Meepraten in het forum? Word nu lid!

Vragen aan Moderator

1. Home
  2. // forum
  3. // Vragen aan Moderator
  4. // zoekfunctie

Dit onderwerp heeft 33 reacties, is 6148 keer bekeken, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 05-08-2010 10:40.

1. zoekfunctie

Afbeelding van kafka
    Dit onderwerp is gestart door kafka
    11-03-2010, 20:57

De zoekfunctie slaat helemaal tilt... Is er énig idee wanneer dat eindelijk (we vragen er al meer dan drie jaar naar!!!) enigszins in orde zou komen?

Hier volgt een voorbeeld... Leve onze techneuten!!! [+o(]
    kafka wijzigde dit bericht op 11-03-2010 21:03 met 17%

reacties

1. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    05-08-2010, 10:40

Goedemorgen,
    Omdat dit probleem moeilijker op te lossen is (er is al veel aan gesleuteld en ook al wel verbeteringen in doorgevoerd) wordt dit issue ook bekeken door een andere partij. Deze kan hier voorlopig nog niet mee aan de slag gaan, maar zodra dit wordt opgepakt, zal de redactie jullie weer op de hoogte houden.

Groeten,
    Kim

2. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    20-07-2010, 14:14

Hoi Kafka,
    Helaas niet.... [:'(] Planning opgevraagd, nog niet ontvangen.
    Groeten,
    Kim
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 20-07-2010 14:16 met 45%

3. quote:
    kafka schreef op 06 juli 2010 @ 13:43:
    Ik hoop het niet. Ik hoop niet meer wat het Margrietforum en deszelver eerlijkheid, transparantie en gebruiksvriendelijkheid betreft. Ik wéét dat er toch niets aan gebeurt. (Als het binnen de week wèl is opgelost, ze hebben nu al een half jaar tijd gehad, geef ik een rondje. Maar ik ben ervan overtuigd dat ik mijn centjes kan bijhouden).
    Géén rondje dus... [^o)]

4. Kim, "het kan langer duren", dat is een eufemisme voor "het gebeurt lekker niet". Dat is mijn ervaring met het Margrietforum. Hoe lang zijn bepaalde dingen al "neergelegd bij de technische dienst"? Ga maar eens kijken: ze liggen er nog net zo, onder een laagje stof. Het komt me uitermate ongeloofwaardig voor dat in het vorige forum drie jaar niets gebeurd is, toch niet iets dat resultaat had, en dat in dit forum na een half jaar ook nog niets gebeurd is. O ja, één keer zijn ze snel geweest. Toen ik gemeld had dat er kon ingelogd worden met een willekeurig wachtwoord. Maar ja, dàt zou natuurlijk consequenties hebben gehad: de wet op de privacy en de boetes die daarvoor zouden moeten betaald worden. Alle andere dingen, och, dat zijn die achterlijke forummers maar, dààr hoeven we geen moeite voor te doen.

Ik geloof dus totaal niet dat ze ook maar van plàn zijn om wàt dan ook te verbeteren, aan te passen, te veranderen. Het is makkelijker om alles op zijn beloop te laten. Zèg dat dan, dan weten we tenminste "waaraan en waaraf". Maar neen, dat kan niet, er moet altijd met rookgordijnen worden gewerkt. "Kim, zwaai nog eens met een rookgordijn!" En dat doet Kim dan ook. Poehéé, ik zou niet graag in je schoenen staan. Liegen voor iemand anders (want daar komt het op neer, al zul jij dat in alle toonaarden ontkennen) is totaal onleuk.

5. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    13-07-2010, 12:35

Beste Kafka,
    Alle verzoeken/aanpassingen/problemen die wij willen laten uitvoeren/oplossen leggen wij uiteraard neer bij onze technische afdeling. Je begrijpt dat wij dus niet de enige site zijn waar verzoeken vandaan komen en dat zij ook werken met een planning. Als een probleem complex is (wat het dus aan de buitenkant niet altijd lijkt en niet alle sites zijn hetzelfde opgebouwd> de een zit ingewikkelder in elkaar), kan het dus langer duren. Ik probeer jullie op de hoogte te houden, maar soms hebben wij ook nog geen idee wanneer iets wordt opgepakt/uitgevoerd.

Groeten,
    Kim

6. Kim, waarom twijfel ik daaraan? Ik krijg alleen maar het antwoord: zodra we iets weten, laten we het weten. Maar er KOMT zelden of nooit iets van jullie uit, zonder dat er om moet worden gevraagd, gesoebat, gesmeekt, sarcasme geuit, enzovoort enzovoort

Er is van alles wat daar zogenaamd gebeurt, en wij weten gewoon NIETS. Wij weten zelfs niet eens of er überhaupt wel techneuten ZIJN, laat staan dat ze WERKEN. Want ook al ZOUDEN er zijn, er gebeurt eigenlijk niets, laat ons eerlijk wezen. Het smoesje: "het is moeilijker dan het lijkt", geloof ik niet meer. Waarom kunnen andere fora wèl aanpassingen doen binnen een redelijk tijdsbestek (we zijn al meer dan een half jààr in dit nieuwe forum), en niét die van Margriet??? Het antwoord is simpel: ze hebben geen techneuten, of ze zijn niks waard, of ze doén niets.

7. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    13-07-2010, 10:09

Hoi Kafka,
    Ook deze aanvraag ligt bij techniek. Zodra ik meer hoor, koppel ik dat terug.
    Groeten,
    Kim

quote:
    kafka schreef op 13 juli 2010 @ 09:31:
    Nog altijd geen fatsoenlijke zoekfunctie

8. Nog altijd geen fatsoenlijke zoekfunctie

9. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    08-07-2010, 16:32

Is niet het werk van technische mensen, maar van de internetredactie i.v.m. WK.

Groetjes,
    Kim

10. In plaats van te werken aan ècht belangrijke dingen, zitten de beunhazen hun tijd te verdoen met oranje kleurtjes...!!

11. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    06-07-2010, 14:12

Hoi kafka,
    Ik hoop het voor jouw portemonnee niet, maar stiekem hoop ik dat je een rondje kan geven! De zoekfunctie werkt niet naar behoren en daar zijn wij ook allerminst blij  mee! Liever geen zoekfunctie als deze toch niet werkt (dat mag ik misschien niet zeggen, maar we denken het allemaal).
    Kim

quote:
    kafka schreef op 06 juli 2010 @ 13:43:
    Ik hoop het niet. Ik hoop niet meer wat het Margrietforum en deszelver eerlijkheid, transparantie en gebruiksvriendelijkheid betreft. Ik wéét dat er toch niets aan gebeurt. (Als het binnen de week wèl is opgelost, ze hebben nu al een half jaar tijd gehad, geef ik een rondje. Maar ik ben ervan overtuigd dat ik mijn centjes kan bijhouden).

12. Ik hoop het niet. Ik hoop niet meer wat het Margrietforum en deszelver eerlijkheid, transparantie en gebruiksvriendelijkheid betreft. Ik wéét dat er toch niets aan gebeurt. (Als het binnen de week wèl is opgelost, ze hebben nu al een half jaar tijd gehad, geef ik een rondje. Maar ik ben ervan overtuigd dat ik mijn centjes kan bijhouden).

13. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    06-07-2010, 11:09

Klopt: Hier hebben we ook een verzoek voor ingediend. Ik hoop snel hier meer over te horen.
    groet

quote:
    kafka schreef op 06 juli 2010 @ 10:44:
    Zoekfunctie werkt nog altijd niet naar behoren. Overigens: te scherp afgesteld??? Hahaha. Je bedoelt: helemààl niét goéd afgesteld. Als ik "dik en dun" wil, wil ik niet alle "dik" alle "dun" en zéker niet alle "en". Als ik "vragen en problemen" wil, wil ik niet alle "vragen" alle "problemen" en zéker niet alle "en". Dit zijn maar twee voorbeeldjes...

14. Zoekfunctie werkt nog altijd niet naar behoren. Overigens: te scherp afgesteld??? Hahaha. Je bedoelt: helemààl niét goéd afgesteld. Als ik "dik en dun" wil, wil ik niet alle "dik" alle "dun" en zéker niet alle "en". Als ik "vragen en problemen" wil, wil ik niet alle "vragen" alle "problemen" en zéker niet alle "en". Dit zijn maar twee voorbeeldjes...
    kafka wijzigde dit bericht op 06-07-2010 10:46 met 77%: aanvulling

15. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    28-06-2010, 22:03

Beste Kafka,
    Ik snap jullie frustratie en doe daar ook echt wat mee. Ik zit constant achter de problemen aan, maar helaas kan ik het zelf niet oplossen en zijn we dus erg afhankelijk van anderen.

Zoekfunctie:
    Deze staat 'te scherp' afgesteld. Waarom sommigen discussies in het forum niet gevonden worden, is een raadsel. Ik ga er morgen weer gelijk achteraan hoe het met dit probleem staat.
    Groeten,
    Kim

16. Natuurlijk wordt DAT geheim gehouden, Karma. Hand boven het hoofd schreef ik al. 

Alle loyaliteit naar al wie fouten maakt. Dié worden beschermd en vergoelijkt. 

Géén loyaliteit naar de forummers. Dié krijgen allerlei variaties op de thema's "ik geef het door" "ze zijn ermee bezig" "ik weet het niet" - kortom de slogan van het vorige forum "we nemen het mee". 

Tot nu toe heb ik alle moderatoren het voordeel van de twijfel gegeven, maar na zowat vier jaar op het vorige forum, en een half jaar op dit (waar we, een beetje tegen beter weten in, vol hoop mee gestart zijn), is al het voordeel op. Dus, moderatoren, geen woorden meer, maar dàden. "Ik geef het door", ja, dat zal wel. Maar dàt geloof ik maar ècht als er dan ook resultaat komt.

Of... laat ONS het maar doorgeven, dan hebben jùllie dààr de last niet van. Maar neen, dàt kan niet, want "de beunhazen" in het techniekhok en "de forumbouwers" die géén waar voor hun geld GEVEN, dié moeten ocharme toch wel beschermd worden. Dat de forummers zitten met een forum, Margriet onwaardig, dàt zal jullie (moderatoren dus ook) WORST wezen. Als dat niét zo is, hadden jullie toch al wel gezorgd dat er wat gebeurde, of (zoals al zoooooo vaak beloofd) ons DEGELIJKE informatie gegeven, in plaats van altijd die kluitjes in het riet.
    kafka wijzigde dit bericht op 28-06-2010 20:32 met 4%: tikfoutje

17. Kan me niet voorstellen dat de makers geen tevreden klanten willen hebben, dit is toch geen reclame?
    Of kan het ze niet schelen omdat we toch niet weten wie het zijn??

18. Ook hier na bijna een half jaar nog altijd geen echte antwoorden, en och, zonder antwoorden zouden we kunnen, als het maar werkte. Na een half jaar nog altijd geen zoekfunctie die ECHT werkt. 

Vraag: (graag antwoord!!!): waarom hebben jullie een zoekfunctie gemaakt, als jullie toch niet willen dat ze werkt? (Nogmaals: graag antwoord).

Ik herhaal wat ik op een ander topic schreef: ik ben het zàt. Zijn wij, de klagers, dan de ENIGEN die willen dat het forum WERKT?

19. Kim, ik weet wel dat jij persoonlijk er niets aan kan doen en dat je "de knoeiers" probeert buiten schot te houden, niet alleen de techneuten. Dat siert je (en dat is hé-le-maal niét sarcastisch bedoeld). Ik snap ook wel dat dingen niet één-twee-drie kunnen gewijzigd worden, maar een half jààr??? Of bijna twee weken voor een vinkje? Dan komt die zoekfunctie nooit klaar!!! (Wat ik al voorspelde... mèt sarcasme, ditmaal).

Wat de zoekfunctie betreft: OK, ik snap je redenering met "dik en dun". Waarschijnlijk is het niet alleen maar "dik" maar ook "en", en dàt staat natuurlijk OVERAL. (Gewèldige zoekfunctie, die van Margriet!) Maar "Kafka", zo is er maar één. Ik kan me niet voorstellen dat op zo veel topics waar ik niet kom,wordt gerefereerd naar de grote Franz Kafka, wiens naam ik "gepikt" heb.

Bovendien zie ik net bij "vragen en problemen" dat iemand gezocht heeft naar een topic en dat via de zoekfunctie niet gevonden heeft. Daar diént een zoekfunctie toch voor? Daar hebben we ze toch voor gevrààgd, daar hebben ze ons het vorige topic zowat vier jaar mee aan het lijntje gehouden. 

Weet je, ze hebben ons ooit "transparantie" beloofd... Dat hebben we nooit gekregen, integendeel.

O ja, nog in verband met dat jij (en ik ook) niet technisch genoeg bent om in te schatten wat "lang duren" is. Ik kan alleen maar zeggen, dat op àndere fora en in àndere websites probleemoplossing  niét zo lang duurt, nooit langer dan een wéék voor gróte problemen. En kleintjes zijn er niet... die zijn zó snel weggewerkt blijkbaar, dat niemand ze opmerkt...
    kafka wijzigde dit bericht op 21-06-2010 16:17 met 13%

20. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    21-06-2010, 14:01

Hoi Kafka,
    Ik ben het met je eens hoor: iets nieuws hoeft niet per definitie iets beters te zijn. En ik vind ook dat het lang duurt eer dat er dingen worden opgelost. Alleen heb ik niet genoeg verstand van techniek om daar eerlijk over te kunnen oordelen (bekende tekst van mij [;)] : oplossen lijkt makkelijk, maar kan door ingewikkelde code's erg moeilijk zijn en lang duren).

Zoekfunctie:
    Als je bijvoorbeeld zoekt op dik en dun, krijg je ook alle artikelen waar bijvoorbeeld het woordje dik in zit. En dat kan ook zijn dikwijls, dikke maatjes etc. De zoekfunctie neemt sommige zoekwoorden te letterlijk. Ik ga aan techniek vragen of dit anders ingesteld kan worden.

Eerste, laatste:
    ( ik reageer hier ook op dit issue aangezien dit hier aan de orde komt).
    DIt probleem is lastig, aangezien dus niet iedereen last heeft van het probleem. Ik heb gevraagd bij techniek of ze mij goed op de hoogte willen houden van de status en wat de vervolgstappen zijn. Ze zijn ermee bezig.

Word-plak-functie
    Techiek is nu bezig met bovenstaand probleem, aangezien de knop die hiervoor is (de word-plak icoon) wel naar behoren werkt en dat ze eerst moeten kijken of het op een of andere manier wel kan lukken om rechtstreeks te plakken in het reactiekader.

Ik houd jullie op de hoogte. Meer kan ik op dit moment helaas niet doen!
    Groetjes,
    Kim

quote:
    kafka schreef op 21 juni 2010 @ 13:31:
    Kim, dit lijkt weer op een bekend verschijnsel: de forummers zeggen even niets, en iedereen gaat ervan uit dat het allemaal in orde is. 

Ik zocht op "dik en dun". Dan verwacht ik de topics "dik en dun" op een rijtje, en eventueel ook andere topics waar iemand de uitdrukking "door dik en dun" heeft gebruikt. Resultaat? Ik krijg (nog altijd) gewoon de lijst recente berichten.

Vervolgens zocht ik op "kafka", en kreeg weer een hele lijst berichten, het ZOU kunnen dat dat de berichten zijn (in chronologische volgorde) waarop ik gereageerd heb.

Vervolgens zocht ik nog op de naam van twee andere forummers. Ik kreeg een lijstje, waarop berichten staan waar die twee andere forummers niét op gereageerd hebben. 

Dus ik ging terug kijken naar "kafka" - ook dààr vond ik berichten waarop ik niét gereageerd heb (ik heb het gecheckt, neen, ik heb niet gereageerd, en ik werd ook niet vernoemd door iemand anders).

Ik dènk dat mijn definitie van "zoekfunctie" ànders is dan die van "de Margriet". Als ik iets zoek, wil ik het namelijk vinden... niét moeten ràden.

Zoals ik gisteren al schreef: in het éérste Margrietforum was een knopje "de laatste dag", daar kon je zien waarop de laatste dag gereageerd was, èn je kon dat combineren met een naam. Dus met één druk op de knop zie je wanneer Kafka haar laatste reactie heeft geplaatst, èn ook wààr. Plùs dat je daar ook nog rechtstreeks naar toe kan om te kijken wàt er geschreven is. Niet dat je een heel topic moet gaan uitspitten voor je dat gevonden hebt.

Maar een werkende zoekfunctie is véél te veel gevraagd, waarschijnlijk. Als je bedenkt dat het nu al bijna twee weken duurt voor ze dat "eerst-laatst"-vinkje kunnen repareren, dat het al meer dan vijf màànden niet lukt om een word-document met harde returns in het reactieschermpje te versturen, dat in mijn profiel bovenaan de bladzijde nog altijd naast "dagboek" "7" staat (dat is het aantal reacties op mijn laatste dagboekbericht van begin MAART, en ik heb dat toen gemeld!!! - ze waren daaraan bezig en ik kreeg nog feedback...), dat... Jaja, een bijeengescharreld zootje ongeregeld (qua computertechnologie), onze techneuten.

21. Kim, dit lijkt weer op een bekend verschijnsel: de forummers zeggen even niets, en iedereen gaat ervan uit dat het allemaal in orde is. 

Ik zocht op "dik en dun". Dan verwacht ik de topics "dik en dun" op een rijtje, en eventueel ook andere topics waar iemand de uitdrukking "door dik en dun" heeft gebruikt. Resultaat? Ik krijg (nog altijd) gewoon de lijst recente berichten.

Vervolgens zocht ik op "kafka", en kreeg weer een hele lijst berichten, het ZOU kunnen dat dat de berichten zijn (in chronologische volgorde) waarop ik gereageerd heb.

Vervolgens zocht ik nog op de naam van twee andere forummers. Ik kreeg een lijstje, waarop berichten staan waar die twee andere forummers niét op gereageerd hebben. 

Dus ik ging terug kijken naar "kafka" - ook dààr vond ik berichten waarop ik niét gereageerd heb (ik heb het gecheckt, neen, ik heb niet gereageerd, en ik werd ook niet vernoemd door iemand anders).

Ik dènk dat mijn definitie van "zoekfunctie" ànders is dan die van "de Margriet". Als ik iets zoek, wil ik het namelijk vinden... niét moeten ràden.

Zoals ik gisteren al schreef: in het éérste Margrietforum was een knopje "de laatste dag", daar kon je zien waarop de laatste dag gereageerd was, èn je kon dat combineren met een naam. Dus met één druk op de knop zie je wanneer Kafka haar laatste reactie heeft geplaatst, èn ook wààr. Plùs dat je daar ook nog rechtstreeks naar toe kan om te kijken wàt er geschreven is. Niet dat je een heel topic moet gaan uitspitten voor je dat gevonden hebt.

Maar een werkende zoekfunctie is véél te veel gevraagd, waarschijnlijk. Als je bedenkt dat het nu al bijna twee weken duurt voor ze dat "eerst-laatst"-vinkje kunnen repareren, dat het al meer dan vijf màànden niet lukt om een word-document met harde returns in het reactieschermpje te versturen, dat in mijn profiel bovenaan de bladzijde nog altijd naast "dagboek" "7" staat (dat is het aantal reacties op mijn laatste dagboekbericht van begin MAART, en ik heb dat toen gemeld!!! - ze waren daaraan bezig en ik kreeg nog feedback...), dat... Jaja, een bijeengescharreld zootje ongeregeld (qua computertechnologie), onze techneuten.

22. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    21-06-2010, 09:28

Beste Kafka,
    Ik ga het even testen, want het zou wel moeten werken...Dus ik ga even zelf onderzoeken wat er mis gaat.

Groeten,
    Kim

23. quote:
    Moderator_Margriet schreef op 26 april 2010 @ 09:09:
    Hoi Kafka,
    Het klopt dat het nog steeds niet naar behoren werkt! Ik ben er ook zeker niet tevreden mee en heb gezegd dat dit echt met spoed opgepakt/gemaakt moet worden anders hadden we die zoekfunctie er net zo goed niet in kunnen laten zetten. Ik hoor snel wanneer en hoe ze dit op gaan pakken.

Over de banners heb ik op een ander topic gereageerd.
    Kim

We zijn nu bijna twee maanden verder, Kim, en van een zoekfunctie is nog altijd geen sprake... Als DIT "met spoed" is, wat moet ik me dan van andere dingen voorstellen? Hoewel, ik weet het al. Vier jaar frustratie, en dan een ander forum, waarin dezelfde frustraties plus nog enkele meer...

Het éérste forum, dààr was een wèrkende zoekfunctie, en daar kon je gewoon "laatste dag" kiezen, en dan zag je àlles wat die dag was gebeurd...

Het twééde forum, daar hebben we jàren gevraagd om een zoekfunctie, dat "namen ze mee", samen met andere dingen die we vroegen, en dan deden ze er lekker niets mee.

Dit forum bewéért een zoekfunctie te hebben, maar die werkt niet.

Ik heb de indruk dat ze ons allemaal maar laten zeuren en er lekker niets mee doen. Makkelijk. 

Vraag: waarom is er dan zogenaamd een zoekfunctie?

24. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    04-05-2010, 12:38

Even testen of deze smileys het nu doen. Zoekfunctie lijkt bij mij voor het forum wel te werken (ik krijg de laatste dik en dun ook te zien en niet meer alle discussies). Qua artikelen werkt het nog niet.
    Groetjes,

quote:

25. [:|]

advertentie