Uit het nieuws
Dit onderwerp heeft 10 reacties, is 3756 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 25-01-2011 14:31.
Nederland Wereld Kampioen?
Ik vind het nu wel spannend worden, gaan we winnen of niet? Margriet.nl is in iedergeval in de stemming en weet het Oranjegevoel goed over te brengen, leuk die verandering van kleur! Ik heb nu al zin in de finale....als we maar winnen!!!!
- En we werden het niet.. Worden we het volgende WK? Ik had zoveel hoop dit WK, en het resultaat was echt deprimerend, want vond Spanje ook niet goed.. Ik blijf in ieder geval de hoop erin houden voor het volgende WK :D
- helaas weer niet.. dit was het eerste jaar dat ik eigenlijk er echt helemaal in zat. ik ben alsnog wel trots op ze dat ze zo ver gekomen zijn, volgende keer support ik ze weer net zo hard!
- In 1974 was ik 7 jaar, voetbal zei me niet zoveel. Op een zondagmiddag zat ik in de woonkamer te spelen terwijl mijn vader voetbal keek, zoals wel vaker. Opeens hoorde ik hem hartgrondig vloeken. Ik keek op naar de tv en zag Gerd Müller op zijn knieën vallen en zijn handen naar de hemel heffen. Wat er precies aan de hand was, was me niet echt duidelijk, maar dat er iets ergs gebeurd was wel. Nederland was geen wereldkampioen.
In 1978 was ik 11 jaar, en apetrots dat Ernie Brandts bij het Nederlands elftal speelde. Hij kwam uit een dorp bij ons uit de buurt, in dezelfde gemeente, en dat gaf hem toch iets extra's. Ik zag hoe hij tijdens één van de wedstrijden in eigen doel scoorde en tegelijkertijd Piet Schrijvers dusdanig blesseerde dat die het veld af gedragen werd. Die blik van schaamte in zijn ogen bleef me nog lang bij. Gelukkig scoorde hij in dezelfde wedstrijd de gelijkmaker, waardoor hij het weer een beetje goed maakte. Toen we de finale weer haalden was ik bloednerveus. Ik zag Rensenbrink op de paal schieten en huilde toen "we" weer verloren. Ik had het ze zó gegund.
Nu ben ik 43 en we hebben weer de finale gehaald. Bijna elke avond keek ik het WK-journaal, de wedstrijden van Oranje heb ik allemaal gezien. De halve finale en de finale samen met de buurt op een groot scherm bij ons thuis. We waren allemaal dolblij dat de finale weer bereikt werd. Groot was dan ook de teleurstelling toen we verloren, en toch.....
De afgelopen weken was heel het land in de ban van Oranje. De beesies waren niet aan te slepen, na een poulewedstrijd zag ik in de supermarkt zelfs een vrouw met een oranje pruik op boodschappen doen. Het leek alsof het hele land oranje was, de ene aankleding nog gekker dan de andere.
Het geloof was groot dat we het zouden halen, zowel bij de spelers als bij de rest van het land. Tot bijna de laatste minuut van de wedstrijd duurde dit geloof, voor mijn gevoel bij iedereen. Het is wekenlang onderwerp van gesprek geweest, het gaf mij een gevoel van saamhorigheid dat ik de laatste tijd in dit land heb gemist, één voor allen en allen voor één. Kippenvel kreeg ik van de beelden van het Museumplein, zo mooi vond ik dat.
Ik ben me er van bewust dat niet iedereen er zo over denkt, maar ik wel. En voor die tijdelijke euforie, het gevoel dat we als klein landje iets groots zouden kunnen betekenen ben ik die jongens dankbaar, al is het grootst haalbare op voetbalgebied voor de derde keer aan onze neus voorbij gegaan.
Ik had van te voren het idee dat ik er een week lang beroerd van zouden zijn als we weer zouden verliezen, maar ik voel vooral trots, op de spelers en op Nederland. Het is in mijn ogen dan ook niet meer dan logisch dat ze toch door de grachten zullen trekken, zodat ze zelf kunnen ondervinden wat ze teweeg hebben gebracht. Ik zal aan de buis gekluisterd zitten.
Jongens, bedankt!!! - Spanje heeft dus gewonnen. Jammer voor Nederland, maar nu zijn er dertig miljoen méér mensen blij!!!
![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
- spannend hoor nu.ik hoop ook dat Oranje gaat winnen
- Krijg nu toch echt de kriebels!!! Nederland kan gewoon Wereld Kampioen worden en misschien win ik ook nog wel de knaller in de staatloterij
. Dan kom voorlopig niet meer op mijn werk....ahhahaha - ja hoor geen enkel problee
we worden kampioen....
op naar de woonboten ........ - ik hoop natuurlijk ook (vooral voor voetballiefhebbers eigenlijk) dat we wereldkampioen worden, maar volgens octopus Paul gaan we helaas verliezen zag mijn man vanmorgen via google en daar dan een link naartoe, maar we blijven hopen hier ook.
Liefs Tallie - Natuurlijk gaan we winnen, anders hoeven ze er niet eens aan te beginnen. Ik heb steeds de moed erin gehouden en ben voor de winst gegaan. Dus nu ook. Doe zondagmorgen meteen mijn oranje topje aan.
- Ja natuurlijk worden we wereld kampioen.