Meepraten in het forum? Word nu lid!

Vragen aan Moderator

1. Home
  2. // forum
  3. // Vragen aan Moderator
  4. // volgorde berichten eerst/laatst?

Dit onderwerp heeft 146 reacties, is 8963 keer bekeken, en bestaat uit 6 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 6.
De laatste reactie is geplaatst op 05-08-2010 10:39.

1. volgorde berichten eerst/laatst?

Afbeelding van kafka
    Dit onderwerp is gestart door kafka
    09-06-2010, 11:21

.
    kafka wijzigde dit bericht op 25-12-2010 20:32 met 99%: zelf verwijderd, oud bericht

reacties

1. Omdat je het vraagt geven wij antwoord, de rest niet...wie weet doet het 't daar wel niet, maar het merendeel leest hier niet of vind het wel best...

Dit bovenstaande staat ook in mijn berichtje, Karma, ik weet dat Kim het had gevraagd, maar ze gaat er vervolgens klakkeloos vanuit dat het dus bij iedereen werkt...
    Dáár reageer ik op...omdat ze dat ook doen als er gemeld wordt dat er iets fout gaat,  er altijd wel iemand zegt: bij mij gaat het goed en ze dan meteen aannemen dat het dan goed gaat...terwijl dat niet zo is.
    Ik reageer niet op jou, maar op de moderators en de techneuten.
    Ook op diegenen die zeggen dat het goed gaat, als iemand een klacht neerlegt., want dán wordt er gek genoeg wél gereageerd.

Jammer dat je het verkeerd oppikt, zo bedoel ik dat juist niet, ik weet alleen niet hoe ik het je verder moet duidelijk maken. [*-)]
    'k hoop niet dat anderen die het goed bedoelen het ook zo oppikken....

Jammer ook ja, dat er niet zoveel forummers zijn, die reageren, het interesseert ze waarschijnlijk geen biet, jammer, want wij weten nog hoe een goed lopend forum werkt en hoe snel je kunt reageren op elkaar, dus het véél beter kan, maar de meeste "oudgedienden" zijn al weg naar elders...

Ben nog gek ook, dat ik me druk maak ook....zoals Kafka al zei, bij de zusterforums is er wat dát aangaat wat meer solidariteit om te proberen het goed te krijgen.
    roosje40 wijzigde dit bericht op 01-07-2010 17:38 met 0%

2. Karma, ik denk dat Lau bedoelt dat het vaak gebeurt, als er iemand een klacht heeft, dat anderen langskomen en zeggen "bij mij is dat niet!"

Dat heeft twee gevolgen: ten eerste verdwijnt de klacht uit het zicht (omdat die klacht uit het zicht verdwijnt door "bij mij is dat niet" of "ik heb er geen last van"). Ten tweede: in het verleden dachten de moderatoren dan al gauw gemakshalve dat er geen probleem wàs.

In dit geval hebben de moderatoren zelf gevraagd of het probleem was opgelost, en daar hebben een paar mensen ja op geantwoord. Nu is het zo dat het best kan zijn dat ànderen dit probleem nog wèl hebben, maar ja (net als Lau zegt) misschien kan het ze niet schelen.

Ik ben buitengewoon allergisch voor mensen die, als ik (of iemand anders) met een klacht komt, direct zeggen dat zij die klacht niét hebben. Nèt of het MIJN schuld is dat ik die klacht wèl heb, zo komt het vaak over. (Als ik zeg: "aiaiai, ik heb een puist op mijn bil", dan zeg je toch ook niet "ikke niet!!!"?) Dan heb ik altijd de neiging te zeggen: open een topic om te zeggen welke klachten je niét hebt... Ik denk dat Lau die allergie met mij deelt...
    kafka wijzigde dit bericht op 01-07-2010 17:39 met 1%: tikfoutje

3. Lau,

Er werd gevraagd of het nu goed was en ik heb gewoon gemeld dat het bij mij goed was.

Volgens mij zijn hier maar 3 forumleden actief dus of er meer meldingen komen dat het goed is weet ik niet.

Voel me wel een beetje aangevallen door je....... [:'(] , maar ik kan wel wat hebben van je hoor [:)] .

Groetjes,

4. Ho, stop!

Dit is dus hetgene waar we het steeds over hebben....als er 1 of 2 zeggen dat het werkt, wil dat NIET zeggen dát het ook werkt, dan is het alleen bij diegenen zo...
    Omdat je het vraagt geven wij antwoord, de rest niet...wie weet doet het 't daar wel niet, maar het merendeel leest hier niet of vind het wel best...

Als wij iets melden dat er iets niet werkt, is er altijd wel iemand die het nodig vind te zeggen dat ze er geen last van heeft en gaan jullie daar dus klakkeloos vanuit...
    En wordt er niet meer geluisterd naar diegene die nog steeds met die fout zit.

We komen er wel, het duurt alleen even, eer dat dát doordringt geloof ik...
    quote:
    Moderator_Margriet schreef op 01 juli 2010 @ 09:55:
    Goedemorgen,
    Fijn dat dit in ieder geval weer werkt. Het verdwenen menu boven de topiclijst wordt nu bekeken. Waarom dat verdwenen is, is mij ook een raadsel.

Groet,
    Kim
    roosje40 wijzigde dit bericht op 01-07-2010 13:28 met 0%

5. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    01-07-2010, 09:55

Goedemorgen,
    Fijn dat dit in ieder geval weer werkt. Het verdwenen menu boven de topiclijst wordt nu bekeken. Waarom dat verdwenen is, is mij ook een raadsel.

Groet,
    Kim

6. quote:
    kafka schreef op 30 juni 2010 @ 19:28:
    Enneee... waar is de optie "volgorde kiezen" per topic? Misschien wordt dat op de volgende bladzijde van de handleiding wel uitgelegd.
    (Eventjes "omhooghalen")

7. Karma, soms is het handig om ze in de chronologische volgorde te hebben in plaats van in de omgekeerd chronologische volgorde. Bij voorbeeld als je een topic wil kopiëren. (Dat heb ik een paar keer gedaan omdat er zo kwistig werd verwijderd). Of als je, zoals jij ook aanhaalt, een topic wil gaan lezen waar al veel op gereageerd is. Dan is het ook 'logischer' om het eerste bericht eerst te hebben. 

In het vorige forum heeft die functie wèl altijd gewerkt... Dit nieuwe heeft mijns inziens géén nieuwe voordelen (in theorie wel, maar ze werken niet), en een paar extra nadelen... (1. geen mogelijkheid tot andere lettertypes; 2. plakken van worddocumenten blijft een probleem dat ze niet willen of kunnen oplossen, hoewel het duidelijk gaat om de enters, welke manier van "plakken" je ook gebruikt - iets wat ze al màànden weten; 3. de zoekfunctie werkt na een half jaar nog altijd niet; 4. er staat nog altijd dat ik "7" dagboekberichten heb, terwijl dat eigenlijk het aantal reacties is op mijn laatste dagboekbericht van màànden geleden; enzovoort, enzovoort).  Het enige dat permanent is: 1. techneuten die beunhazen zijn maar beschermd worden als halfgoden; 2. forummers waar voortdurend tegen gezegd wordt "ze zijn ermee bezig" en "we nemen het mee", in alle mogelijke variaties op die thema's; 3. berichten die niét indruisen tegen de regels van het forum, maar die zonder enige vorm van proces verwijderd worden als iemand de verwijderkriebels krijgt - enquêtes en reclame blijven in het weekend gerust enkele dagen staan, wat de "slechte bedoelers" stilaan weten. 
    kafka wijzigde dit bericht op 30-06-2010 22:43 met 4%: verduidelijking

8. Misschien een domme vraag, Kafka, maar waarom zou je dat willen? Ik ben zo gewend om terug te lezen dat ik het eigenlijk niet anders wil. Misschien bij een onlangs gestarte topic waar ik nog niks gelezen heb. Maar dan moet het niet meer dan 1 pagina zijn anders begin ik er niet eens aan.

9. Enneee... waar is de optie "volgorde kiezen" per topic? Misschien wordt dat op de volgende bladzijde van de handleiding wel uitgelegd.

10. Moeten we nu hoera roepen omdat ze na drie volle weken eindelijk hebben gemerkt wat er was, en het zelfs nog hebben kunnen oplossen? Misschien hebben ze eindelijk de handleiding gelezen...

11. Ik had een sinaasappelboom..... [:S]

Dit heb ik trouwens alleen op mijn mini laptop (zit nog lekker buiten), want op mijn grote laptop heb ik nooit reclame. Helaas kan ik niet vinden in wat voor instelling dat zit. Mini heeft XP, grote Vista. [:^)]

Hiermee hoefde ik niet in te loggen, onthouden staat aangevinkt, en de volgorde staat ook hier goed!
    karma wijzigde dit bericht op 30-06-2010 20:40 met 2%

12. Ha Kim,

Na eerst die takkeboom weggeklikt te hebben, staan nu de berichten gewoon in de goede volgorde.
    Ik doe niets aan onthouden, ik log gewoon elke keer in en dat gaat dus goed, zónder cookies te verwijderen.

Wat ik niet begrijp is, dat er na een hoop gedoe en kwade forummers, dit dus eindelijk is gelukt....het kan dus wél!!!!
    Het is toch zo simpel hé soms.....gewoon de volgorde veranderen...
    hoe vaak hebben we het al gevraagd, vanaf dit nieuwe forum startte ongeveer ??? 

Gr. Lau

13. Ik heb daarnet even alle openstaande pagina's ververst. Bij Margriet moest ik weer opnieuw inloggen. [:^)]
    Hoop dat ik nog net op tijd was met het vinkje bij onthouden.....
    De berichtenvolgorde stond toen goed!
    karma wijzigde dit bericht op 30-06-2010 20:41 met 1%

14. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    30-06-2010, 09:21

Beste mensen,
    Techniek heeft een aanpassing gedaan aan het forum en vraagt zich af of degene die hier last van hadden, dit nu nog steeds hebben? Ik hoor het graag.

Ook zou ik willen vragen aan degene die hier last van hebben, om eerst de cookies te verwijderen (via extra in de browser, internetopties, browsegeschiedenis> klik op verwijderen, en dan vervolgens op cookies verwijderen (let op dit is bij IE 7 zo). Dit kan ook nog wel eens helpen.

Ik hoor het dus graag!
    Groeten,
    Kim

15. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    28-06-2010, 22:12

Hoi Kafka,
    Ik zal de vragen zo goed mogelijk proberen te antwoorden...

1. op deze vraag heb ook eerlijk gezegd ook geen duidelijk antwoord van techniek gekregen. Ik heb gevraagd of er een verband is met het niet onthouden van foruminstellingen en het verdwijnen hiervan. Ik vraag het morgenochtend gelijk na.

2. Is wel onderdeel van het systeem, maar standaard staat het van oud naar nieuw. Pas als je dit aanpast door het vinkje aan te zetten in je foruminstelling, draait dit om. Het standaard van nieuw naar oud zetten, zit dus niet in het systeem. Dit is het systeem wat bij onze website hoort en het helpt niet om de systeembouwers dit te laten verhelpen (= is een nieuw forum aankopen).

3. Waarom het bij sommigen wel werkt en bij anderen niet. Ik zou het niet weten en techniek weet het ook niet. Raar verhaal inderdaad. Het heeft wel met het automatisch inloggen te maken (tenminste daar lijkt het op na jouw informatie). Maar een oplossing vinden, lijkt dus erg lastig te zijn!

Ik vind het ook echt heel vervelend dat het zo lang duurt. Ik kijk nu even in mijn mail (was vanmiddag vrij) om te kijken of hier al reactie op is gegeven.

Gekeken: geen update gekregen... Ik klim morgen gelijk in de telefoon...
    Fijne avond,
    Kim

quote:
    kafka schreef op 28 juni 2010 @ 16:41:
    Even voor alle duidelijkheid mijn vragen op een rijtje.

1. Het “kiezen van volgorde” per topic, hoe zit het daarmee?

2.1. Is de mogelijkheid “omdraaien van volgorde” (die nu dus al drie weken niet meer werkt bij sommigen) géén “onderdeel van het systeem”?
    2.2. Misschien kan de systeembouwer het euvel dan wel verhelpen (gezien de beunhazen het niet kunnen).

3. 1. Hoe komt het dat het bij sommigen niét werkt, bij anderen wel?
    3.2. Is dat afhankelijk van of de persoon “automatisch inlogt” (zoals ik thuis) of “met invoer van mailadres en wachtwoord” (zoals ik op het werk)?

Ik hoop dat ik (wij) andere antwoorden krijgen als “dat weet ik niet” “daar zijn ze mee bezig” “dat hebben ze niet gezegd” “daar komen we op terug” en dergelijke meer. Het komt neer op wat we vier jaar op het andere forum hebben moeten horen: “we nemen het mee”. En dan gebeurt er niets. Ja, ik ben het zàt. Zijn wij, de klagers, dan de ENIGEN die willen dat het forum WERKT?

16. Even voor alle duidelijkheid mijn vragen op een rijtje.

1. Het “kiezen van volgorde” per topic, hoe zit het daarmee?

2.1. Is de mogelijkheid “omdraaien van volgorde” (die nu dus al drie weken niet meer werkt bij sommigen) géén “onderdeel van het systeem”?
    2.2. Misschien kan de systeembouwer het euvel dan wel verhelpen (gezien de beunhazen het niet kunnen).

3. 1. Hoe komt het dat het bij sommigen niét werkt, bij anderen wel?
    3.2. Is dat afhankelijk van of de persoon “automatisch inlogt” (zoals ik thuis) of “met invoer van mailadres en wachtwoord” (zoals ik op het werk)?

Ik hoop dat ik (wij) andere antwoorden krijgen als “dat weet ik niet” “daar zijn ze mee bezig” “dat hebben ze niet gezegd” “daar komen we op terug” en dergelijke meer. Het komt neer op wat we vier jaar op het andere forum hebben moeten horen: “we nemen het mee”. En dan gebeurt er niets. Ja, ik ben het zàt. Zijn wij, de klagers, dan de ENIGEN die willen dat het forum WERKT?
    kafka wijzigde dit bericht op 28-06-2010 16:43 met 58%: weeral problemen met word

17. (Ik stel de vragen maar telkens in een nieuw bericht, want soms "loopt het verloren").

Is er al een uitleg waarom het op sommige computers wèl "blijft", en op sommige niét? 

Is er een verband tussen "automatisch ingelogd" (zoals bij mij thuis) en "mailadres en wachtwoord moeten worden ingevoegd" (zoals op het werk)?

(Vraag al meer gesteld maar geen enkel eenduidig antwoord tot nu toe.)

18. quote:
    Moderator_Margriet schreef op 28 juni 2010 @ 12:50:
    Kafka,
    Ik heb gevraagd of ze de volgorde om konden draaien, als tijdelijke oplossing. Helaas is dat niet mogelijk, aangezien het standaard zo in het systeem zit gebouwd.

Groetjes,
    Kim

Zit de mogelijkheid tot "omdraaien" (die nu dus al drie weken niet meer werkt) dan OOK niet in het systeem???

19. OK, ik weet genoeg... Dit wordt gesukkel tot binnen vier jaar op het nieuwste nieuwe forum, dan misschién mèt werkende zoekfunctie, misschien mèt het juiste aantal dagboekberichten, misschien mèt mogelijkheden waar inderdaad gebruik van kan gemaakt worden.

Ik veronderstel dat de optie kiezen voor de volgorde per topic ook hun afgestorven hersencel te boven gaat. Waarom verbaast me dat geenszins? Kan iemand me dat vertellen?
    kafka wijzigde dit bericht op 28-06-2010 14:23 met 0%: vraag eventjes in 't vet gezet

20. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    28-06-2010, 12:50

Kafka,
    Ik heb gevraagd of ze de volgorde om konden draaien, als tijdelijke oplossing. Helaas is dat niet mogelijk, aangezien het standaard zo in het systeem zit gebouwd.

Groetjes,
    Kim

quote:
    kafka schreef op 28 juni 2010 @ 12:32:
    "Nog niets veranderd omdat ze de oorzaak nog niet gevonden hebben". 

1. Wie niet zoekt, vindt niet.
    2. Ik dacht dat ze de volgorde zouden omdraaien? Moet daar dan ook een oorzaak voor gevonden worden?
    3. Jij kan niet meer doen dan het doorgeven, dat is waar. En wij kunnen niets anders doen dan ons afvragen welke knoeiers bezig zijn met een forum dat ons, ondanks alle zooi, nauw aan het hart ligt. Maar de knoeiers wordt de hand boven het hoofd gehouden... (Waarschijnlijk worden ze ook nog dik betaald voor hun knoeiwerk).

21. "Nog niets veranderd omdat ze de oorzaak nog niet gevonden hebben". 

1. Wie niet zoekt, vindt niet.
    2. Ik dacht dat ze de volgorde zouden omdraaien? Moet daar dan ook een oorzaak voor gevonden worden?
    3. Jij kan niet meer doen dan het doorgeven, dat is waar. En wij kunnen niets anders doen dan ons afvragen welke knoeiers bezig zijn met een forum dat ons, ondanks alle zooi, nauw aan het hart ligt. Maar de knoeiers wordt de hand boven het hoofd gehouden... (Waarschijnlijk worden ze ook nog dik betaald voor hun knoeiwerk).

22. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    28-06-2010, 12:19

Goedemorgen Kafka,
    Nee, er is nog niets veranderd, omdat ze de oorzaak nog niet gevonden hebben. Zodra ik meer nieuws heb ( lees: de oplossing) dan zal ik hierop terug komen. Meer kan ik op dit moment niet doen/vertellen.

Groet,
    Kim

quote:
    kafka schreef op 28 juni 2010 @ 11:18:
    Nog altijd niets veranderd!!! Zijn we weer "vertrokken" voor een half jaar rookzwaaien? (Ik weet dat ik "vroeg" reageer, maar mijn geduld is op).

23. Nog altijd niets veranderd!!! Zijn we weer "vertrokken" voor een half jaar rookzwaaien? (Ik weet dat ik "vroeg" reageer, maar mijn geduld is op).

24. Kunnen ze dan ook ineens de "eerst-laatst" optie per topic er opzetten, of is dat te veel gevraagd? Ik zou niet graag hebben dat ze overwerkt raken (hoewel dat risico niet bestaat, zou ik denken, gewoonlijk doen ze niets).

25. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    28-06-2010, 09:49

Goedemorgen,
    Ik krijg helaas ook niet meer informatie....Ik ga er vandaag weer achteraan en heb inderdaad voorgesteld om dan de standaard berichtvolgorde maar om te gooien. Is dus geen oplossing van het probleem, maar voor jullie wel gebruiksvriendelijker werken.

Groet,
    Kim

advertentie