Meepraten in het forum? Word nu lid!

Gezondheid

1. Home
  2. // forum
  3. // Gezondheid
  4. // Le cercle des 7 soeurs 15

Dit onderwerp heeft 5079 reacties, is 274396 keer bekeken, en bestaat uit 204 pagina's. U bent momenteel op pagina 90 van 204.
De laatste reactie is geplaatst op 17-01-2011 14:45. Dit onderwerp is gesloten!

1. Le cercle des 7 soeurs 15

Afbeelding van sara1
    Dit onderwerp is gestart door sara1
    05-01-2010, 14:18

Hier delen sinds 2005,  7 "zusjes" hun dagelijks leven.
    sara1 wijzigde dit bericht op 01-09-2010 16:23 met 79%

reacties

1. Lekker genieten van Q Françoise, hij zal je de oren van je hoofd kletsen? Wat een schrik vanmorgen als je zo'n telefoontje krijgt. Gelukkig alleen vergeten de deuren af te sluiten, gebeurt R vast geen tweede keer meer. Jammer dat A zoveel regen had in haar vakantie, ik wist wel dat de huren extreem hoog liggen in Engeland maar wist niet dat het totale levensonderhoud zo duur is. Ja, je broer heeft dan een heel grote wagen nodig. Mijn broer is inderdaad geweest en hij is met zijn zoon goed ingespeeld. Alle voorzichtige vragen werden keurig ontweken dus of die "vriendin" nu meegeweest is.........
    Neefje vertelde wel dat hij is blijven zitten in de brugklas havo en dus volgend jaar begint met Mavo 2. Maar die twee mannen redden zich wel, mijn broer is erg handig, ook op huishoudelijk gebied.
    Het koetsje rijdt prima, mij weer druk gemaakt voor niets dus. En die camera achterop voor het achteruit rijden is grappig en handig. We zijn niet zolang weggeweest, manlief was toch wel erg moe weer vandaag. Maar we hebben allebei een stukje gereden dus het gaat mij wel lukken morgen.
    Fijne dag gehad Sara, volgens mij was het prima weer?
    Olly, hoe is het met je mams?
    Alf, wel de verjaardag gevierd van K?
    Cecil, ben je nog mee wezen fietsen?

2. En, is je broer geweest Fyb? mooie motermuis Cecil.
    Mijn broer kan niet met vriendin komen, want dit is de maand waarin ze de kinderen hebben en ze hebben nog geen 7 persoonsauto.
    Ik heb denk ik wel geschreven dat A eerder terugkomt ivm heel erg slecht weer, regen en regen en regen en een veel te dure levensonderhoud.
    Toevallig hoorde ik van studenten die twee maanden in Engeland waren gaan werken dat ze ook na een maand terugkomen: ze verdienden minder dan de kosten voor eten en slapen.
    Afijn, we zien wel wat haar plannen nu worden.
    We hadden de schrik vanmorgen, dachten dat er ingebroken was in het andere huis en schuur: buurman belde S dat alles open stond.
    We waren al bijna in Rennes, zijn gauw teruggegaan maar het bleken twee deuren te zijn die R de avond ervoor vergeten is te sluiten en de wind had ze opengewaaid..
    Q is hier nu, we genieten van z'n geklets en gevraag en z'n spelen met Fica.
    Hij is naar bed en ik ga er achteraan!
    . Trusten allen!

3. ahhaha...ja hé...

4. Staat wel stoer hoor!

5. maanmannetje geland.....ssstttt.

6. oke......al twee jaartjes er bij>> oheoheoeho....das al een hele leeft tijd..pssst....

Lekker rijden..meid...
    http://img97.imageshack.us/img97/7343/vakantie2010007.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

7. Ha Cecil. Psst 2 jaartjes bij die leeftijd. Ja, gezellig altijd die verhalen van vroeger, de leukste dingen komen dan op tafel.
    Jongste broer is net weg, dus we gaan nu het Koetsje uitproberen.

8. Goedemiddag

Fyb...wat ben je een kanjer.....wat doe je het goed....moet toch weer even gezegt hoor..vind je zo'n dapper wijvie.......

Jr..blijft tot dinsdag dan vertrekt hij in de ochtend
    A.s. vrijdagavond komt hij weer.om zaterdag de motor op te halen...

Hij moet donderdag en vrijdag eerst weer werken

ja het was super gezellig met zijn allen om de tafel...aan de patat..ijs na...heerlijk en altijd verhalen van vroegere tijden...dat deel je natuurlijk allemaal..andere J..moet er nog een beetje inkomen af en toe

maar..liggen we ook allemaal in een deuk.

Frans....jammer ..nou.weer geen kopers...maar inderdaad dan is de spanning ook weer weg......

Alf gefeliciteerd met K...gokje???? 64 of 65?????Hoop dat je toch een fijne dag hebt...lieverd

Hoe is het met de rest..ik ga eerst maar weer even naar beneden wat eten..en dan maar zien wat de dag ons brengt of kareltje nog gaat fietsen??

J vermaakt zich wel...

9. Goeiemorgen lieve zussies,
    Allereerst Alf, gefeliciteerd met de verjaardag van K en het begin van je vakantie. Haha, ik zal niet de leeftijd van K verraden.  Ik hoop dat jullie gaan genieten van de vakantie en toch leuke dingen gaan ondernemen. Is de hand van K weer helemaal in orde en bruikbaar? Heb je al in je zwembadje gelegen in de tuin? Ik herinner me nog dat je jaren geleden zelfs een keer de juxebox in de tuin had gezet. Probeer te genieten lieverd, ondanks alle zorgen en ik hoop dat je weer snel langs komt met je gezellige verhalen. Minder gezellige verhalen mag ook hoor, alles is belangrijk!

Dat is een supersysteem in Fr. wat de energie betreft via zonnepanelen. Zo moet het mogelijk zijn de aanschafkosten e ruit te halen, zeker met deze subsidie. Ik hoop dat het jullie gaat lukken om dit te realiseren. Heerlijk als je de gelegenheid hebt om alles zo ecologisch mogelijk te doen. Jammer van de kijkers maar er zijn er gelukkig weer geweest. Wat is A weer snel terug, ik meende dat ze voor een langere tijd op reis ging? Of gaat de tijd inderdaad zo snel? Dus je oudste broer komt een weekendje zonder vriendin? Mijn jongste broer komt straks, zal mij benieuwen, hij belde gisteren.

Gaat het iets beter met je mams Olly, hopelijk helpt de ABkuur snel. Jammer deze terugslag. Kan jij het een beetje aan? Wel fijn dat J nu thuis is en naar het ziekenhuis kan rijden als het nodig is. Heb je een beetje geslapen met je Tramadol?

Sara, volgens mijn bescheiden mening krijgen jullie vandaag super weer voor de geplande picknick. Hier schijnt tenminste een voorzichtig zonnetje. Veel plezier lieverd. Heb je allemaal lekkere dingen gemaakt?

Cecil genoten van het bezoek van jr? Moet hij nu volgend weekend weer komen om zijn motor op te halen en dan alleen naar Utrecht terug rijden? Wel gezellig, zie je hem vaak. J en A ook gezellig langs geweest?

10. Ga je vandaag een stukje in het koetsje rijden Fyb? Dan kun je alvast wat wennen. Goed hoor het hele gangkastje alleen in elkaar gezet.
    Met het kitten, hij heet Bibi, gaat het goed, hij is erg levendig. Ik heb hem even vrij laten lopen op de overloop om de pootjes te strekken en hij eet goed.
    Het zonnepaneel systeem werkt hier iets anders: je verkoopt niet wat je over hebt, maar alles, tegen een veel hogere prijs dan wat je zelf van het bedrijf aankoopt voor je eigen gebruik, dit om de paneleninstallatie te stimuleren. Het verschil is enorm: aankoop 8 cent per kilowatt, verkoop 58 cent per kilowatt. Dit wordt volgend jaar 42 cent én dan gaat de rijkssubsidie (8000 euros) van de installatie  er ook af, dus het is zaak het zo snel mogelijk te regelen.
    Het tweede systeem is een ander soort panelen, thermische ipv photovoltaïque die voor warm water zorgen. Dat willen we aansluiten op de badkamers, op vloerverwarming en eventueel in de toekomst op zwembadwater.
    Ik wil graag dat onze "ecologische voetafdruk" neutraal of liefst negatief is, zodat ik zonder schuldgevoel een warm bad kan nemen.
    We gaan ook regenwater opslaan om te gebruiken.
    Alle kijkers hebben alweer nee gezegd hoor, behalve dan de laatsten, maar dat wordt sowieso niets. Geen spanning meer dus. En morgen weer verder verven.
    We gaan zo naar een paardenmarkt waar M ook komt en dan nemen we Q mee naar huis tot donderdag.
    A is in Parijs en komt waarschijnlijk morgen thuis.
    Volgend weekend komt oudste broer: zijn oudste zoon van 14 mocht een week met een vriendje mee op vakantie bij ons in de buurt, hij komt hem weer ophalen en dan twee nachten bij ons slapen, zondag weer naar huis. Misschien komt Downzoontje ook mee, zodat het voor z'n vriendin minder druk is, die heeft dan alleen haar eigen twee kinderen en de dochter van m'n broer.
    Alf is de vakantie goed begonnen?
    ALs het goed is, moet het meevallen met een oedeemarm zolang de lympfeklieren niet weggehaald zijn ja, dat heb je goed Fyb. Ik hoop dat je moeder snel opknapt, Olly, gelukkig is je zus er ook nog. Trek jij het nog een beetje allemaal?
    Cecil leuk gehad met alle kinderen thuis?
    Saar een fijne dag gewenst!
    francoise2 wijzigde dit bericht op 01-08-2010 09:35 met 0%

11. Sorry, Levi en Anneloes en Rosanne, bedankt voor jullie lieve reacties.
    Anneloes wil ik ook veel sterkte toewensen en ik hoop oprecht dat het medicijn zal aanslaan bij je.

12. Hoi hoi zussies, weet even niet waar ik moet beginnen. Mijn hoofd zit nog steeds vol. Ik wil gewoon zeggen dat al jullie dingen ook belangrijk zijn.
    Wat sneu Olly die terugslag bij je mams, ja de weekenddienst is soms een ramp. Wel een geruststelling dat T nog bij haar kan blijven maar op deze manier zal ze ook na dinsdag niet alleen kunnen blijven, denk ik. Hoe dapper en geweldige doorzetster ze ook is, die mams van jou. Lieverd, ik hoop echt dat je mams aan deze operatie geen oedeemarm overhoudt maar ik geloof dat dan de lymfklieren weggehaald moeten zijn. Françoise zal dat wel beter weten.

Lieverds, al jullie gewone dingen blijven en zijn belangrijk, ook een kapotte frituurpan!!!!!! Ook de kleine S die kan lopen of het gerepareerde playstation van grote S. Het feit dat Cecil oma wordt binnenkort is toch ook iets waar we naar uitkijken. Of het kitten wat Françoise moet verzorgen. De zorgen om Alf, die door haar verdriet nog steeds niet langskomt. Allemaal belangrijke dingen.
    Ja, misschien is het gepraat soms over koetjes en kalfjes maar het geeft wel afleiding, hier in huis draait alles om kanker. Elk bezoek begint erover wat ook logisch is.

Leeftijd speelt geen rol, elke leeftijd is te vroeg om dood te gaan. Een opa van 100 kan nog een héél belangrijke rol spelen bijvoorbeeld in het leven van een kleinkind. Bij ondraaglijk lijden kan er bij de nabestaanden een gevoel van opluchting zijn, een berusting van: zo is het goed. Maar het verdriet is dan niet minder groot en heftig. Ik zal elke beslissing van manlief respecteren maar ik kan en mag hem niet adviseren. Het is moeilijk om je partner achteruit te zien gaan en daarbij ook de angst voor de toekomst. Angst die ik bij manlief niet weg kan nemen, ik kan hem alleen zo goed mogelijk helpen en verzorgen.

Vanmiddag hebben wij ons "koetsje " opgehaald hoewel mijn zusje het meer op een Engelse Taxi vond lijken. De roepnaam wordt toch maar Koetsje.

Gisteren heb ik bij de onderzoekarts om klysma's gevraagd voor manlief omdat zijn darmen totaal gestopt worden. Gedreigd vandaag een klysma te zetten bij hem dus ja hoor, van angst gingen zijn darmen gisteravond werken haha. Voelde zich meteen een stuk beter, hoewel het eten nog slecht gaat.

Woensdag zijn we even bij Ikea geweest voor een kastje in de gang. Ik heb gereden en manlief ging overal zitten terwijl ik met de duwmercedes de spullen bij elkaar zocht. Thuisgekomen ging manlief meteen op de bank liggen en heb ik eigenhandig het kastje in elkaar gezet. Jaja en geen onderdelen over!!!!!!! 's Avonds kwam mijn neef met zijn vrouw en die heeft even geholpen de kastjes om te wisselen en aan de muur vast te zetten. Ik kan wel veel maar durf niet te boren met een boormachine. Mooie leren dozen erin gekocht en daar kunnen nu alle losse spullen in zoals de wintersjaals straks en de handschoenen.

Sara, een superdag morgen, ik hoop dat jullie kunnen picknicken. Haha een telefoon kopen en een bleu-ray speler gratis erbij. Vervelend die dure reparatie aan de auto, ja honderd euro is niets bij een garage.
    Dus volgende week kan jr. zijn motor ophalen Cecil en nu heeft hij vast de kleding gekocht met zijn vader. Ook al aan de patatjes op zaterdag?
    Françoise, volgens mij neemt hier in Nl.  het energiebedrijf ook de energie af die zonnepanelen teveel oplevert voor eigen gebruik. Haha, dus een aperatief kan bij jullie ook lichtelijk uit de hand lopen wat tijd betreft. Spannend weer met alle kijkers.
    Lieve Alf, je vakantie is begonnen en ik hoop oprecht dat je er van kan genieten, samen met K. Tja, morgen wordt hij weer een jaartje ouder. 

13. Ach die mams van jouw toch Ol..die behoud haar humor..wat heb ik daar ook bewondering voor..moet er stiekempjes ook om lachen..schitterend

Fyb..lieverd.....we denken aan jullie....Had het er nog met A over..die waren hier vanmiddag..zijn net weg........iedereen vind het zo...erg....XXX

Ik ben ook moe....ga niet te laat naar bed..maar het was een mooie dag.......

Alleen deed de frituurpan het niet....en de vriezer vol patat...maar..goed gelukkig kan je makkelijk patat halen was ook heerlijk....

Maar de bedoeling was net effe anders...maar ja..valt allemaal een beetje in het niets......want waar heb ik het over..

wens jullie allemaal een goede nacht....

14. Hoi lieverds....kom nog ff mn neus laten zien. Vanmiddag dik 3 uur in het ziekenhuis geweest, leve de weekend-dienst! Er moest weer vocht adgezogen worden bij mams en ze heeft AB gekregen, de wond is wat ontstoken en ze had koorts. Ze was helemaal kapot...ik ben zó blij dat T nog bij haar is! Ze blijft nog tot dinsdag, zodat we allebei met mams mee kunnen maandagmiddag voor het gesprek en uitslag. Volgend de dienstdoende arts was het niet verontrustend, het schijnt vaker voor te komen, maar die heisa van steeds naar het ziekenhuis gaan put haar ook uit. Ik maak liever een leuker familie-uitje met mn beide dochters, zei ze...NOu, dat ligt nog in het verschiet en we hopen dat het kan doorgaan!
    Lieve Fyb, dank voor je sms en nogmaals heel veel dank voor je prachtige kaart, mams vond hem schitterend! Ze wist gelijk wie je was en ze wenst jou en J heel veel sterkte, dikke knuf! X
    Ik ga zo plat, heb er net een tramadol ingeduwd, dit weer is echt k..., die vochtigheid! Zo maar lekker slapen en morgen weer fit op....trusten lieverds xxx

15. Lieve Fyb, ook weer een dikke kus van mij, ik heb bewondering voor je.

16. Niemand meer geweest....ik kijk straks nog wel even. Morgen zal het niet lukken denk ik xxxxx

17. Ja klopt Levi jouw moeder was ook jong...ach ja en wat is oud. Mijn moeder stond met haar 71 ook nog vol in het leven..
    Tuurlijk is de rest ook wel belangrijk maar ik zit steeds met Fyb en J in mn hoofd..Weet ook niks zinnigs te zeggen....

18. Wat fijn Anneloes..dat jij hier even langs komt..ik zat al eerder steeds aan jouw te denken..omdat jij in hetzelfde schuitje..is..al is het niet te vergelijken..

Het gaat met jouw goed..he....ben ik zo blij om...heel fijn dat je hier even verteld hoe of wat....Misschien heeft fyb er wat aan

Bij mijn schoonmoeder stonden we ook voor een keus..of nog nieuw bloed..of niks meer.doen..nou ze was zo ziek..maar wij heben er wel een arts bijgehaald..om MEE te beslissen....want wat is dat moeilijk op zo'n moment...maar die keus was niet zo moeilijk dan nu met jouw J..fyb
    cecil wijzigde dit bericht op 31-07-2010 11:57 met 7%

19.  Mijn moeder was ook nog jong, 63 was ze toen ze besloot niet verder te gaan met de chemo.

S & S zijn ook heel belangrijk lieve Sarah, maar anders. Niet te vergelijken toch? Geniet er van!

20. Goedemorgen lieverds..

Precies wat mijn moeder ook heeft gedaan Levi..Bij haar kon ook niet aangegeven worden of de chemo wel of niet iets zou doen, afwachten was dat. Dus heeft ze ook gekozen voor kwaliteit van leven en geen gedoe meer met ziekenhuizen. Maar ze was ook wel weer ouder dan J..het is zo persoonlijk allemaal...En zo verdomde moeilijk..

Wij hebben de boodschappen binnen. Hubbie is nog bezig een kabel aan te sluiten. Dan gaan we naar jongste. VAndaar een bakkie doen bij broertje. Kleine S is gaan lopen en grote S zn playstation is weer klaar. Die belde of we kwamen kijken..Maar is allemaal zo onbelangrijk bij wat Fyb en J doormaken...

21. Beste Fybje,
    Als "lotgenote" wil ik jou en je man heel veel sterkte en wijsheid toewensen met de beslissing die jullie nu moeten nemen. Ik heb zelf onlangs dezelfde keuze moeten maken maar ik denk dat het voor mij minder moeilijk was omdat , 2 jaar na dato , zware operatie 3 chemokuren verder,  mijn lichamelijke conditie nog erg  goed is.
    Bij gerandomiseerde studie's is er altijd loting maar als je uitloot en de behandeling die je dan krijgt levert niets op , dan krijg je alsnog de behandeling waarvoor je was uitgeloot. Tenminste, zo is het in mijn geval ( maar niet aan de orde want ik krijg het nieuwe medicijn)
    Maar uiteindelijk is het toch je man die de  beslissing moet nemen, hij is de patiënt en hij alleen weet wat hij nog aan kan en wil.
    Nogmaals veel wijsheid en sterkte en als je nog iets wilt weten mag je altijd mailen.
    Sorry voor "de inbraak" [:$]
    anneloes2 wijzigde dit bericht op 31-07-2010 12:42 met 0%

22. Goeiemorgen allemaal, maar speciaal Fyb. Ik heb gelezen wat je allemaal hebt geschreven. Zwaar allemaal hè... Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie nadenken over wat je moet doen. Ik zelf kan alleen maar aangeven dat mijn moeder bijvoorbeeld destijds heeft gekozen voor een goede kwaliteit van leven. Ook al wist niemand hoe lang dat zou zijn. Zij koos er dus voor om geen chemo meer te krijgen. Want zoals je zelf zegt; chemo is bijwerkingen. Mijn moeder heeft met pijnstillers een "goede" laatste tijd gehad. Oh meissie, als ik dit zo schrijf dan klinkt het zo hard. En dat is het natuurlijk ook. Lieve Fyb, ik wens je alle kracht en omarm je. Dikke kus, Levi

23. Een goedemorgen..ik hoop dat iedereen een beetje kon slapen..Ik was  al weer heel vroeg wakker..

Fyb...heb zo met je te doen wijvie..wat komt er wat over je heen...denk aan je ..dat weet je...wij allemaal..

Johanneman is er nog...en we gaan bakkie koffie doen ..moeten nog boodschappen doen.
    en vanmiddag komen A en J..

Misschien kom ik nog wel even langs
    Eerst maar eens de wasmand leeg halen........

24. Sterkte met je moeder Olly, logisch dat ze een keer terugvalt, ze ging als een formule 1 van start ! Maak je geen zorgen, met haar karakter is ze er zo weer bovenop.
    Fijn dat er nu begeleiding komt Fyb en verder wil ik me echt niet meer met jullie keuzes bemoeien. Ik heb de indruk dat iedereen vindt dat ik teveel denk en zeg en dat is m'n bedoeling niet. Mocht je iets specifieks willen weten, vraag het dan via de mail privé. Maak je geen zorgen voor de auto, alles werkt zonder dat je aan de knopjes komt, leer starten en de richtingaanwijzer, het gaspendaal, de rem en de versnelling, meer heb je maandag niet nodig. Ik wens jullie beiden veel sterkte en wijsheid toe.
    Ons bezoek is net vertrokken, zo zie je maar, een Frans aperitif duurt makkelijk tot 23 uur....Fica sliep eerder dan de tweeling.
    Van een vriendin (van het grote zwembad dat ik ieder jaar behalve dit jaar heb ingewijd), heb ik een gewond kitten "ter revalidatie" voor de twee weken dat ze op vakantie is.
    Het kitten (precies Platon vorig jaar, maar nog mooier, iets donkerder rood) is achterna gezeten door een vreemde kater, vermoedelijk uit een boom gevallen en vriendin vond hem voor dood op de deurmat. Hij is geopereerd, milt weggehaald, bloedingen gestopt, vier dagen infuus, twee buikwonden, over een week moet ik de hechtingen verwijderen, hij is opgesloten in de tweede badkamer boven die we niet gebruiken, want hij moet rusten en Fica mag er niet mee spelen. En (logisch) hij is als de dood voor andere katten....
    Die vrienden zijn nu naar Roumenie, naar de ouders van een meisje die een schooluitwisseling had met hun dochter en die hier 3 jaar geleden geweest zijn. Een interessante en rijke uitwisseling, zulke contacten.
    Nu even slapen, morgen weer een dag, trusten zusjes!
    francoise2 wijzigde dit bericht op 30-07-2010 23:38 met 15%: aanvulling

25. Lieve Fyb je hebt het duidelijk neer gezet. In de eerste plaats ben ik ontzettend blij dat jullie nu wel hulp krijgen...daar ben ik echt blij om. Maar wat nu....Wij weten het ook even niet..hubbie heeft het zelf even gelezen..Niemand weet wat welke behandeling gaat doen. Het kost veel tijd en je levert kwaliteit van leven in....Ik weet welke beslissing mijn moeder toen heeft genomen. Maar je kunt niets met elkaar vergelijken en de artsen kunnen ook geen uitspraken doen..Het lijkt me goed met de longarts te overleggen en er samen goed over te praten..Wat een klerezooi ook..Ik gun jullie het zo anders allemaal xxxxxx

Lieve olleke hoop dat je moeder er boven op komt en dat de inzinking niet te lang zal duren!

Tot morgen lieverds xxxxxx

advertentie