Meepraten in het forum? Word nu lid!

Werk

1. Home
  2. // forum
  3. // Werk
  4. // doktersassistente

Dit onderwerp heeft 4 reacties, is 1555 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 15-02-2012 02:32.

1. doktersassistente

Afbeelding van minnie
    Dit onderwerp is gestart door minnie
    25-01-2012, 16:44

Wie doet een opleiding voor doktersassistente via thuisstudie. Is het mogelijk een stageplek te vinden? Ik ben me aan het orienteren naar deze opleiding.
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 26-01-2012 00:04 met 6%: reclame

1. In principe kun je elke opleiding schriftelijk doen, alleen zou ik er wel op letten of er ook een landelijk en erkend examen aanvast zit. Ik heb zelf weleens een cursus gewoon zelf gedaan en me opgegeven voor het examen. Leren moet jezelf dat kan een ander niet voor je doen. Maar in dit geval zit je met stageplek en stage begeleiding.

2. hoi minnie,
    ik doe dus wel de opleiding voor doktersassistente via de N**.
    het is wel pittig, maar ik heb het met 2 kleine kinderen gedaan.
    Je papiertje is echt wel wat waard hoor! het is wel hoe je er zelf mee bezig bent natuurlijk.
    Voor mij was het wel lastig om een stageplaats te zoeken (oosten van het land), maar dat kwam omdat heel veel praktijken/ziekenhuizen een 'contract' met een ROC of iets dergelijks hebben.
    Uiteindelijk is het wel gelukt, ik heb nu 2 stageplaatsen zodat ik ook verschil kan zien tussen verschillende praktijken.
    Bij het sollicitatiegesprek waren beide praktijken erg positief, omdat het wel van doorzetting getuigd als je  deze opleiding afrond!!

als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel,
    groetjes janneke
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 15-02-2012 17:38 met 0%: naam gewijzigd

3. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    09-02-2012, 16:52

Het lijkt mij ook een vak dat je in de praktijk moet leren. Zou hiervoor geen thuisstudie kiezen. Wel bijvoorbeeld een taal of zo.

4. Dit lijkt me juist geen opleiding die ik via thuis studie zou gaan doen.
    Ik heb wel ervaring met thuis studie: maar dan op een heel ander vlak.

advertentie