- Home
- // forum
- // Uit het nieuws
- // Naar het stemhokje....
Uit het nieuws
Dit onderwerp heeft 24 reacties, is 876 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 10-03-2010 09:27.
Naar het stemhokje....
Hoe zit dat bij jullie....gaan jullie naar alletwee de stemrondes, of laten jullie het stemmen voor de gemeente zitten, of die voor de nieuw regering?
Op dit moment heb ik geen flauw idee wat ik ga stemmen landelijk, maar de lokale partij krijgt mijn stem, ze zijn bezig zinnige dingen voor elkaar te krijgen, die maken er hier niet zo'n rommeltje van als in Den Haag.lau wijzigde dit bericht op 23-02-2010 19:23 met 0%
- Hoi Karma,
Tot voor kort kende Griekenland ook stemplicht en dan op zeer ouderwetse en traditionele wijze. Je moest daar stemmen in je geboortedorp. De Grieken vonden dit altijd leuke vorm van familie terug zien! Half Griekenland op de ferries e.d.
Misschien wel jammer, dat dit niet meer is, ik meen sinds twee of drie jaren. Ik sta daar in het dorp nog ingeschreven en dan mag je als buitenlander ook mee stemmen voor gemeente verkiezingen. Vind ik wel goede zaak. Niet voor nationale verkiezingen. En ook dat lijkt mij wel juist.
Zelf wilde ik maar, dat de Grieken zouden zeggen, Europa onze rug op, wij gaan terug naar de drachmes, die passen beter bij onze aard en wijze van leven !
Vind nog steeds de euri een beroerd slechte vinding en verdraaid nog toe, echt niet omdat deze leven duurder maakt, maar acht een munt onderdeel van volk en staat en maakt veel herkenbaarder.
Ben zelf wel positief t.o.v. Wilders, hoewel hij moet verduidelijken, dat het hem om het instituut islam gaat en niet om personen op zich! Hier in het Haagje, eerlijk is eerlijk, staat 1 moskee, die ik in ieder geval wel vind ogen, en die makkelijk op termijn, boeiend feest en theater centrum gemaakt kan worden. Maar de meesten in het Haagje vind ik ganselijk uit de Nederlandse toon vallen! Sowieso meen ik, dat Wilders niet echt wil 'regeren'. Hij provoceert tot intenser bewustzijn m.b.t. Nederland en eigen Nederlandse waarden, tradities en cultuur. En dat werd meer dan tijd!
Kijken wij hoe huidige overheid met werkelijke asielzoekers omgaat, die hier vanwege vrees voor lijf en leden komen, werd het meer dan tijd, om huidige overheid in scherp daglicht te stellen! Vind zoiets gaar schande voor ons allen, omdat wij in feite juist m.b.t. veiligheid altijd oprecht gastvrij zijn geweest. En reken maar dat deze houding van overheid met euri van doen heeft. M.i. stinkt de euro!
Groetjes, Mensje. Nooit zaken eng vinden, voordat je geslagen wordt. Althans zo beleef ik meestal. En heb daardoor zelden last van angst. Alleen maar bang voor de tandarts en dat is overkomelijk!
![[W]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-52.gif)
Hi, hi, hi! Die Roosje!
Ik vind Balkenende soep! Lijkt op mijn ex halfbroer, die is joodschristen en nu weet ik dus helemaal niet meer wat en wie hij eigenlijk is.
Waarnaast ik de kreet van 'normen en waarden' nu niet direct van scherp inzicht vind getuigen. Vind ik omgedraaide kul !
Prik eens door! Groetjes, Mensje.![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
- Hoi, wat vals, ik een topic beginnen, zijn jullie hier aan het keuvelen! Had ik toch moeten weten, is mooie boel hoor. Wat ben ik zelf soms een duffe griet! Ik vond dit al zo'n onderdeel waar ik geen biet van snapte. En dacht is zeker voor onderwerpen die al afgesloten zijn. Stomme tut ben ik soms!
![[:$]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-10.gif)
Maar goed om bewust mee bezig te zijn.
Tja Noordzee, dat vind ik zelf dus het struikelblok, politiek, wat zegt dat nu in feite werkelijk over integriteit en mens zijn.
Juist daarom ga ik zelf pas stemmen, als volksvertegenwoordigers open boeken worden. Zelfs wanneer een 'partij' aanspreekt ken ik de mensen met/in de hokjes niet. Ik wil graag weten op wie ik stem en of ik die mens kan vertrouwen! Zo lang dit niet mogelijk is, stem ik dus nog steeds maar niet!
Maar blijft boeiend onderwerp. Kom nog eens vaker meelezen!
Prettige dag en heb je het voelen, kan helpen, zeker gaan stemmen in juni.
Hartelijke groeten weer, Mensje (ik voel mij voor het 'lapje van Jerney' gehouen!) Grinnik, grinnik, grinnik!
![[I]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-55.gif)
- Onze oudste heeft wel gestemd! Keurig eerst de stemwijzer gedaan en toen gestemd. Met de jongste zal het ook ooit wel goed komen.
Kafka, in België stemPLICHT schreef jij. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat. Wat als je met vakantie bent (of ziek)? Wat zijn de consequenties als je niet komt opdagen?karma wijzigde dit bericht op 07-03-2010 13:36 met 9% - Natuurlijk heb ook ik gestemd, kon helaas niet onze zoons zover krijgen....... Misschien gaan ze het nut ooit nog inzien.
Hier ook de lokale partijen als winnaars en pvda als verliezer. Mijn familie en veel vrienden zijn behoorlijk politiek actief en de meeste voor de pvda dus toch wel een beetje sneu.
Ik woon echter niet in de gemeentes van de familie of de vrienden dus kon lekker mijn eigen gang gaan.
Geen idee trouwens of ik wel pvda had gestemd als er een familielid of vriend(in) verkiesbaar was.....
Heb trouwens wel op een VROUW gestemd!!
Lag laat op bed want ik heb dus wel net zo lang zitten kijken dat ik de uitslagen van diverse gemeentes wist. Ook nog even wat medeleven getoond via sms-jes.
Hoorde op tv dat iemand vond dat alles over moest omdat de hokjes niet afgeschermd waren en er dus te weinig privacy was......karma wijzigde dit bericht op 04-03-2010 15:30 met 20% - Nou, Lau, een puik idee van jou , zal het 9 juni eens te berde brengen

- Kafka, daar ben ik het helemaal mee eens, van mij mag er ook een stemplicht komen, ben benieuwd wat er dán uit zal komen.
Hier heeft ook de lokale partij flink gewonnen, gewoon protest, omdat de gevestigde partijen absoluut niet luisterden naar de inwoners van de stad.
We waren er gisteravond niet...maar wat ik op teletekst zag en in het nieuws vanmorgen baart het me wel zorgen voor de landelijke verkiezingen...de strijd om de kiezers zal harder worden.
De PvdA heeft een flinke opdonder gehad zeg, overal zo'n beetje gehalveerd...de SP ook...
Nou ja...op naar 9 juni...
Fijn gevoel hé, Roos en Toet, ff lekker belangrijk geweest,![[<:o)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-19.gif)
ik snap dat niet dat het niet gewoon gezellig wordt gemaakt op die stembureau's, dat scheelt toch ook, lijkt me., al zetten ze maar een muziekje aan...net de tandarts, maar dan anders... - Ja, Lau, ik ben heel belangrijk geweest, net zoals Toetertje

Heb hier gestemd op de PVE....partij van de eenvoud....helemaal mijn ding
- Even een buitenlands accentje... Ik moet altijd zo lachen als ik dingen lees als "ga stemmen!!!" In mijn onvolprezen vaderlandje is er namelijk (ik ben er een absolute en totale voorstander van!!!) stemplicht... Dus iedereen moét zijn/haar verantwoordelijkheid opnemen, en kan niet door werkgevers, partners, ouders of andere stoorzenders belet worden zijn/haar zeg te doen. Er is hard gevochten voor algemeen stemrecht, de overwinning is behaald, daar maak ik altijd dankbaar gebruik van. Wie dat (in andere landen dus) niét doet, daar heb ik altijd mijn bedenkingen bij... (Sorry, noorderburen die niét gegaan zijn...)
- baaaghh ja,wat n stank!
..ik ben n slechterik hoor,maar politiek boeit me werkelijk geen ene zier!
Maaaaaarrrr...ik ben vandaag voor de 2de keer op mn hele leven zelf wezen stemmen en waarom???Omdat mn oom verkiesbaar was en DIE ken ik dus
....dat vond ik n mooie reden es zelf te stemmen(normaal neemt mn man de stempas mee.) - Tuurlijk heb ik gestemd. Al had ik wel mijn bril vergeten en ik heb mijn ogen ontstoken, ze zitten bijna dicht.
Maaaaaaar, ze zijn op alles voorbereid. Een grote loep bracht uitkomst. hahaha. Zo gaan er geen stemmen verloren.
Ik wil stemmen maar ben niet gemotiveerd. Ik vind politiek stinken! - Vandaag ook mn vakje rood gekleurd. was geen kip hier bij ons en was een zeer plechtige sfeer, dus ik voelde me ook, zoals Roseanne al zei, een belangrijk onderdeel daarvan
![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
- En Rosanne, vandaag al belangrijk geweest?
![[;)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-5.gif)
In tegenstelling tot de kranten was hier de opkomst wel meer dan 10% vanochtend vroeg. Eerlijk gezegd nog nooit zo druk gezien, ook niet met de landelijke verkiezingen...
De sfeer was ook niet saai, in tegenstelling tot vorige keren.
Ben benieuwd wat er uit gaat komen... - Nou, Lau, ik vind het wel leuk stemmen.
Voel me dan heel belangrijk.
De hond neem ik ook mee dan.
Gezellig een wandelingetje met een doel maken
En medelijden met die mensen hebben, want het is altijd zo saai en leeg daar.
Hebben ze weer wat afleiding door die hond, ha, ha, vooral als ik haar een halti omdoe, dan lijkt ze heel gevaarlijk. - Bij zo'n zin zouden mijn smiley's ook blijven steken, Rosanne
![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
Die OZB gaat vast niet omlaag, een veel te makkelijke melkkoe toch?
Hier zijn inmiddels al een paar kopstukken uit de tweede kamer geweest, laat ze gewoon eens doorwerken daar in die kamer en de lokale politici het werk laten doen hier.
Daar kan ik me aan ergeren, dat de gemeentelijke verkiezingen zijn overgenomen door de landelijke...
Het zou ze nog wel eens stemmen kunnen kosten, de landelijke dan hé, dat de mensen uit protest op de lokale stemmen, zonder te weten wat die nu eigenlijk doen....
We hebben een verplichting woensdagavond, waar we niet onderuit kunnen, anders zat ik écht voor de tv.... - Ik ben heel erg geïnteresseerd in Geert Wilders, wow, hij zorgt voor kleur, kan zo genieten van hem!
(m'n smileys blijven steken )
Balkenende vind ik ook goed, hij is intelligent.
Wat mij betreft gaan die twee samen regeren, mooi span.
En ik moet nog effe kijken welke partij hier de OZB omlaag wil doen, dan ga ik daar op stemmen. - Niemand geinterresseerd in of gedachten over de politiek in Nederland?
- Ik vind het ook eng.
De tijd zal het leren. Voorlopig krijgen we weer een politieke poppenkast te zien....... - Cordon Sanitaire tegen Wilders?
De PvdA roept partijen op de koppen bij elkaar te steken als ze niet met Wilders willen regeren....
Bos komt van Bea vandaan, zegt dat ie niks mag zeggen, maar meldt toch maar even dat zijn partij niet met de PVV regeert, het zou Balkenende sieren om dit ook te zeggen, zegt ie....hoe krijgt ie het uit zijn strot?
Hoewel ik het doodeng zou vinden als de PVV de grootste partij zou worden, vind ik dit te ver gaan, we hebben dit al eens eerder gehad met Pim Fortuijn.
De regering wordt opgeblazen en nu al meteen vertellen wat een andere partij moet doen?......vreemd.
In ieder geval...de politiek leeft weer....hoewel er een griezelig kantje aanzit.lau wijzigde dit bericht op 22-02-2010 18:13 met 0% - De hele politiek is één spelletje Kost klauwen vol geld.
Maar stemmen ga ik zeker! - In Nova gisteravond...
De intervieuwer zei tegen Wouter Bos dat het hem was opgevallen dat op Amsterdam Centraal hele grote posters hangen met de kopstukken van de PvdA, of ze er al rekening mee hadden gehouden dat er ook landelijke verkiezingen kwamen
" Nee, nee, nee, echt niet ...de plaatselijke mensen hingen er ook..."
"Ja, maar wel een stuk kleiner," zei de intervieuwer
De VVD had al posters en tshirts laten drukken, ook al rekening mee gehouden, dat het kabinet viel...dit verzin je toch niet?
Of je het er nu mee eens bent of niet.....weg uit Uruzgan gaat in ieder geval niet over de militaren in Uruzgan, dat stoort me vreselijk en heb besloten niet op de PvdA of CDA te stemmen, dat scheelt alweer in het kiezen, waarop dan wel...
Toet, dat ga ik ook doen die verkiezingsprogramma's doorsnuffelen, want er moet zeker wat stabiels komen, al zal dat niet van de stem van mijn persoontje afhangen![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
- Ik ga naar beide. Ik vind het eigenlijk een plicht om te gaan. Uiteindelijk gaat het toch ook om jezelf. Maar ze maken er nu zo'n potje van dat ik de de-motivatie wel snap.
- Ik ga voor beide het stemhokje in.
Ik ga voor de gemeente, omdat ik hoop dat er veranderingen doorgevoerd kunnen gaan worden en landelijk ga ik zeker stemmen, ook al wil ik me ook nog beter informeren over de verschillende programma's. - Ik denk ook voor een lokale partij te gaan 3 maart.
Landelijk moet ik nog even overwegen.
Mijn politieke interesse zakt trouwens steeds verder weg.
Toch knap dat mensen uit de politiek veel kunnen praten zonder echt iets te zeggen........