Voeding/Eten
- Home
- // forum
- // Voeding/Eten
- // Wat eten jullie vandaag?
Dit onderwerp heeft 1564 reacties, is 172078 keer bekeken, en bestaat uit 63 pagina's. U bent momenteel op pagina 52 van 63.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2012 18:12.
Wat eten jullie vandaag?
Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!
Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.
reacties
- Vanavond gaat de bbq aan!
- Asperges met ham en ei en aspergessaus van mijnheer Bigg (
), wedges erbij. En lekker buiten gegeten! - Ondanks het mooie zonnige lenteweer ik ik vandaag zuurkoolstamppot.
En zonder vlees want ik kon deze zaterdag geen normale boodschappen doen, ik zit wat krap bij kas. Die zuurkool en aardappelen heb ik nog over van vorige week. Dus....dat eten we dit weekend. - Soto ajam, Indische kippensoep met rijst.
- Vanavond weer lekkere spaghetti carbonara klaarmaken. Er komen twee goede vriendinnen bij me eten, dus ook de wijn mag weer opengetrokken worden. Belangrijk bij spaghetti carbonara is de juiste spek (pancetta) gebruiken, geen kant-en-klare carbonara-saus gebruiken en de juiste timing. De kunst is ervoor te zorgen dat alles tegelijkertijd klaar is en daardoor goed warm blijft. Dit kan het vershcil maken tussen goede Carbonara en een halfkoude blubberschotel.
- O ja, vorig jaar dus zo'n rucola plant bekocht en las later op www dat het eenjarig was maar hij komt gewoon weer op!
Aanrader? - Afbak kaas/uien pide gekocht (cultuursamensmelting??), ga hem voor mezelf vullen met kipfilet (vleeswaar), tomaat en rucola en dan afbakken. Denk dat Jongste alleen kipfilet toevoegt, tomaat en rucola is te gezond......
![[;)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-5.gif)
. - Verse spinazie, sukadelappen en gekookte piepers, plus home-made appelmoes.
- Mihoen met kipfilet en roerbakgroenten. Spitskoolsalade erbij.
- Vandaag rode bieten, zelf gekookt, met een kippenpoot uit de grill. En gebakken krieltjes.
- De lasagne met rode bieten was lekker maar volgende keer wil ik de vis wel anders doen. Ik had tongfilet en je hoefde daar niks mee te doen, gewoon laagjes maken van bechamelsaus (waar o.a. mierikswortel doorheen zat), lasagne vel, biet en vis en dat herhalen. Vond de vis erg VIS dus vandaar dat ik hem een volgende keer eerst even bak of zo of iig lekker kruid. Ook zou ik wel wat groens toe willen voegen, misschien bieslook.
Dit was het recept.
lasagne met rode bietjes
voor 4 personen:
800 gram rode bieten (verse); 200 gram witvis, in kleine stukjes ; lasagnebladen ; 100 gram geraspte kaas
voor de bechamel: 50 gram boter, 50 gram bloem, 500 ml melk ,eetlepel mierikswortel (uit potje), peper, zout en nootmuskaat 200 gram geraspte geitenkaas of verbrokkelde feta.
Maak de bieten schoon en kook ze ongeveer 1 uur. Laat ze afkoelen in koud water en pel de schil eraf. Snijd de bieten doormidden en snijd er plakjes van. Doe in een kom en meng er wat peper en zout doorheen.
Maak de bechamelsaus door eerst de boter te smelten, bloem erdoorhen roeren en langzaam de melk erdoorheen onder contstant roeren tot er een saus onstaat met de dikte van magere yoghurt. Op smaak brengen met peper, zout en nootmuskaat. Voeg de mierikswortel en de kaas toe, zet het vuur uit en laat de kaas er langzaam doorheen smelten.
In je ovenschaal begin je met een dun laagje bechamel, lasagnebladen er op, laagje bietjes, laagje vis, bechamel, lasagnebladen en ga zo door tot de igredienten op zijn. Zorg wel dat je eindigt met een laagje bechamel, strooi daar de kaas overheen. Oven 200 graden voorverwarmen. Zet de schaal er 40 minuten in.karma wijzigde dit bericht op 21-04-2010 08:10 met 1% - Pastaschelpjes met tomatensaus met ui en champignons. Salade erbij.
- Gisteren is het gewoon aardappels (gekookt), bloemkool en gebakken kipfilet geworden.
Nu staat er rode bieten lasagne met vis in de oven. Ben heel benieuwd hoe het smaakt!
Snap je vliegverhaal, Francoise. Hier mochten luchtbalonnen wel de lucht in heb ik begrepen, die zitten ook niet zo hoog denk ik.
Er wordt wel iemand bekeurd omdat hij met een klein motor vliegtuigje ging vliegen, in Brabant volgens mij. Dom he?karma wijzigde dit bericht op 20-04-2010 18:04 met 0% - Zalm met roerbakgroenten en wat rijst.
- Ja en nee Karma, wat je vraag betreft. Het luchtruim zit hier al dagen dicht hoor, heel vreemd. Maar manlief vliegt met een paramoteur, officieel mochten die ook niet de lucht in, maar het was zulk mooi weer, hij blijft dan heel laag boven de weilanden, niet boven bebouwing en zag een schitterende zonsondergang.
![[;)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-5.gif)
Ben een gemengde salade aan het maken met vanalles wat er in huis is en kippesoep. - Ik heb kipfilet uit de vriezer gehaald, wat ik er mee ga doen weet ik nog niet.
Vliegen! Dan is mijn vraag van de andere topic reeds beantwoord, Francoise.
Foie gras bij de Lidl....
Het is idd wel lekker, heb met een groot schuldgevoel laatst een hapje geproefd. - Heerlijk biefstuk met foi gras, over 6 weken gaan we naar La Douce France. Heerlijk bij de Lidl allemaal lekkers halen.
Vandaag weet ik het nog niet. - Karma, als je een keer naar Frankrijk gaat op vakantie, kun je overal foie gras eten en kopen, zelfs bij de Lidl..... heerlijk hoor! (sttttt)
Ja Levi weet van kokkerellen met d'r kookclub!
Wij aten vanavond zeer vroeg en eenvoudig, want manlief wilde na het eten gaan vliegen, dus dronk niet eens een glas wijn erbij! Ik had nog verse ravioli liggen met zalmvulling, daar wat olijfolie, parmesaanse kaas en verse basilicum en bieslook over en klaar.... - Levi, ik dacht echt dat je een UIT etentje beschreef! Totdat je het dessert vermelde. Foie Gras! Is dat nog te koop? Zelfs veel restaurants boycotten dat....
Wij hadden gisteren een buffet ter ere van de 92e verjaardag van mijn schoonmoeder. Gewoon 2 soorten soep, diverse luxe (lees zoete) broodjes (niet aan mij besteed), wat kaas en vleeswaar en kroketten en frikandellen. Lekker voor een keer hoor, maar het is niet mijn geliefde manier van uit eten gaan. (ben nogal verwend......
)
Vanavond op ons terras gegrilde karbo's gehad met een lekkere salade.
Als onze vakantie doorgegaan was hadden we vast iets van vis gegeten maar dan ws wel binnen want het schijnt behoorlijk te regenen in Portugal. Een geluk bij een ongeluk dus dat we niet konden vliegen...... - Ik zal jullie even jaloers maken met het diner van gisteravond. Koud voorafje was gerookte heilbotfilet met een salsa van tomaat en bieslook. Warm voorafje was een pasta met gebakken salieblaadjes, knoflook, roomboter en slakken.
Als hoofd hadden we biefstuk met foie gras, aardappelgratin, broccoli, salade, mosterdsaus, patatjes en huisgemaakte appelmoes. Ik had het toetje gemaakt. Frambozensoepje met frambozenmousse in een bakje van obliedeeg belegd met chocolade. Een bolletje B&J ijs erbij en een heerlijke witte dessertwijn. - Spaghetti, champignons, paprika, gehakt, ui, knoflook. Met een lekker sausje.
- Snijbonen, wedges en kiprollade.
Salade van rauwe witlof, denk met mandarijntjes (uit blik). - Gisteren gebakken aardappels met braadworst en botersla met tomaat en eitje en uitje.
Vanavond gaan we uit eten ivm verjaardag van lief. - Gisteren een lekker tomatensoep met ballen gemaakt, er waren nog zoveel potten tomatencoulis in de vriezer, dat ruimt lekker op nu, vier minder.
Een scharrelkip gekocht vanmorgen, die in de rômertopf gaat vanavond. Gebakken aardappels erbij en sla. - Rijst met een prutje, gehakt, champignons, paprika en peultjes.