Voeding/Eten
- Home
- // forum
- // Voeding/Eten
- // Allergie
Dit onderwerp heeft 3 reacties, is 2550 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 08-07-2010 10:30.
Allergie
ik heb al jaren een probleem.. een voedsel allergie die zich steeds verder uitbreidt. Ik ben bang dat ik over enkele jaren bijna niks meer kan eten dat niet helemaal door mijzelf is bereid.
Vooral de albert heijn is afschuwelijk als t op allergie informatie op producten aankomt. Zo hebben ze chocolade waar bij de allergie informatie geen noten vermeld staan. Toen ik het at, ben ik daarna 2 dagen ziek geweest. Ook de euroshopper afbakbroodjes staat niks op vermeld, maar bevatten ook genoeg noten om me goed ziek te maken.
Zijn er meer mensen met dit probleem? en hoe lossen jullie dit op?
grt, bloem
- Ik weet niet of je bij een allergoloog onder behandeling bent, maar die kan je doorsturen naar een dieëtiste en na een intakegesprek maakt die voor jou een lijst met wat je wel en niet mag eten.
Moet je nog goed op de verpakkingen leteen want er veranderd wel eens iets.
Ben zelf ook erg allergisch en er komt steeds meer bij.
Is lastig maar dooe veel zelf te maken gaat het goed.
Alleen met dit warme weer even een slaatje ( kant en klaar) halen is er niet bij.
Sterkte - hallo bloemetjesbloem,
ik zat je berichtje te lezen, en toen dacht ik he, wacht evener was toch nog iets anders wat allergiepeoblemen geeft? ik dacht gelezen te hebben dat mensen met een voedselallergie vaak ook gevoelig zijn voor peulvruchten en pinda's. het wordt heel vaak in voeding gebruikt misschien kun je hier iets mee? succes! - Hallo Bloem,
Zelf broodjes bakken is misschien aanbevelingswaardig. Brood bakken is helemaal niet moeilijk. En dan kun je zelf opletten wat erin gaat.
Zelf geen last van voedsel allergie, alleen van insectenbeten, vooral wespen, bijen en muggen. Dus ligt heel anders, meen ik.
Je zou eens een homeopaat kunnen raadplegen, waardoor jij voor vele zaken allergisch bent. Kan met eiwithuishouding e.d. van doen hebben, of met gluten enz. Een homeopatisch arts heeft een kennis van mij, die door eiwithuishouding en gluten vaak allerlei ziektesymptonen ook nog kreeg, er functioneel doorheen geholpen en tegenwoordig gaat het haar heel goed.
Sterkte er mee en succes! Mensje.
![[<:o)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-19.gif)