Meepraten in het forum? Word nu lid!

Vragen aan Moderator

1. Home
  2. // forum
  3. // Vragen aan Moderator
  4. // Reclame (banners) over het scherm

Dit onderwerp heeft 166 reacties, is 12232 keer bekeken, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 29-11-2010 10:06. Dit onderwerp is gesloten!

1. Reclame (banners) over het scherm

Afbeelding van kafka
    Dit onderwerp is gestart door kafka
    10-03-2010, 21:10

bericht "vervallen"
    kafka wijzigde dit bericht op 06-10-2010 22:36 met 249%: openingsbericht vervallen

reacties

1. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    29-11-2010, 10:06

Goedemorgen,

We kunnen alleen melding maken van banners die over het inloggedeelte liggen van het forum, dan kun je er dus niet in. Als dat niet het geval is, kunnen we niets doen. De banner is ook goed, weg te klikken dus, dat is ook geen probleem.

Met vriendelijke groet Moderator

2. Oeps.. sorry..

hier moest die melding natuurlijk.. vouwonline/sjopze als popup over het scherm, nadat er ingelogd is.. erg vervelend/lastig als je aan het typen bent.

misschien is er wat aan te doen? dan dank bij voorbaat
    J

3. Het is nog niet voldoende dat er inlogproblemen zijn, nu komt er plots midden op het scherm reclame voor "Hollandse bloemen", waar ik drie keer op heb moeten klikken voor ze weg was.  [+o(]

Het is geen vraag, want dat mag niet, maar ik maak hier de volgende bedenking: er komt geld binnen via de reclame, misschien gaan ze dat gebruiken om de inlogproblemen op te lossen!!! [*-)]

4. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    13-07-2010, 23:53

Zijn er meer mensen die vast gezeten hebben door de appelsien reklame? Eén is uiteraard genoeg, maar de techniek wil dit weten.  Graag reakties.
    b.v.d. Pien.

5. Ook hier: doorgeven betekent niet dat er wat mee gebeurt. Ik heb vandaag nog twee keer vastgezeten door die appelsien.

6. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    12-07-2010, 12:37

Oh jee! Duidelijk een slechte tip van mij. Dat wist ik niet! Sorry!

Zowel de ja als nee-stemmers vinden dat het niet hoort dat de computer vastloopt hoor! Ik heb het doorgegeven aan advertentie-afdeling!
    Groeten,
    Kim

quote:
    kafka schreef op 12 juli 2010 @ 11:36:
    Als ik gewoon via margriet.nl ga, kom ik er wel rechtstreeks op. Hoé ik ook probeer "het forum" als startpagina te nemen, dàn moet ik telkens weer inloggen...

Dus ik moét wel op "forum" klikken, met Appelsien op de loer.

Nog een vraagje: is het normaal dat zowel de ja-zeggers als de neen-zeggers vinden dat het normaal is dat je internet vastloopt als je op de Appelsien beland bent? 

7. Als ik gewoon via margriet.nl ga, kom ik er wel rechtstreeks op. Hoé ik ook probeer "het forum" als startpagina te nemen, dàn moet ik telkens weer inloggen...

Dus ik moét wel op "forum" klikken, met Appelsien op de loer.

Nog een vraagje: is het normaal dat zowel de ja-zeggers als de neen-zeggers vinden dat het normaal is dat je internet vastloopt als je op de Appelsien beland bent? 
    kafka wijzigde dit bericht op 12-07-2010 11:39 met 42%: aanvulling

8. He ba Kim, dat is de laatste keer dat ik een tip van jou aanneem... kun jij niets aan doen natuurlijk, maar ik ben hier thuis altijd "ingelogd" geweest (op "onthouden" geklikt). Ik kwam rechtstreeks op Margriet als ik internet opende (omdat dat de vaakst gebruikte site is), en dan moest ik wèl op "forum" klikken, met de noodlottige appelsiengevolgen. Nu had ik op jouw aanraden nàdat ik op "forum" geklikt had, ik had dus het lijstje recente berichten rechts en de "prentjes" links, dié pagina als startpagina genomen. Wat denk je? Ik kom op het forum, maar ik moet wèl mijn mailadres en mijn wachtwoord opgeven, en dan kom ik niét in het forum, maar moet daar alsnog op klikken. 

9. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    12-07-2010, 10:44

Hoi Kafka,
    Tip: via forum.margriet.nl kom je gelijk in het forum terecht en hoef je niet op de bovenbalk te klikken.

Het klopt dat dit bekend is bij techniek, omdat Pien het gelijk heeft doorgegeven.

En op je laatste vraag: Ja en Nee. Advertentie-afdeling heeft aangegeven dat layers/banners op dit gebied verkocht worden = populaire plek. Dus daar kunnen we niets aan doen (behalve dus klagen). Maar aangezien de website hier geld mee verdiend, kunnen ze dit niet uitschakelen. Als je de banner goed kunt wegklikken en daarna kunt inloggen, haalt de advertentie-afdeling deze dan ook niet weg (=voor betaald).

Als je ondanks het wegklikken toch niet kunt inloggen (omdat je niet in het open venster je gebruikersnaam en wachtwoord in kunt typen bijvoorbeeld) of dat de layer gewoon niet weg te klikken is, dan belemmerd dit het inloggen ook en is deze regel wel van kracht (dan wordt er naar de banner/layer gekeken, deze wordt aangepast of verwijderd).

Groetjes,
    Kim

quote:
    kafka schreef op 12 juli 2010 @ 09:42:
    OK Kim, de verkeerde keuze dus gemaakt... horizontaal i.p.v. verticaal. Niets aan te doen, zucht.

Ik had het net wéér... ben misschien nogal snel om op "forum" te klikken, haha. Maar minder leuk is, dat ik dan met website zit die vastzit, en waar ik dan moeite voor moet doen om er uit te komen. Pien zei dat dit "bekend was bij de techniek". Twee vragenhierbij: 1. is dat waar? (Ja, ik vraag het maar, zij wilde ook dat horizontaal-verticaal al doorgeven, wist blijkbaar ook al niet dat het irreversibel is). 2. als het waar is, waarom werden de forummers daar niet van op de hoogte gebracht?

En dan nog even opnieuw de volgende vraag (want in jouw reactie kon ik echt niet uitmaken of het nu "ja" of "neen" is... ) Is de regel "de reclame mag het inloggen niet belemmeren" nog van kracht?

10. OK Kim, de verkeerde keuze dus gemaakt... horizontaal i.p.v. verticaal. Niets aan te doen, zucht.

Ik had het net wéér... ben misschien nogal snel om op "forum" te klikken, haha. Maar minder leuk is, dat ik dan met website zit die vastzit, en waar ik dan moeite voor moet doen om er uit te komen. Pien zei dat dit "bekend was bij de techniek". Twee vragenhierbij: 1. is dat waar? (Ja, ik vraag het maar, zij wilde ook dat horizontaal-verticaal al doorgeven, wist blijkbaar ook al niet dat het irreversibel is). 2. als het waar is, waarom werden de forummers daar niet van op de hoogte gebracht?

En dan nog even opnieuw de volgende vraag (want in jouw reactie kon ik echt niet uitmaken of het nu "ja" of "neen" is... ) Is de regel "de reclame mag het inloggen niet belemmeren" nog van kracht?

11. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    12-07-2010, 09:26

Hoi Kafka,
    Ik snap wat je bedoeld hoor (en bedankt voor je suggestie)! Maar de website van Libelle heeft gekozen voor een andere navigatie (die verticale balk). Onze site is anders opgebouwd en hierdoor verschijnen banners dus op een andere manier op de website. Hier kunnen we nu niets aan veranderen.

Groetjes,
    Kim

quote:
    kafka schreef op 11 juli 2010 @ 11:57:
    Toen ik vanochtend inlogde, had ik het weer. Ik klik op “forum” net op het moment dat Appelsientje openplopt, dus ik zit er in. Dan moet ik twéé keer klikken voor ik uit Appelsientje raak, en vervolgens “stokt” het forum, en moet ik uit Internet, want alles zit vast.

Het feit dat dit “bekend is bij de techniek”, en dat niemand zich de moeite getroost heeft die “bekendheid” met de forummers te delen, vind ik niet kunnen.

Ik ben eens gaan spieken bij de Libelle. Daar is ook een Appelsientje actief, maar dàt komt niét voor “forum”, omdat dààr de keuzemogelijkheden (forum, spelletjes, blogs, enzovoort enzoverder) allemaal links staan in één lange verticale balk. Bij de Margriet moest het zo nodig een horizontale balk zijn, dus de kans dat er gebeurt wat er nu gebeurd is (wat ze dus, volgens moderator Pien, en waarom zou die liegen, al wisten), is veel groter. De banner moet wel èrgens staan… Dus zelfs als die verplaatst wordt, loopt iemand die klikt op bv. dagboeken of op vraag en aanbod of op gezond of… een groot risico dat Appelsientje openklikt in plaats van het gevraagde.

Misschien zou dàt een oplossing zijn: een verticale balk in plaats van een horizontale, en dan die banners weg daarvan. Als het bij Libelle kan, kan het ook hier.

12. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    12-07-2010, 09:22

Hoi Kafka,
    Dit kan inderdaad niet (dat je zonder zelf bewust te klikken op appelsientje terecht komt). Zelf ben ik appelsientje nog niet tegengekomen vanochtend, maar ik trek weer aan de bel bij advertentie-afdeling. Geen goede reclame voor Appelsientje (die kopen forumbezoekers in ieder geval niet extra hierdoor! [;)] ).

Groetjes,
    Kim

quote:
    kafka schreef op 11 juli 2010 @ 00:07:
    Wat MIJ betreft OK, Pien, maar ik houd mezelf het recht voor te antwoorden als ik persoonlijk word aangevallen, volgende keer zal ik "quoten", dan helpt wijzigen (om mijn reactie in een verkeerd daglicht te plaatsen) niet meer. 

Nu de banner: Ik kwam net de website op en was binnen Appelsientje voor ik het wist. Toen ik daar eindelijk uit was (ik sloot af, en kwam op een ander gedeelte van Appelsien uit, moest ik ook aflsuiten), stokte de website van Margriet en was het "nu beëindigen" omdat het helemaal niet meer ging. Erg gebruiksvriendelijk.

13. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    11-07-2010, 21:24

Dank je wel voor de tip Kafka ik mail deze meteen door aan de afdeling techniek met de hoop op verbetering. Maandag hoop ik dat er meer bekend is.

14. Toen ik vanochtend inlogde, had ik het weer. Ik klik op “forum” net op het moment dat Appelsientje openplopt, dus ik zit er in. Dan moet ik twéé keer klikken voor ik uit Appelsientje raak, en vervolgens “stokt” het forum, en moet ik uit Internet, want alles zit vast.

Het feit dat dit “bekend is bij de techniek”, en dat niemand zich de moeite getroost heeft die “bekendheid” met de forummers te delen, vind ik niet kunnen.

Ik ben eens gaan spieken bij de Libelle. Daar is ook een Appelsientje actief, maar dàt komt niét voor “forum”, omdat dààr de keuzemogelijkheden (forum, spelletjes, blogs, enzovoort enzoverder) allemaal links staan in één lange verticale balk. Bij de Margriet moest het zo nodig een horizontale balk zijn, dus de kans dat er gebeurt wat er nu gebeurd is (wat ze dus, volgens moderator Pien, en waarom zou die liegen, al wisten), is veel groter. De banner moet wel èrgens staan… Dus zelfs als die verplaatst wordt, loopt iemand die klikt op bv. dagboeken of op vraag en aanbod of op gezond of… een groot risico dat Appelsientje openklikt in plaats van het gevraagde.

Misschien zou dàt een oplossing zijn: een verticale balk in plaats van een horizontale, en dan die banners weg daarvan. Als het bij Libelle kan, kan het ook hier.
    kafka wijzigde dit bericht op 11-07-2010 11:59 met 0%: tikfoutje

15. quote:
    margrietmoderator2 schreef op 11 juli 2010 @ 00:37:
    Heel vervelend, dit is bekend bij de techniek ze hopen maandag dat dit opgelost kan worden.
    Pien.

Ze zullen het mààndag pas hópen?
    Als dit "bekend was bij de techniek", waarom zijn wij daar dan niet van op de hoogte gebracht? Heb ik het maar gedroomd dat "men" ons op de hoogte zou houden van belangrijke dingen? Al goed dat het geen schoolrapport is. Transparantie: 0/10, communicatie: 0/10.
    kafka wijzigde dit bericht op 11-07-2010 01:41 met 71%: even een quote er bij

16. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    11-07-2010, 00:37

Heel vervelend, dit is bekend bij de techniek ze hopen maandag dat dit opgelost kan worden.
    Pien.

17. Wat MIJ betreft OK, Pien, maar ik houd mezelf het recht voor te antwoorden als ik persoonlijk word aangevallen, volgende keer zal ik "quoten", dan helpt wijzigen (om mijn reactie in een verkeerd daglicht te plaatsen) niet meer. 

Nu de banner: Ik kwam net de website op en was binnen Appelsientje voor ik het wist. Toen ik daar eindelijk uit was (ik sloot af, en kwam op een ander gedeelte van Appelsien uit, moest ik ook aflsuiten), stokte de website van Margriet en was het "nu beëindigen" omdat het helemaal niet meer ging. Erg gebruiksvriendelijk.
    kafka wijzigde dit bericht op 11-07-2010 00:22 met 12%: aanvulling

18. Afbeelding van margrietmoderator2
    margrietmoderator2
    10-07-2010, 22:42

Wij willen jullie verzoeken nu verder te gaan met vragen aan moderator wat betreft reclame over het scherm.  Dat je het niet altijd met elkaar eens bent is niet erg maar het is niet de bedoeling om persoonlijk te worden.
    Pien.

19. @ Kim: bedankt voor je reactie, maar ik zie nergens het woord “ja” of “neen”… Je moet in de politiek of de diplomatie gaan, daar kunnen ze ook nooit “ja” of “neen” zeggen, haha.

@ Georgina: ik respecteer je mening, net zoals jij de mijne…

@ Somone: jij hebt hier ook al melding gemaakt van banners… Ennee…op twéé andere topics heb je mij onlangs een (vergiftigd) compliment gegeven omdat ik, om jouw woorden te gebruiken “voor de forumgebruikers opkom”... Niet echt consequent dus, en (mislukte) pogingen om onder de gordel te boksen. Maar zo “ken” ik je wel na een paar jaar forum. Dus ik vind jouw opmerking nogal beledigend voor Georgina hoor...
    Ik wijzig dit bericht even voor de duidelijkheid: Somone had in het bericht dat zij om 09.11 uur gewijzigd heeft, gezegd dat men haar met Georgina kon gaan verwarren, of iets dergelijks.
    Ik wijzig dit bericht nogmaals: Somone heeft haar gewijzigde bericht nogmaals gewijzigd om 09.43... In déze versie spreekt ze plots van 'verwarring' (misschien omdat ik dat begrip ook gebruikt had? Dan zouden de mensen niet beseffen dat ze in eerste instantie "jij durft!" reageerde op Georgina, waarop ze zich duidelijk 100% akkoord verklaarde met diens uitspraak. Niets mis mee, ware het niet dat ook zij meer dan eens melding had gemaakt van reclamebanners...) (Positief iets van dit forum is, dat het tijdstip van wijziging vermeld wordt, en dat we zelf geen posting kunnen verwijderen...).
    kafka wijzigde dit bericht op 10-07-2010 18:34 met 34%: aanvulling

20. Oke, was positief bedoeld, komt niet over dus ik heb mijn berchtje verwijderd. Hopelijk voorkomt dit verdere verwarring.
    somone wijzigde dit bericht op 10-07-2010 09:43 met 108%

21. Hi Kim, reclame over het inlogscherm is vervelend, maar niet belemmerend, als je hem namelijk wegklikt kun je weer inloggen! Het is alleen maar belemmerend als je hem niet kan wegklikken, gelukkig is dat bij mij nooit het geval. Wij als bezoekers en gebruikers van het forum moeten denk ik gewoon maar accepteren dat reclame erbij hoort! Anders moeten we gewoon zelf een forum starten, zonder alle faciliteiten van margriet.nl, dan hoeven we ook niet te zeuren!

22. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    09-07-2010, 11:37

Hoi Kafka,
    Wij vinden als website dat banners/layers het inloggen niet mogen belemmeren (was onze eigen regel). Het probleem is dat de advertentie-afdeling layers verkoopt die hier wel overheen vallen = populaire plek op een website en dat de adverteerder hier dus ook voor betaald. Reactie van advertentie-afdeling is dan: de layer is goed weg te klikken (in sommige gevallen dus niet). Het is een blijft een geld-kwestie, aangezien websites d.m.v. advertenties geld verdienen.

Ik blijf klagen en vraag dan om de layer op te schuiven. Dit kunnen ze vaak niet doen, omdat de layer op deze plek verkocht is en als ze deze gaan schuiven, sommige mensen (met een klein beeldscherm) de layer helemaal niet meer weg kunnen klikken. Het vele geklaag van veel websites en dat wij als internetredactie het niet vinden kunnen, heeft ervoor gezorgd dat de advertentie-afdeling zich hierover nog eens gaat buigen. Wat daar uitkomt weet ik niet, maar ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes en geniet van de mooie dag!
    Kim

quote:
    kafka schreef op 09 juli 2010 @ 11:14:
    De regel "het mag het inloggen niet belemmeren" is (cookies of niet) dus niet meer van kracht?

Graag een éénduidig antwoord op de vraag: is de regel "het mag het inloggen niet bememmeren" nog van kracht? (Ja of neen-antwoord, makkelijker kan het niet).

Zo neen, vind ik het jammer (om geen ander woord te gebruiken...) dat het niet eerder duidelijk gemeld werd.
    Zo ja, wil ik hier nogmaals melden dat het inloggen wel degelijk belemmerd wordt.

23. De regel "het mag het inloggen niet belemmeren" is (cookies of niet) dus niet meer van kracht?

Graag een éénduidig antwoord op de vraag: is de regel "het mag het inloggen niet bememmeren" nog van kracht? (Ja of neen-antwoord, makkelijker kan het niet).

Zo neen, vind ik het jammer (om geen ander woord te gebruiken...) dat het niet eerder duidelijk gemeld werd.
    Zo ja, wil ik hier nogmaals melden dat het inloggen wel degelijk belemmerd wordt.

24. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    09-07-2010, 11:00

Goedemiddag,
    Dat een layer/banner meerdere malen per sessie kan voorkomen, terwijl je  de cookies van Margriet geaccepteerd hebt, kan komen omdat je ook nog de doubleclick.net cookie moet accepteren. Dan zou het niet vaker dan 1 x per uur vertoond mogen worden..

Groeten en fijne zonnige dag!
    Kim

25. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    09-07-2010, 06:51

Dank, ik geef het weer door!
    quote:
    jeanet18 schreef op 09 juli 2010 @ 00:38:
    APPELSIENTJE.. weer voor het inloggedeelte.

advertentie