Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // Bakrecepten

Dit onderwerp heeft 9 reacties, is 3711 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 08-05-2010 15:43.

1. Bakrecepten

Afbeelding van dronning
    Dit onderwerp is gestart door dronning
    23-02-2010, 14:37

Hei hei allemaal ,
    Ik ben een bakfanaat en ben daar ook bijna dagelijks mee bezig.
    Af en toe maak ik ook kindertaarten voor de kinderen hier in het dorp.
    Misschien is het leuk om op deze manier bakrecepten uit te wisselen.

Bakrecepten

1. quote:
    Hel1990 schreef op 30 april 2010 @ 19:39:
    Donauwellen

1 pot kersen
    430 gr echte boter
    280 gr suiker
    1 pakje vanillesuiker
    5 eieren
    1 pakje bakpoeder

350 gr bloem
    1 el cacao
    2 el rum of amaretto
    2 pakjes vanillepudding
    750 ml melk
    300 gr pure couverture

Kersen in een vergiet doen en sap opvangen (die kun je later drinken). 250 gr zachte boter, 250 gr suiker en vanillesuiker schuimig roeren met een mixer. Eieren een voor een erbij en dan bakpoeder en bloem. Een helft van het deeg mengen met rum/amaretto en cacao.

Bakblik bekleden met bakpapier. Lichte deeg erop en de donkere erover heen verdelen. Met een vork spiraalachtig over het deeg gaan. Kersen erop verdelen en een beetje aandrukken. In de voorverwarmde oven (e-oven: 180 graden, gas: 2, heteluchtoven: 160 graden) rond 35 minuten goudbruin bakken. Laten afkoelen.

Van puddingpoeder, 2 el suiker en melk pudding koken. Meteen vershoudfolie erover heen en koud laten worden. Rest van de boter schuimig mixen, de koude pudding erdoorheen en op de koude kersenkoek doen.

Couverture klein hakken, oplossen in een waterbadje en over de koek geven. Met een vork over de chocolade gaan en een raster of dergelijke tekenen.

Neem ruim voldoende de tijd om deze Donauwellen te maken. Het zal zonde zijn als je moest haasten.

2. ...oeps hier ging iets mis [:$]
    Hel1990 wijzigde dit bericht op 08-05-2010 22:09 met 102%

3. Hoi dronning, hoe is het met je verhuizing?? Ben je al weer een beetje ONline?

4. Hei hei allemaal ,
    Wij gaan verhuizen , dus even geen bakrecepten meer van mij.
    We hebben nog tot maandag internet en daarna weet ik niet wanneer we weer in de lucht zijn. Dat is altijd een verrassing met die Noren.

Groetjes van mij.

5. Mon-chou taart
     200 gr. Bastogne koeken
    100 gr. Roomboter
    ¼ l slagroom, 1 zakje sahnesteif
    1 zakje vanillesuiker
    100 gr. Suiker
    2 pakjes mon-chou kaas á 100 gr.
    1 blik jonkerfris kersen (vlaaivulling)

Bastognekoeken kruimelen in de keukenmachine of met een deegroller. Bakpapier in vorm knippen v. d. springvoorm (24 cm) en ermee bekleden.
     Roomboter smelten en mengen met de koekkruimels. In de vorm geven en aandrukken. 30 minuten in de koelkast laten opstijven.
     Slagroom met vanillesuiker en sahnesteif kloppen tot deze stevig is. Mon-chou ongeveer 10 seconden (zonder verpakking!) in de magnetron doen, zodat ie iets zachter is. Mon-chou mengen met de suiker en dan rustig de slagroom erdoor heen scheppen tot het goed vermengt is.
     Massa op de koekbodem verdelen en terug in de koelkast voor 2 á 3 uur.
     Voor het opdienen de vlaaivulling erover heen doen en genieten maar.
    Hel1990 wijzigde dit bericht op 01-03-2010 15:25 met 93%

6. Hoi dronning, mijn man vindt me soms wel gek als hij me ziet, hoe ik recepten aan het kijken ben. Daar word ik rustig van bezef ik nu ik het zo schrijf [:$]  haha. Maar goed. Ik denk dat ik je dorp wel mag (ik zag je huisje op een ander forum, leuk hoor). Ik houd wel van gezellige eters.

7. Hei Hel ,
    Leuk dat je hier ook een recept hebt neergezet.
    Dat ziet er ook lekker uit.  Wij zijn niet op dieet en ik heb een man die het liefst elke dag wat lekkers lust. Hier in het dorp bakken ze bijna alles zelf.

8. Hoi dronning, ik hou zelf ook van bakken, doe het alleen niet zo vaak meer omdat we op continue-dieet zijn (zelf schuld uiteraard). Maar goed, ik heb je recept al opgeslagen. Lijkt me lekker.

Marmorkuchen
    250 gr echte boter
    250 gr suiker
    3 eieren, 8 el melk
    500 gr bloem
    1 pakje bakpoeder, 1 snufje zout
    2 el cacaopoeder, 2 el poedersuiker
    Margarine, paneermeel

Boter tot schuim kloppen, zout en suiker erbij, flink roeren tot de suiker oplost. Eieren een voor een erbij en nog eens flink kloppen. Bloem en bakpoeder erbij en beetje bij beetje de melk eronder roeren.
    Een (ronde) cakevorm invetten en met paneermeel bestuiven. Het deeg delen. 1e helft mengen met cacaopoeder. 2e helft: beetje ervan in de cakevorm geven. Dan het bruine deeg erop en nog eens een laagje van het lichte deeg erop.
    De oven voorverwarmen op 180 graden (heteluchtoven 160 graden, gas op 3), de cake 60-70 minuten bakken. Uit de vorm halen en met poedersuiker bestuiven.
    http://www.essen-und-trinken.de/uploads/thumbnails/0212/00000040212/310x310/FeinerMarmorkuchen_91fb43b18fecc79ae03cc8d40a2aad43_Marmorkuchenstueck.jpg

9. Worteltaart
    300 gram bruine suiker
    4 eieren
    2 dl maisolie of zonnebloemolie
    275 gram bloem
    1 theelepel vanillesuiker
    2 theelepels bakpoeder
    1 theelepel zuiveringszout ( natron )
    1/2 theelepel zout
    2 theelepels kaneel
    375 gram geraspte wortelen
    1 dl rozijnen
    35 gram gehakte walnoten.

Klop alles in opgegeven volgorde goed door elkaar.
    Bak de taart onderin de oven in een ingevette springvorm van 26 cm 1 uur op
    ongeveer 185 graden.

Glazuur
    200 gram verse kaas naturel
    75 gram zachte boter
    125 gram poedersuiker
    1 theelepel vanillesuiker.
    Klop alles luchtig samen en smeer het mengsel uit over de afgekoelde taart.
    Laat het een tijdje opstijven in de koelkast.
    De taart kan goed worden ingevroren.

advertentie