Voeding/Eten
- Home
- // forum
- // Voeding/Eten
- // Wat eten jullie vandaag?
Dit onderwerp heeft 1299 reacties, is 125302 keer bekeken, en bestaat uit 52 pagina's. U bent momenteel op pagina 34 van 52.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 13:46.
Wat eten jullie vandaag?
Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!
Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.
reacties
- Vandaag een zgn luie maaltijd. Spaggetti met salade van meiknol en venkel met gedroogde abrikozen en walnoten.
- Hallo Karma, weer terug van vakantie? Was het leuk?
Gisteren aten we een ovenschotel met gehakt, broccoli en aardappels. Helaas liep ik gisterenavond opeens een zweepslag in mijn linkerkuit op toen ik met de schaal van het terras naar binnen wilde lopen. Twee treetjes omlaag en opeens AU! Dus deze schotel zal me nog wel wat langer heugen. Ik zit nu met het beentje omhoog (met een elegante steunkous) op de bank. Mijn kinderen zijn nu samen op de fiets bij de zorgwinkel krukken halen, zodat ik iets mobieler ben.
Vanavond eiermie, ratjetoe groentes (ik heb nog uien, wortels, witlof en courgette) met gegrilde gemarineerde kip en komkommersalade.
Zoonlief had vooraf al gezegd vandaag mee te willen helpen, bij deze komt dat extra goed uit.
Morgen worden er frites met snacks gebakken. Beide diepvrieskasten zijn nog niet leeg, maar zo komt heel langzaam aan een klein beetje bodem in zicht. - Rijst met (door vrienden van onze oudste gevangen en gerookte) makreel, daar doorheen snijbonen, ui, chili- en kerriepoeder.karma wijzigde dit bericht op 28-07-2010 20:16 met 20%
- Alleen thuis dus lekkere volkoren boterhammen met tomaat en gekookt ei. Likje mayonaise... mmmm.
- Ook meteen het eten van morgen: hachée met krieltjes en sla.
Ik heb al eens verteld dat bij mij de hachée altijd extra gevuld wordt met groentes die ik in huis heb. Aangezien ik zaterdag naar de boer gefietst ben en mijn voorraad fruit en groente volop heb aangevuld kan ik morgen vooruit. Waarschijnlijk gaat er wortel, champignons en wat roosjes broccoli bij. - Mijn schoonzusje had zich helemaal op het eten uitgeleefd. Ze had Spaanse gehaktballetjes (geen idee wat het Spaanse inhield, maar ze smaakten lekker), met zalmsalade gevulde wraps, koude aardappel met zalmsalade, eigengemaakte frites, inktvisringen, mozerella, meloen met ham, kippenpootjes.
Vandaag weer simpel. De diepvrieskast wil ik nog een keer ontdooien voordat we op vakantie gaan (over 2 1/2 week). Dus komt er af en toe een vreemde combinatie op tafel, zoals nu. Hamburgers met aardappels en sperziebonen. - Vandaag lekker andijvie, gekookte aardappelen en vlees weet ik nog niet denk aan een bal gehakt. Morgen nasi of bami
- Per ongeluk wilde zalm gekocht ipv gekweekte. Vind ik niet zo lekker, maar goed. Erbij een Griekse salade en aardappelsalade. Glas wit erbij en smullen maar.
Morgen maak ik biefstuk Stroganoff met tomaten/ui salade en patat. - Met kaas en noten gevulde tortellini, vers - maar dan van de supermarkt.
Spinazie en veldsla met Italiaanse croutons en gedroogde kruiden erbij.
Zalm, in de oven bereid.
Mmmmmmmmmmmmmmmmmm
Morgen hebben we een familieverjaardagsfeest. Ik heb een paar maanden geleden al eens verteld dat dit altijd afgesloten wordt met een gezamenlijke maaltijd. Afhankelijk van de tijd en de zin van de gastheer- en dame is dat van eenvoudig (broodjes) tot uitgebreid (volop lasagneschotels bijvoorbeeld).
Een verrassing dus wat we krijgen. - Gewoon lekker ouderwetse nasi met een gegrilde kippenpoot van de poelier.
- Mijn moeder had met de beste bedoelingen kersenpannenkoeken voor ons gebakken. Ze stonden in folie klaar op het aanrecht. Gemakkelijk.
Maar.... ze smaakten écht niet. Ik weet niet waar ze de kersen vandaan gehaald heeft en hoe lang ze ze al in huis had, maar ze waren totaal niet lekker. Of rot, of heel zuur. Brrrrr. We hebben de kersen er maar tussenuit gehaald en de pannenkoeken zo gegeten. Nu nog bedenken wat ik zal zeggen als ze informeert of het lekker was...
Gisteren hebben we pitabroodjes gegeten, gevuld met gekruide kip, paprika, ui en sla.
Morgen is mijn laatste werkdag en dat houdt in dat we met collegae op stap gaan. Tussendoor wordt er iets gehaald, traditiegetrouw zijn dat frites. - Man kookt dus ik ben benieuwd! Ik heb vanochtend wel een hint gegeven: Aardappeltjes uit de oven met een lamskoteletje....maar ja je weet het niet he, misschien wordt ie opeens creatief en verzint ie zelf iets, ik laat me verrassen!
Eet smakelijk allemaal! - Ik weet het nog niet wat ik ga eten vandaag ga straks even naar de markt denk ik en dan komt er eus wel wat op tafel
![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
- De witte bollen gingen niet door gisteren. Paps belde of ik zin had om mee uit eten te gaan. Tuuuuuuuurlijk.
Zalmforel met gebakken aardappels en groente, lekker hoor.
Vandaag lofschotel met kam en haas. En draadjesvlees. - We hebben dochter en schoonzoon geholpen in hun nieuwe huis. Pizza's gehaald.
- Witte bollen met forel-filet en een groot glas rode sinasappelsap.
- Turks brood gevuld met pesto-kip, ui, tomaat, rucolasla en knoflooksaus.
- Bami, met sate-stokjes op de grill bereid, vandaag.
Tegen de zomervakantie is mijn puf en fantasie vaak over, maar de rest van het jaar plan ik ook m.u.v. de vakanties voor een hele week wat er gegeten wordt. Dit scheelt me veel tijd in boodschappen. Het staat zelfs in de gezinsagenda genoteerd (sommige mensen vinden ons overgestructureerd...). Voorheen, toen mijn man ander werk en daarna een periode geen werk had, maakte diegene die het eerste thuis kwam het avondeten. Een blik op de agenda was genoeg. Sinds een paar maanden ben ik weer dagelijks de kok of wordt mijn puberdochter 1, soms 2 keer per week verzocht de maaltijd klaar te maken. Puberzoon wordt vanaf volgende week bijgeleerd, want hem vind ik te jong om zonder toezicht te koken. We gaan dan samen achter het fornuis. - krieltjes, rauwkostsalade en gebakken camembert
- Jeetje, dat je dat nu al allemaal weet Karen. Ik kan altijd maar 1 dag vooruit plannen met eten. En dan ben ik al blij dat ik wat weet.
- Hallo allemaal,
Vandaag eten we lekker shoarma en voor morgen heb ik lekker lof,aardappelen en een schnitzel en maandag eet ik sperziebonen,aardappelen en een balletje gehakt dinsdag exotische kip Woensdag zie ik wel weer verder
groetjes,
Karen - Salade met makreel en sardientjes.
- foe joung hai magnetronpakket
morgen pannenkoeken. - Toch geen mosselen dit weekend. We worden morgen, vooraf niet gepland, bij vrienden verwacht.
Vanavond roerbakschotel: kippenreepjes met aardappelblokjes, champignons, prei plus extra sperzieboontjes/wortels.
Gisteren heb ik boerenomeletten gebakken. Geklopte eieren met rauwe ham, prei en champignons. Lekker op grof volkoren brood. - Home-made moussaka.