Meepraten in het forum? Word nu lid!

Werk

1. Home
  2. // forum
  3. // Werk
  4. // Krijg me huis niet verkocht Help!!

Dit onderwerp heeft 15 reacties, is 6758 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 03-10-2010 13:34.

1. Krijg me huis niet verkocht Help!!

Afbeelding van steffiebos
    Dit onderwerp is gestart door steffiebos
    22-09-2009, 11:34

Hoi,
    Ik heb wat hulp nodig bij de verkoop van mijn huis. Mijn huis staat nu al een aantal maanden te koop en het wil maar niet lukken.
    Hebben jullie misschien nog tips die ik kan gebruiken waardoor er meer mensen op mijn huis af komen. ik zou er erg mee geholpen zijn.
    Alvast bedankt!
    Groetjes

1. Ons huis stond een paar jaar geleden ook bijna twee jaar te koop, dus ik weet nog goed hoe het voelde. Er zijn al heel veel tips geplaatst maar wat ook helpt is om juist positief over te komen als je ergens op een verjaardag of zo bent. Er is altijd wel iemand die iemand kent die een huis zoekt en mondelinge reclame is in dit juist goed. Zo zijn wij ook aan kopers gekomen, door het huis juist op te hemelen. Ik had het ook op Marktplaats gezet en tot twee keer toe zou er iemand komen kijken, die niet kwam. Balen want weer je huis gesopt en bloemen neergezet voor niets. Wij hadden het niet echt verhuurt maar wel heeft er een kennis erin gewoond zodat de tuin en zo in ieder geval gedaan werd. Niet teveel wanhopen, elk huis wordt toch een keer verkocht. Succes

2. Mijn tante is net naar NY verhuist kreeg dr huis ook niet verkocht, heeft hem eerst een paar maanden verhuurt aan een aantal expats. In die tijd kwam er een gegadigde om het huis te kopen en die is nu verkocht!

Heb geduld, ga niet te veel in de prijs naar beneden En ga pas naar iets nieuws kijken als je de zekerheid hebt je huidige huis te verkopen!

3. Françoise, dat geldt in Nederland ook hoor, mocht een huurder er niet uit willen je als verhuurder met gedoe zit, ook al heb je een huurcontract voor 1 jaar ofzo...
    en wat als ze het 'uitwonen'... dan zit je als verhuurder/eigenaar ook met die problemen weer..

4. Verhuren zou dan in NL misschien kunnen, maar hier beslist niet. De huurders vallen onder huurbescherming, (ook zonder contract, werkt die wet) van drie jaar.  Een huis verkopen met een huurder erin die er niet uit wil, is makkelijker gezegd dan gedaan: de eerste drie jaar kun je dus niets, en daarna geldt de winterwet van oktober tot maart mag je ook niemand uit huis zetten. Vandaar dat verhuren niet altijd een optie is.
    francoise2 wijzigde dit bericht op 06-04-2010 19:04 met 0%

5. Verhuur het. zo help je de mensen die een tijdelijk onderkomen nodig hebben en je verdient er ook nog wat aan. Ik zelf had ook tijdelijk (voor 5 maanden) een onderkomen nodig aan de andere kan van het land. Huren via een stichting ging niet omdat ik niet lang genoeg ingeschreven stond. Door een oproepje te plaatsen op marktplaats had ik zo na 3 weken een geschikte woning gevonden (er was meer vraag dan aanbod). Op die manier was ik uit de brand geholpen en de mensen die hun woning niet verkocht kregen uit financiele problemen gekomen.

6. Bij mijn zus staat het nu 1,5 jaar te koop. Ze heeft alles nu wit geschilderd en behangen, zodat het  schoner en groter lijkt. Hoop dat dat gaat helpen!!

7. en als je een toop openet is het wel zo leuk als je ook reageert hoe het ermee staat nu
    of je onze ideeen hebben geholpen en hoe ver je bent etc etc
    toch?

8. Steffiebos,
    Heb je er al aangedacht om nog eens kritisch naar de foto's te kijken? Wij hebben ook met de verkoop van een huis te maken gehad, en de makelaar heeft via een stylistenburo foto's laten maken. Dit hield wel in dat er een aantal meubels weg moesten, zodat de woonkamer er veel groter uitzag. Ook werden er een paar leuke accesoires gebruikt voor de foto's (bloemen, handdoek over het bad in de badkamer etc). Een tv-programma werkt ook met dit stylistenburo.. oeps maar ik mag geen reclame maken.
    In ieder geval kun je veel doen met foto's en ook met de inrichting van je huis. Verder.. inderdaad, zoals de anderen al schrijven, veel geduld. Wij hebben er een half jaar over gedaan om het huis te verkopen. Het probleem is vaak dat mensen eerst hun eigen huis kwijt willen zijn..
    Hou goede moed, en neem een goede makelaar in de hand. Daar hebben wij ook veel profijt van gehad.
    Roos.

9. hoe is het met het huis?

10. Natuurlijk, als je bereid bent je huis ver en ver onder z'n waarde te verkopen. Maar er bestaat zoiets als "le juste prix" en ik ben overtuigt dat het momenteel een mentaliteitskwestie is, men wacht gewoon af, of de markt verder zakt. Maar ik zak niet meer in prijs: dan houden we liever het huis en verhuren het. Ben Sinterklaas niet! [;)]

11. Niet zo moeilijk, he?

Hoe meer je van de prijs afdoet, hoe meer mensen er op af komen [:P]

12. Inderdaad, een paar maanden is niets. Maar maak een website (of laat hem maken) en zet het huis op marktplaats met een link naar je site, die uiteraard vol fotos moet staan, met een uitmuntende en juiste beschrijving zonder schrijffouten. Me huis bestaan niet, het is mijn huis of m'n huis. Succes en wens het mij ook, ons huis staat ook te koop. Wie zoekt een schitterend 200 vierkante meter groot vrijstaand huis met zes slaapkamers en twee badkamers, een grote woonkeuken, living en kantoor en 1715 meter ommuurde tuin op het zuiden, zonder inkijk met grote schuren en extra appartement in een lieflijk dorpje in zuid Bretagne, uitstekend geschikt voor B en B of verhuur vakantiewoning of als werkplaats voor artiest/zzk, laat het weten!

13. Afbeelding van wishingonastar
    wishingonastar
    22-09-2009, 14:08

Tja, ik ka niet anders dan benedenstaande beamen! Ik ken huizen die nog langer te koop staan en ik ken genoeg mensen die ( omdat ze de kosetn ) niet meer kunnen opbrengen hun huis via de veiling per opbod moeten laten verkopen.
    Inderdaad, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllllllllll geduld!!!!!!

14. Kind waar heb je het over..... een paar maanden PAS. Het is crisus dat heb je toch wel meegekregen. Ik ken huizen die al 2 JAAR te koop staan.
    Koop een grote zak geduld.

15. nou een paar maanden in deze tijd is niet lang
    vrees dat het heel wat tijd nodig heeft
    en de prijs? is het een startershuis of duurder?
    behalve taart bakken en bloemen als er kijkers komen en veel duimen

advertentie