Meepraten in het forum? Word nu lid!

Vragen aan Moderator

1. Home
  2. // forum
  3. // Vragen aan Moderator
  4. // volgorde berichten eerst/laatst?

Dit onderwerp heeft 146 reacties, is 8966 keer bekeken, en bestaat uit 6 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 6.
De laatste reactie is geplaatst op 05-08-2010 10:39.

1. volgorde berichten eerst/laatst?

Afbeelding van kafka
    Dit onderwerp is gestart door kafka
    09-06-2010, 11:21

.
    kafka wijzigde dit bericht op 25-12-2010 20:32 met 99%: zelf verwijderd, oud bericht

reacties

1. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    12-06-2010, 20:32

oke

Pien
    quote:
    rosanne schreef op 12 juni 2010 @ 15:00:
    [...]
    Ik zelf heb niks aangevinkt, Pien, dat ging helemaal vanzelf.

2. test

3. .
    kafka wijzigde dit bericht op 25-12-2010 20:36 met 97%: zelf verwijderd, oud bericht

4. .
    kafka wijzigde dit bericht op 25-12-2010 20:34 met 97%: zelf verwijderd, oud bericht

5. quote:
    margrietmoderator2 schreef op 12 juni 2010 @ 13:07:
    Rosanne,
    ik had net hetzelfde, bij inloggen gelijk gekeken naar het vinkje en ook weer blanco, dus aangevinkt en opgeslagen en nu is het weer goed, maar het systeem werkt dus nog steeds niet zoals het hoort. Hoop dat eea na het weekend weer goed zal gaan (mits de techneuten de fout kunnen ontdekken)

gr. Pien

[...]
    Ik zelf heb niks aangevinkt, Pien, dat ging helemaal vanzelf.

6. quote:
    margrietmoderator2 schreef op 12 juni 2010 @ 10:14:
    Toetertje

Kun je ook aangeven of het nog steeds zo is? ik heb zelf een paar keer ingelogd en uitgelogd en het bleef bij mij wel aangevinkt. Natuurlijk geef ik het weer door, maar wil graag van je weten of dat bij jou nu ook nog steeds het geval is, dat het niet blijft aangevinkt

Pien

[...]

Hey Pien,
    bij mij nog hetzelfde; ik moet aanvinken bij opnieuw inloggen.
    Groetjes, Toetertje
    toetertje wijzigde dit bericht op 12-06-2010 13:24 met 0%

7. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    12-06-2010, 13:07

Rosanne,
    ik had net hetzelfde, bij inloggen gelijk gekeken naar het vinkje en ook weer blanco, dus aangevinkt en opgeslagen en nu is het weer goed, maar het systeem werkt dus nog steeds niet zoals het hoort. Hoop dat eea na het weekend weer goed zal gaan (mits de techneuten de fout kunnen ontdekken)

gr. Pien
    quote:
    rosanne schreef op 12 juni 2010 @ 12:40:
    Goed, ik heb op mijn instellingen gekeken en dat vakje was blanco.
    Vervolgens heb ik een paar topics aangeklikt, en het meest recente bericht was laatste, eh...onderaan enneh....in ieder geval op Oneliners op de eerste (dus heel lang geleden) bladzijde. Heb effe hier getest of het na een berichtje van mij automatisch dan toch weer bovenaan kwam, maar nee, dit berichtje stond wederom onderaan.
    Ga ik weer naar mijn instellingen en wat schetst mijn verbazing?
    Staat het vakje (rood) aangevinkt  en als ik dan weer op topics ga kijken, ja, het staat weer zoals het hoort, meest recente bericht op meeste recente bladzijde en bovenaan. Ook hier.

8. test

9. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    12-06-2010, 11:15

Inderdaad, als je niet bent ingelogd staat automatisch de laatste posting bovenaan en het is natuurlijk handig als na inloggen je eigen instellingen automatisch zo staan zoals jij het het prettigst vind.

Pien

10. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    12-06-2010, 11:14

TEST TEST

11. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    12-06-2010, 10:54

Rosanne
    Als je niet bent ingelogd staat volgens mij altijd de nieuwste posting bovenaan, (weet het niet zeker want log altijd gelijk in, maar ga dat straks even controleren). En de situatie die je hieronder vermeld bedoelde ik ook, deze week toch? dat je meerdere postings kwijt was.

En ik weet dat je niks aan je instellingen hebt veranderd, maar door de reset die deze week heeft plaatsgevonden is dat aangevinkte hokje weer blanco komen te staan, vandaar ook mijn vraag aan jou nu. Misschien dat je daar even wilt kijken hoe het bij jou is, is heel goed wel mogelijk dat het bij jou (nog weer) op blanco staat.

Pien
    quote:
    rosanne schreef op 12 juni 2010 @ 10:38:
    Pien, met mijn postings is nooit wat aan de hand geweest, alleen dat ik een keer nergens de meest recente posting van het Onelinerstopic kon vinden.
    Toen ik even geleden op het forum kwam en aan aantal topics bekeek, was er niets aan de hand, de meest recente posting van elk topic stond keurig bovenaan op de meest recente bladzijde.
    Vervolgens logte ik mij in, ging naar Oneliners, en ja, hoor, stond het meest recente bericht weer onderaan.
    Goed, ik doe mijn posting, kijk verder, en dan is het weer normaal.Rosanna

hoe is het nu met de postings van jou? is het euvel opgelost? of wil je nog dat er een nieuwe Oneliners wordt geopend?

Pien

quote:
    rosanne schreef op 11 juni 2010 @ 11:04:
    Goedemorgen, Pien,
    het blijkt wisselend te zijn. Dan staat weer ergens het laatste bericht op de eerste bladzijde (meest recente, voor de duidelijkheid) bovenaan, dan ergens anders (ander topic) onderaan op de eerste bladzijde, dan weer op de laatste bladzijde, en gisteravond rond het tijdstip van mijn berichtje alhier, dus noch op de eerste, nog op de laatste, dus wie weet wel op bladzijde 26 o.i.d.
    Jullie systeem maakt er een rommeltje van, en even voor de goede orde, ik wijzig nooit mijn instellingen.

Kafka, ik denk, dat het immer zo blijft, en dan wisselend, net als het weer... [:)]
    margrietmoderator2 wijzigde dit bericht op 12-06-2010 10:56 met 25%

12. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    12-06-2010, 10:32

Goedemorgen PhentaRei

Het is wel de bedoeling dat je eerst ingelogd bent voor je je instellingen wijzigd.
    Als je bent ingelogd en je verandert je instellingen en slaat die op, dan zou je de dan ingestelde situatie moeten behouden.
    Het is NIET mogelijk om je instellingen te wijzigen als je niet bent ingelogd (en als ik jouw verhaal zo lees, dan is dat wat je doet)

Groeten

Pien
    quote:
    PhantaRei schreef op 11 juni 2010 @ 11:34:
    Bij mij is het ook een zooitje.  Als ik niet ben ingelogd kan ik wel eerst/laatst veranderen maar als ik inlog verandert er weer hel veel. Ik schijf eigenlijk alleen op het topic De Volhouders ............ en dan zie ik de laatste 10-14 dagen helemaal niet. Als ik niet ben ingelogd zie ik ze wel weer., is erg lastig als je iets wil lezen en op reageren

Afwachten dus maar tot na het weekend, dan meldt ik mijn bevindignen eventueel wel weer.
    margrietmoderator2 wijzigde dit bericht op 12-06-2010 10:50 met 4%: toevoeging

13. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    12-06-2010, 10:26

Kafka
    Mijn vraag voor Toetertje geldt natuurlijk ook voor jou
    Pien
    quote:
    kafka schreef op 11 juni 2010 @ 15:58:
    Nog steeds, telkens als je opnieuw inlogt, vinkje weg.

14. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    12-06-2010, 10:14

Toetertje

Kun je ook aangeven of het nog steeds zo is? ik heb zelf een paar keer ingelogd en uitgelogd en het bleef bij mij wel aangevinkt. Natuurlijk geef ik het weer door, maar wil graag van je weten of dat bij jou nu ook nog steeds het geval is, dat het niet blijft aangevinkt

Pien
    quote:
    toetertje schreef op 11 juni 2010 @ 10:31:
    Goeiemorgen Pien, Puck

Sinds gisteren heb ik ook dat de berichten in omgekeerde volgorde weergeven worden. Ik kan dan in mijn " foruminstellingen"  wel veranderen dat dat weer zo komt dat de laatste postings weer als eerste staan, maar ondanks het opslaan van die verandering, blijkt die toch niet meer te "gelden"  als ik een volgende keer inlog.

Succes en groetjes, Toetertje
    margrietmoderator2 wijzigde dit bericht op 12-06-2010 10:25 met 2%: toevoeging

15. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    11-06-2010, 11:12

Hoi Rosanne,
    Dank voor je informatie. Het lijkt met de berichtenvolgorde inderdaad even een rommeltje te zijn. Hopelijk vinden ze snel de oplossing. Ik zal hier op terug komen als ik iets meer hoor.

Fijne vrijdag!

Kim

quote:
    rosanne schreef op 11 juni 2010 @ 11:04:
    Goedemorgen, Pien,
    het blijkt wisselend te zijn. Dan staat weer ergens het laatste bericht op de eerste bladzijde (meest recente, voor de duidelijkheid) bovenaan, dan ergens anders (ander topic) onderaan op de eerste bladzijde, dan weer op de laatste bladzijde, en gisteravond rond het tijdstip van mijn berichtje alhier, dus noch op de eerste, nog op de laatste, dus wie weet wel op bladzijde 26 o.i.d.
    Jullie systeem maakt er een rommeltje van, en even voor de goede orde, ik wijzig nooit mijn instellingen.

Kafka, ik denk, dat het immer zo blijft, en dan wisselend, net als het weer... [:)]
    margrietmoderator2 wijzigde dit bericht op 12-06-2010 10:11 met 0%: toevoeging afzender

16. .
    kafka wijzigde dit bericht op 25-12-2010 20:33 met 99%: zelf verwijderd, oud bericht

17. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    11-06-2010, 08:43

Goedemorgen

De techneuten zijn bezig om uit te zoeken hoe het kan dat eerst/laatst aangevinkte hokje soms op blanco komt . Hoop dat dit gauw is opgelost

Pien
    margrietmoderator2 wijzigde dit bericht op 11-06-2010 08:44 met 15%

18. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    11-06-2010, 08:34

Goedemorgen Rosanne

De testposting van gisterenavond stond ook vanmorgen nog gewoon bovenaan, (zie ook mijn tweede test posting). Ik hoop dat je wat meer info kunt geven (hoe laat had je dit bericht gepost), zodat we eea beter kunnen onderzoeken en er wat aan kunnen doen.

Misschien dat er een nieuwe topic oneliners geopend kan worden, (wil ik ook wel voor jullie doen) zodat de nieuwere postings (zolang we niet weten hoe of wat) niet ook 'verdwijnen'...

groet,

Pien
    quote:
    rosanne schreef op 10 juni 2010 @ 22:15:
    Nou, nou, nu wordt het toch echt wel bar en boos.
    Klik ik Oneliners aan.....staat het laatste bericht niet op de eerste bladzijde, noch op de laatste.....waar staat die dan wel??
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 11-06-2010 09:02 met 40%

19. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    11-06-2010, 08:29

Goedemorgen

is doorgegeven

Pien
    quote:
    kafka schreef op 10 juni 2010 @ 15:02:
    Kan er misschien doorgegeven worden dat, als je uitlogt en terug inlogt, het vinkje verdwenen is???

Kan er ook doorgegeven worden dat, ook als het vinkje er staat, de volgorde verkeerd is?

(Het beste excuus zou zijn: de techneuten zijn aan het bijscholen. Misschien iets voor de toekomst?)
    margrietmoderator2 wijzigde dit bericht op 11-06-2010 08:29 met 1%

20. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    11-06-2010, 08:08

Goedemorgen,
    Techniek is het probleem aan het onderzoeken. Bedankt voor het doorgeven!
    Kim

21. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    10-06-2010, 23:39

Goedenavond Rosanne

Ik ga gelijk kijken

Pien

ps (deze tekst heb ik later toegevoegd):
    heb net een test posting gemaakt en die staat gewoon bovenaan hoor, als laatste geplaatst. misschien dat je het tijdstip van die laatste posting even wilt/kunt geven? en weet je toevallig ook wie die gemaakt heeft? (dan zou het middels het loepje opgezocht kunnen worden en kunnen de techneuten via die weg de fout opzoeken.)
    dank bij voorbaat voor je extra info.
    nogmaals, pien
    quote:
    rosanne schreef op 10 juni 2010 @ 22:15:
    Nou, nou, nu wordt het toch echt wel bar en boos.
    Klik ik Oneliners aan.....staat het laatste bericht niet op de eerste bladzijde, noch op de laatste.....waar staat die dan wel??
    margrietmoderator2 wijzigde dit bericht op 10-06-2010 23:49 met 37%

22. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    10-06-2010, 15:36

Beste mensen,
    Het is al doorgegeven en het is helemaal duidelijk [Y] ..
    Als ik het doorgeef, wil het niet zeggen dat ze het gelijk kunnen oplossen, maar vaak eerst moeten zoeken in allerlei codes wat er mis gaat en hoe ze dit op kunnen lossen. Zodra de oplossing er is, laat ik het weten!

Groet,
    Kim
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 10-06-2010 15:38 met 1%

23. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    09-06-2010, 12:14

@ Kafka,
    Er is gistermiddag en vanochtend een update van het forum geweest en misschien is daar iets misgegaan, wat deze problemen kan veroorzaken. Ik vraag het na..

Als je de berichtenvolgorde weer goed hebt ingesteld, dan klopt het wel weer in het forum en blijft het zo staan?
    Kim
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 09-06-2010 12:19 met 3%

24. Belachelijk ja...eerst moest ik de Bijenkorf wegklikken, dat ging niet helemaal goed, dus zat ik er midden in...
    Dan blijkt dat alles weer anders om staat, bij de foruminstellingen gewijzigd, maar dat helpt niet want bij elke topic moet ik het veranderen.
    Dit helpt wel goed om nieuwe forummers binnen te krijgen en te houden ja....

advertentie