Meepraten in het forum? Word nu lid!

Werk

1. Home
  2. // forum
  3. // Werk
  4. // bedrijfje met vriendin

Dit onderwerp heeft 6 reacties, is 4120 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 24-01-2011 18:20.

1. bedrijfje met vriendin

Afbeelding van Jenny33
    Dit onderwerp is gestart door Jenny33
    16-01-2011, 01:22

Hallo mensen,
    Graag zou ik van jullie een mening horen over het volgende probleem:
    Samen met een vriendin heb ik een bedrijfje. De winkel is bij haar thuis en ik heb de voorraad en doe de boekhouding. Samen of elk apart helpen we de klanten. Het is meer een hobby, dan dat het wat oplevert en we vonden het leuk. Nu heeft mijn vriendin problemen met haar echtgenoot en woont al 3 maanden niet meer thuis. De winkel is 2 dagen in de week geopend en soms is ze er dan, andere keren belt haar man mij, als er klanten zijn. Het afgelopen half jaar hebben we ook alleen het hoogst noodzakelijke aan de winkel gedaan omdat zij tijd voor zichzelf nodig had. Nu wil ik zo niet verder gaan, ik wil een oplossing voor de winkel. Of zij neemt hem over, of ik neem hem over, of we gaan door met z'n beiden, maar dan met de winkel bij mij, of we kappen er mee. Mijn vriendin weet niet wat ze wil. Nu heb ik haar een ultimatum gegeven. Over 1 maand moet ze van mij een beslissing nemen over de winkel, of ik doe het.
    Ik besef dat ik hiermee een extra druk op haar leg, terwijl ze het al zo moeilijk heeft, maar voor mij is de lol er zo grondig af. Wat vinden jullie hiervan?

1.  Heel veel succes er verder mee Jenny. Meeleven is juist, maar voor jezelf duidelijkheid houden is het beste denk ik zelf zo.

Nogmaals groetjes, Felice.    [8-|]

2. Dank, Tanjan en Felice voor het meedenken.
    Felice, ik zie nu dat ik het woord "wilen" of liever gezegd: "niet willen" wel erg vaak gebruikt heb. Ik wilde [;)]  daarmee aangeven, dat mijn vriendin geen oplossing weet, maar alleen aangeeft wat zij voor haaar gevoel niet ziet zitten. Willen is idd wat sterk uitgedrukt.
    Ik hoop dat zij er in deze maand over na gaat denken, desnoods beslist dat zij dat ze nog een tijdje wil nadenken en dan zelf met een datum komt, dan wordt er ieg iets beslist. Ik heb haar geprobeerd duidelijk te maken dat ik zo niet door wil gaan en waarom niet. Nu is het afwachten

3. Hoi Jenny,

Wellicht is het een goed idee om aan te geven bij je vriendin dat jij het op deze manier niet meer trekt en waarom. Wellicht dat zij daar een oplossing voor heeft. Eentje waar jij niet aan gedacht hebt miosschien of waarvan je dacht dat wil ze toch niet. En lukt het niet dan is aan jou de keuze: Wat vind je belangrijker. De winkel of jullie vriendschap.
    Sterkte met de beslissing.

4. Tja Jenny,
    In relaties is volgens mij geven altijd belangrijker dan ontvangen en willen vind ik zelf dan een erg sterke uitdrukking. Krijg zo de idee, dat jouw vriendin op het moment in onzeker vaarwater en velletje steekt en dit daardoor niet erg in verhouding weet te ervaren.
    Het zal dus jouw keus zijn, of het er op of er onder is.    

Nogmaals sterkte en succes daarmee, Felice   [8-|]

5. Bedankt, Felice, voor je antwoord. Ik heb mijn vriendin ook voorgesteld om de winkel bij mij te plaatsen, maar dat wilde ze niet. Ze denkt dat ze dan nog minder grip op de winkel heeft, dan nu. Eigenlijk wil ze alles zelf doen, maar om de winkel alleen te doen, wil ze ook niet. Dat ik de boekhouding alleen doe, wil ze ook liever niet, ze wil dat ook iefst met z'n beiden doen. Maar tegelijkertijd heeft ze te weinig tijd om dat te doen. Nu heeft ze het idee dat ik de winkel naar mij toe wil trekken. En daar heeft ze ook gelijk in, want ik denk dat dat de beste oplossing is. Ik ben bang, dat wat de oplossing voor de winkel wordt, het het einde voor onze vriendschap betekend.

6. Hallo Jenny,   [8-)]

Het hoeft toch geen extra druk op te leveren. Het is gewoon, dat jij hun problemen niet kunt oplossen en dat wanneer het winkeltje er in de eerste plaats voor is, om er plezier aan te beleven, je het wellicht inderdaad beter een prettiger mogelijkheid biedt op andere lokatie. Wanneer de winkel bij jou aan huis zou komen, kan je vriendin op termijn, wanneer zij zelf weer beter in haar vel steekt, alsnog ook opnieuw betrokken blijven bij de winkel.
    Wellicht vermindert dit haar druk op het moment eerder. Mocht zij toch juist als structuur en afleiding graag haar deel blijven doen, kan dat bij jou thuis toch ook ! Dus lijkt me goed om grenzen aan te geven. Duidelijkheid kan juist stress doen afnemen. Wens je er succes mee en ook hopelijk op termijn weer gezamelijk harmonieus plezier met jullie winkel.

Ook sterkte voor je vriendin, dat zal zij wel nodig hebben op het moment. Duidelijkheid doet zelden kwaad. Dus niet te bezorgd, dat jij met duidelijk zijn de ander overbelast. Want volgens mij, maak jij je over dit laatste ietwat bezorgd. En dat lijkt mij niet nodig.
    Vriendelijke groeten, Felice.     [8-|]

advertentie