Meepraten in het forum? Word nu lid!

Vragen aan Moderator

1. Home
  2. // forum
  3. // Vragen aan Moderator
  4. // Reclame (banners) over het scherm

Dit onderwerp heeft 166 reacties, is 12242 keer bekeken, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 29-11-2010 10:06. Dit onderwerp is gesloten!

1. Reclame (banners) over het scherm

Afbeelding van kafka
    Dit onderwerp is gestart door kafka
    10-03-2010, 21:10

bericht "vervallen"
    kafka wijzigde dit bericht op 06-10-2010 22:36 met 249%: openingsbericht vervallen

reacties

1. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    02-06-2010, 00:17

Goedenavond Somone

Ik zal het weer doorgeven hoor en hoop dat er wat aan gedaan kan worden

Pien
    quote:
    somone schreef op 01 juni 2010 @ 23:08:
    Dat weet ik  Kim, maar ik vroeg me eigenlijk af of daar ook wordt "gezeurd"?  Nu ga ik dat gaan doen:  De oranje reklame van het W.K. is wel erg hardnekkig en langdurig op het scherm.....  Wie weet helpt het...  Uiteraard ben ik me bewust van het feit dat reclame geld op brengt maar het moet niet ten kostte van de gebruikvriendelijkheid van een forum gaan toch....  De techneuten mogen weer aan het werk..

2. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    01-06-2010, 11:10

Goedemorgen,
    Ik ben er weer! Heerlijk weer gehad en helemaal bijgekomen..

Om even op onderstaande vraag terug te komen: Ook op andere forums wordt reclame ingezet om deze sites als het ware te betalen. Dit kunnen andere reclame-uittingen zijn, dat ligt aan de advertentie/adverteerder.

Groetjes,
    Kim

quote:
    somone schreef op 01 juni 2010 @ 00:55:
    Ik vraag mij af, is de reclame minder op andere forums?  Die moeten toch ook betaald worden?  

3. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    27-05-2010, 17:12

Hi Sara1,
    Het is inderdaad vervelend als je reclame niet meteen weg kunt klikken. Wij maken melding van storende reclames op margriet.nl en vooral op het forum en als de reclame over het inlogvak valt. Soms kan er iets aan gedaan worden, soms niet. Helaas. Wij kunnen deze site (gratis) laten draaien omdat we reclameplekken verkopen. Reclame zal er dus altijd blijven. Wij als redactie geven het door als het storend is, maar we hebben het dus niet zelf in de hand om ze weg te halen. Dit verhaal was even voor de duidelijkheid en om geen valse verwachtingen te scheppen.

Groet Puck
    Moderator Margriet

4. Hallo moderator,

Kan er iets worden gedaan aan die ergerlijke T mobile reclame?? Voor je die kunt weg klikken... [:@]  Belachelijk gewoon.

5. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    24-05-2010, 11:31

Goedemorgen

Al het gelijk doorgeven, maar denk niet dat er vandaag nog wat aan gedaan wordt, Pinkstermaandag he? Maar weet dat er aan gewerkt wordt.

Pie
    n
    quote:

6. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    23-05-2010, 07:39

Goedemorgen Lau

Inderdaad, lekker rustig zo, je hebt helemaal gelijk.

Pien

quote:
    lau schreef op 01 mei 2010 @ 22:35:
    Wat een heerlijke rust op het forum en zowaar komen er nieuwe mensen kijken! [Y]
    Houen zo!  Doe de reklame maar aan de zijkanten of zo. Stilstaand...

Gr. Lau
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 23-05-2010 07:42 met 3%

7. De enige juiste manier is de manier die resultaat oplevert... (en vanaf nu ga ik alleen maar melden wanneer er weer iets stoort, hoe erg het stoort, en hoe vaak het gebeurt).

8. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    29-04-2010, 10:06

Hoi Kafka,
    Nou, ik heb het altijd op de juiste manier doorgegeven, maar blijkbaar vonden ze de situatie nu zo spoed (aangezien er niet zomaar ook nog om 21.30 uur onder voetbal iemand mailt dat het zo echt niet langer kan), dat ze er gelijk ingedoken zijn.. Ik moet dus vaker 's avonds laat mailen!

gr
    Kim

quote:
    kafka schreef op 29 april 2010 @ 09:35:
    Nu het (nadat wij er héél erg om moesten zeuren tot in 't kwadraat) eindelijk doorgegeven werd (althans, op de juiste manier doorgegeven) kan het dus wèl... Q.E.D. (quod erat demonstrandum).

9. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    28-04-2010, 23:03

Hoi Jeanet,
    Banners zullen er wel blijven helaas (daar verdient Sanoma digitaal, en dus ook Margriet.nl, nu eenmaal haar geld mee), maar dan moeten ze wel goed weg te klikken zijn, niet constant in beeld verschijnen op de meest onmogelijke momenten (als je aan het inloggen bent) en niet tig keer in beeld komen. Als het goed is moeten de banners straks goed weg te klikken zijn, ook niet tig keer in beeld verschijnen en ook niet op het moment dat je aan het inloggen bent over het inlogveld vallen. Is dit na morgen (donderdag 29 april) het geval, meld dit dan aan mij en vertrouw erop dat ik me hard maak voor jullie (al krijg ik sommige dingen ook niet gelijk voor elkaar, maar ik blijf volhouden [;)] )

Begrijp me goed: ik begrijp jullie reacties, want ik ervaar het zelf ook als storend. Nu ga ik echt slapen en nogmaals excuus voor mijn onduidelijk berichtje eerder deze dag..

Fijne nachtrust!

quote:
    jeanet18 schreef op 28 april 2010 @ 21:59:
    Bovendien na mijn melding van vanmiddag nog niet weer opgeschrikt door een banner.. hoop dat Kim haar bericht bewaarheid wordt/blijft en dat het uitgezet kan blijven.
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 29-04-2010 07:27 met 1%

10. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    28-04-2010, 21:53

Goedenavond,
    Ik ben schijnbaar niet de enige die nu nog werkt. Contact gehad met iemand van de afdeling over msn en als het goed is, wordt er iets aan gedaan. Maar dit zal niet gelijk zijn...

Nogmaals mijn excuus
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 29-04-2010 07:26 met 32%

11. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    28-04-2010, 21:05

Beste mensen,
    Ik schrik van jullie reacties. Excuus als mijn bericht verkeerd is overgekomen. Dit was uiteraard niet de bedoeling. Sorry [:$] ....... Ik wil 1 ding heel duidelijk maken en ik hoop dat jullie dit begrijpen: ik ben er voor jullie en wil graag alle informatie over de problemen om deze zo goed mogelijk door te spelen naar de afdeling die hierover gaat. Ik wil dat het forum zo goed mogelijk draait en dat jullie hier veel plezier aan hebben. Mijn bericht was niet goed geschreven door mij, maar ik zal uitleggen wat ik bedoel.

Het is het belangrijk om te weten of de banners op bijvoorbeeld 1 topic (dus als je bijvoorbeeld een tijdje op vraag aan moderator blijft hangen) meerdere keren in beeld komt, terwijl je deze weg geklikt hebt. Ik denk dat het bij jullie over kwam als: of de banners meerdere keren in beeld komen, maar dat had ik uiteraard al van jullie begrepen en ik begrijp dat jullie nu zoiets hebben als: dat hebben we al 1000 x gezegd en geloof ons. Ook weet ik dat de banners meerdere keren in beeld komen. Weet dat ik dit vanmiddag weer met spoed heb doorgegeven. Mijn excuus....

Ik wens jullie een fijne avond toe en excuus voor mijn verkeerd geschreven berichtje.

Kim
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 28-04-2010 21:11 met 5%

12. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    27-04-2010, 08:39

Beste Francoise2,
    Als een banner inderdaad niet goed is weg te klikken, geef ik dit gelijk door. Wij zijn niet traag van begrip, maar wij kunnen er zelf weinig aan doen (als ik een knop had om ze uit te zetten, had ik hier al lang op gedrukt).
    Kim

quote:
    francoise2 schreef op 27 april 2010 @ 07:12:
    De bijenkorf is niet goed weg te klikken, is traag van begrip, net als jullie!

13. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    26-04-2010, 09:07

Goedemorgen,
    Het is inderdaad heel irritant, maar de afdeling die hierover gaat bepaalt of het daadwerkelijk wordt weggehaald. Als het namelijk goed is weg te klikken, dan mag de adverteerder blijven staan. Het lijkt net alsof ik niets doe, maar dat doe (probeer) ik echt! Ik ben er voor jullie!
    Groeten,
    Kim

14. Ik vind het niet grappig idd [:S] ,zijn er dan geen vriendelijkere manieren van reclamemaken?

15. HET IS ER NOG ALTIJD, nog altijd even storend. Als de afspraak, zoals Kim schreef, is dat de reclame weg moet of verplaatst moet worden omdat de werking van het forum in het gedrang komt, dan moet die afspraak ook worden nageleefd. Dus als de reclame nog altijd moet weggeklikt worden (méér dan één keer in één sessie) omdat die belet op "forum" te klikken, dan ga ik er van uit dat het niet doorgegeven wordt, of toch zéker niet op de juiste manier.

Blijven zeuren, niet één keer per dag, blijven zeuren tot ze het beu worden. En ik herhaal ook nog maar eens even (daar komt gewoon nooit reactie op), laat ONS maar eens zeuren. Maar dàt kan niet, want ocharme die reclamemakers van het forum moeten beschermd worden. Ja, als je dàt doet, komt er uiteraard niets van. Als je één keer per week of zo een bericht krijgt van 'er zijn forummers die beweren er last van hebben', dan zou ik ook denken 'die forummers kunnen me de pot op, als ik mijn centen maar krijg'. Als ik dagelijks mails kreeg van tig forummers die er last van hebben, zou ik misschien toch wel wat gaan doen. Bij voorbeeld: de gemaakte afspraken (reclame mag de werking van het forum niet storen) naleven.

16. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    25-04-2010, 17:31

Goedemiddag forummers

Ik ben er een dagje tussenuit geweest, vandaar niet eerder een reactie. Ik heb al een bericht gemaakt voor de betreffende afdeling dat het heel erg lastig en super vervelend is dat de banners over het forum/inloggedeelte voorbij komen. Bovendien zal ik Kim er ook nog weer even extra attent op maken dat het nog steeds niet goed gaat met die banners.

Ik kan niet anders zeggen, lees aub ook nog even haar bericht van van een paar weken geleden (zie hieronder)

Voor nu groet,
    Pien
    quote:
    Moderator_Margriet schreef op 07 april 2010 @ 09:18:
    Hoi Kafka,
    Als jullie klagen gebeurt er net zoveel, dus heeft het totaal geen zin.  Met de advertenties verdient Sanoma (en dus ook margriet) geld en zolang deze niet over het inloggedeelte staan (en dat is iets waar we wel over mogen en moeten klagen) en makkelijk weg te klikken zijn, worden deze niet verwijderd aangezien de adverteerder hiervoor betaald.

Dat hoort helaas bij een website, ook al zijn sommige inderdaad erg irritant!
    Meer dan jullie klachten doorgeven, kunnen we helaas niet doen.

Groetjes,
    Kim
    margrietmoderator2 wijzigde dit bericht op 25-04-2010 17:36 met 20%

17. Karma, dat is iets waar vroeger (in het vorige forum) ook mee gewapperd werd, met dat soort straffe popupblokkers. Als ik die installeer, kan ik bepaalde andere dingen niet meer openen, dus dat is voor mij totaal geen optie. Met mijn gewone popupblokker heb ik op andere sites totaal géén last van zo'n overpowerende banners.

"Zij van Margriet" moeten maar zorgen dat het niet meer gebeurt, de moderatoren zeggen almaar dat zo'n banners niet mogen als ze de werking van het forum verstoren (niet kunnen inloggen of niet in een topic kunnen), en dan zeggen ze dat er het doorgeven, ik geloof ze wel, en dan gebeurt er gewoon niets (waardoor mijn geloof aan het doorgeven stilaan begint af te zwakken; die "afzwakking" wordt ook gevoed door het feit dat ze het vertikken te zeggen aan wié ze het doorgeven - het adres bedoel ik. Het lijkt wel of ze god-de-vader willen beschermen. Of de paus, die bij wijze van spreken niet wil zeggen waar de pedofiele priesters zitten, uit angst dat die tot de orde worden geroepen).

Maar ik blijf het herhalen als het me stoort... Op de barricade, als het ware...

18. Kafka, ik heb nu wel her en der reclame staan op de site, zit op mijn minilaptop (XP) en heb dit dus op mijn grote laptop (vista) niet maar ze staan niet over het scherm. Heb jij de pop-up blokker ingesteld? Zit achter extra en dan internet opties en ik dacht beveilinging. Misschien heb je hier iets aan.
    Het zou niet moeten natuurlijk maar ja.......het is wel een gratis site....

19. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    08-04-2010, 08:58

Hoi Jerney,
    Klagen mag altijd hoor, want ik snap heel goed dat het heel irritant is! En die klachten geven we ook altijd door, zodat de afdeling die hierover gaat ook weet waarover geklaagd wordt!

Groetjes,
    Kim

quote:
    jerney schreef op 07 april 2010 @ 23:03:
    Ok bedankt.
    Had dus nog niet eerder gelezen over de betalende reclame...dan zei het zo.
    Toch ist jammer,omdat ik er eerder nooit last van had op het forum(de vorige 2 dus).Ik bezoek meer dan 1 forum en nergens kom ik het op deze manier tegen....je kunt er dan ook niet omheen,omdat het dusdanig in de weg staat,dat je het wel weg MOET klikken.
    Ik heb dan ook besloten...te ontharen met Gillette venus(hahaha....maar 'afkloppen',strax verschijnt hier ook nog reclame voor;-)))en Nivea maar snel voorbij te lopen [+o(] .
    JDonnaaa..je komt net kijken,dus oordeel pas na 1000 berichtjes graag;-))).Ik heb hier in elk geval geen verrekijker voor nodig ze te zien(hooguit n leesbrilletje;-)))
    Kim,je kunt er niks aan doen,dat wist ik niet,had beter moeten lezen.Ik dacht even te "helpen" door te klagen,maar hiermee ga ik dus niemand helpen.
    Dan een maar iets langere adem proberen hebben [

20.  Wauw, mensen maken er echt een sport van om banners die je weg moet klikken te spotten!

21. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    29-03-2010, 09:29

Goedemorgen,
    Ik heb het al doorgegeven (klinkt heel cliche weer! hahah). Belastingdienst is wel aangepast, aangezien deze eerst over het inlogvenster stond. Hertog Jan laat ik ook zo aanpassen. We kunnen deze niet zomaar laten verwijderen, aangezien de klant hiervoor betaald. Maar zoals eerder gezegd, stuur ik alle klachten door en wie weet..
    Groeten,
    Kim
    quote:
    kafka schreef op 28 maart 2010 @ 18:51:
    Nog altijd de belastingsdienst, nog altijd Hertog. Niet één keer per sessie, méér keer per sessie.

Ik kan me niet voorstellen dat ze bij de reclamedienst, als ze het verkopen, niet wéten dat het een enorme stoorzender zal zijn. Maar ja, wij zullen onze ziel maar weer in lijdzaamheid bezitten en ons tevreden stellen met het feit dat geen enkele moderator het lef heeft ons te zeggen waar we rechtstreeks onze gram mogen halen. (Ondertussen is het al geen gram meer, zelfs geen kilogram). Die àrme reclamemensen, die moeten zo nodig beschermd worden!!! [+o(]  Dat de forummers met de ellende zitten, dààr trekken de moderatoren zich geen làp van aan. Anders was er toch al iets veranderd... Ze houden ons nog wel even zoet met een of andere dooddoener. "Gauw nog even een paar kluitjes in het riet"... Sorry, moderatoren, er is nu al meer dan drie jaar geduld geweest en begrip, maar nu is het OP. De volgende alinea is zéér duidelijk.

Ik weet al wat het antwoord zal zijn: "het is doorgegeven" of "ik geef het nog eens door", dus bespaar ons dat maar. Zorg liever dat het in orde komt. Of behoort dat niet meer tot jullie taak, waardoor er bij jullie brood op de plank komt? Als dit met die ergerlijke reclame niét in orde komt, is dit onderdeel van jullie taak niét goed (om niet te zeggen goed niét) uitgevoerd.

22. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    26-03-2010, 08:02

Goedemorgen,
    Nee, boven het inloggedeelte is niet de bedoeling.

@ kafka: als een banner niet over het inloggedeelte staat en goed weg te klikken is, is de afdeling die hierover gaat niet verplicht de banner van de site af te halen. Sanoma verdient hier geld mee en de adverteerder betaald. Dat is internet. Maar ik ben het met je eens hoor dat het af en toe heel irritant is. Dus gewoon hier blijven klagen, want als er vele klachten komen, wil het nog weleens gebeuren dat ze de uiting toch stop zetten. dus geef ik alles wat jullie hier schrijven door! Geloof me!

Kim

quote:
    jeanet18 schreef op 25 maart 2010 @ 23:58:
    Hallo Kim of Pien

De Bijenkorf reclame 'hangt' voor het inloggedeelte van het forum...

is erg lastig hoor, en ik meende dat dat niet de bedoeling was?

groetjes

J.

23. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    11-03-2010, 08:52

Beste mensen,
    We begrijpen de irritatie van sommige banners heel goed. Wat wij alleen kunnen doen (en dit klinkt weer heel laf) is het doorgeven aan de afdeling die hierover gaat. De internetredactie heeft hier helaas niets over te zeggen. We vragen de advertenties te stoppen indien:

- banners over het inlogveld staan
    - ze de site vertragen
    - niet goed weg te klikken zijn
    - te voorschijn komen na wisseling van pagina's in het forum

Dus ik hoor graag van jullie welke banners aan bovenstaande eigenschappen voldoen (belastingdienst zal ik doorgeven, daar heb ik meerdere klachten over gehadd).

Groetjes,
    Kim

24. Inmiddels ben ik op onderzoek uitgegaan....

Bij de Libelle> vragen en problemen> klachten over banners>

Daar lopen dus ook de pc's vast bij verschillende mensen, of worden traag.
    Het is daar ook bal, dus Kafka, we zijn niet gek,  het zit bij Sanoma, (sonama )en hun fantastische programma.

het ligt niet aan de pc's van de forummers!

Hopelijk is dat nu voor iedereen duidelijk.

Hopelijk gaan de mensen achter de schermen hier iets aan doen.

Lau.

Ps. nu ben ik het écht spuugzat, kan mijn tijd beter besteden, dat ga ik dan ook doen, er zijn belangrijker dingen in de wereld...
    roosje40 wijzigde dit bericht op 10-03-2010 22:18 met 3%

advertentie