietjes, kippenlevers met champignons. Rijst.

24. Restjes..... bloemkool gerecht of Moussaka.

25. vanavond;. champignonsoep en als toetje aardbeien met slagroom.hmmmmmm heerlijk,gr janita,

advertentie