Werk
Dit onderwerp heeft 3 reacties, is 3961 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 19-06-2011 08:27.
collega's een cadeau geven of niet ?
Goede morgen iedereen,
Ik zit met het volgende : ik heb reuma artritis en werk bijgevolg parttime.
Mijn collega's hebben soms wel commentaar daarover. Meestal probeer ik mijn werk gedaan te hebben tegen de middag. Soms lukt me dat niet omdat het veel te druk is.
Ik kan moeilijk alles op 4 uur doen i.p.v. 8u. Dan zitten ze soms tegen elkaar te zeggen dat zij alles 's avonds moeten doen, ik kan vanaf 's middags leuke dingen gaan doen. Ze vergeten wel dat ik 's middags een wrak ben en niet veel meer kan doen dan rusten. Anderhalve week geleden heb ik een paniekaanval gehad in het midden van de nacht. Heel beangstigend. Ik heb dat ook verteld op het werk en toen leken ze mij wel bezorgd. Momenteel zit ik met een depressie en was ik afgelopen week thuis. Maandag ga ik terug werken. Voor ik vertrok op het werk hebben ze gezegd : verzorg u maar goed. Nu heb ik zoiets van : zou ik hen nu iets geven als ik maandag terug ga of niet ? Gezien de commentaren altijd. Ik ben eerlijk, ik zou het enkel doen om in hun gunst te vallen. En dat is misschien ook geen goede reden.
Wat denken jullie ? Ja sorry hoor, veel uitleg om een simpele vraag. Alvast bedankt voor jullie reacties.
- Ik denk dat het meer zoden aan de dijk zet ook eens met hun mee te leven, als zij het druk krijgen omdat jij het moet laten afweten.
Maak er desnoods een (zelfspottend) grapje van, lachen is gezond. - je zou misschien iets voor bij de koffie kunnen meenemen en dan gelijk vertellen wat precies je ziekte inhoud, dat je 's middags afgedraaid op de bank/bed ligt.. en dat je dan zeer zeker GEEN leuke dingen doet, simpelweg omdat je er de energie niet voor hebt.
- Ik zou het niet doen hoor. Het is fijn dat ze meeleven maar dat vind ik ook normaal.
Ik zou heel duidelijk uitleggen wat het precies inhoud. Dan betrek je ze er ook bij en weten ze waar je last van hebt.