Vragen aan Moderator
Dit onderwerp heeft 140 reacties, is 19516 keer bekeken, en bestaat uit 6 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 6.
De laatste reactie is geplaatst op 11-11-2010 17:43.
problemen met invoeren word-documenten
Hier problemen met het invoeren van worddocumenten...kafka wijzigde dit bericht op 14-09-2010 21:04 met 90%: origineel bericht achterhaald
reacties
- Ter informatie: ik heb een maand of twee geleden van iemand (geen moderator, want daar kreeg ik toen ook geen antwoord van, noch hier, noch via mail) ook de raad gekregen via kladblok of wordpad te gaan. Ik heb dat toen uitgetest, maar ik had nog altijd hetzelfde probleem als met word (bij mij gaat het om de interlinie). Ik heb dat toen ook aan die persoon doorgegeven, die het zou doorgeven aan de bevoegde instanties (met andere woorden de techneuten). Maar misschien werkt het wèl voor het probleem dat Karma heeft. Ik hoop het voor haar.kafka wijzigde dit bericht op 11-11-2010 17:44 met 0%: tikfoutje
- Fijn dt je dit hebt uitgezocht. Wij gaan hier verder geen aanpassingen doen voor Word. Ons advies is namelijk zoveel mogelijk met kladblok te werken.
Word creëert onderwater allerlei opmaakcodes in haar documenten. Deze worden automatisch meegenomen als teksten gekopieerd worden. Je kunt dit in de meeste gevallen aardig omzeilen door het geheel vanuit Word te kopiëren naar kladblok of bijv. wordpad (zie bureau accessoires voor pc gebruikers) en het vanuit daar weer terug te kopiëren naar het forum. Meestal worden hiermee de opmaakcodes eruit gefilterd. Het kan helaas voorkomen dat je eventueel enters zelf nadien weer moet toevoegen.
Met vriendelijke groet Moderator Margrietquote:karma schreef op 10 november 2010 @ 07:59:
Onlangs wat wijzigingen aangebracht in de Word instellingen, gevolg....ik hoef niet meer de tekst opnieuw in te delen als ik hier post!
Wat ik nog wel steeds lastig vind is dat je het in een apart kadertje moet doen en dat het kadertje alleen maar verschijnt door eerst in dit kader te klikken en dan op het word-icoontje. Waarom is dat word-icoontje niet gelijk beschikbaar?
Ik kan je vraag niet meteen beantwoorden, wordt vervolgd.quote:karma schreef op 10 november 2010 @ 07:59:
Onlangs wat wijzigingen aangebracht in de Word instellingen, gevolg....ik hoef niet meer de tekst opnieuw in te delen als ik hier post!
Wat ik nog wel steeds lastig vind is dat je het in een apart kadertje moet doen en dat het kadertje alleen maar verschijnt door eerst in dit kader te klikken en dan op het word-icoontje. Waarom is dat word-icoontje niet gelijk beschikbaar?- Onlangs wat wijzigingen aangebracht in de Word instellingen, gevolg....ik hoef niet meer de tekst opnieuw in te delen als ik hier post!
Wat ik nog wel steeds lastig vind is dat je het in een apart kadertje moet doen en dat het kadertje alleen maar verschijnt door eerst in dit kader te klikken en dan op het word-icoontje. Waarom is dat word-icoontje niet gelijk beschikbaar? - Ik heb ondertussen een mail gekregen (niet van de moderator), en het is doorgegeven. 't Is maar om jullie op de hoogte te houden. Wel jammer dat je eerst "vervelend" moet reageren voor er actie komt.kafka wijzigde dit bericht op 17-09-2010 15:49 met 0%: tikfoutje
- Beste Forummers,
We gaan alle punten ter verbetering verzamelen. En zullen jullie zodra issues al dan niet opgelost worden hiervan op de hoogte brengen. Nogmaals dank voor jullie input.
Met vriendelijke groet, Moderator Margrietquote: - (Ik neem maar even een kopie van de berichten van vandaag, voor ze weer in de bermudadriehoek van Cyberspace verdwijnen).
- Ik heb 'n mail gestuurd omdat ik nog altijd geen antwoord heb gekregen op het doorgeven van het verergeren van het "alinea-probleem". Dat probleem, dat ik op 14 september 's avonds aankaartte, en dat dus op 15 september op de technische dienst had moeten belanden, zal dus pas op z'n vroegst maandag 20 september (àls ze het doorgeven, want dat is nog de vraag) aan de technische dienst worden doorgegeven. (Heb ik ook in de mail gezegd).
Hoezo, sneller en adequater per mail? Maar wèl consequent, laat ik eerlijk zijn. Op 't forum geen antwoord, via mail ook geen antwoord.![[:)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-1.gif)
- Ik heb nu een soort fuchsia. Er is iemand zich héél erg aan 't amuseren, denk ik.
- Bij mij wisselt Oranje en Blauw elkaar af.
Als ik mag kiezen, doe dan maar blauw! - (Technische dienst kan wel andere kleurtjes zetten, maar problemen oplossen ho maar. Nou ja, als ze het niet eens te horen krijgen dat er zijn, kunnen ze er niets aan doen natuurlijk...)kafka wijzigde dit bericht op 17-09-2010 13:30 met 12%: tikfoutje
- (Mail of forum, zelfde resultaat: geen antwoord).
- Dat is niet nieuw hoor Francoise, dat is al sinds het begin van de vernieuwde site zo.........
Je moet het altijd bewerken.....
Wat zijn we trouw dat we toch steeds al die moeite doen om hier nog te posten, he? - (Ik heb het vorige bericht ook gemaild, maar ik laat het hier maar staan, dan weten ook de andere forummers het).
- NIEUW! NIEUW! NIEUW!
Een wordbericht plakken: ALLE alinea's compleet weg.
(Dus nog erger dan wat ik meldde in het bericht dat niet eens doorgegeven werd omdat de moderator het niet goed had gelezen).
Als het niet te veel moeite is, dit nu WEL graag doorgeven aan de technische dienst.kafka wijzigde dit bericht op 17-09-2010 09:28 met 8%: alinea's waren weer weg - Moderator, lees eens even héél goed het bericht dat ik bijna 48 uur geleden schreef. Dat is niet "telkens opnieuw hetzelfde", dat is een NIEUW probleem, en dat heb ik ook héél duidelijk gezegd: het is iets van de laatste twee drie dagen (nu dus vier vijf dagen).
Maar u heeft gelijk: het heeft geen zin om hier vragen te stellen, als ze toch niet begrepen (willen) worden. O o o, wat mis ik Kim.kafka wijzigde dit bericht op 16-09-2010 17:33 met 1%: foutje - Beste forummers,
Het heeft wat ons betreft geen zin om telkens dezelfde discussies op het forum te voeren. Als er zaken zijn die we snel en adequaat kunnen oplossen dan doen we dat. Sommige problemen zijn complexer en vergen meer tijd. Dan is er nog een categorie problemen waarvoor helaas geen oplossing voor gevonden wordt. Als we vragen via de mail binnenkrijgen, kunnen we jullie een betere probleemoplossing aanbieden. Omdat we sneller kunnen reageren en jullie persoonlijk op de hoogte kunnen brengen van wijzigingen en oplossingen. Ook is het makkelijker om gegevens uit te wisselen om te testen.
Met vriendelijke Groet Moderatorquote:kafka schreef op 16 september 2010 @ 17:01:
Net wat ik ook zei, Karma. Maar de mail schrijf ik ook nog wel, naar alle mailadressen die ik ondertussen al verzameld heb van Margriet. Ik zal de tekst daarvan ook op het forum zetten. Ik sla ook alles op wat hier is geschreven, want het is weg voor je het beseft.
Dit slaat echt wel alles... Zijn ze helemààl van de pot gerukt? Een categorie vragen maken die dan niet mag gebruikt worden om een vraag te stellen, om je te bescheuren toch? - Net wat ik ook zei, Karma. Maar de mail schrijf ik ook nog wel, naar alle mailadressen die ik ondertussen al verzameld heb van Margriet. Ik zal de tekst daarvan ook op het forum zetten. Ik sla ook alles op wat hier is geschreven, want het is weg voor je het beseft.
Dit slaat echt wel alles... Zijn ze helemààl van de pot gerukt? Een categorie vragen maken die dan niet mag gebruikt worden om een vraag te stellen, om je te bescheuren toch?
Als we steeds maar als antwoord krijgen dat we moeten mailen dan kan deze categorie beter afgeschaft worden........quote:karma schreef op 16 september 2010 @ 16:19:
Voor het harde-enter-probleem moeten jullie bij Kafka zijn.
Wat mogen we hier nog wel vragen dan?
Automatisch inloggen werkt weer niet.
Worddocumenten plaatsen is zeer omslachtig.
Account volledig verwijderen kan niet??
Ben wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Kneeltje. Dus: Is het mogelijk je mailadres te wijzigen of moet je dan een nieuw Account aanmaken (en dus ook een nieuwe nickname)?- Karma, het harde-enterprobleem kan niet worden opgelost, dat is een antwoord dat ik gekregen heb toen er nog antwoorden gegeven werden en toen we niet plots telkens te lezen kregen dat we maar moesten mailen. Dat heb ik ook aangehaald. Het is duidelijk: we mogen niet meer op het forum melden dat er ergens een fout zit, als het via de mail gaat, kunnen ze het helemààl gewoon onder de mat keren.
O o o, wat mis ik Kim. De goede oude tijd toen er toch nog communicatie mogelijk was. - Beste moderator: waarom mogen vragen niet meer gesteld worden op het forum?
Waarom moet er geheimzinnig gedaan worden?
Waarom is er nu totààl geen transparantie?
Waarom zegt een moderator "hoi", net of ik samen met haar/hem in de zandbak heb gezeten?
Waarom is er totaal geen respect voor de forummers?
Waarvoor dient de pijler "vragen aan moderator?"
(Vooral op die laatste vraag wil ik graag een antwoord). - Goedemiddag moderator, als u dit topic leest, weet u alles van het probleem van de harde enters. Dàt probleem kan dus niet opgelost worden, zover zijn we al, dat schreef ik in mijn bericht van 48 uur geleden zowat.
Het probleem nu is alleen maar dat wat ik aanhaalde in het bericht dat ik twee keer "gekwoot" heb. Ik dacht dat zowel ikzelf als Karma (die het dan nog aanschouwelijk voorstelde) duidelijk genoeg waren, ik kan me niet voorstellen hoe ik dat via mail duidelijker zou kunnen zeggen.
Ik begrijp dat u nog niet zo lang moderator bent en dat u dan uiteraard ook niet van alles op de hoogte bent (de geschiedenis met word-documenten en zo), maar gelukkig is dit topic nog hélemaal leesbaar.
En... dat hoeft zelfs niet, de berichten van de laatste 48 uur volstaan om duidelijk te maken wat het probleem nu is.
In een notendop: worddocument, twee zachte enters, dubbele interlinie dus, plaatsen en versturen: géén dubbele interlinie meer. - Voor het harde-enter-probleem moeten jullie bij Kafka zijn.
Wat mogen we hier nog wel vragen dan?
Automatisch inloggen werkt weer niet.
Worddocumenten plaatsen is zeer omslachtig.
Account volledig verwijderen kan niet??
Ben wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Kneeltje. Dus: Is het mogelijk je mailadres te wijzigen of moet je dan een nieuw Account aanmaken (en dus ook een nieuwe nickname)? - Hoi,
Kunnen jullie mij via de mail laten weten wat exact het probleem is van de harde enters. Ik weet niet wat jullie bedoelen. En nogmaals graag dit soort verzoeken via het mailadres van het forum.
Groet Moderatorquote:kafka schreef op 16 september 2010 @ 11:03:
[...]
Tegen beter weten in nog maar eens proberen of er een antwoord komt. Moderator, lees a.u.b. ook wat er nà mijn posting van 14 september om 20.55 uur is geschreven.
Tegen beter weten in nog maar eens proberen of er een antwoord komt. Moderator, lees a.u.b. ook wat er nà mijn posting van 14 september om 20.55 uur is geschreven.quote:kafka schreef op 14 september 2010 @ 20:55:
Het probleem met de “harde enter” is nog altijd niet opgelost, maar ik heb me er bij neergelegd dat dat ook nooit zal gebeuren.
Nu is er sinds een paar dagen een ander probleem: als ik een word-document maak, en een nieuwe alinea begin, doe ik twéé “zachte enters”. Als ik dat word-document in het reactie-kadertje plak, zié ik ook een dubbele interlinie. Als ik op “versturen” klik, verdwijnt een van de “zachte enters” en plakt de alinea aan de vorige. Ik moet dan het bericht wijzigen om de interlinie weer "op zijn plaats" te krijgen. (Lekker gebruiksvriendelijk weer, maar niet heus, zucht...)
Dus het is erger dan voorheen!!!
Mijn vraag: kan dit probleem worden doorgegeven aan de techneuten? Zo ja, wil er iemand dat doen? Bij voorbaat dank. En nog een vraag: kan iemand dan vertellen hoe het komt dat dit fenomeen nu plots de laatste twee drie dagen opgedoken is, en wat ze daar eventueel (niet) aan zullen/kunnen doen?