Meepraten in het forum? Word nu lid!

Werk

1. Home
  2. // forum
  3. // Werk
  4. // 2 werkgevers

Dit onderwerp heeft 9 reacties, is 5077 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 10-04-2012 11:47.

1. 2 werkgevers

Afbeelding van wilma56
    Dit onderwerp is gestart door wilma56
    17-05-2010, 12:57

Hallo even 'n vraagje mbt. 2 banen
    Ik wil graag bij mijn huidige baan (part) nog 'n andere part. baan nemen. Is dit financieel wel aantrekkelijk? Ik bedoel met het afdragen van belasting? Ik weet nl niet hoe dat precies allemaal zit.
    Zijn er mensen die ervaring mee hebben en zo ja waar moet ik dan op letten?
    Het betreft 'n baan bij 'n andere wergever
    Bedankt al vast groetjes van mij

1. Kan je gewoon niet bij je parttime werkgever fulltime gaan werken?

2. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    26-07-2011, 15:32

Er speelt meer dan enkel de arbeidskorting bij 1 werkgever. De kans is groot dat door het 2e inkomen een deel in een andere belastingschijf valt. Na 1 jaar kan een aanslag op de mat liggen, die je niet had verwacht. Beter is bij de 2e werkgever aan te geven dat je een 0-tarief wil. Je betaalt dan naar verhouding meer belasting, maar wat teveel is ingehouden kun je terugvragen.

3. Karma, als je daar teveel over zegt, krijg je commentaar [8-)]

4. quote:
    rosanne schreef op 04 juni 2010 @ 11:24:
    Goh, doe je op dezelfde dag als de vraag wordt gesteld nog je best, laat ons ongeduldje zich helemaal niet meer zien, jammer, maar helaas.
    Ja, misschien kunnen 'nieuwkomers' ook eens letten op de datum wanneer een topic geopend is en of de persoon weer terug gekomen is......

5. Je kunt best twee banen nemen. Het is nl. zo dat je slechts een keer in aanmerking komt voor de heffingskorting. Deze regeling moet gelden bij de werkgever waar je het meest verdient. Bij de tweede werkgever wordt dan meer belasting ingehouden, waardoor je netto minder overhoudt. Aan het eind van het jaar moet je dan een belastingformulier indienen bij de Belastingdienst, waarin je het eventueel teveel betaalde weer terugkrijgt. Vaak een mooi spaarpotje.

6. Goh, doe je op dezelfde dag als de vraag wordt gesteld nog je best, laat ons ongeduldje zich helemaal niet meer zien, jammer, maar helaas.

7. Volgens mij is het zo dat als je meer uren gaat werken je ook meer belasting moet gaan betalen. Ik weet niet waar het omslagpunt ligt(hoeveel uur). De uren worden bij elkaar opgeteld. Kan je het niet op de site van de belastingdienst vinden. Succes ermee!

8. Ik denk dat je dit beter aan een boekhouder kunt vragen.
    Ik heb twee baantjes gehad en zou echt niet weten hoe dat zat, de boekhouder regelde dat allemaal en hij had geen commentaar op mijn twee baantjes als dat dat fiscaal minder voordelig zou zijn.

9.  Goh al 41 keer bekeken en niemand die hier iets mee kan? Jammer maar helaas.

advertentie