Meepraten in het forum? Word nu lid!

Werk

1. Home
  2. // forum
  3. // Werk
  4. // vervelend geroddel

Dit onderwerp heeft 5 reacties, is 2358 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 18-01-2012 10:44.

1. vervelend geroddel

Afbeelding van minama
    Dit onderwerp is gestart door minama
    13-01-2012, 16:22

big brother is watching
    minama wijzigde dit bericht op 18-01-2012 20:24 met 97%: big brother is watching

1. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    18-01-2012, 10:44

Echt een lastig probleem inderdaad dat je niet zo maar naast je neer legt. Hoe is het afgelopen na dat werkoverleg? 

2. Hey

ik denk dat je met alleen al no 7 van aura01 een openingszin hebt, dat je JOUW gevoel verwoord, en blijf 'bij jezelf' ..
    niks verwijtends ofzo over gedrag van de ander, maar zeg gewoon ik voel dat er iets is veranderd in onze omgang, heb ik iets gezegd of gedaan waardoor je anders reageert dan een maand of wat geleden?
    en dan komt ze wel met een antwoord.. al dan niet met schaamrood op de kaken en weet je genoeg..  maar noem niet dat je in een mob. hebt zitten neuzen..  dat sms gedrag zegt alles over alles over hun en niks over jou meid..

sterkte ermee
    quote:
    aura01 schreef op 13 januari 2012 @ 22:26:
    Heel lastig probleem!
    Het gesprek dat je aangaat, kun je voorbereiden als je haar goed kent of de psychologische kant pakken. Hieronder een paar voorbeelden waar je een keus uit kunt maken:
    1. haar meedelen dat je het gevoel hebt dat ze je jouw vervanging niet erkentt.
    2. haar confronteren dat je het gevoel hebt dat ze jouw vervanging erkent.
    3. haar prijzen over haar collegiale houding
    4. haar prijzen over een collegiale houding en aangeven dat je de laatste tijd signaleert dat die houding minder wordt.
    5. haar prijzen over een collegiale houding en uitspreken dat je de laatste tijd signaleert dat die houding minder wordt.
    6. haar prijzen over een collegiale houding en aangeven dat je de laatste tijd voelt dat die houding naar jou minder collegiaal wordt.
    7. haar prijzen over een collegiale houding en aangeven dat je die collegiale houding de laatste tijd tijd niet meer zo ervaart.
    8. haar confronteren dat ze naar jou niet collegiaal is.
    9. haar confronteren dat je haar als niet collegiaal ervaart
    10. haar confronteren dat ze niet collegiaal is en dat je hierover melding gaat doen.
    Dit is een kleine opsomming wat je kunt doen; er zijn talloze andere mogelijkheden en variaties mogelijk, Wat belangrijk is, is dat jijzelf bepaalt hoe je verder kunt hiermee. Je verhaal roept bij mij allerlei vragen op.
    Wat voorop staat, is welke grenzen jij hanteert en hoe je ze uitdraagt.
    Het is niet verstandig te roepen dat je sms-jes hebt gezien; je kunt wel laten doorschemeren dat je meer weet als je in een gesprek niet verder komt.

3. Heel lastig probleem!
    Het gesprek dat je aangaat, kun je voorbereiden als je haar goed kent of de psychologische kant pakken. Hieronder een paar voorbeelden waar je een keus uit kunt maken:
    1. haar meedelen dat je het gevoel hebt dat ze je jouw vervanging niet erkentt.
    2. haar confronteren dat je het gevoel hebt dat ze jouw vervanging erkent.
    3. haar prijzen over haar collegiale houding
    4. haar prijzen over een collegiale houding en aangeven dat je de laatste tijd signaleert dat die houding minder wordt.
    5. haar prijzen over een collegiale houding en uitspreken dat je de laatste tijd signaleert dat die houding minder wordt.
    6. haar prijzen over een collegiale houding en aangeven dat je de laatste tijd voelt dat die houding naar jou minder collegiaal wordt.
    7. haar prijzen over een collegiale houding en aangeven dat je die collegiale houding de laatste tijd tijd niet meer zo ervaart.
    8. haar confronteren dat ze naar jou niet collegiaal is.
    9. haar confronteren dat je haar als niet collegiaal ervaart
    10. haar confronteren dat ze niet collegiaal is en dat je hierover melding gaat doen.
    Dit is een kleine opsomming wat je kunt doen; er zijn talloze andere mogelijkheden en variaties mogelijk, Wat belangrijk is, is dat jijzelf bepaalt hoe je verder kunt hiermee. Je verhaal roept bij mij allerlei vragen op.
    Wat voorop staat, is welke grenzen jij hanteert en hoe je ze uitdraagt.
    Het is niet verstandig te roepen dat je sms-jes hebt gezien; je kunt wel laten doorschemeren dat je meer weet als je in een gesprek niet verder komt.

4.  Maandag heb ik een werk afspraak met haar alleen. Zit heel erg te twijfelen wat ik zal doen. Zal ik mijn gevoel ter sprake brengen, hoe doe ik dat dan, of  kan ik het beter laten rusten. Ik weet het niet.......

5. Wat jij mee maakt heb ik in een andere vorm gehad.Ik verhuisde na de scheiding naar andere kant stad. Daar wisten ze over mij te vertellen dat ik een alcoholiste zou zijn.Een die alle dagen dronken was.Dus zouden ze wat beleven met mij.Heb een scootmobiel dus moet elke avond als ik thuis kom. Over de galerij met scootmobiel om bij mijn apartement te komen.Lopen kan ik mar niet ver. Ze hebben de klok horen lluiden maar weten niet waar de kleppel hangt. Heb het volgende gedaan. Ben naar de soos gegaan om te kijken wat er te doen is elke week. Laat daar nu degene zitten die het rond vertelt. Ben er rustig bij gaan zitten heb een spelletje gedaan met ze. En ja daar komen de vragen. Ben je al helmaal over, kun je een beetje wennen,kun je etc. heb geantwoord dat ik over ben en ook kan wennen. Maar de praatjes die over mij rond gingen niet wardeer. Vraagt ze wat voor praatjes. Ik antwoord dat het de praatjes zijn dat ik een zware alcoholiste ben en elke avond dronken zou zijn. Zegt ze met een vuur rode kop moet je niets van aantrekken mensen praten nu eenmaal graag over anderen. Heb gezegt ja dat is zo. Maar ze heeft het wel gevoeld dat ik pissig was anders krijg je geen vuur rode kop.
    Probeer eens zo'n opmerking te maken.Misschien helpt het.
    Veel sterkte gewenst. Drika.

advertentie