Meepraten in het forum? Word nu lid!

Ontspanning

1. Home
  2. // forum
  3. // Ontspanning
  4. // Oneliners (vervolg)

Dit onderwerp heeft 3820 reacties, is 285327 keer bekeken, en bestaat uit 153 pagina's. U bent momenteel op pagina 111 van 153.
De laatste reactie is geplaatst op 09-02-2012 08:07.

1. Oneliners (vervolg)

Afbeelding van kafka
    Dit onderwerp is gestart door kafka
    04-02-2010, 18:14

Karma schreef op het vorige topic:
    Hier wordt elke dag de Dagelijkse Gedachte geplaatst om over te discussiëren.

(De persoonsbeschrijving die ik opzoek van de bedenker komt vrijwel altijd van wikipedia.nl).

reacties

1. Mensen, die een levensgroot " EGO" hebben misschien????

2. Wanneer wat je hebt

belangrijker is

dan wie je bent,

wordt je ziel verwaarloosd.

Auteur onbekend  

3. ik kan geen pap meer zeggen, blurp......!
    rosanne wijzigde dit bericht op 30-07-2010 21:05 met 2%: uitroepteken staat beter

4. Laat ik me dan maar kalm houden. [;)]

5. Ik ben er helemaal stil van.... [8-|]

6. Ik dacht dat alleen kalmte u kon redden als dingen je te machtig worden....

Dat vind ik toch iets anders dan stilte.....want die krijg je ook wanneer je bewusteloos bent [;)] .

7. Alphonse Marie Louis de Prat de Lamartine (Mâcon, 21 oktober 1790Parijs, 28 februari 1869) was een Frans dichter, historicus en staatsman.

8. De stilte is de enige taal van de mens,

wanneer hetgeen hij ondervindt te machtig is.

Alphonse de Lamartine  

9. Nou, volgens mij is hij dan nu ff de draad kwijt.... [:|]

10. Waar verlies is, is ook winst.

11. Denk dat je hier Boeddhist voor moet zijn om het te snappen [:'(]

12. Soetra (Sanskriet:Sutra/सूत; Pali: sutta; Chinees: 经藏, Vietnamees: Kinh) zijn de mondeling of schriftelijk overgeleverde teksten van het boeddhisme en het hindoeïsme. Het zijn de teksten van de antieke Indiase literatuur. Het woord soetra is afgeleid van het werkwoord "siv" ('weven'), en kan koord, touw of draad betekenen. Vergelijk ook met de Nederlandse uitdrukking de draad van een verhaal.

13. Nieuwe inzichten vormen geen winst,

maar een verlies;

het verlies van ego. 

Boeddistische Soetra

14. Ja, wij zijn klaar met ze [H]

15. Vraag ik me toch af, waarom er zoveel mensen in gevangenissen zitten....omdat ze volmaakt zijn? [:|]
    olly02 wijzigde dit bericht op 28-07-2010 16:16 met 3%

16. Nobody is perfect [;)]

17. Alyosha Andrew Lang ( 09 sep 1961 in Bonn als Alyosha Andreas Schwarz) is een Duitse schrijver, psycholoog en filosoof.

18. Alles wat je nodig hebt,

ligt in je.

Je bent al volmaakt

Aljoscha A. Schwarz  

19. Ja, precies! De natuur gaat zn gang en als je het niet mooi vindt, corrigeer je hier en daar iets....
    Als ik doordenk over wat de achterliggende gedachte kan zijn, dan zegt hij dus ook: ziekte is een verzet van de natuur tegen het bewind van artsen....
    olly02 wijzigde dit bericht op 27-07-2010 16:06 met 0%

20. Sommige onkruiden zijn juist mooi. Niks verzet....

21. Rare uitspraak....ben benieuwd naar zijn achterliggende gedachte [:|]

22. Onkruid is het verzet van de natuur

tegen het bewind van de tuinlieden.

O. Kokoschka  

23. quote:
    kafka schreef op 26 juli 2010 @ 12:51:
    Toch wel een eigenaardige uitspraak van iemand die zelfmoord pleegde... (hij was er wel toe verplicht).
    Ken zijn geschiedenis niet, maar kennelijk heeft hij dan niet genoeg bezit gedeeld. Of hij werd juist heel blij van het nalaten van zijn bezittingen [8-)]

24. Toch wel een eigenaardige uitspraak van iemand die zelfmoord pleegde... (hij was er wel toe verplicht).

advertentie