Voeding/Eten
- Home
- // forum
- // Voeding/Eten
- // Eiwitten na sporten?
Dit onderwerp heeft 7 reacties, is 4083 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 15-04-2011 10:45.
Eiwitten na sporten?
Is het werkelijk gezocht om een zogenaamde "eiwitten-shake" te nemen na het sporten? Het schijnt goed te zijn maar ik heb gehoord dat veel mensen rauwe eieren nemen.. Dit kan toch nooit goed zijn?
- rauwe eieren weet ik niet hoor. Maar als je krachttraining doetonstaan er geloof ik kleine scheurtjes in je spieren en als je dan eiwitten eet, herstellen deze scheurtjes sneller.
- Hoi allemaal
Ook ik sport(fitnes) drie keer per week.
meestal ga ik dan twee uur of langer door.
deze week iedere dag ivm inhalen.
Mij is vertelt dat het ook voldoet met een extra boterham die dag.
En neem dat een bakje yoghurt, kwark of zo extra.
Maar niet iedere dag eieren hoor.
en heel veel water drinken. - Het hangt ervanaf, waarvoor , Ingebo. Mijn antwoord was voor de beste eiwit OPNAME. ALs je bang bent voor rauw ei (salmonella) moet je ze hard koken of bakken, maar daarmee verandert de structuur en dus de opname capaciteit.
Maar het blijft een ei hoor... helemaal slecht wordt het natuurlijk niet.
Behalve dan weer een ei dat besmet is met salmonella.....wat gelukkig niet zo vaak gebeurt. - hoezo is dan zachtgekookt het beste? Want dan is het nog eigenlijk een beetje rauw, toch? Ik dacht altijdc dat het beter was als het goed gekookt is.
- Het meeste eiwit, zit in het geel van het ei.
Als je veel sport, kun je rustig één à twee eieren per dag eten, zacht gekookt is het beste. Het fabeltje dat je er cholesterol van krijgt is achterhaald, zeker als je veel sport.
Handig in gebruik is eiwitpoeder zoals protifar, daarvan kun je een lepel toevoegen aan allerlei dranken/ soepen enz.
Zoals bij alles, moet je extreme hoevelheden vermijden, maar normaal doen, overal waar "te" voorstaat, is niet goed, behalve bij tevreden. - Hoi Katie,
In het verleden heb ik erg veel aan fitness gedaan en trainde hard en zwaar. Toen nam ik tussendoor een gekookt ei op brood, zonder geel. Kwark tussendoor.
Nu sport ik 3 keer per week. Na het sporten, hardlopen of bodypump is een glas melk gewoon lekker.
Het ;ligt aan de intensiteit waarmee je sport. Ben je een duursporter of bodybuilder dan zul je je voeding aan moeten passen.
Zo niet, hoef je niet extra gebruiken. Te veel eiwit maakt je namelijk dik. Er moet wel iets van verbranding tegen over staan.
Rauwe eieren zijn sowieso niet gezond.
Groetjes
Sara - hoi katie
zelf gebruik ik ook sinds kort veel eiwitten en neem dan ook eiwit shakes
neem wel gekookte eieren maar geen rauwe
succes met sportenmargrietmoderator2 wijzigde dit bericht op 26-10-2010 21:27 met 65%: aanpassing ivm reklame link