Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // belegde broodjes

Dit onderwerp heeft 25 reacties, is 15240 keer bekeken, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 10-02-2011 12:29.

1. belegde broodjes

Afbeelding van tessa83
    Dit onderwerp is gestart door tessa83
    24-01-2011, 19:58

Ik ben op zoek naar lekkere recepten van belegde broodjes omdat ik eens iets anders wil eten dan een gewoon broodje kaas! Iemand lekkere ideen???

reacties

1. [W]    
    Hallo Boekenwurm,
    Heel erg bedankt joh. Maar ik ben zelf best goed in creatief koken, het is simpelweg dat ik er op het moment glad gewoon geen zin in heb voor mijzelf alleen. Dat soort perioden doen zich vaker voor. Krijg ik gasten sta ik met plezier achter het fornuis. En die link ken ik wel.
    Maar kook ik dan fantaseer ik dikwijls zelf het e.e.a. bij elkaar.
    Maar ik vind brood eten ook erg lekker, ben altijd al dol geweest op brood. Vandaar dat ik blij ben zo nu en dan een leuk beleg recept te lezen. Volgens mij, als je maar zorgt dat je ook de 'broodnodige' vitaminen bekomt kan dit ook weinig kwaad verder. Ik word er niet dikker of dunner door. Blijf constant ongeveer hetzelfde. Met of zonder warme maaltijd.
    Prettige dag en nogmaals dank, groetjes, Felice.    [8-|]

2. Felice; misschien een tip om je gratis te abonneren op de nieuwsbrief in je mail van het voedingscentrum? Elke donderdag een mail met links naar gezonde recepten. Voor 2 personen dat wel , maar makkelijk aan te passen naar 1.
    Zelf merk ik, nu ik afgevallen ben en doordat ik veel groente en fruit eet; dat ik me veel fitter voel. Dat is ook wat waard [:D]
    Wat ook een snel recept is en voor 1 persoon te maken; fritatta
    Ik zet hier even een link voor je neer van AH; die maken wij regelmatig ; is snel klaar en smaakt verrukkelijk. Ook aan te passen met andere groenten, en ik doe er wel eens gerookte zalm of gerookte kipreepjes door heen. Ik eet er ook niet altijd die sla bij.
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 09-02-2011 16:41 met 6%: link verwijderd

3. [W]
    Hoi Jerney,
    Humor, ik tuin er ook telkens met open ogen in !  Blijf kennelijk ietwat onnozel, zelfs op mijn 'oude' dag, jemig. Maar wel leuk.
    Het wisselt zich af bij mij. Op het moment heb ik inderdaad een periode dat ik geen echte trek in warme maaltijden heb. Maar na een tijd gaat zo'n periode wel weer voorbij en stort ik mij ook weer met plezier in de creativiteit van koken.
    Maar er in mijn piere eentje zo van genieten als jij, neen, dat heb ik jammer genoeg nog niet. Juist als het erg lekker is geworden, vind ik het jammer, dat ik het met niemand samen kan genieten.
    Jij in ieder geval veel genieten en heerlijk smakelijk eten.
    Hartelijke groetjes, Felice.    [8-|]

4. Broodje aap hahaha....dat kan ook ja!

@Felice....dan ben jij ws gewoon geen "warm"eter!?Ik vind het juist heeeerlijk,te koken wat ik lekker vind,zonder rekening te hoeven houden met anderen!IDEAAL toch?!
    Ow...en broodje aap???Ik heb er een dagkalender VOL van!Elke dag een nieuw "broodje";-)))(gewoon (on)zin verhaaltjes)

5. [W]    
    Dat klinkt erg lekker Boekenwurm, ga ik ook eens doen. Gisteren ben ik mij te buiten gegaan aan gebakken eieren met spek en kaas en lading tomatenketchup er over heen en dat tussen twee boterhammen. Heerlijk ! Makkelijk als avondmaal en erg vullend !
    Vind het wel jammer, dat ik tegenwoordig weinig kook, maar vind het ook super saai, koken voor mijzelf alleen.  Probeer ook vaak iets van sla of andijvie e.d. toe te voegen aan beleg, met de idee, toch verse vitaminen.
    In ieder geval zulk gezond broodbeleg, hardstikke tof  om te lezen en te proberen!
    Groetjes, Felice.    [8-|]

6. BLT sandwich (bacon lettuce tomato)

Paar plakjes bacon of katenspek zonder vet bakken in een koeken-of grillpan.Uit laten lekken op keukenpapier.
    2 (volkoren) boterhammen besmeren met yogonaise.
    Beetje (ijsberg)sla over 1 boterham verdelen.
    Bacon erop.
    Dun gesneden trostomaat erop. Beetje peper evt.
    2e boterham er bovenop.

Ook goed mee te nemen in een vetvrij zakje.

7. [W]    Mutsefluts, dat klinkt erg lekker, ga het ook eens proberen. Geitenkaas en honing vind ik zelf ook altijd heerlijk combineren.

[W]   Rosanne, wat houdt een broodje aap in ? Mag toch hopen, geen mensenapen vlees ? Zelf ben ik dol op broodjes half-om van broodje van doodje.

Groetjes, Felice.  [8-|]

8.  Broodje aap, kan ook.

9. Of misschien deze waarschuwing over het hoofd gezien, Kneel? http://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-5.gif
    quote:
    kafka schreef op 24 januari 2011 @ 22:48:
    Als je "goegelt" op "belegde broodjes recepten" vind je er zoveel dat je geen brood meer wil zien. [+o(]

Ook te "goegelen":
    - luxe belegde broodjes recepten
    - goed belegde broodjes
    - belegde broodjes zelf maken
    - originele belegde broodjes

10. Denk dat Tessa van de honger is bezweken. [;)]

11. mee eens Lotte

12. mijn favo broodje is:ciabatta besmeren met pesto,rucola erop, rosbief erop,pijnboompitjes en geschaafde parmesaan mmmmmm,of  stokbroodje sla,geitenkaasje honing en walnoot

13. [W]   Tessa, vanwege een smal budget en alleen zijn en makkelijk heb ik het volgende recept. Voordelige bak aardappelsalade, voordelige zak gemengde salade, ferme scheut zoete chilisaus, restje doperwten en verder naar eigen smaak. En bakje spekblokjes.

De spek in weinig margarine smoren, hoeveelheid naar gelang van beleggen van brood voor personen. Wat van de aardappelpuree toevoegen als de spek bijna uitgebakken is, fikse scheut sweet chili en restje doperwten erdoor en op smaak afmaken met peper, zout, mayo, en mosterd en op het laatst wat verse gemengde sla er door mee warmen, dit laatste niet te lang en dat op broodjes, lekker hoor ! En gammel goedkoop en bijzonder vullend. Kan het van harte aanbevelen.

Groetjes, smakelijke broodmaaltijd, Felice.    [8-|]

14. P.S. Sorry, zitten wat spelfouten in, maar komt door het afdrukken. Wordt tegenwoordig lastig om goede afdrukken te krijgen.

Het moet natuurlijk zijn 'te druk'  en   'en masse'.

Snap er geen biet van, waarom mijn afdrukken telkens zo raar worden.

Nogmaals groetjes, Felice.    [8-|]

15. [W]   Hoi Kafka,
    Ook al komt Tessa niet meer terug met een eigen reactie, nog steeds leuk als er ideeen worden aangedragen. Ben zelf bepaald de druk om broodjes recepten en mass via een site te onthouden.
    Juist zo eens een persoonlijk idee, spreekt mij soms directer aan. Ze zal best blij zijn met de weg die jij gewezen hebt. Word ik minder druk, ga ik zelf ook eens kijken. In ieder geval alvast bedankt voor die site.
    Groetjes, hoop dat het goed met je gaat, Felice.   [8-|]

16. Nou, ik heb Tessa de weg gewezen naar een hoeveelheid broodjes die méér is dan wat er hier ooit door ons allen kan worden neergezet hoor. Ook de warme broodjes die hier later werden vermeld, staan daar ergens tussen.

Nu is het aan Tessa om te zeggen of ze al dan niet iets met de informatie kan doen die ze gekregen heeft. Dus, Tessa, heb je er iets aan gehad? Hopelijk ben jij de uitzondering die de regel bevestigt (jammer genoeg komt in 99,99 % van de gevallen iemand die een vraag stelt, waar het ook over gaat, niet eens voor een tweede posting terug...) en kom je nog eens vertellen of je al andere broodjes dan de voordehandliggende kaas of ham hebt uitgeprobeerd.
    kafka wijzigde dit bericht op 25-01-2011 20:26 met 0%: tikfoutje

17. Het staat iedereen vrij om een topic te beginnen.  Je bent niet verplicht te antwoorden, dus al het je niet aanstaat reageer je toch niet? 
    Tessa stuurt haar allereerste berichtje en ze wordt niet bepaald vriendelijk ontvangen. Jammer, zo ga je mijn inziens niet met elkaar om.

18. Leuk onderwerp !    [Y]

Vind zelf broodjes met warme ragout erg lekker. Haal ik ragout uit een blikje, dan maak ik het zelf nog aan, met wat verse ingrediënten.

Ook lekker, broodjes met warme salade, bijvoorbeeld aardappelsalade en dan koele tomatenplakjes erop !

Ben ook dol op broodjes half om. Zelf eet ik heel vaak en dus heel veel brood, omdat ik het minder leuk vind alleen voor mijzelf te koken. Heb ik dikwijls geen zin in. Dus hoop, dat er zich vele leuke ideeën mogen voordoen onder deze topic. Nooit te oud om te leren.

Sorry, Kneeltje, maar zoiets per forum van elkaar leren is veel leuker dan recepten googlen !  Bovendien mag iedereen naar eigen smaak een topic beginnen, dus ik begrijp jouw commentaar niet. Als het je niet interesseert, hoef je hier er toch niet aan deel te nemen. Is weer zo'n kort door de bocht reactie en komt niet direct positief over.

Tessa, laat zelf ook eens wat leuke variaties lezen !

Groetjes, en smakelijk eten met gevarieerde broodjes ! Grinnik, Felice    [8-|]

19. [:D]

20. Ja Kneel, er zijn nu eenmaal mensen en fietsenbellen...  [;)]

21. Tsjonge, en voor zo'n vraag maak je een account aan bij Margriet. [+o(]

22. Als je "goegelt" op "belegde broodjes recepten" vind je er zoveel dat je geen brood meer wil zien. [+o(]

Ook te "goegelen":
    - luxe belegde broodjes recepten
    - goed belegde broodjes
    - belegde broodjes zelf maken
    - originele belegde broodjes
    kafka wijzigde dit bericht op 24-01-2011 22:54 met 63%: aanvulling

23. Plakje komkommer en gekookt eitje erop en wat mayo?
    Nu serieus, wat bedoel je want bij elke slagerij of supermarkt vindt je zo veel sortering aan beleg, of kijk eens op een menukaart van een lunchroom dan krijg je ideeen zat.

24.  Ja, een plakje tomaat er op http://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-5.gif

advertentie