Meepraten in het forum? Word nu lid!

Werk

1. Home
  2. // forum
  3. // Werk
  4. // kosten kinderopvang

Dit onderwerp heeft 3 reacties, is 3466 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 22-09-2010 18:21.

1. kosten kinderopvang

Afbeelding van elizabeth1967
    Dit onderwerp is gestart door elizabeth1967
    22-09-2010, 08:33

Ik wil weer gaan werken maar ik wil weten hoeveel ongeveer kinderopvang kost.
    (mijn man heeft een modaal inkomen)
    Wat betalen jullie per maand voor de opvang

1. De belastingdienst heeft regels voor een maximum bedrag per uur waarover kinderopvang toeslag gegeven wordt. Op de site van de belastingdienst (onder toeslagen) staat een programma dat je kunt downloaden. Dit programma is bedoeld om kinderopvang toeslag aan te vragen, je kunt het echter ook invullen zonder het te versturen. Het programma rekent exact uit op hoeveel opvangtoeslag jij recht hebt met jouw inkomsten, opvanguren, aantal kinderen en opvangtarief.
    Kinderopvangtoeslag krijg je echter alleen bij professionele opvang via een kinderopvangcentrum of een gastouder bureau.
    De meeste kinderopvang centra houden zich aan het maximum bedrag waarover de belasting toeslag geeft of blijven daar dicht bij in de buurt.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten

Tanja

2. Wij betalen 6,50 euro per uur dat is zonder teruggaaf van de belasting.

3. Zal verschillen, afhankelijk van waar je voor kiest. Neem aan dat er op google genoeg info te vinden is.
    Is gisteren trouwens niet gezegd dat er veel gaat veranderen, ook gezien de kinderopvang?

advertentie