Uit het nieuws
- Home
- // forum
- // Uit het nieuws
- // Betreft: Sara is jarig.
Dit onderwerp heeft 12 reacties, is 3699 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 20-12-2008 10:50.
- (ja....
) - (Dat bedoelde ik met lievig, Rosanne, dus...)
- (wel, ik ben niet allergisch voor lieve mensen, en ook niet voor lievige mensen, maar wel voor overdreven lief gedoe, dat mee huilen, mee lijden, de hemel inprijzen, dat kirren, opbeuren, aaien, brrrrr...
) - Lievig (volgens Van Dale): zich lief voordoend, onoprecht, zogenaamd lief
- Hahahaha ja zoiets als de "b" engel
Dat onverwachte bezoekje maakt het ook erg speciaal. Ik heb zelf vandaag mn vriendin in Canada gebeld...ze is jarig.
Ik vier het vaak in het weekend als ik door de week jarig ben maar dat lukt nu niet. Maar dat is wel het leukst eigenlijk. Hubbie is in mei jarig, dan proberen wel vaak iets als een soort van tuinfeest te doen. Is ook altijd gezellig. Dan komen de vrienden ook vaak. Samen met beide familie's en vrienden hebben we zo'n 60 mensen, wel een beetje veel hè.
Mijn schoonfamilie komt de zaterdag na Kerst. Kerst en verjaardag vieren. Verheug ik me ook op! - Ah lief tussen aanhalingstekens dus!
![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
Leuk die verassingen op jer verjaardag Sara! Dat zijn de dingen die het leuk maken. Dat de geijkte visite komt is niet verassend..... althans zo ervaar ik dat....
Vier mijn verjaardag het liefst niet op de dag maar samen met hub dmv een groot feest. Maar zorg op DE dag dus wel dat ik wat heb want ik wil me niet alleen voelen, dat dan wel weer
. - Juist, Sara. Had wat tijd nodig om dit te posten, en hup daar had jij al gezegd wat ik ook aan het 'proberen zeggen' was. Fijn dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad.
En ja, je bent lief. - Ik keek op het online verklarend woordenboek om een correcte omschrijving te geven, en zag dat ik voor dit speciale woord een abonnement moet nemen op de online Van Dale... Zal mijn gewone Van Dale vanavond wel eens raadplegen.
Lievig is eigenlijk doén of je lief bent... zo'n beetje slijmerig, weet je wel? Maar de exacte omschrijving komt nog. - Mn verjaardag was trouwens helemaal top! Ten eerste een telefoontje van een vriendin uit Canada die ik via hyves had teruggevonden. Of eigenlijk, zij mij. Ik had haar bijna 30 jaar niet gesproken. 's Avonds stond er een vriendin voor de deur die ik meer dan twintig jaar niet had gesproken. Totaal onverwacht. Ook haar had ik via hyves teruggevonden. Het was echt ontzettend leuk!
Ook dit topic, en alle mensen die de moeite hebben genomen om me te feliciteren vond ik ontzettend leuk. Bedankt daarvoor xxxxx - Ik ben gewoon lief
![[:)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-1.gif)
Ik denk dat Kafka met lievige mensen, mensen op het oog heeft die zich lief voordoen maar als het er op aankomt niet zijn...Maar misschien heb ik het mis hoor. - Wat zijn LIEVIGE mensen?
![[:|]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-8.gif)
- Rosanne, ik denk maar naar analogie? Lieve mensen, daar hou ik van (Sara, bij voorbeeld, die ik "ken" van op dat andere toopje). Lievige, daar hou ik niet zo van? Maar jij bent anders? Misschien?