Vragen aan Moderator
Dit onderwerp heeft 15 reacties, is 1955 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 11-09-2010 14:18.
Goh..... ik weet wel hoe het beter zou kunnen zijn omdat het ooit beter was, maar ik heb verder totaal geen verstand van websites bouwen hoor.......quote:tanjan schreef op 11 september 2010 @ 10:26:
Naar aanleiding van onderstaande discussie en discussies elders over het functioneren van het forum vroeg ik me af hoe je Margriet moderator wordt en of dat niet iets is voor Kafka en Karma. Beiden zijn zeer actief op het forum. Weten goed wat er speelt onder de gebruikers en zijn niet altijd tevreden. Beiden weten ook heel goed hoe het beter kan. Onder het motto: Mopperen is goed maar problemen aanpakken is beter leek me dit wel een goed idee.
Groeten
Tanja
.- Hoi Tanjan, ik wist niet goed hoe ik jouw berichtje moest interpreteren, maar nu wel.
Ik zou (soms) graag de technische mensen even héél duidelijk willen maken wat er allemaal mis loopt; heb in het verleden wel eens gevraagd of we ze niet rechtstreeks kunnen bereiken i.p.v. via de moderatoren. Niet omdat ik denk dat die hun werk niet doen, maar omdat ik denk dat de technici dan misschién wèl in actie zouden schieten, al was het maar om van het gezeur van de forummers af te zijn, haha. Maar op die vraag was het antwoord "njet" (en dat snap ik ook wel een beetje).
Momenteel is er, buiten al wat "technisch" verkeerd loopt, ook de minder goede communicatie, nu Kim in zwangerschapsverlof is. Het ligt voor een groot deel aan mij (het sarcasme dat gevoed wordt door de frustratie) natuurlijk dat er nu bij voorbeeld een verschil zou gemaakt worden tussen "klachten" en "vragen", dat is in het verleden nooit een punt geweest en eerlijk gezegd zie ik het verschil niet zo goed. Maar, zoals gezegd: ik begrijp wel dat iemand denkt dat ik puur wil stoken en persoonlijke motieven heb. Ik kan alleen maar herhalen dat dat niét het geval is, dat ik het beste voor heb met het forum, en dat ik het apprecieer als ikzelf en de andere forummers au sérieux worden genomen.
Moderator, ik zou het ook appreciëren als deze berichten origineel zouden blijven staan. Als dit niet kan in de rubriek "vragen aan moderator", kan mijn topic dan verplaatst worden naar een andere rubriek? (Dit is, eerlijk waar, géén sarcastische of onvriendelijk bedoelde opmerking). - Hoi Kafka,
Ik heb mijn berichtje geplaatst juist omdat ik de goede bedoelingen herken. Ik zie dat je vanaf de zijlijn heel erg je best doet om het forum zo te krijgen dat het voor iedereen goed werkt. Ik zie ook dat het nog niet helemaal lukt. De frustratie en sarcasme omdat er geen schot in lijkt te zteen zie ik voor wat het is: frustratie . Omdat iets niet gaat zoals het zou moeten en omdat je er zo weinig invloed op hebt. Ik heb ook geen moment het gevoel gehad dat je opmerkingen persoonlijk bedoelt zijn tegen de moderators. Wel dat je goede ideeen hebt.
Ik (en dat is dus mijn eigen mening) denk nog steeds dat het voor het forum heel erg goed zou zijn wanneer iemand met een dergelijke bevlogenheid de technische mensen zou bestoken en met hen mee zou denken.
Dat was eigenlijk de reden achter mijn berichtje.
Tanja - Hallo Tanja, ik weet niet goed hoe ik jouw bericht moet interpreteren. Bedoel je dat Karma en ik mopperen en dat wij denken dat we het beter zouden doen? Dat is, wat mij betreft, en ik denk ook wat Karma betreft, absoluut niet zo.
Aan jouw aantal postings te zien ben je nog niet zo lang actief op het forum. Ik “loop hier al rond” sinds 2005… Daarom even wat uitleg over hoe ik de dingen zie. Kijk, er zijn dingen met dit forum die niet lopen zoals ze zouden moeten lopen, daar is iedereen het over eens. Dat moderatoren deze problemen niet kunnen oplossen, weet ook iedereen. Dat moderatoren tussenpersonen zijn, is ook algemeen geweten. Een tussenpersoon luistert naar de vragen van de forummers en speelt die door naar de personen die wèl eventueel de problemen kunnen oplossen. Vervolgens geven ze feedback aan de forummers.
De job van moderator is, dat kan ik me heel goed voorstellen, geen dankbare job. Je krijgt de vragen en de klachten van de forummers als er iets niet werkt (of het nu via de mail of via het forum gaat, je krijgt ze, want de moderatoren krijgen die mails), en je krijgt ook de frustratie van de forummers als het dagen, weken, maanden of zelfs jaren duurt voor het nog altijd niet opgelost is. (Vanaf 2006 zijn er vragen gesteld/problemen voorgelegd, die nog altijd hangende zijn). Als die vragen, klachten en frustraties doorgegeven worden door de moderatoren, krijgen die hoogstwaarschijnlijk vage antwoorden, die dan doorgegeven worden (soms toch) naar de forummers, waardoor die nog gefrustreerder gaan reageren. Het is gewoon een kettingreactie, een sneeuwbal, een lawine. Als je tientallen keren als antwoord krijgt “we weten het niet”, “ze zijn ermee bezig”, “het is moeilijker dan het lijkt”, “er kruipt meer tijd in dan jullie je kunnen voorstellen”, enzovoort enzovoort, en er komt op geen enkel punt resultaat, ook niet na weken of maanden, dan ga je je als forummer toch wel vragen stellen wat het niveau van de technische ploeg betreft. (Als irrelevant voorbeeld noem ik het feit dat al twee maanden in mijn profiel staat dat ik 17 dagboekberichten heb, terwijl ik mijn dagboek heb “leeggemaakt”. Je zou toch denken dat zoiets zou kunnen worden opgelost binnen die tijdsspanne, als de technische kennis er zou zijn en als er iets aan gedaan zou worden. Dit is maar een klein voorbeeldje, waar ik niet van wakker lig – het “inlogprobleem” is ingewikkelder en belangrijker, maar ook daar zie je geen verbetering komen).
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar mijn enige zorg is dat ik, en niet alleen ik, onbezorgd kan “forummen”, dat het forum gebruiksvriendelijk, makkelijk, toegankelijk is, en dat eventuele fouten, net als op andere websites, binnen een redelijke tijd worden opgelost, zonder dat er àndere fouten bijkomen.
Het resultaat van mijn vragen en klachten, of ik ze nu via het forum of via de mail heb geuit, de laatste vijf jaar (sinds de eerste “forumverandering”) is niet wat de bedoeling was: ik heb de naam gekregen een lastig, onvriendelijk, onheus mens te zijn dat als enige bedoeling heeft moderatoren af te kraken. Mijn énige betrachting is dat ik graag zou zien dat dit forum gebruiksvriendelijker wordt, dat je als forummer au sérieux wordt genomen, niet als een onmondige kleuter wordt beschouwd, dat je èchte antwoorden op je vragen en/of klachten krijgt, of ze nu via mail of via het forum worden uitgesproken. De frustratie waarover ik het al had, heeft bij mij de uitwerking dat ik vaak sarcastisch word, wat (en dat kan ik me goed voorstellen) niet goed verteerbaar is. Het resultaat dààrvan is dat ik een van de moderatoren voorgoed tegen mij in het harnas heb gejaagd. Dat spijt me, omdat ik de indruk heb dat wàt ik ook vraag/klaag, langs welke weg ook, het wordt beschouwd als een poging tot stokerij, wat, ik herhaal het nog maar eens, niét de bedoeling is. - Naar aanleiding van onderstaande discussie en discussies elders over het functioneren van het forum vroeg ik me af hoe je Margriet moderator wordt en of dat niet iets is voor Kafka en Karma. Beiden zijn zeer actief op het forum. Weten goed wat er speelt onder de gebruikers en zijn niet altijd tevreden. Beiden weten ook heel goed hoe het beter kan. Onder het motto: Mopperen is goed maar problemen aanpakken is beter leek me dit wel een goed idee.
Groeten
Tanja - Even een vraagje, dat nog onbeantwoord bleef na mijn posting van 9 september om 12.39 uur.
Vindt Margriet het normaal dat er telkens moet worden ingelogd met het volledige mailadres en het wachtwoord?
(P.S. Dit is géén onvriendelijke vraag, gewoon een vraag, geen klacht, niets onvriendelijks bedoeld.) - Klachten per email. vragen op het forum. We wiillen het forum graag vriendelijk houden. Maar dat moet jou inmiddels wel duidelijk zijn.
- .kafka wijzigde dit bericht op 25-12-2010 20:16 met 98%: ikzelf verwijderd: vechten tegen bierkaai
- Kafka, je weet inmiddels klachten graag per email,
- .kafka wijzigde dit bericht op 25-12-2010 20:14 met 99%: ikzelf verwijderd: vechten tegen bierkaai
- Kafka, ben blij dat je er weer bent. Heb je het fijn gehad???
- Hoi Kafka,
Dat had ik ook gehoopt hoor! Ik zal wel even feedback geven over de punten.
- Plakken uit word: oplossing is inderdaad niet gevonden. Technische afdeling kan nog 1 ding uitproberen en is hier mee bezig.
- Dagboekberichten: dit zal opgepakt worden, maar ik kan je nog niet vertellen wanneer.
- Zoekfunctie: zal Sanoma-breed opgepakt worden: nog niet bekend wanneer.
- Bladeren in een categorie: is een aanvulling op deze website en staat wel op onze lijst, zal wellicht in de toekomst opgepakt worden (ik bepaal dat namelijk niet).
- Bladeren in dagboeken: zit niet in de site. Dus is een wens en zal wellicht in de toekomst opgepakt worden.
Meer kan ik er op dit moment zelf niet van maken. Zodra wij meer nieuws hebben, laat ik (of de internetredactie) dit weten.
Groet en fijne dag!
Kim - Komende dagen zal hier niets aan veranderd zijn, Wel kan ik je zeggen dat je klachten serieus genomen worden en er aan gewerkt wordt. Meer kan ik nu niet voor je doen.
- .kafka wijzigde dit bericht op 25-12-2010 20:15 met 99%: ikzelf verwijderd: vechten tegen bierkaai
- 1. de word-invoer: alles na de eerste harde enter verdwijnt zodra je op “verzenden” klikt. Het staat wèl allemaal in het reactiekadertje, en je kan het daar ook allemaal bewerken, maar zodra je op verzenden klikt, is alles wat na de eerste harde enter komt, verdwenen. (zie ook topic “problemen met invoeren word-documenten)
2. op 19 juli verwijderde ik mijn dagboekbericht. Er staat nu, een week later, na “dagboek” nog altijd (17) in mijn profiel. (zie ook topic “vragen en problemen”)
3. er is nog altijd geen fatsoenlijke zoekfunctie, die is nog altijd “te verfijnd” (zie ook topic “zoekfunctie”)
4. er is nog altijd geen mogelijkheid per topic te kiezen of je de eerste berichten laatst wil of andersom (zie ook topic “volgorde berichten eerst/laatst?”)
5. er is nog altijd geen mogelijkheid te “bladeren” in een categorie (zie ook topic “bladeren in een categorie”)
6. er is nog altijd totaal geen mogelijkheid om te bladeren in de dagboeken (zie ook topic “dagboek”)kafka wijzigde dit bericht op 26-07-2010 13:53 met 2%: tikfoutje