Meepraten in het forum? Word nu lid!

Vragen aan Moderator

1. Home
  2. // forum
  3. // Vragen aan Moderator
  4. // Reclame gesignaleerd

Dit onderwerp heeft 125 reacties, is 12143 keer bekeken, en bestaat uit 6 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 6.
De laatste reactie is geplaatst op 30-11-2010 21:41. Dit onderwerp is gesloten!

1. Reclame gesignaleerd

Afbeelding van Moderator_Margriet
    Dit onderwerp is gestart door Moderator_Margriet
    05-01-2010, 09:49

Goedemorgen

Staat er op het forum ergens ongewenste reclame of worden er oproepen gedaan om enquêtes in te vullen (geplaatst door mede lezeressen) dan vragen wij je dit hier te melden.

Geef even aan waar (welke categorie) het betreffende berichtje staat en waar het over gaat.
    Wij verwijderen het dan voor je!

Groeten
    Margriet moderator
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 06-10-2010 08:47 met 25%

reacties

1. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    30-11-2010, 21:41

dank, link is verwijderd
    quote:
    tanjan schreef op 30 november 2010 @ 18:55:
    Onder opvoeden, topic geslaagd een link naar een opleiding.

2. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    29-11-2010, 23:09

Het het geheel verwijderd
    dank voor het melden

Moderator Margriet

quote:
    kneeltje schreef op 29 november 2010 @ 17:29:
    Bij Maatschappij, staat een vragenlijst.

3. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    28-11-2010, 23:09

Onderwerp is reeds verwijderd.

Moderator Margriet

quote:
    tanjan schreef op 28 november 2010 @ 21:59:
    Onder ontspanning weer een 1 berichter met het topic Stemmen die wil dat we haar aan een overwinning helpen door te stemmen. Met link

4. sorry, goede posting, foute topic
    jeanet18 wijzigde dit bericht op 27-11-2010 10:24 met 96%

5. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    25-11-2010, 21:53

is weer verwijderd. Dank

Margriet Moderator

quote:
    kneeltje schreef op 25 november 2010 @ 14:13:
    Bij  "Gezondheid " daar vragen ze Proefkonijnen, met link.

6. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    25-11-2010, 13:47

Bedankt, we hebben de berichten verwijderd.

Groet Moderator Margriet.nl

7. "op zoek naar mevrouw rutte" mèt link, minstens drie keer.

8. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    23-11-2010, 21:38

quote:
    tanjan schreef op 23 november 2010 @ 21:15:
    Onder ontspanning: Webshop. Reclamebericht met link. Mag van mij volledig verwijderd worden
    Dank tanjan, Ik heb het bericht  verwijderd en er een waarschuwing geplaatst.
    .

9. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    22-11-2010, 17:37

Zag het net ook op de homepage van Margriet. Heb alles gedelete.

Groet Moderator

quote:
    karma schreef op 22 november 2010 @ 17:19:
    Een onderzoek, vragenlijst, en iets voor weduwen waar een link in staat.

10. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    21-11-2010, 16:11

quote:
    tanjan schreef op 21 november 2010 @ 11:41:
    Bij gezondheid onder de topic steeds minder haar een 1 berichter met een promotiepraatje over een homeopatisch middel met een link
    Dank weer. Ga het gelijk verwijderen

Margriet moderator

11. Mijn beste moderator, 24 uur hoeft niet hoor. Ik heb genoeg aan drie keer één minuut per etmaal om die reclameboodschappen en dergelijke te zien. Pakweg dat een moderator er dan nog eens tien minuten voor nodig heeft om er eentje te verwijderen… Dat is een kwartier per dag maximum… Voor alle duidelijkheid: dit gaat alléén over het schoon houden van het forum, niét over de andere dingen, want daar gaan andere ploegen over.

Ik voel me absoluut niet verantwoordelijk voor het forum, Moderator2? Ik vraag me af hoe u daarbij komt? Om een onnozel voorbeeld te gebruiken: als ik tegen de slager zeg dat zijn gerookt spek te zout is, ben ik dan verantwoordelijk voor zijn zaak? Neen, dan wil ik alleen dat ik lekker gerookt spek kan kopen waar ik geen dorst van krijg?

Het spijt me dat ik u moet tegenspreken, maar ik waardeer wel degelijk het positieve van dit forum, anders kwam ik er niet meer op... het positieve is de vriendschap met medeforummers, die “dank zij” het éérste forum ontstaan is, en “ondanks” het tweede en dit derde forum, blijft bestaan.

En wat de rest betreft (dus alle problemen waar moderatoren niets aan kunnen doen, alleen maar meenemen en doorgeven): ik ben op andere topics hier in “vragen aan moderator” niet meer zo actief, ik heb me erbij neergelegd dat daar ondanks alle beloftes niets mee gebeurt… Daar kunnen moderatoren niets aan doen, het is nu eenmaal zo.
    kafka wijzigde dit bericht op 20-11-2010 07:07 met 0%: nog altijd problemen met word!

12. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    20-11-2010, 00:27

quote:
    kafka schreef op 19 november 2010 @ 06:43:
    Ver van mij de gedachte verantwoording te vragen! Veantwoording is voor jezelf of voor je hiërarchisch meerdere. Ik denk misschien alleen aan de verantwoordelijkheid om de taak op te nemen van een moderator en zèlf de dingen te doen die moeten gedaan worden qua enquêtes en reclameboodschappen. Dan moeten er ook geen belachelijke smoezen gebruikt worden.

De verantwoordelijkheid ligt inderdaad bij ons kafka. Gezien jou postings lijk jij je mede verantwoordelijk te voelen voor het verbeteren van ons forum. . Dat hoeft niet, Achter de schermen, ook al leggen we niet alles uit ,blijft er gewerkt  worden aan verbetering en we nemen alles mee wat hier gepost wordt. Ik hoop dat je dit als positief kunt benaderen. Iedere keer weer onze aandachtspunten negatief naar voren brengen maakt niemand blij. Wij zijn niet 24 uur op het forum, dat zou ten kostte gaan van het zoeken naar oplossingen. Probeer een keer positief te reageren op onze inzet ondanks dat het forum nog niet werkt zoals wij willen.

13. Ver van mij de gedachte verantwoording te vragen! Veantwoording is voor jezelf of voor je hiërarchisch meerdere. Ik denk misschien alleen aan de verantwoordelijkheid om de taak op te nemen van een moderator en zèlf de dingen te doen die moeten gedaan worden qua enquêtes en reclameboodschappen. Dan moeten er ook geen belachelijke smoezen gebruikt worden.

Voor de rest ben ik me er bewust van dat er aandacht is voor de problemen, die overigens niet alleen ik, maar àlle forummers ondervinden. Alleen maar jammer dat die aandacht niet in daden wordt omgezet: 90% van de problemen blijft gewoon bestaan, ondanks vele loze beloftes en kluitjes in het riet. Dat is sinds zowat vijf jaar (sinds het vorige nieuwe forum) schering en inslag...
    kafka wijzigde dit bericht op 19-11-2010 06:46 met 4%: nog altijd problemen met word!

14. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    19-11-2010, 00:55

Goedenavond Kafka

We zijn geen topiksters. Wij nemen alles mee en proberen zo mogelijk een oplossing te vinden.
    Het is voor ons geen optie om daar steeds verantwoording voor af te gaan leggen op het forum, dat doen we hier op de redactie.
    Er wordt aandacht besteed aan zaken waar jij problemen mee ondervind (en indien mogelijk opgelost), ga daar maar vanuit.

Margriet moderator

15. Nog even dit: dit topic is in het leven geroepen omdat wij forummers reclameboodschappen vaak sneller zien dan moderatoren. Logisch. Als ze dan niet verwijderd worden, kan ik dat niet echt respectvol noemen naar de diverse mensen die de moeite nemen reclame te melden (en dan denk ik niet aan mezelf, neen, ik ben al blij als ik antwoord krijg op een vraag, want dat is soms ook een probleem).

Het antwoord op mijn vraag van gisteren zou in dit geval kunnen, er zijn nog wat reacties geweest op dat reclametopic over begrafenismuziek. Maar ik heb me ziek gelachen (dank daarvoor, er wordt te weinig gelachen) om het feit dat ook de reclameboodschappen die ik vanochtend opsomde (en die ondertussen verwijderd zijn, waarvoor dank), onder diezelfde noemer zouden vallen. Minstens één van die reclameboodschappen had als openingstekst “reclameboodschappen zijn verboden op dit forum, daarom is dit aangepast” (of iets in die strekking). Ja, daar willen we nog wel eens een discussie over voeren… Tja, het is moeilijker te zeggen: "ik was het vergeten..." En zelfs dat hoefde niet. Gewoon verwijderen was al voldoende... 

16. Mijn beste moderator2, waarom hebt u alwéér een origineel bericht van mij verwijderd? Het wordt een eentonig verhaal... (En volgens mij wàs dat vanochtend eerst niet - die "quote" is er achteraf bijgezet? anders staat die toch in een kadertje? dat zal dan die "aanvulling" wel zijn?) Nou, mij maakt het niet uit hoor, maar waarom moderator2 altijd die originele postings verwijdert, gaat mijn verstand te boven... tenzij ze het doet om me te pesten, omdat ze weet dat ik daarover val, maar dat denk ik nu ook wel niet, haha. 't Is gewoon energieverlies; die energie kan beter besteed worden aan het opruimen van berichten en topics die vervuilend zijn...

Maar, zoals al eerder gesteld: wie ben ik? SLECHTS een forummer.
    kafka wijzigde dit bericht op 18-11-2010 17:56 met 8%: tikfoutje

17. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    18-11-2010, 11:37

Goedemorgen

Dank voor de reminder, deze onderwerpen hebben we inderdaad ook even laten staan om te zien of er nog reacties op kwamen en dat was dus niet zo, het verwijderen is er tussendoor geschoten, maar inmiddels verwijderd
    Margriet moderator.

quote:
    kafka schreef op 18 november 2010 @ 10:10:
    OK. Dat geldt zeker ook voor "nieuw evenement" in Maatschappij; voor "diabetes collecte in Hoorn" in Gezondheid; voor "hoe kopen jullie eten" in Voeding; voor "is uw zoon/dochter somber, angstig of in een dip" in Opvoeding; voor "radio" en voor "wie helpt mij" (nog altijd met link) in Ontspanning.
    margrietmoderator2 wijzigde dit bericht op 18-11-2010 11:39 met 1%: aanvulling

18. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    17-11-2010, 23:00

Het onderwerp is redelijk actueel en ik wil even aanzien hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Margriet moderator

19. quote:
    Moderator_Margriet schreef op 17 november 2010 @ 16:37:
    Het bericht is verwijderd bij 'uit het nieuws'. In het bericht in 'maatschappij' is de link uit het bericht verwijderd. Dank.
    Mag ik vragen waarom het bericht in "maatschappij" is blijven staan, zij het dan zonder link, of is dat een onredelijke vraag? Mijns bescheidens inziens is dit toch forumvervuiling... Maar ja, wie ben ik? Slechts een forummer... Wie weet is er een gegronde reden waarom dit,  en sommige andere reclametopics, blijven staan nadat de link verwijderd is. Die reden zou ik, als het niet te veel moeite is, wel willen kennen.

20. quote:
    karma schreef op 17 november 2010 @ 12:32:
    Zo zag ik dat niet..... en trouwens, het is wel van Margriet, toch?!
    hmm oke, ben misschien te "riekerig" :-)

21. quote:
    karma schreef op 17 november 2010 @ 12:32:
    Zo zag ik dat niet..... en trouwens, het is wel van Margriet, toch?!
    Tja, Karma, ik heb altijd mijn bedenkingen bij een persoon die maar één posting heeft en daar dan een of ander product, fair, website of gelijk wat gaat aanprijzen. In dit geval denk ik het ook niet echt, maar toch... 

Reclame mag volgens de forumregels niet, maar wel als het voor Margriet is of als het storend genoeg is voor de forummers (banners en zo - even afkloppen, het is alweer even geleden...)

22. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    17-11-2010, 16:37

Het bericht is verwijderd bij 'uit het nieuws'. In het bericht in 'maatschappij' is de link uit het bericht verwijderd. Dank.
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 17-11-2010 16:39 met 66%: toevoeging

23. Bij " maatschappij" en  "Uit het nieuws "een link over uitvaartmuziek.

24. Zo zag ik dat niet..... en trouwens, het is wel van Margriet, toch?!

25. Onder ontspanning " Margrietbeurs 2010", riekt wat mij betreft naar enquete/reclame

advertentie